تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820991156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 درصد آمار دانشجويان علوم انساني در برنامه پنجم توسعه كاهش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 10 درصد آمار دانشجويان علوم انساني در برنامه پنجم توسعه كاهش مي يابد
تهران- مديركل نظارت و ارزيابي آموزش عالي وزارت علوم از كاهش 10 درصدي سهم جمعيت دانشجويي رشته هاي علوم انساني تا پايان برنامه پنجم توسعه خبر داد.


"رضا عامري" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود:اكنون بيش از 46 درصد دانشجويان كشور در رشته هاي علوم انساني تحصيل مي كنند كه اين رقم در پايان برنامه پنجم بايد به 36 درصد برسد.

مديراجرايي طرح آمايش آموزش عالي تاكيد كرد كه براساس طرح يادشده، برخي از رشته هاي دانشگاهي موجود به ويژه در علوم انساني كه به مرحله اشباع رسيده اند و تعداد فارغ التحصيلان و دانشجويان آنها زياد است از اين پس محدود خواهند شد.

** 80 درصد دانشجويان كشور در 22 رشته درس مي خوانند

وي با نامطلوب خواندن روند توسعه برخي از بخش هاي آموزش عالي در سال هاي گذشته، گفت: متاسفانه ايجاد و گسترش تعدادي از رشته هاي دانشگاهي بدون توجه به نيازهاي جامعه و براساس پاره اي ملاحظات همچون تقاضاي افراد و امكانات موجود دانشگاه ها صورت گرفته كه با اجراي طرح آمايش سرزمين آموزش عالي، اين نقيصه اصلاح خواهد شد.

عامري با بيان اينكه 80 درصد دانشجويان كشور در 22 رشته تحصيل مي كنند، ادامه داد: پرجمعيت ترين رشته هاي دانشگاهي كشور به ترتيب شامل مديريت، حسابداري، مهندسي كامپيوتر، مهندسي عمران، حقوق، مهندسي برق، علوم تربيتي، معماري و الهيات هستند.

وي درمورد سهم گروه هاي آموزشي در تركيب جمعيت دانشجويي كشور گفت: جمعيت دانشجويي كشور در سال 90 نزديك به چهار ميليون نفر است كه بيشترين سهم با بيش از يك ميليون و 857 هزار نفر به گروه علوم انساني تعلق دارد.

مديركل نظارت و ارزيابي آموزش عالي توضيح داد: نزديك به 34 درصد دانشجويان كشور نيز در رشته هاي فني و مهندسي مشغول به تحصيل هستند كه اين ميزان بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه به 37 درصد افزايش يابد.

وي آمار فعلي دانشجويان گروه علوم پايه را 341 هزار نفر و معادل 5/8 درصد كل جمعيت دانشجويي كشور عنوان كرد و گفت: اين آمار بايد در طول برنامه پنجم توسعه به 10 درصد برسد.

به گفته عامري، سهم 5 درصدي دانشجويان گروه هنر از جمعيت دانشجويي كشور نيز بايد تا پايان برنامه پنجم به 9 درصد افزايش يابد.

وي افزود: درحال حاضر رشته هاي كشاورزي و دامپزشكي به ترتيب، 8/4 درصد و 1/1 درصد دانشجويان كشور را به خود جذب كرده اند كه اين آمار بايد در برنامه پنجم به 5/6 و 5/1 درصد ارتقا پيدا كند.

عامري توضيح داد: تهيه و تدوين طرح آمايش آموزش عالي از آذرماه 88 رسما در معاونت آموزشي وزارت علوم آغاز شده و منتظر تصويب در مراجع ذيصلاح است و انتظار مي رود زمستان امسال شاهد رونمايي اين طرح كليدي و مهم آموزش عالي باشيم.

طرح آمايش آموزش عالي با رصد وضعيت موجود بخش هاي مختلف نظام آموزش عالي و ترسيم وضعيت مطلوب، پاسخگويي اين نظام به نيازهاي مناطق مختلف كشور با توجه به مزيت ها و استعدادهاي موجود را به صورت هدفمند دنبال مي كند.

فراهنگ**1055

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30756113

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن