تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816664358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس ديوان عدالت اداري:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس ديوان عدالت اداري:
خبرگزاري فارس: رئيس ديوان عدالت اداري گفت: با هرگونه اقدامي از جمله توصيه و سفارش با اين قصد كه پرونده از مسير طبيعي اجراي عدالت خارج شود، مقابله و برخورد مي‌كنيم.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي ديوان عدالت اداري، حجت‌‌الاسلام منتظري رئيس ديوان عدالت اداري، در جلسه امروز هيئت عمومي ديوان عدالت اداري اظهار داشت: گاهي قضات نسبت به برخي مزاحمت‌ها از سوي افراد يا دستگاه‌ها به منظور اعمال نفوذ در پرونده گلايه‌هايي را مطرح مي‌كنند و اين موارد را مانعي در انجام درست كار مي‌دانند، از قضات مي‌خواهم در صورت بروز چنين مواردي بنده را مطلع سازند تا پي‌گيري كرده و با خاطيان در هر جايگاه، مقام و رتبه‌اي برخورد كنيم.

وي افزود: از آنجايي كه در پرونده‌هاي مطروح در ديوان عدالت اداري، يك طرف دستگاه‌هاي حاكميتي، اجرايي و دولتي به معناي اعم آن است، طبيعتاً در برخي موارد، دستگاه‌ها مستقيم يا با واسطه به دنبال تأثيرگذاري در جريان رسيدگي به پرونده‌ها هستند.

رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به جايگاه و شأن قاضي تصريح كرد: البته شأن و جايگاه قضات اجل از آن است كه تحت تأثير توصيه يا تأكيد از هر ناحيه‌اي قرار گيرد و مسلماً آنان حاضر نخواهند شد، دين، شرف، وجدان كاري و آخرتشان را با غير حق معامله كنند. عدالت و شخصيت قاضي سد راه نفوذپذيري وي است.

منتظري اظهار داشت: اجازه نمي‌دهيم مسير عدالت‌خواهانه شما قضات دستخوش مداخله اين و آن قرار گيرد و حتي بنده و رئيس دستگاه قضا نيز اگر در برخي موارد نظري داشته باشيم، جز اجراي صحيح و دقيق قانون نخواهد بود.

وي با اشاره به تبعات اجتماعي برخي از آراء در پرونده‌هاي ديوان عدالت اداري تصريح كرد: البته در برخي پرونده‌هاي خاص به لحاظ آثار و تبعاتي كه دارد، ممكن است اقتضا كند اين موارد با تدبير و مديريت قضايي رسيدگي و اجرا شود و اين منافاتي با اجراي عدالت ندارد.

رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اين كه هدف جز حركت قضات در فضاي آزاد عدالتخواهي نيست، افزود: با مساعدت شما اجازه نخواهيم داد، احدي مسير پرونده‌ها را در ديوان عدالت اداري از مسير قانون بازگرداند.

منتظري در بخش اول سخنان خود با اشاره به فرارسيدن اربعين حسيني و شهادت زائران حضرت امام حسين(ع) در اين ايام توسط عمال استعمار، ضمن محكوم كردن اين اقدامات تروريستي، شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسين‌ عليه‌السلام و زائران آن امام بزرگوار را تسليت و تعزيت گفت.

وي در ادامه با بيان روايتي از حضرت رسول اكرم(ص) خطاب به عمار ياسر به نقل از بحارالانوار گفت: حضرت پيامبر اسلام(ص) در اين روايت مي‌فرمايند، «اي عمار! هرگاه ديدي علي ابن ابي‌طالب(ع) در مسيري حركت مي‌كند و ساير مردم در مسير ديگري، تو در راهي گام بردار كه علي(ع) در آن راه مي‌پيمايد. بدان كه علي ابن ابي‌طالب(ع) هرگز تو را به وادي هلاكت نخواهد برد و از مسير هدايت خارج نمي‌كند». اين روايت دلالت بر آن دارد كه مسير حضرت اميرالمومنين علي(ع)، مسير حق است ولو آنكه عده پيروان آن اندك باشد و به توصيه پيامبر اكرم(ص) هر كس كه پيروي از ايشان را بپذيرد، در مسير حقيقت قرار دارد.

منتظري در ادامه سخنان خود به حادثه تاريخي قيام 19 ديماه مردم قم در سال 1356 پرداخت و اظهار داشت: اين قيام كه منشاء آن انتشار مقاله‌اي از سوي ساواك عليه مرجعيت و روحانيت در يكي از روزنامه‌ها بود، خشم و اعتراض مردم را برانگيخت كه بر اثر حمله عمال رژيم پهلوي برخي از تظاهر كنندگان به شهادت رسيدند. تداوم اين حركت در نهايت پس از يك سال و اندي منتج به پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران شد.

رئيس ديوان عدالت اداري افزود: آنها مي‌خواستند با اين مقاله ولايت فقيه و مرجعيت شيعه را هدف قرار داده و روحانيتي كه مي‌خواست ملت را از قيد اسارت و سرسپردگي استعمار برهاند، ارتجاع سياه معرفي كنند. حال آنكه امام راحل رضوان الله تعالي عليه و مرجعيت شيعه كه در طول تاريخ همه بشريت و مسلمان را به سوي آزادي و آزادگي فرا مي خواندند، همان راه ائمه عصمت و طهارت را براي انسان‌ها ترسيم مي‌كردند.
انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن