تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815406785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس حوزه هنري استان زنجان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس حوزه هنري استان زنجان خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس حوزه هنري استان زنجان گفت: تاكنون 63 نشست با عنوان گفت‌وگوي ديني هنرمندان در حوزه هنري استان زنجان برگزار شده است.


غلامحسين نظري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: گفت‌وگوي ديني هنرمندان با هدف پرورش هنرمند متخصص و متعهد به علوم انساني برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه در نشست‌هاي گفت‌وگوي ديني شركت‌ كنندگان شبهات و سؤالات اعتقادي و فرهنگي خود را بيان مي‌كنند، خاطر نشان كرد: اين جلسات با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه به همت واحد آموزش حوزه هنري استان زنجان برگزار مي‌شود.
رئيس حوزه هنري استان زنجان يادآور شد: موضوعات گفت‌وگوي ديني هنرمندان با پيشنهاد هنرمندان و هنرجويان و بر اساس نيازهاي اين گروه در نظر گرفته شده و مورد بحث و گفت‌وگو قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه طي 9 ماه سال جاري موضوعات مورد نظر در گفت‌وگوي ديني هنرمندان شامل مباحث فرهنگي، اجتماعي و اعتقادي بود، اضافه كرد: طي سال جاري پنج نشست در اين زمينه توسط واحد آموزش حوزه هنري استان زنجان برگزار شده است.
نظري با اشاره به برگزاري پنجاه و نهمين نشست "مدگرايي و تهاجم فرهنگي" در استان زنجان ادامه داد: اين نشست‌ها با هدف ترويج فرهنگ حجاب و عفاف و آشنايي هنرمندان با مقوله تهاجم فرهنگي در سال جاري برگزار شد.
وي تعريف مدگرايي، مروجان اصلي مد، عوامل رواني مدگرايي، خورده فرهنگ و فرهنگ كلان، مقدمات مد و مدگرايي، آيات و روايات در نقد مدگرايي و... را موضوعات اصلي نشست‌هاي "مدگرايي و تهاجم فرهنگي" عنوان كرد و خاطر نشان كرد: برگزاري اين نشست موجب ترغيب جوانان در اين زمينه شده است.
رئيس حوزه هنري استان زنجان با بيان اينكه طي 9 ماه سال جاري شصتمين نشست "حقوق زن از ديدگاه اسلام و پاسخ به شبهات" در حوزه هنري استان زنجان برگزار شد، تصريح كرد: اين نشست‌ها با حضور 50 نفر از هنرمندان تشكيل شد.
وي اظهار داشت: ارتقاي ميزان آگاهي عمومي، تصحيح نگرش‌ها، غني‌سازي فرهنگ جامعه امروز و ارتقاي آشنايي با منزلت، و جايگاه زن از ديدگاه اسلام از جمله موضوعات مطرح شده در شصتمين نشست "حقوق زن از ديدگاه اسلام و پاسخ به شبهات" طي سال جاري محسوب مي‌شود.
نظري با اشاره به برگزاري مسابقه كتاب‌خواني "راز حجاب" در استان زنجان اظهار داشت: اين مسابقه فرهنگي به منظور ترويج فرهنگ حجاب و عفاف و ترغيب جوانان به كتاب‌خواني طي سال جاري و به همت واحد آموزش حوزه هنري استان زنجان برگزار شد.
وي با بيان اينكه مسابقه "راز حجاب" به صورت مقاله‌نويسي و پرسشنامه با شركت 50 نفر از هنرجويان و هنرمندان برگزار شد، يادآور شد: در مراسم اختتاميه اين مسابقه از 11 نفر از برگزيدگان تجليل شد.
رئيس حوزه هنري استان زنجان اضافه كرد: مسابقه "راز حجاب" با محورهايي چون حجاب در اسلام، اخلاق و حجاب در دنياي امروز و حجاب و هنرمند در استان زنجان برگزار شد.
وي با بيان اينكه برگزاري شصت‌ و يكمين نشست "نقش زنان در نهضت عاشورا" در استان زنجان از جمله اقدامات ديگر واحد آموزش حوزه هنري طي سال جاري محسوب مي‌شود، افزود: اين نشست در دهه نخست محرم برگزار شد.
نظري ادامه داد: مباحثي از جمله واقعه عاشورا، نقش زناني چون همسر "زهير بن قين"، مادر وهب بن جناح، زينب كبري (ص) و ... در شصت‌ و يكمين نشست "نقش زنان در نهضت عاشورا" در استان زنجان مطرح شد.
وي با بيان اينكه در شصت‌ و يكمين نشست "نقش زنان در نهضت عاشورا" به رشد سياسي زنان و مردان جمهوري اسلامي ايران اشاره شد، خاطر نشان كرد: پرداختن به تظاهرات زنان غيور به رهبري امام خميني (ره) در سال هاي 56 و 57 به عنوان نمونه‌اي از اين رشد سياسي در اين نشست مطرح شد.
رئيس حوزه هنري استان زنجان با تاكيد بر حضور بيش از 350 هنرآموز در كلاس‌هاي آموزشي كوتاه مدت اضافه كرد: اين كلاس ها طي 9 ماه سال جاري در رشته‌هاي بازيگري، كارگرداني، نمايش‌نامه‌نويسي، نقاشي، عكاسي، خوشنويسي، نقاشي كودكان، آموزش مباني شعر، داستان‌نويسي، نقد داستان، نقد شعر، كارگاه بررسي سير غزل و كارگاه بازخواني شعر شاعران معاصر در استان زنجان برگزار شد.
وي خاطر نشان كرد: كلاس‌هاي آموزشي با حضور اساتيد برتر و برجسته در رشته‌هاي مختلف هنري برگزار شده است.
انتهاي پيام/م10

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن