تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816752981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده مرزباني ناجا خبرداد: افزايش 18 درصدي ميزان كشفيات در مرزهاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: فرمانده مرزباني ناجا خبرداد: افزايش 18 درصدي ميزان كشفيات در مرزهاي ايران
ميزان كشفيات در مرزهاي ايران افزايش 18 درصدي داشته است همچنين50 تن مواد مخدر از سوي ماموران مرزباني در 9 ماهه گذشته در مرزهاي ايران كشف وضبط شده است.


ايلنا: ميزان كشفيات در مرزهاي ايران افزايش 18 درصدي داشته است، همچنين 50 تن مواد مخدر از سوي ماموران مرزباني در 9 ماه گذشته در مرزهاي ايران كشف وضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، فرمانده مرزباني ناجا امروز(دوشنبه 19 دي 90) در نشست خبري ‌گفت: « كشفيات سلاح قاچاق نسبت به مدت مشابه سال پيش 73 درصد و كشفيات مشروبات الكلي امسال نيز 80 درصد افزايش يافته است اين در حاليست كه ميزان درگيري با اشرار 17 درصد و سوخت قاچاق يك درصد كاهش نشان مي‌دهد.»

"حسين ذولفقاري" با بيان كاهش 24 درصدي كشف گيرنده ماهواره‌ها،افزود: « در 9 ماه گذشته ميزان دستگيري متجاوزان مرزي به دليل بهبود كنترل‌ها 26 درصد، تردد عابران غير مجاز از كشور 16 درصد، شهدا ومجروحان مرزباني 35 درصد كاهش يافته است.»

اجراي طرح ملي مانيتورينگ مرز

فرمانده مرزباني ناجا در رابطه طرح ملي مانيتورينگ مرزها اظهار داشت:« با استفاده از اين طرح مرز در مركز كشور و مركز شهرستا‌ن‌ها به صورت زنده رصد مي‌شود و چند لايه‌اي بودن اين رصد، نظارت بر مرزها را رشد مي‌دهد.»

احداث 300 كيلومتر جاده مرزي با بودجه سال 89

ذوالفقاري با بيان اينكه همزمان با تخصيص بودجه سال 89 طرح انسداد مرز 300 كيلومتر جاده مرزي آغاز شدافزود: «در اين مدت 90 كيلومتر سيم خاردار، 106 كيلومتر كانال، 20 كيلومتر ديوار بتني و 249 واحد مرزي ايجاد شد. ضمن اينكه تعداد زيادي رادار و دوربين هاي ديد در شب نيز به تجهيزات مرزباني اضافه شد».

بهبود وضعيت برخورد با قاچاقچيان همزمان با تصويب قانون جديد مبارزه با قاچاق

فرمانده مرزباني ناجابا بيان اينكه قانون جديد مبارزه با قاچاق تا پايان امسال نهايي مي شود، اظهار داشت: «با تصويب اين قانون، مبارزه با قاچاقچيان وضعيت بهتري پيدا مي كند و دستاوردهاي خوبي در اين زمينه خواهيم داشت. ضمن اينكه طرح جامع مرز در شوراي عالي امنيت ملي مطرح شده است و شوراي مرز نيز به زودي تشكيل شده و تمام برنامه‌هاي مرزي در اين شورا مطرح و در رابطه با آن تصميم گيري مي شود.»

طرح مكانيزاسيون معابر رسمي

به گفته فرمانده مرزباني ناجا، طرح مكانيزاسيون معابر رسمي كشور به زودي اجرايي مي شود و طي آن 30 معبر رسمي براي تردد خودروها، تشخيص هويت و تردد افراد مكانيزه مي شود.

استفاده از تجهيزات جديد درياباني

ذوالفقاري از استفاده از تجهيزات جديد درياباني و جذب نيروهاي متخصص در رشته هاي الكترونيك و مكانيك خبر داد و گفت:« امسال جذب نيرو در درياباني به صورت تخصصي انجام مي شود ضمن اينكه ساخت شناور گلف توسط متخصصان داخلي در دستور كار قرار گرفته است. اين در حاليست كه مهندسي رزمي نيز به منظور حفظ امنيت مرزها و نگهداري از تجهيزات مرزي به زودي راه اندازي مي شود.»

استفاده از پهبادهاي داخلي براي كنترل مرز

فرمانده مرزباني كشوردر مورد استفاده از پهبادهاي داخلي براي كنترل مرزهاگفت:« تست برخي از پهبادها انجام شده است و كارآيي آنها مورد تاييد مرزباني قرار گرفته است. نيازها و خواسته هاي خودمان را به سازندگان پهباد اعلام كرده ايم و ارتباط خود را نيز با صنعت برقرار كرديم.»

هركجا كه خاك ما باشد اعمال حاكميت مي كنيم

فرمانده مرزباني كشوردرپاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد اختلافات مرزي با افغانستان افزود: «از نظر ما جايي كه خاك ايران است ما نيز حضور داريم و به زودي بر اساس اعلام سازمان جغرافيايي و مقامات سياسي هركجا كه خاك ما باشد اعمال حاكميت مي كنيم. »

ذوالفقاري بيان داشت:«اين مشكل را از سمت كارشناسان افغاني است ،هم اكنون مشكلاتي در مرزهاي ميلك، دو كوهانه و دوقارون وجود دارد كه ما از افغان ها خواستيم براي بررسي خط مرزي و روشن شدن ادعاهاي خود كارشناساني را به مرز اعزام كنند اما طي 2 سال گذشته افغان ها هيچ اقدامي در اين رابطه انجام ندادند.»

به گفته وي تا كنون مذاكرات دو جانبه در سطح مرزباني، استانداران، وزارت امور خارجه انجام شده است اما تا كنون كارشناسي براي تعيين خط مرز اعزام نشده است. چندي پيش كارشناساني به مرز آمدند اما پس از قرار دادن شاخص در نقطه مرزي حاضر نشدند صورتجلسه را امضا كنند.

فرمانده مرزباني ناجاادامه داد: «روز پيش نيز سفير ايران اعلام كرد افغان ها به دنبال تهيه و تامين هليكوپتر براي اعزام كارشناسان هستند اما نمي دانيم يك هليكوپتر تا كنون براي آنها مهيا نشده است. خواسته ايران يك خواسته حقوقي است كه بايد يك روز مورد پذيرش قرار گيرد و با ثبت قرارداد مشكلات حل شود. اگر آنها مرز را قبول دارند نمي دانيم چرا به سمت كشاورزان و افسران ما تيراندازي مي كنند؟ نمي دانيم با چه زباني با افغانها حرف بزنيم؟ از نظر ما جايي كه خاك ايران است ما نيز حضور داريم. »

تهيه طرح كنترل قاچاق و تامين معيشت مرزنشينان

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي در پاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد تامين معيشت مرزنشينان گفت:« ساماندهي بازارچه هاي مرزي، توجه به معيشت مرزنشينان و امتيازات و تسهيلاتي كه براي ملوانان و غير ملوانان مرزي در نظر گرفته شده است 3 موضوع مهم در امر ورود كالا و تبادلات مرزي است. معيشت مرزنشينان با امنيت مرز گره خورده است و ما از هر برنامه ريزي قانوني كه بتواند به معيشت مرزنشينان كمك كند حمايت مي كنيم.»

ذوالفقاري اظهار داشت:«اگر نيازهاي حداقلي مرزنشينان تامين نشود انگيزه خوبي براي انجام اقدامات خلاف قانون ايجاد مي شود. با توسعه استحكامات مرزي و كنترل مرز و نصب سيم خاردار سعي مي كنيم تا از ورود كالا قاچاق جلوگيري كنيم اما سيم خاردار نمي تواند جلوي شكم گرسنه را بگيرد.»

وي خاطر نشان كرد: «اخيرا وزير كشور از سوي رئيس جمهور مامور شده است كه با حضور دستگاه ها و استانهاي مرزي راه هاي حمايت از مبادلات قانوني را بررسي و ظرف 6 ماه براي تامين معيشت و كنترل قاچاق طرح كاملي را اجرايي كند.»
پايان پيام

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن