تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812474355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب


عدل الهي از ديدگاه امام خميني(س)

تحقيق و نشر: مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(س)

چاپ چهارم: 1387

270 ص ـ 2800 تومان

بحث و عدل و مباحث پيوسته به آن از اهميت و جايگاه والايي برخوردار بوده و بيان كننده رابطه حق با جهان و انسان است. در ديدگاه امام راحل برقراري عدالت اجتماعي (قسط) از مهمترين وظايف انبياي الهي است كه از طريق اجراي احكام و تشكيل حكومت به وسيله پيامبر يا پيروانش اعمال مي‌گردد. اما اقامه عدل در جامعه بشري كه سيره مستمر انبيا بوده ، مقدمه و وسيله رسيدن به مرتبه والاتر عدل، يعني استقرار عدالت در سراسر وجود انسان است.

در كتاب حاضر كه دفتر هفدهم از آثار موضوعي تبيان است، «عدل الهي» از ديدگاه امام خميني(ره) تبيين مي‌شود. مؤلف مطالب كتاب را از لابه‌لاي سخنان و آثار بر جاي مانده از امام (ره) استخراج و ذيل دو بخش تدوين كرده است. بخش نخست به مباحث كلامي عدل اختصاص يافته كه عبارتند از: عدل در اديان الهي، جبر و تفويض، امر بين الامرين، قضا و قدر، سعادت و شقاوت، غايت و حكمت در فعل خداوند. در بخش دوم كه «شبهات پيرامون عدل الهي» نام گرفته، مباحث زير فراهم آمده است: وجود شرور و نواقص و بلايا در جهان، خلق مرگ در كنار حيات، تناسب ثواب و عقاب الهي با اعمال بندگان ، شفاعت و عدالت ، توبه، حب و بغض اهل بيت (ع).

نقش علماي مشهد

در انقلاب اسلامي

نگارش: حسين شمس‌آبادي

ناشر: چاپ و نشر عروج

چاپ اول: 1389

413 ص ـ 4900 تومان

در انقلاب اسلامي ايران تمام شهرهاي ايران به نوبه خود دخيل بوده‌اند. شهر مقدس مشهد هم از اين قاعده مستثني نيست. مشهد به لحاظ استراتژيكي و جايگاه ويژه فرهنگي، سياسي و تاريخي از موقعيت بالايي در طول تاريخ برخوردار بوده است. اين شهر داراي دو ويژگي بس مهم مي‌باشد كه چه بسا شهرهاي ديگر فاقد آنند؛ يكي اينكه مدفن امام هشتم علي بن موسي الرضا(ع) در آنجا واقع گرديده و ديگر اينكه داراي حوزه علميه بس كهن بوده كه در دو حيطه ادبيات و فلسفه برجسته و معروف بوده و در طول تاريخ، از زمان تأسيس شاهد تغيير و تحولات بسياري بوده.

كتاب حاضر به نقش علماي مشهد در انقلاب اسلامي پرداخته و در چهار بخش و هر بخش در چند فصل تدوين گرديده است: بخش اول، در طي پنج فصل، تاريخچه حوزه علميه مشهد را از سال 1300 تا 1357ش. مورد بحث قرار داده است. بخش دوم شامل وقايع و حوادث رخ داده از اصلاحات ارضي تا تبعيد امام به تركيه در سال 1342 ش . مي‌باشد. در اين بخش و بخشهاي آتي سعي بر اين بوده كه ابتدا توضيحي مختصر درباره حوادث بيان شده و در ادامه موضع علماي مشهد در برابر اين حوادث مورد بررسي واقع گردد.

در اين فصول اندكي هم از مواضع امام و ديگر علما سخن رانده شده است. بخش سوم كتاب حوادث را از تبعيد امام به تركيه تا اوج نهضت در سال 1356 و وفات دكتر علي شريعتي در بر مي‌گيرد و بخش چهارم شامل حوادثي است كه منجر به پيروزي انقلاب در 1357 ش . گرديد.

روش‌شناسي

علوم انساني

شصت و ششمين شماره فصلنامه علمي ـ پژوهشي «روش شناسي علوم انساني» با مقالات زير به چاپ رسيد: تبيين روش شناسي مناسب در كنترل استراتژيك (سيدمحمد اعرابي، نبي‌الله دهقان)، فهم نحوه معنابخشي در عرصه سازمان: تحليلي بر مباني فلسفي و اسلوب اجرايي روش‌شناسي شبكه خزانه (حسين دانايي‌فرد، ليلا مرتضوي)، روش‌شناسي ترسيم نقشه‌هاي علم: مطالعه موردي ترسيم نقشه علم مديريت دولتي (حسن عابدي جعفري و ديگران)، رويكردهاي معناگرا در مطالعات علوم اجتماعي و مطالعات سازمان و مديريت (ابوالفضل گائيني)، درآمدي بر روش بررسي «ابعاد فرهنگ سازماني» با نگاهي به قرآن كريم (محمد مهدي شاه‌آبادي، حسن عابدي جعفري)، كاربرد روش تحقيق تاريخي در مطالعات مديريت (مهدي محمدي نسب)، بازخواني دانش سياست‌گذاري در بستر پست مدرنيسم: اجرا و ارزيابي سياست‌ها در عصر پست مدرن (سيد محمدحسين هاشميان)، نقدي بر پژوهش كمي‌گرا و مباني فلسفي آن در دانش (حسين خنيفر، محمدمهدي علي شيري)، خلاصه مقالات به عربي (خليل زامل عطشان)، خلاصه مقالات به انگليسي (مهدي غلامي).

فصلنامه «روش شناسي علوم انساني» به صاحب امتيازي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مدير مسئولي عليرضا اعرافي و سردبيري دكتر محمدتقي ايمان، هفدهمين سال انتشارش را پشت سر مي‌گذارد.

ديپلماسي عمومي

جامعه مدني و قدرت نرم

(مطالعه موردي ژاپن و ايالات متحده)

با مقدمه: اصغر افتخاري

مترجم: محسن روحاني

ناشر: دانشگاه امام صادق(ع)

312ص- 7000 تومان

چاپ اول: 1389

كتاب حاضر برآن است تا با نگاهي دقيق به قدرت نرم، و از طريق تجزيه و تحليل عميق دو بازيگر داعيه‌دار «قدرت نرم» جهان، يعني ايالات متحده و ژاپن، مفهوم قدرت نرم را بيان نمايد. اين كتاب در دو بخش و در قالب شش فصل به رشته تحرير درآمده است.

بخش اول چهار فصل اول كتاب را تشكيل مي‌دهد. فصل اول بر آمريكايي ستيزي نوين در ژاپن كه از اواخر دهه 1990 به‌وجود آمده، تمركز مي‌كند. اين آمريكايي ستيزي تركيبي از ملي‌گرايي، رنجش و خشم نسبت به ناديده گرفتن ژاپن توسط ايالات متحده، و ترش از تسلط و برتري آمريكاست. نويسنده در فصل دوم باعنوان «ديپلماسي عمومي؛ به كارگيري قدرت نرم؛ مراحل كليدي ارسال و دريافت» از خيزش اقتصادي ژاپن، عذرخواهي جنگ، برنامه‌هاي مبادلات [علمي] و تروريسم بحث كرده و نشان مي‌دهد كه چگونه «ارائه محتاطانه» ژاپن و «طرح تهاجمي» قدرت نرم‌ آمريكا مي‌تواند هم تأثيرات مثبت و هم تاثيرات منفي داشته باشد.

وي همچنين تعامل مشاركتي‌اي را كه قدرت نرم توليد مي‌كند بررسي كرده و آن‌را از تبليغات تميز مي‌دهد. سرانجام، نگارنده بيان مي‌دارد كه از نظر وي حكومت «قطب شبكه» و تسهيل‌كننده توليدات بخش خصوصي است و حكومت بايد بر تلاش‌هاي كمتر قابل مشاهده تمركز كند تا فضاي پرثمري را براي بازيگران مرتبط همتراز با يكديگر ايجاد نمايد.

در فصل سوم روش‌هاي خاصي ترسيم مي‌شود كه براساس آن سفارتخانه‌هاي ايالات متحده ارتباطات راهبردي و روزانه‌اي را با ژاپني‌ها پرورش مي‌دهند و همچنين موجب شكل‌گيري ارتباطي پايدار مي‌شوند. فصل چهارم به تأثير قدرت نرم ژاپن اختصاص دارد كه در ابتدا به تجزيه و تحليل روشي كه حكومت ژاپن از آن براي قدرت نرم از طريق ديپلماسي عمومي استفاده نموده، پرداخته و سپس اهداف، بازيگران، و بودجه ديپلماسي عمومي ژاپن مورد بررسي و با ديگر كشورها مقايسه شده است. در ادامه اين فصل تأثير قدرت نرم ژاپن در رابطه ميان ژاپن و ايالات متحده مورد ارزيابي قرار گرفته است.

بخش دوم با عنوان «جامعه مدني»، جايگاه قابل توجه بازيگران غيردولتي در به كارگيري قدرت نرم بيان مي‌شود. اين بخش كه فصول پنجم و ششم كتاب را شامل مي‌شود.

فصل پنجم به بررسي قانون آزادي اطلاعات به‌عنوان منبع قدرت نرم و پويايي رشد و تأثير آنها اختصاص دارد و در فصل ششم باعنوان «قدرت نرم سمن‌ها؛ نفوذ فزآينده ماوراء مرزهاي ملي»، به‌طور خاصي به‌ سمن‌هاي ژاپن توجه شده است.

در اين فصل نه تنها به تحليل سمن‌هايي كه بين اهداف انسان دوستانه و سياست خارجي سازگاري دارند، مي‌پردازد، بلكه آن دسته از سمن‌هايي را كه برضد اقدامات حكومتي هستند؛ مانند «بازيگران جامعه مدني بين‌المللي» كه حتي به حكومت‌ها پاسخگو نيستند، نيز ارزيابي مي‌كند.





دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن