تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815371116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگراني واشنگتن از نسل جديد هواپيماهاي بدون سرنشين ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: نگراني واشنگتن از نسل جديد هواپيماهاي بدون سرنشين ايراني
عصر ايران- روزنامه واشنگتن تايمز: احمد وحيدي، معاون وزير دفاع ايران هفته گذشته از ساخت نسل جديدي از هواپيماهاي تجسس

بدون سرنشين ( UAV ) با برد يك هزار كيلومتر خبر داد و آن را يك «دستاورد مهم» تلقي كرد.
برد هواپيماهاي جديد بدون سرنشين ايران به گونه اي است كه مي تواند تا شرق هند، غرب مديترانه، جنوب شبه جزيره عربستان و مناطق شمالي قفقاز و آسياي جنوبي را پوشش دهد. به عبارت ديگر اين هواپيماها مي توانند بر فراز همه تأسيسات نظامي و ديپلماتيك آمريكا در خاورميانه به پرواز در آيند.
آمريكا پيش از اين مدتها بود كه انحصار ساخت سلاحهاي پيشرفته همچون هواپيماهاي بدون سرنشين را در اختيار داشت اما طي دهه گذشته چندين كشور ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين را جهت عمليات تجسس، شناسايي يا حمله آغاز كرده اند.
اينگونه هواپيماها موسوم به زنبورهاي مهاجم از نظر كشورهاي كوچك بسيار جذاب هستند چرا كه ارزان بوده و ريسك كمتري نسبت به هواپيماهاي سنتي دارند. اگر چنين هواپيماهايي در يك مأموريت، هدف قرار گرفته و منهدم شوند جان كسي به خطر نمي افتد و به علاوه ضرر وارده به جاي ميليونها دلار، تنها چند هزار دلار خواهد بود.
ايران، ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين را در اوايل دهه 1990 آغاز كرد و از اين هواپيماها براي زيرنظر گرفتن تحركات ناوگان آمريكا در خليج فارس و همچنين رويدادهاي عراق و افغانستان بهره برده است.
در سال 2007 ايران اعلام كرد: توليد «هواپيماهاي بدون خلبان انتحاري»، غيرقابل شناسايي توسط رادارها، كه مي تواند به عنوان موشكهاي هدايت شونده براي حمله به كشتيهاي آمريكايي مورد استفاده قرار گيرد را آغاز كرده است.
موفقيت تاكتيكهاي «كاميكاز» ژاپني ها در جنگ جهاني دوم به ما يادآوري مي كند كه احتمال حملات گسترده هواپيماهاي بدون سرنشين ايراني به ناوگان دريايي آمريكا متصور است و اين عامل نگراني آمريكايي هاست.
به علاوه ايران بيش از پيش مايل است اين سلاحها را مستقيماً در اختيار سازمانهايي چون حزب ا... لبنان قرار دهد. حزب ا... پيشتر با استفاده از چنين هواپيماهايي به سپر دفاع هوايي اسرائيل نفوذ كرده و ادعا مي كند كشتيهاي جنگي اسرائيل را با اين هواپيماها هدف قرار داده است.
چنانچه ايران هواپيماهاي بدون خلبان خود را با موشكهاي برخوردار از كلاهكهاي شيميايي، بيولوژيكي، راديولوژيكي يا هسته اي مجهز كند، در آن صورت اين هواپيماها به سلاحهاي راهبردي و تهاجمي تبديل مي شوند.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن