تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فروزنده عيدي كارمندان را اعلام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فروزنده عيدي كارمندان را اعلام كرد
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور عيدي كارمندان در سال جاري را نزديك به 350 هزار تومان اعلام كرد و در خصوص وضعيت پرداخت هديه رئيس جمهور به خبرنگاران گفت، بهترين عيدي خبرنگاران تصويب و ابلاغ آيين‌نامه مشاغل سخت و زيان آور براي آنان بود.

به گزارش خبرگزاري فارس، لطف‌الله فروزنده دهكردي امروز در حاشيه نشستي با وزير برنامه‌ريزي عراق در پاسخ به پرسشي مبني بر عيدي كارمندان دولت اظهار داشت: قانون برنامه حكم مشخصي در اين زمينه دارد كه 5 هزار امتياز ضربدر ضريب حقوق مي‌شود كه نزديك 350 هزار تومان خواهد بود.

*بزودي بازار ارز سامان پيدا مي‌كند

وي در پاسخ به پرسشي در زمينه تنظيم بازار ارز گفت: نابساماني ارز بيشتر جنبه رواني دارد ،دولت تدبير مناسبي در زمينه ساماندهي صرافي‌ها و گشايش اعتبار را ساماندهي كرده و بزودي بازار ارز سامان مي‌يابد.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر هديه رئيس جمهور به خبرنگاران گفت: بزرگترين عيدي اين بود كه شغل خبرنگاري را جزء مشاغل سخت و زيان‌آور اعلام كرد.

*سوء تعبير برخي از وعده ۲،۵ ميليون شغل

فروزنده در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه دولت متولي 2.5 ميليون شغل است،گفت: اين خبر به صورت غلط منتشر شد،چون بخش دولتي متولي ايجاد شغل است و برخي انتظار داشتند اين مقدار شغل از طريق استخدام دولتي ايجاد شود،در حالي كه دولت برنامه‌ريزي مي‌كند زمينه ايجاد شغل در بخش خصوصي ايجاد شود.سال گذشته 1.6 ميليون فرصت شغلي محقق شد اما امسال 2.5 شغل ايجاد خواهد شد.

فروزنده گفت: اعتقاد نداريم كه براي حل مشكل اشتغال از طريق استخدام دولتي اقدام شود بلكه رونق كسب و كار انجام شود و شغل در بخش خصوصي ايجاد شود.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در زمينه تبديل وضعيت كارمندان گفت: بزودي وضعيت نيروهاي شركتي در دستگاه‌هاي دولتي ساماندهي مي‌شود،مشكل افرادي كه با مدرك بالاي فوق ديپلم قبل از سال 87 در دستگاه‌ها به كار گرفته شده اند، حل شد و دولت و به مجلس اجازه داده كساني كه تا پايان سال 87 به صورت شركتي در دستگاه‌ها كار مي‌كردند تبديل وضعيت شده و تمديد قراردادشان صورت گيرد.

*تبديل وضعيت نيروهاي پيماني در دستور كار قرار دارد

وي يادآور شد: دولت فقط در كارهاي حجمي و نيروهاي شركتي بود كه تصميم گرفت شركتهاي واسطه را حذف كند و همچنين تبديل وضعيت نيروهاي پيماني به رسمي در دستور كار قرار دارد.
فروزنده اضافه كرد: كارمنداني كه به صورت قراردادي كار مي‌كنند اگر از كلانشهرها به شهرهاي كوچك منتقل شوند از وضعيت قراردادي و پيماني و از طريق برگزاري آزمون و با رعايت قانون تبديل وضعيت مي‌شوند، رعايت سنوات خدمت در مورد آنها طبق قانون انجام مي‌شود.

فروزنده همچنين در مورد تبديل وضعيت مدرك‌گرايي به مهارت‌گرايي تاكيد كرد:‌ براي تبديل مدرك‌گرايي به مهارت‌گرايي فرهنگ‌سازي و بسترسازي مورد نياز است كه در اين زمينه آئين‌نامه نظام مهارتي به دولت ارائه و مورد تصويب قرار گرفت همچنين كارمندان با گذراندن آموزش مهارتي مدرك معادل دريافت مي‌كنند و بخشي از مدارك معادل آنها به مدرك آموزش تبديل مي‌شود.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور تصريح كرد: مديران موظف هستند سالانه 60 ساعت و كاركنان 40 ساعت آموزش ضمن خدمت ببينند و در افق 5 ساله 70 درصد نيروهاي دولتي به سمت نيروهاي مهارتي و 20 تا 30 درصد به سمت تحقيقات سوق داده مي‌شوند.
وي با بيان اينكه مهمترين معضل كاري جوانان است گفت: البته با افزايش مهارت در نيروي انساني بخشي از كاري حل مي‌شود.

فروزنده در مورد سوالي مبني بر نارضايتي برخي از كارمندان از حقوق خود گفت: ما هم اين را قبول داريم ولي اعتبارات دولت براي حقوق محدود است البته در دولت نهم و دهم حقوق كارمندان بين 15 تا 25 درصد افزايش يافته و همنچنين فوق‌العاده كارمندان متناسب عملكرد اضافه شده است.

وي ادامه داد: آنچه موجب تشويق كارمند شود، وصف كردن عملكرد به فوق‌العاده دريافتي كه بر اساس ماده 65 انجام مي‌‌شود و همچنين در دستگاه‌هاي دولتي هر ميزان كاهش هزينه صورت گيرد طبق ماده 38 قانون بودجه اگر ساختمانهاي دولتي ساماندهي و به فروش رسد درصدي از آن به كاركنان اختصاص مي‌يابد.

وي تاكيد كرد: ظرفيت نظام پرداخت در ادارات به سمت عملكرد و پاداش سوق داده مي‌شود و بستگي به افزايش كارايي دارد و بايد به اين سمت حركت شود كه هر كارمند به تناسب عملكرد پاداش دريافت كند.

فروزنده در مورد نيروهاي مازاد دستگاه‌هاي اجرايي گفت: سه تعريف در اين زمينه انجام مي‌شود كه يك سري از نيروها در فرآيند ادغام جابه‌جا مي‌شوند يا بازنشست خواهند شد و برخي از نيروها نيز از مراكز استان به شهرستانها منتقل و امتيازاتي به آنها داده مي‌شود و نيز تبديل وضعيت نيروي انساني صورت مي‌گيرد.

وي تاكيد كرد: همچنين نيروهاي مازاد دستگاه از طريق آموزش در كارهاي مورد علاقه به كار گرفته و توانمند مي‌شوند كه هم علاقه نيروي كار رعايت شود و هم نياز دستگاه‌ها برطرف شود.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن