تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798751423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايد از فرصت نوسان نرخ ارز در بورس استفاده كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: بايد از فرصت نوسان نرخ ارز در بورس استفاده كرد
بايد از فرصت‌هاي پيش آمده در اين بازارارز استفاده كرد چرا كه بدون شك اثرش بر بازار سهام در ‌‌نهايت مثبت خواهد بود.
ايلنا: مدير عامل سرمايه گذاري صنعت و معدن با اشاره به افزايش ارزش خالص دارايي‌هاي شركت از ۱۶۳۴ ريال در سال گذشته به ۱۸۵۳ ريال گفت: ما همچنان خروج تدريجي از سرمايه گذاري‌هاي غير بورسي و ورود منابع حاصل شده به بازار سرمايه را دنبال مي‌كنيم و در همين راستا ۵ شركت غير بورسي را آماده فروش كرده‌ايم.

به گزارش ايلنا، حسين زارعي با اعلام مطلب فوق افزود: در راستاي سياست‌هاي كلان شركت و استراتژي بهينه سازي سبد سهام شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن در سال گذشته دو شركت غير بورسي به فروش رسيد كه اين معاملات بيش از ۵۰ ميليارد ريال سود را نصيب شركت شد. در سال مالي جاري نيز كه ۴ ماه از آن را پشت سر گذاشته‌ايم يك مورد فروش سهام غير بورسي با سودي در حدود ۱۴ ميليارد ريال صورت پذيرفته و ۵ مورد فروش ديگر نيز در دست مذاكره و بررسي است. البته نكتع قابل توجه اين است كه ارزش بازار سهام شركتهاي غير بورسي بسيار بالا‌تر از بهاي تمام شده آن‌ها است

وي در خصوص تاثير نوسانات نرخ ارز بر بازار سهام گفت: نوسانات نرخ ارز تاثيرات متفاوتي را بر شركتهاي مختلف بر جاي مي‌گذارد. اما قطعاً مي‌توان اثبات كرد كه اين نوسانات مي‌تواند به رشد و بازدهي برخي از صنايع و شركت‌ها و ايجاد تاثيرات منفي بر برخي ديگر منجر شود كه بايد از فرصت‌هاي پيش آمده در اين بازار استفاده كرد چرا كه بدون شك اثرش بر بازار سهام در ‌‌نهايت مثبت خواهد بود.

مدير عامل سرمايه گذاري صنعت و معدن در خصوص پرتفوي اين شركت اينگونه توضيح داد: بهاي تمام شده پرتفوي شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن كه از دو بخش سبد شركتهاي پذيرفته شده در بورس و خارج از بورس تشكيل شده در پايان شهريور جاري به رقم ۶۵۴، ۳ ميليارد ريال رسيد كه ۴۲۶ ميليارد ريال بيشتر از همين رقم در سال گذشته است. اين حجم از دارايي در شرايطي بدست آمده كه آخرين افزايش سرمايه شركت به سال ۱۳۸۳ باز مي‌گردد و بهاي تمام شده حال حاضر پرتفوي ۴/۲ برابر سرمايه ۱۵۰۰ ميليارد ريالي ثبت شده شركت است.

وي در خصوص افزايش سرمايه شركت گفت: شركت از سال گذشته به دنبال افزايش سرمايه بوديم اما با توجه به محدوديتهاي اعمالي در بسته سياستي - نظارتي بانك مركزي براي بانك صنعت و معدن به عنوان سهامدار عمده، اين افزايش سرمايه فعلاً متوقف شده است كه به محض مرتفع شدن محدوديتهاي قانوني سهامدار عمده، برنامه افزايش سرمايه وارد مرحله اجرا خواهد شد.

مدير عامل سرمايه گذاري صنعت و معدن در ادامه سخنانش را از سر گرفت و ياد آور شد: همانگونه كه اوايل امسال نيز گفته شد، بسته سياستي – نظارتي سال ۹۰ بانك مركزي ناظر بر واگذاري سهام بانكهاي دولتي در شركتهاي تابعه تا ميزان قانوني است و سهامدار عمده اين شركت نيز قطعاً تلاشهاي لازم را براي انطباق وضعيت با قوانين را انجام داده و مي‌دهد.

زارعي با اشاره به اينكه تركيب پرتفوي شركت با انجام معاملات صورت گرفته در پرتفوي بورسي و غير بورسي طي دو سال گذشته به تدريج تغيير كرده گفت: ارزش بازار سهام شركتهاي سيماني از جايگاه اول در سالهاي گذشته به جايگاه هفتم رسيده و صنايع خودرو و واسطه‌گري مالي جاي آن را گرفته‌اند. در حال حاضر صنايع خودرو، واسطه‌گري مالي، غذايي، برقي، شيميايي، كاشي، سيمان به ترتيب با ۱۹، ۱۶، ۱۵، ۱۴، ۱۲، ۱۰ و ۹ درصد مهم‌ترين صنايع تشكيل دهنده پرتفوي به لحاظ ارزش بازار هستند.

مدير عامل سرمايه گذاري صنعت و معدن در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان ذخاير كاهش ارزش پاسخ داد: شركت مطابق با استانداردهاي حسابداري و نظر حسابرس، ذخيره كافي كاهش ارزش ايجاد شده در سرمايه گذاري‌ها را در حسابهاي سال جاري منظور كرده و مجموع ذخائر لحاظ شده در حال حاضر بيش از ۹۵۱ ميليارد ريال است.

رشد ۱۵۷ د رصدي درآمد عملياتي

زارعي سخنانش را اينگونه ادامه داد:، همانگونه كه پيش بيني مي‌شد عملكرد واقعي شركت در سال مالي گذشته به مراتب بهتر از اولين پيش بيني ارائه شده به بورس بود و مجموع درآمد ناخالص شركت به رقم قابل توجه ۶۰۸ ميليارد ريال رسيد كه علاوه بر رشد ۵۸ درصدي در مقايسه با عملكرد سال قبل، از ساختار عملياتي قابل قبول تري برخوردار بود به نحوي كه بخش درآمدهاي ناشي از معاملات سهام در اين عملكرد، شاهد رشدي ۱۵۷ درصدي در مقايسه با سال قبل بود.

وضعيت سود آوري و EPS سال گذشته

و ي خاظر نشان كرد: شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن در اولين پيش بيني بودجه ارائه شده به بورس براي عملكرد سال مالي منتهي به ۳۱ شهريور ۱۳۹۰، مجموع سود خالص خود را ۲۷۰ ميليارد ريال اعلام كرد كه حاصل آن ۱۸۰ ريال سود به ازاي هر سهم بود اما در پايان اين سال مالي موفق شده تا سود خالص كل را با ۹۱ درصد افزايش نسبت به اولين پيش بيني، به رقم قابل توجه ۵۱۸ ميليارد ريال برساند كه اين مطلب به معناي تعديل سود ۱۸۰ ريال به ۳۴۵ ريال به ازاي هر سهم است.

مدير عامل سرمايه گذاري صنعت و معدن در خصوص پيش بينيسال جاري شركت گفت: همانگونه كه مي‌دانيد، مطابق با آيين نامه‌هاي جديد سازمان بورس اوراق بهادار، شركتهاي سرمايه گذاري الزامي براي ارائه پيش بيني سود خود به بازار ندارند اما با نگاهي به عملكرد دو سال گذشته، مي‌توان اين نويد را داد كه عملكرد سال جاري نيز روند افزايشي موجود را حفظ نموده و قطعاً بهتر از سال مالي گذشته خواهد بود.

زارعي د رادامه وضعيت معاملات سهام سرمايه گذاري صنعت و معدن در بورس طي سال مالي گذشته را مي‌توان به عنوان يكي از نمادهاي موفقيت شركت در اين دوره دانست افزود: در سال مالي گذشته بيش از ۵۲۲ ميليون سهم شركت توسط ۱۵۸۸۷ نفر سهامدار مورد معامله قرار گرفته است كه اين ارقام به ترتيب مبين ۱۵ درصد رشد در تعداد سهام معامله شده و ۹۵ درصد رشد در تعداد خريداران سهام شركت است. همچنين در اين دوره نماد شركت تنها در ۴ روز كاري بسته بوده در نوع خود رقم قابل توجهي است.

وي ياد آور شد: در ضمن ميانگين قيمت سهام شركت در سال گذشته ۱۰۷۷ ريال بود كه در اين سال به ۱۲۶۲ ريال افزايش يافته است. به عبارت ديگر، ميانگين قيمت سهام سرمايه گذاري صنعت و معدن طي سال مالي مذكور بيش از ۱۷ درصد ارتقاء يافته است. و همچنين رتبه نقد شوندگي سهام شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن از رتبه ۷ در سال گذشته به ۴ ارتقاء يابد و اسم شركت در ليست ۵۰ شركت بر‌تر بورس كه در هفته گذشته منتشر شد در جايگاه دوم قرار گيرد.

پيش بيني سود تقسيمي و زمان پرداخت سود

زارعي تصريح كرد: شركت در سال گذشته سود تقسيمي خود را با ۱۶۰ درصد افزايش نسبت به سال قبل به ۱۳۰ ريال رساند و پرداخت سود را نيز در موعد تعيين شده و قبل از ۸ ماه مهلت قانوني آغاز نمود. طي اين دوره مطالبات سود ۵۵۷۲ سهامدا حقيقي ۶۲ سهامدار حقوقي به طور كامل تسويه شد و در حال حاضر، عمده مطالبات سود باقي مانده مربوط به سود پرداخت نشده سهامدار عمده است.

مدير عامل سرمايه گذاري صنعت و معدن در پايان تاكيد كرد: هيئت مديره در برنامه ارائه شده امسال خود تحت قالب گزارش عملكرد هيئت مديره، پيشنهاد تقسيم ۱۵۰ ريال سود نقدي به ازاي هر سهم را پيشنهاد كرده با اين حال تصميمي گيري نهايي در اين خصوص در اختيار مجمع محترم صاحبان سهام است. كه اميد واريم مطابق با برنامه ارائه شده، پرداخت سود نيز يك ماه پس از تاريخ برگزاري مجمع آغاز شود.
پايان پيام

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن