تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821278434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور جمعي از سفراي ۵۷ كشور اسلاميشبكه دانشگاه هاي مجازي جهان اسلام در ايران راه اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: با حضور جمعي از سفراي ۵۷ كشور اسلاميشبكه دانشگاه هاي مجازي جهان اسلام در ايران راه اندازي شد
شبكه دانشگاه هاي مجازي جهان اسلام به مركزيت دانشگاه پيام نور با هدف ايجاد ارتباط علمي و فناوري با دانشگاه هاي ۵۷ كشور جهان اسلام، روز گذشته با حضور جمعي از سفراي كشورهاي اسلامي، مسئولان وزارت علوم و پروفسور عطا الرحمان مسئول هماهنگي هاي كامستك (كميته دائم همكاري هاي علمي فناوري كشورهاي اسلامي) در دانشگاه پيام نور تهران افتتاح شد.

با راه اندازي اين شبكه، ايران به عنوان يكي از اعضاي اصلي و فعال نقش محوري هماهنگ كننده و سياست گذار را در فعاليت هاي دانشگاه هاي مجازي جهان اسلام ايفا مي كند. به گزارش مهر، به علت اين كه دانشگاه پيام نور يك دانشگاه باز و آموزش از راه دور به شمار مي آيد، شبكه مجازي دانشگاه هاي جهان اسلام در دانشگاه پيام نور افتتاح شد. اين شبكه وظيفه حمايت از امكان سنجي و ايجاد دانشگاه هاي هوشمند در كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي، اطلاع رساني و كمك به تبادل استاد، دانشجو، كارشناسان و نتايج تحقيقات و يافته هاي علمي در كشورهاي اسلامي را بر عهده دارد.

دبيركل اين شبكه با پيشنهاد كشور ميزبان و تاييد شوراي عمومي به مدت ۴ سال تعيين مي شود. همچنين رئيس شبكه براي مدت ۴ سال و توسط شوراي اجرايي شبكه انتخاب خواهد شد.

وظايف شبكه دانشگاه هاي مجازي جهان اسلام

دكترارسلان قرباني، قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل در گفت وگو با خراسان، با اشاره به جزئيات راه اندازي شبكه دانشگاه هاي مجازي كشورهاي اسلامي خاطرنشان كرد: اين شبكه با مركزيت دانشگاه پيام نور با حضور برخي از سفراي كشورهاي اسلامي افتتاح شد.

وي خاطرنشان كرد: مهم ترين وظيفه اين شبكه ايجاد هم افزايي و همگرايي در مباحث مربوط به دانشگاه هاي مجازي كشورهاي اسلامي است به نحوي كه حداقل ۵ كشور اسلامي بايد در اين شبكه عضويت داشته باشند و اساسنامه اين شبكه بايد در كشورهاي عضو به تصويب برسد تا يك برنامه عمل يا برنامه راهبردي براي سال هاي آتي فعاليت خود تهيه كنند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر ۵۷ كشور اسلامي عضو كامستك هستند كه اين شبكه دانشگاه هاي مجازي تمامي اين كشورها را به هم متصل مي كند.

برنامه هاي علمي ايران در بخش همكاري هاي بين الملل

قرباني خاطرنشان كرد: يكي از برنامه ها در بخش همكاري هاي بين المللي، همكاري با سازمان هاي تخصصي منطقه اي در زمينه هاي علم و فناوري است، بر اين اساس كامستك، به عنوان كميته دائم همكاري هاي علمي فناوري كشورهاي اسلامي يكي از اين سازمان هاي تخصصي است كه ما همكاري هايي را از سال ها پيش با اين سازمان آغاز كرده ايم به نحوي كه در حال حاضر تعداد زيادي از دانشمندان برجسته كشورمان در پروژه هاي متعدد با اين سازمان همكاري دارند.

وي تصريح كرد: يكي از برنامه هاي كليدي ما با سازمان هاي تخصصي منطقه اي به ويژه كامستك ، تاسيس برخي از شبكه هاي علمي فناوري و آموزشي در جمهوري اسلامي ايران است كه در اين راستا سال گذشته طرح ايجاد ۳ شبكه شامل شبكه دانشگاه هاي مجازي كشورهاي اسلامي، شبكه نانوفناوري كشورهاي اسلامي و شبكه پارك هاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي با محوريت جمهوري اسلامي ايران، در مجمع عمومي كامستك با هدف ايجاد همگرايي و هم افزايي در فعاليت هاي علمي فناوري در بين كشورهاي اسلامي به تصويب رسيد كه خوشبختانه اين اقدامات اجرايي شده است به نحوي كه روز ۱۷ دي ماه جاري شبكه پارك هاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي را با محوريت پارك علم و فناوري گيلان ، با حضور پروفسور عطاالرحمان هماهنگ كننده كل كامستك، در رشت افتتاح رسمي كرديم و در همين زمينه مذاكراتي با مسئولان و استاندار گيلان در زمينه مكانيسم برنامه هاي آتي اين شبكه انجام داديم.به گزارش ايسنا، ارسلان قرباني قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل در مراسم افتتاح شبكه نيز با اشاره به مهم ترين محورهاي وزارت علوم در حوزه بين الملل گفت: توسعه همكاري هاي علمي و فناوري با سازمان هاي تخصصي منطقه اي و بين المللي به منظور تجاري سازي دانش و ايجاد همگرايي و هم افزايي از جمله محورهاي اصلي وزارت علوم در اين زمينه است.

مهم ترين محورهاي چشم انداز در بخش همكاري هاي علمي بين المللي وزارت علوم، قلمداد اين همكاري ها به عنوان يك فرصت و نه تهديد، برنامه و وظايف جديد وزارت علوم در بخش بين المللي به عنوان ستاد توسعه علم و فناوري در كشور، توجه به جهاني شدن علم و فناوري و استفاده از قابليت هاي علم از سراسر جهان به ويژه جهان اسلام و محور قرار دادن ديپلماسي علمي و فناوري با توجه به ماهيت علم است.قرباني با بيان اين كه طي اين 2 روز شاهد تاسيس رسمي 3 شبكه با موافقت مجمع عمومي كامستك در ايران بوديم، اظهار كرد: اين شبكه ها شامل شبكه دانشگاه هاي مجازي كشورهاي اسلامي، شبكه پارك هاي علمي و فناوري كشورهاي اسلامي و شبكه نانوفناوري كشورهاي اسلامي است.

قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل گفت: در اين راستا دانشگاه پيام نور به دليل قابليت هايي همچون برخورداري از اعضاي هيئت علمي توانمند و تجربه طولاني در آموزش مجازي به عنوان شبكه دانشگاه هاي مجازي كشورهاي اسلامي انتخاب شده است.

ايجاد ۳۰ كرسي زبان فارسي در خارج كشور

قرباني هم چنين از ايجاد ۳۰ كرسي زبان فارسي در خارج كشور خبر داد و گفت: اعزام استاد زبان و ادبيات فارسي و گسترش علمي و فرهنگي نيز در سال آينده در دستور كار وزارت علوم قرار دارد.در زمينه همكاري هاي چند جانبه با دانشگاه هاي مختلف دنيا تاكنون بيش از ۵۰۰ موافقت نامه بين دانشگاه هاي ايران و دانشگاه هاي معتبر دنيا امضا شده است.وي هم چنين بر لزوم استفاده از توانمندي هاي دانشمندان ايراني خارج از كشور تاكيد و خاطرنشان كرد: تاكنون ۱۰ هزار دانشمند ايراني خارج از كشور شناسايي و در قالب يك مركز اطلاعاتي و آماري جمع آوري شده اند.قائم مقام رئيس دانشگاه پيام نور نيز در اين مراسم با تاكيد بر اين كه ايران جايگاه ويژه اي براي توسعه علوم و فناوري دارد، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران مي تواند نقش موثري در افزايش همكاري هاي علمي و فناوري به منظور حل مشكلات جهان اسلام داشته باشد و انتخاب دانشگاه پيام نور به عنوان بزرگ ترين شبكه مجازي در جهان اسلام يك اتفاق مبارك است و اين دانشگاه بزرگ ترين دانشگاه آموزش از راه دور در ميان كشورهاي اسلامي است.

افتتاح شبكه نانوفناوري جهان اسلام در ايران

پارسا- شبكه نانوفناوري كشورهاي جهان اسلام با حضور جمعي از سفراي كشورهاي اسلامي و مسئولان وزارت علوم روز گذشته در پژوهشگاه مواد و انرژي افتتاح شد.قرباني، قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل در گفت وگو با خراسان با اعلام اين خبر افزود: هدف از ايجاد شبكه نانو فناوري كشورهاي جهان اسلام هم افزايي و همگرايي در توسعه نانو فناوري در بين كشورهاي اسلامي و كمك به توسعه علم و فناوري در حوزه نانو است.وي خاطرنشان كرد: اين شبكه به عنوان سومين شبكه همكاري هاي كشورهاي اسلامي با محوريت ايران راه اندازي شده است. قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل هم چنين خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه ايران در بين ۵۷ كشور اسلامي در زمينه توليد علم نانو مقام اول را در اختيار دارد تاسيس شبكه نانوفناوري كشورهاي جهان اسلام زمينه اي را فراهم مي كند كه ايران بتواند توانمندي هاي خود را در زمينه نانوفناوري در اختيار كشورهاي ديگر قرار دهد و به توسعه اين فناوري در جهان اسلام كمك كند.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن