تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816521769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميشله اوباما ،بانوي قدرتمند كاخ سفيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ميشله اوباما ،بانوي قدرتمند كاخ سفيد
جام جم آنلاين: يك خبرنگار آمريكايي با پرداختن به روابط پشت پرده كاخ سفيد از نفوذ "ميشله اوباما"بر رييس جمهوري آمريكا خبر داد.


با انتشار كتاب جديدي در آمريكا پرده از قدرت واقعي بانوي اول اين كشور در كاخ سفيد برداشته شد. تا كنون گمان مي شد دفتر رياست جمهوري آمريكا محلي براي مبارزه دمكراتها و جمهوريخواهان و مبارزه رييس جمهور با كنگره است اما كتاب مذكور نشان مي دهد كه در كنار اين رقابتهاي طاقت فرسا، جنگ قدرت پنهاني نيز بين مقامات كاخ سفيد و "ميشله اوباما" در جريان است.

"جودي كانتور" خبرنگار نيويورك تايمز در كتاب خود "خانواده اوباما" شرح كاملي از كشمكشهاي بوجود آمده ميان مقامات ارشد كاخ سفيد و همسر "باراك اوباما" كه عمدتا به شكست حريفان ميشله انجاميده، ارائه داده است. بر اين اساس "رام امانوئل" رييس دفتر رياست جمهوري نخستين كسي است كه طعم رودررويي با ميشله را چشيده است.

به اعتقاد خبرنگار نيويورك تايمز ميشله اوباما كه معمولا با دو دخترش ساشا و ماليا در انظار عمومي ظاهر مي شود نقش حامي بزرگ همسرش در منازعات سياسي درون و برون حزبي را به عهده گرفته و در اين راه مشاوران نزديك اوباما را نيز بي نصيب نگذاشته است.

از جمله مواردي كه با مخالفت شديد بانوي اول آمريكا مواجه شده مشاوره هايي است كه امانوئل در موضوع اصلاحات سيستم بهداشتي به اوباما داده است. ميشله ضمن مخالفت با اين مشاوره ها، در مقابل پيشنهادهاي امانوئل كه آنها را موجب تخريب وجهه همسرش به عنوان سياستمداري اصلاحگرا مي دانست، پيشنهادهاي خودش را به باراك ديكته كرده است.

چنين اقداماتي بود كه موجب شد امانوئل بارها خشم خود از ميشله را با بيان ركيك ترين واژه هاي زبان آمريكايي ها ابراز كند و بدنبال راهي براي خلاص شدن از اين وضعيت باشد. نهايتا نيز امانوئل با انتخاب شدن به عنوان شهردار شيكاگو اين بخت را يافت كه از حلقه مشاوران اوباما خارج شده و عرصه را براي يكه تازي ميشله خالي كند.

نويسنده "خانواده اوباما"، "رابرت گيبس" سخنگوي سابق كاخ سفيد را از ديگر قربانيان رودررويي با بانوي اول آمريكا مي داند. اين مسئله به اظهارنظر گيبس در سپتامبر 2010 در مورد سخنان منسوب به ميشله اوباما در ديدارش با "كارلا بروني" همسر ساركوزي باز مي گردد.

در اين مورد هم اعمال فشارهاي ميشله موجب شده است گيبس با به كار بردن عباراتي زننده، قدرت نمايي همسر اوباما و مداخله اش در مسائل كاخ سفيد را به باد انتقاد گرفته و در مقابل وي بايستد، اقدامي كه چند ماه بعد به بهاي كناره گيري وي از سمتش تمام شد.

كانتور مي نويسد ميشله كه پس از پيروزي اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا قصد داشت در شيكاگو بماند و به امور زندگي و مدرسه دخترانش بپردازد، در مدت كوتاهي تغيير عقيده داده و به اين نتيجه رسيد كه بهتر است براي حمايت بيشتر از همسرش در كنار او در كاخ سفيد باشد.

وي كه طي چند سال گذشته نقش بارزي در تصميمات اوباما ايفا كرده، اكنون مصمم است زمينه انتخاب مجدد وي را فراهم كند و براي اين كار نيز بيشتر از همسرش اشتياق نشان مي دهد.(مهر)

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن