تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816429554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد دادگان؛ از حذف تيم‌هاي نوجوانان، جوانان و اميد تا ماجراي تعليق آقاي اول شخص


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: محمد دادگان؛ از حذف تيم‌هاي نوجوانان، جوانان و اميد تا ماجراي تعليق آقاي اول شخص
محمد دادگان رييس سابق فدراسيون فوتبال كه البته نبايد زحماتش ناديده گرفته شود در برنامه ورزش از نگاه دو حرف‌هايي زد كه نگاه‌ها را به سمت خود جلب كند. او دوباره همان بحث كهنه بركناري‌اش را به ميان كشيد و به تعليق فوتبال ايران بعد از جام جهاني اشاره كرد. او در فوتبال ايران منشا خدماتي خوبي بوده و اين مساله قابل چشم‌پوشي نيست اما اگر تمام و كمال به عملكرد 4 سال و 4 ماه او در فدراسيون فوتبال نگاهي بيندازيم، به نقاط تاريكي هم مي‌رسيم كه دادگان سعي در پنهان كردن آنها دارد.
1-‌‌‌ دادگان در مصاحبه‌اش به كارهاي پايه‌اي در فدراسيون اشاره مي‌كند و پايگاه‌هاي استعداديابي را جزو محاسن فدراسيون خود برمي‌شمارد اما اين نكته را نمي‌گويد كه تيم نوجوانان ايران با هدايت علي دوستي مهر در مسابقات نوجوانان آسيا در ژاپن نتوانست سهميه جام جهاني را كسب كند و تيم جوانان او هم با مربيگري حميد عليدوستي در مرحله گروهي مسابقات جوانان آسيا در كوالالامپور مالزي حذف شد! دادگان به سرنوشت تيم اميد با مربيگري محمد مايلي‌كهن و حواشي آن تيم هم اشاره‌اي ندارد و صرفا حرف از پايگاه استعداديابي و ساختارسازي در تيم‌هاي پايه مي‌زند، البته كه ساختارسازي در تيم‌هاي پايه مربوط به فدراسيون قبلي او مي‌شد و راه‌اندازي پايگاه‌هاي استعداديابي براي تشكيل تيم‌هاي جوانان و نوجوانان هم بخشي از وظايف هر فدراسيون است؛ كما اينكه فدراسيون فعلي هم اين كار را انجام مي‌دهد و اصولي‌ترين كار براي انتخاب تيم‌هاي پايه همين است.
2- دادگان در مصاحبه‌اش عنوان مي‌كند كه سپ‌بلاتر در آلمان به او گفته كه از سوي سازمان تربيت بدني بركنار شده است. رييس سابق فدراسيون معتقد است كه دليل تعليق فوتبال ايران بركناري او بوده است اما به اين پرسش پاسخ نمي‌دهد كه چرا پس از بازگشت تيم ملي و يك هفته، دو هفته، يك ماه، دو ماه و حتي 3 ماه بعد از آن حرف بلاتر، فوتبال ايران تعليق نشد؟ چرا اين اتفاق در اوايل آبان ماه- يعني حدود 4 ماه بعد از جام جهاني- رخ داد و فيفا از ايران خواست كه اساسنامه فدراسيون را اصلاح كند؟ در صحبت‌هاي دادگان، يك نكته ظريف وجود دارد؛ جايي كه خود دادگان اعتراف مي‌كند كه فيفا قبل از جام جهاني خواستار تغيير اساسنامه و استقلال فدراسيون شده بود اما چرا فدراسيون دادگان اين تغييرات را اعمال نكرد تا ماجراي اصلاح اساسنامه تا بعد از جام جهاني به تعويق بيفتد و منجر به تعليق فوتبال ايران شود؟ آيا دادگان كه در صحبت‌هايش به حمايت‌هاي سازمان تربيت بدني وقت در موضوع روي كار‌آمدنش اشاره كرد به خاطر همكاري با اين نهاد- كه البته نهادي دولتي است- تغيير اساسنامه را به تاخير نينداخت؟ آيا دادگان به خاطر رعايت نكردن اولتيماتوم فيفا در تغيير اساسنامه مقصر تعليق فوتبال ايران است يا بايد اينگونه به جامعه فوتبال القا شود كه بركناري او باعث تعليق فوتبال ايران شده است؟
3ـ محمد دادگان فدراسيوني را تحويل گرفت كه پشتوانه مالي مناسبي داشت؛ او كه با حمايت نهاد ورزشي وقت انتخاب شده بود، با ليگي منظم و در حال پيشرفت روبرو بود كه معضلات قبلي را نداشت. او فدراسيوني را تحويل گرفت كه كمپ تيم‌هاي ملي در آن احداث شده و تيم‌هاي پايه صاحب ساختار مناسبي بودند. او از اين ميراث خوب، استفاده كرد و كاري كه از سال‌ها قبل شروع شده بود، در اين دوره به بار نشست و نتيجه اين شد كه صعود به جام جهاني به نام او سند خورد. البته كه در اين راه زحمات او نبايد ناديده گرفته شود.
4-‌‌‌ امروز محمد دادگان شرايط را براي بازگشت مناسب نمي‌بيند؛ او حتما مي‌داند كه فوتبال باشگاهي ايران ظرف 4 سال آينده بايد به چه استانداردهايي برسد و با اساسنامه جديد و شرايطي كه هيات رييسه دارد – كه نبايد اعضا دولتي باشند - چگونه رسيدن به موفقيت دشوار است و با اين شرايط نمي‌توان گام مهمي برداشت. شايد به اين دليل است كه محمد دادگان شرايط را براي كار مناسب نمي‌بيند و همچنان پاي حرف‌هاي قبلي و مواضع خود ايستاده و موضوعاتي را مطرح مي‌كند كه جاي طرح پرسش‌هاي بي‌شماري دارد، از روي كار آمدن خود او تا حذف تيم‌هاي نوجوانان، جوانان، اميد و ماجراي بي‌توجهي به اولتيماتوم فيفا و سرانجام تعليق فوتبال ايران كه بي‌ترديد دادگان در تك تك اين موضوعات بايد توضيحاتي شفاف بدهد و سهم خود را در اين ناكامي‌ها بپذيرد؛ همانطور كه صعود به جام جهاني را نمي‌توان ناديده انگاشت!
او در حالي اين سخنان را بيان مي‌كند و از عملكرد خود سخن مي‌گويد كه گويي او تنها ناجي فوتبال ايران است؛ آقاي اول شخص!

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن