تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816918992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جديدترين تحولات بحرين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جديدترين تحولات بحرين
خبرگزاري فارس: در حالي‌كه رژيم‌آل‌خليفه به ظاهر ادعا مي‌كند كه درصدد اصلاح قانون اساسي اين كشور و دادن اختيارات و نقش بيشتر به پارلمان اين كشور است، از ورود اعضاي سازمان "پزشكان براي حقوق بشر" به بحرين ممانعت كرد.


به گزارش فارس، يك مقام مسئول در سازمان "پزشكان براي حقوق بشر" اعلام كرد كه رژيم آل‌خليفه از ورود هيئت وابسته به اين سازمان به بحرين جهت حضور در جلسات محاكمه پزشكان و پرستاران بحريني كه از امروز (دوشنبه) آغاز مي‌شود، ممانعت كرد.

ممانعت از ورورد هيئت سازمان پزشكان براي حقوق بشر

"ريچارد سولوم"، نايب رئيس سازمان پزشكان براي حقوق بشر كه مقر آن در آمريكاست، تاكيد كرد كه با وجود داشتن گذرنامه‌هاي 5 ساله براي سفر به كشورهاي مختلف با اين حال مقامات بحريني پس ورود ما به فرودگاه منامه از ورود به كشور جلوگيري كردند.

وي افزود: وي و هئيت پزشكي همراهش 11 ساعت در فرودگاه در انتظار بودند، اما افسران دايره مهاجرت به وي اطلاع داد كه ورود آنها نيازمند دستور مستقيم است كه چنين دستوري به وي ابلاغ نشده است.

نايب رئيس سازمان پزشكان براي حقوق بشر در ادامه توضيح مي‌دهد كه اين بهانه‌اي بيش براي جلوگيري از ورود ما به بحرين نبود، چون اين سازمان از هفته گذشته سفر خود به بحرين را به مقامات اين كشور اطلاع داده بود.

سولوم با ابراز شگفتي از اين برخورد مقامات بحريني گفت: دولت بحرين خود از ناظران بين المللي خواسته بود كه در دادگاه‌هاي اين كشور حضور يابند و از محاكمه‌هاي شفافي كه برگزار مي‌شود،‌ اطلاع يابند، اما اكنون مي‌بينيم كه همه چيز دگرگون شده است.

از سوي ديگر قرار است، امروز دادگاه بحرين در حكم 21 پزشك و پرستار بحريني كه محكوم به زندان‌هاي طولاني مدت شده بودند، تجديد نظر كند. اتهام اين پزشكان و پرستاران مشاركت در اعتراض‌هاي مردمي و كمك به سرنگوني رژيم است.

اين پزشكان در بيمارستان سليمانيه مشغول به كار بودند كه اكثر مجروحان و آسيب ديدگان اعتراضات بحرين در آنجا مداوا شده و تحت درمان قرار مي‌گيرند.

پزشكان و پرستاراني كه در اين بيمارستان به درمان مجروحان و آسيب ديدگان انقلاب بحرين بپردازند، توسط نيروهاي آل‌خليفه بازداشت شده و در دادگاه‌هاي نظامي محاكمه مي‌شوند و اكثرا احكام سنگيني چون زندان ابد و اعدام درباره آنها صادر مي‌شود.

اصلاح قانون اساسي اقدامي براي عوامفريبي و تحريف افكار عمومي

اما از سوي ديگر رژيم آل‌خليفه و در ترفندي براي عوامفريبي اعلام كرد كه در صدد اصلاح قانون اساسي اين كشور است تا به موجب آن پارلمان اين كشور با در دست داشتن اختيارات بيشتر نقش فزاينده‌تري را در تصميم‌گيري‌ها اتخاذ كند.
كمال بن احمد محمد، وزير امور دولت گفت: پس از نشست دولت تصميم بر اين قرار گرفت تا دستور اصلاح قانون اساسي سال 2002 بحرين را به پارلمان صادر كند.

وي افزود: اين اصلاحات تعديلاتي در اختيارات داده شده به دو قوه مجريه و مقننه را دربرخواهد گرفت و براساس آن پارلمان اختيارات بيشتري در اتخاذ تصميمات و استيضاح دولت خواهد داشت.

اعتراض خبرنگاران بدون مرز به برخورد آل‌خليفه با خبرنگاران

از سوي ديگر سازمان خبرنگاران بدون مرز به شدت به برخورد رژيم‌ آل‌خليفه با خبرنگاران اعتراض كرد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز در بيانيه‌اي اعلام كرد، در سوم ژانويه 2012 به "مازن مهدي"، عكاس و خبرنگار در حالي‌كه لباس خبرنگاران بر تن داشت، توسط نيروهاي آل‌خليفه مقابل مركز پليس "سماهيج" حمله شد.

مازن مهدي براي تهيه گزارشي از تجمع اعتراض‌آميز مردمي مقابل مركز پليس سماهيج در اين محل حضور يافته بود كه نيروهاي امنيتي با حمله به وي حمله‌ور شده و ضربات سنگيني را به سرش وارد كرده و 20 دقيقه او را داخل مركز پليس نگه داشتند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز تاكيد كرد، مركز پليس سماهيج از دريافت شكايت مازن مهدي امتناع كرده است و طي سه هفته گذشته اين چهارمين باري است كه مازن مهدي از سوي نيروهاي امنيتي آل‌خليفه هدف قرار مي‌گيرد.

در اين بيانيه همچنين به چندين مورد ديگر از حمله به خبرنگاران، از جمله هدف قرار گرفتن "نيك كريستوف"، خبرنگار روزنامه نيويورك تايمز و همچنين "نزيهه سعيد"، خبرنگار فرانس 24 و راديو مونت كارلو اشاره شده است.

ادامه حمله به منازل مسكوني

اما حمله نيروهاي امنيتي و نظامي آل‌خليفه به شهروندان و منازل مسكوني مناطق مختلف بحرين ادامه دارد، در همين راستا روز گذشته اين نيروها به روستاي "الشاخوره" يورش برده و يك منزل مسكوني را به عمد هدف گلوله‌هاي گاز اشك‌آور خود قرار دادند.

اهالي اين خانه توضيح دادند،‌ نيروهاي ويژه آل‌خليفه شب گذشته با حمله به منزل آنها در روستاي الشاخوره 2 پسر خانواده را مورد ضرب و شتم قرار داده و داخل منزل گاز اشك‌آور شليك كردند.

به گفته اعضاي اين خانواده، نيروهاي ويژه آل‌خليفه درحالي كه هيچ تظاهرات يا اعتراضاتي در منطقه برگزار نشده بود، به داخل منزل آنها حمله‌ور شدند.

نيروهاي آل‌خليفه كه قصد داشتند 2 پسر اين خانواده را بازداشت كنند، وقتي با مقاومت اعضاي خانواده مواجه شدند، داخل منزل آنها گاز اشك‌آور شليك كرده و از آن خارج شدند.

انتهاي پيام/++

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن