تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819608213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فاينانس متروي تهران به زودي گشايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: فاينانس متروي تهران به زودي گشايش مي‌يابد
معاون هماهنگي امور عمراني وزير كشور اعلام كرد: طي جلسات مشترك نمايندگان وزارتخانه‌هاي كشور و اقتصاد و امور دارائي با مجمع نمايندگان شهر تهران و با بانك‌هاي مربوطه، مشكل تسهيلات خارجي (فاينانس) متروي تهران حل و اولين پرداخت طي روزهاي آتي صورت مي‌پذيرد.

به گزارش ايسنا، حميدرضا ارشادمنش افزود: همزمان با سفر استاني هيات دولت در شهر تهران طي جلسه‌اي كه بنا به دعوت وزير كشور از فرماندهي نيروي انتظامي، رئيس راهور ناجا، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، استاندار تهران، شهردار تهران و جمعي از معاونان و مديران و فرماندهان و رئيس و دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور در حضور رياست محترم جمهور صورت گرفت، گزارشي از آخرين اقدامات، نيازها و پيشنهادهاي ترافيكي كلان شهر تهران ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وي افزود: در راستاي حمايت دولت از حمل‌ونقل عمومي شهر تهران و لزوم تسريع در استفاده از تسهيلات خارجي (فاينانس) براي خطوط قطار شهري تهران و حومه متعاقبا جلسه‌اي با حضور حسيني ـ‌ وزير امور اقتصاد و دارائي و با شركت نمايندگاني از وزارتخانه‌هاي امور اقتصاد و دارائي و كشور، مديران عامل بانك‌هاي ملي، تجارت و سپه و نمايندگان شهرداري و متروي تهران تشكيل شد.

ارشادمنش در ادامه اظهار كرد: در شهريورماه سال جاري با پيگيري مستمر وزارتخانه‌هاي كشور، اموراقتصاد و دارايي ، معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور و شوراي اسلامي شهر تهران جهت پرداخت ديون شهرداري تهران به بانك‌هاي عامل فوق‌الذكر جهت بهره‌مندي خطوط متروي تهران از منابع مالي خارجي (فاينانس) تفاهم‌نامه‌اي تهيه شد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: وزير امور اقتصادي و دارايي نيز ضمن تاكيد بر اجرايي شدن تفاهم‌نامه مذكور، نسبت به تشكيل كنسرسيوم جديدي با مشاركت بانك‌هاي تجارت، ملي و سپه اقدام و كنسرسيوم مذكور عامليت بانكي خط چهار متروي تهران را به صورت سنديكايي اقدام تا با ايجاد آن امكان بهره‌مندي شهرداري تهران از منابع مالي خارجي (فاينانس) بالغ بر۶۰۰ ميليون يورو فراهم آيد.

ارشادمنش اظهاركرد: همچنين برنامه بازپرداخت بدهي‌هاي سنواتي شركت مترو و شهرداري تهران به بانك تجارت تعيين و قسط اول آن نيز توسط شهرداري تهران در راستاي اجراي مصوبات جلسه مذكور به مبلغ ۳۰ ميليارد تومان پرداخت شد.

وي در ادامه گفت: موضوع سنديكاي مذكور به منظور تصويب در كميته اعتباري بانك مركزي در جلسه چهارشنبه هفته گذشته مطرح شد و با تصويب كميته مذكور مقرر شد شهرداري تهران نسبت به ارائه تضمين اجازه برداشت بانك عامل و بانك مركزي از هر حساب بانكي شهرداري نزد بانك‌هاي كشور را در صورت عدم ايفاي تعهدات در سر رسيد ارائه كنند كه با ارائه اين تضمين‌نامه از سوي شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران مشكل ريالي گشايش اعتبارخط چهار متروي تهران برطرف خواهد شد و بانك مركزي و وزارت كشور منتظر ارائه آن هستند.

معاون عمراني وزير كشور همچنين اظهار اميدواري كرد كه با حل مشكل بدهي شهرداري تهران به كنسرسيوم قبلي بانك‌هاي مزبور، زمينه پذيرش سريع‌تر مسئوليت عامليت بانكي اين بانك‌ها يا ديگر بانك‌ها براي ساير سازمان‌هاي قطارشهري كشور فراهم و ساير كلان شهرها هم از اين امكان بهره‌مندي لازمه را داشته باشند.

ارشادمنش در خاتمه اعلام كرد كه به موازات اين دستاورد، پيرو اقدامات و مجوزات قانوني كه صادر شده اميدوار است با امضاي قرارداد في مابين صندوق توسعه ملي با بانك‌هاي عامل معرفي شده در روزهاي آينده شهرداري‌هاي كشور بتوانند از تسهيلات موجود در صندوق توسعه ملي به ميزان حداقل دو ميليارد دلار جهت پيش‌اندازي برنامه‌هاي عمراني و حمل‌ونقلي به ويژه متروها و پروژه‌هاي پسماند و بازيافت خود بهره‌گيري حداكثري لازم راببرند.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن