تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816818968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري بررسي جايگاه علمي ايران تا پايان سال 2011 – بخش دوم مهدي‌نژاد: هدف ما تبديل علم به ثروت، معرفت و ارزش است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: نشست خبري بررسي جايگاه علمي ايران تا پايان سال 2011 – بخش دوم مهدي‌نژاد: هدف ما تبديل علم به ثروت، معرفت و ارزش است
معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم با اشاره به اينكه توليد علم، همه هدف ايران نيست، گفت: اينكه ما رتبه بالايي را در توليد علم دنيا داريم جاي خوشحالي دارد، ولي هدف ما تبديل علم به ثروت، معرفت و ارزش و در واقع كاربردي كردن آن است.


به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر محمد مهدي نژاد نوري صبح امروز در نشست خبري «جهاد علمي، جهاد اقتصادي» با محوريت بررسي جايگاه علمي ايران تا پايان سال 2011 در وزارت علوم گفت: در سال 2011 كشور ما به مقام 20 توليد علم دنيا دست يافته كه اين رتبه مناسبي است و حتي از نظر ميزان رشد توليد علم نيز بر اساس جمعيت كشورها، ايران در رده اول است، ولي همه هدف ما توليد علم نيست؛ زيرا ما مي‌خواهيم نتيجه علم را در عمل ببينيم نه از توليدات علمي براي رفاه اجتماعي، اقتصادي، سياسي و ارتقاي فناوري كشور استفاده كنيم.

معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم گفت: نقشه جامع علمي كشور نيز يك بعدي نيست و به عواملي مانند سرمايه‌هاي انساني در حوزه علم و فناوري، كارگروهي در حوزه علم و فناوري، توسعه فناوري و نوآوري، اخلاق و ايمان و مشاركت بين المللي در كنار توليد علم اشاره كرده است.

وي با بيان اينكه توليد علم يكي از نشانه‌هاي پيشرفت علمي است، ولي همه چيز نيست، افزود: در دنيا به توليد علم اهميت زيادي داده مي‌شود؛ البته چون نظام مشخصي براي ساير عوامل وجود ندارد، بر روي توليد علم تاكيد بسياري مي‌شود.

مهدي نژاد نوري گفت: براساس يافته‌هاي تحليلگران پايگاه‌هاي معتبر دنيا، ما در بحث توليد علم موفقيت چشمگير و بي‌نظيري داشته‌ايم، ولي نبايد با اين آمار دچار غفلت شويم و اصل قضيه كه استفاده از علم است را فراموش كنيم.

معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم افزود: ما بايد ببينيم درآمد كشورمان چقدر ناشي از اين توليدات است و چقدر از توليدات علمي براي رفع مشكلات كشور استفاده كرده‌ايم.

جامعه علمي بايد وارد حوزه سايبري شود

وي با اشاره به تهديدات سايبري رئيس جمهور كشور آمريكا گفت: ورود جامعه علمي كشور به حوزه سايبري يك ضرورت است و ما بايد طرح‌هاي كلاني را در اين خصوص داشته باشيم.

مهدي نژاد نوري گفت: البته 13 طرح بزرگ كه مطالعات زيرساختي آنها انجام شده، با مشاركت افراد متخصص در حوزه‌هاي مختلف در حال انجام است و 34 طرح نيز كانديدا شده‌اند كه 20 طرح از آنها به عنوان طرح كلان ملي انتخاب، و مورد حمايت دولت قرار مي‌گيرند كه سعي مي‌كنيم از بين اين طرح‌ها، طرح‌هاي حوزه سايبري را نيز انتخاب كنيم.

معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم گفت: ازدياد برداشت از مخازن نفت و گاز و استفاده از آب‌هاي شور نيز بايد در طرح‌هاي كلان كشور مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: گزارش بررسي اين طرح‌ها در جلسه 27 دي ماه شوراي عتف ارائه شده و پس از تصويب نهايي، در سطح كلان از اين طرح‌ حمايت جدي مي شود.

مهدي نژاد نوري گفت: همچنين براي اين طرح‌ها، رديف اختصاصي عمراني تعيين، و از منابعي كه در اختيار معاونت علمي رياست جمهوري و وزارت علوم است نيز براي پيشبرد آنها استفاده مي‌شود.

معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم افزود: همچنين اعتبارات 0.5 تا 3 درصد دستگاه‌هاي اجرايي براي اين طرح‌ها هزينه شده و حتي صندوق نوآوري و شكوفايي نيز با ارائه وام‌هاي ترجيحي از آنها حمايت مي‌كند.

آغاز طرح دكتراي پژوهش محور از بهمن امسال

وي با اشاره به اهميت طرح‌هاي كاربردي در كشور گفت: بنا بر قانون برنامه پنجم، در حال افزايش ظرفيت‌هاي دوره كارشناسي ارشد و دكترا هستيم؛ به طوري كه در حال حاضر 320 هزار دانشجو در اين مقاطع داريم كه توليد مقاله از هر كدام از اين دانشجويان آمار توليدات علمي ايران را نيز افزايش مي‌دهد؛ همان طور كه ISI اعلام كرده، ايران با اين شيب حركت بزودي در بين 10 كشور اول دنيا در توليد علم قرار مي‌گيرد.

مهدي نژاد نوري گفت: يكي از رويكردهاي جديد وزارت علوم نيز آغاز دوره‌هاي دكتراي پژوهش محور است، يعني هر دانشجوي دكترا بايد از ابتداي ورود بر روي پروژه مشخصي كار كند كه اين دوره‌ها از بهمن امسال در پژوهشگاه‌ها آغاز مي شود و از سال آينده دانشگاه‌ها هم دكتراي پژوهش محور پذيرش مي‌كنند.

معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم گفت: دانشجويان اين مقطع بايد بر روي يك موضوع خاص، كار پژوهشي كنند و البته هشت واحد درسي نيز بگذرانند؛ البته درس‌شان هم منطبق بر موضوع پژوهش است.

وي تاكيد كرد: در حوزه علوم انساني نيز بايد طرح‌ها و پژوهش‌ها از ابتدا مشخص باشد.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن