تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815595297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

16 توصيه براي رانندگي در شب


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: 16 توصيه براي رانندگي در شب
براي خيلي از ما رانندگي در شب سخت‌تر از رانندگي در روز است. معمولا بين نيمه‌ شب تا 6 صبح پُرمخاطره‌ترين زمان از نظر تصادف و بروز حوادث است. رانندگي ايمن در شب نيازمند آمادگي و توجه بيشتر به محيط اطراف است.
واكنش سريع رانندگان با قدرت بينايي آن‌ها رابطه مستقيم دارد و اين در حالي است كه در شب قدرت تشخيص رنگ‌ها و وسعت ميدان بينايي كاهش مي‌‌يابد. از آن جا كه تصادفات منجر به مرگ در شب چند برابر روز است، در رانندگي‌هاي شبانه ‌تان به 16 نكته زير توجه كنيد:
1- وسيله نقليه خود را به طور منظم چك كنيد تا مطمئن شويد از تجهيزات مناسب نوري برخوردار است.
چراغ‌‌هاي جلو، پشت، راهنما و چراغ پلاك را در صورت شكستگي تعويض كرده و هميشه آن‌ها را پاك و تميز كنيد.
2- به ياد داشته باشيد كه چراغ‌‌ها به تدريج و در طي زمان نور خود را از دست مي‌‌دهند يا تنظيم آن‌ها به هم مي‌خورد. هرچند وقت يك ‌بار چراغ‌‌ها را تنظيم كنيد.
3- هنگام برخورد با اتومبيلي كه از رو به‌ رو مي‌آيد، از نور پايين استفاده كنيد. اگر ماشين مقابل با نور بالا حركت مي‌‌كند از سرعت خود بكاهيد و به منتهي ‌اليه سمت راست برويد تا از نور شديد او در امان باشيد. چراغ‌‌هاي جلويي را به موقع و با هدف به كار ببريد تا موجب كاهش ديد ساير رانندگان نشود.
4- مشكلات بينايي چشم سبب بدتر شدن وضعيت رانندگي مي‌شود اما صرف ‌نظر از سلامت چشم، رانندگي در شب فشار بيشتري به آن وارد مي‌‌كند و موجب خستگي بيشتر مي‌‌شود. پس اگر دچار مشكلات بينايي هستيد حتما به چشم‌ پزشك مراجعه كنيد و عينك خود را هميشه همراه داشته باشيد.
5- قبل از اين كه در شب رانندگي كنيد از وضعيت خيابان‌ها و حتي جاده‌‌ها اطلاع حاصل كنيد. به علايم راهنمايي ‌رانندگي از جمله تابلوها، وسايل نقليه، موتورسيكلت‌ها، دوچرخه‌‌ها، عابرين پياده و همچنين حيوانات بيشتر توجه كنيد.
6- رانندگي با سرعت زياد در شب، خطر را چند برابر مي‌‌كند. چرا كه شما فقط مي‌‌توانيد محدوده روشن شده توسط چراغ‌‌هاي تان را ببينيد.
در سرعت بالا وقتي چيزي جلوي ماشين مي‌‌آيد يا در وضعيت‌هاي خطرناك عكس‌ العمل شما كندتر است. پس احتمال وقوع حوادث بيشتر مي‌‌شود.
7- فاصله خود را با خودروهاي عقبي و جلويي حفظ كنيد.
8- در مورد سبقت در شب خيلي دقت كنيد چرا كه ممكن است چيزهايي در خارج از محدوده ديد شما باشند. اگر شك داريد هرگز اين كار را انجام ندهيد.
9- هنگام رانندگي در شب سيگار نكشيد. نيكوتين سيگار و منوكسيدكربن حاصل از سوختن آن، بينايي شما را كاهش مي‌‌دهد.
10- اگر خسته و خواب ‌آلود هستيد هرگز در شب رانندگي نكنيد. اگر مجبور به رانندگي هستيد، قبل از آن كمي استراحت كنيد. چاي يا نوشيدني بنوشيد. كمي نرمش سبك انجام دهيد و سپس اقدام به رانندگي كنيد.
11- هرگز به نور بالاي خودروهاي مقابل خيره نشويد بلكه حاشيه سمت راست يا خط سفيد وسط جاده را نگاه كنيد.
12- با سرعتي بين 15 تا 20 كيلومتر، كمتر از سرعت روز حركت كنيد.
13- به ياد داشته باشيد كه در شب عابرين پياده خطر مسلم هستند و وقتي در خيابان نور كافي نباشد، تشخيص افراد پياده مشكل است و به‌ خصوص آن‌هايي كه لباس تيره پوشيده‌اند در معرض خطر تصادف هستند.
14- به ياد داشته باشيد سرعت كم و هوشياري مداوم، لازمه رانندگي بي‌خطر در شب هستند.
15- به خاطر داشته باشيد كه هنگام بارندگي سطح خيابان‌ و جاده بسيار لغزنده‌‌تر است.
حال اگر قصد داريد در شب‌‌هاي زمستان و هنگام بارندگي رانندگي كنيد، بايد بيشتر دقت كنيد و علاوه بر بستن زنجير چرخ در هنگام برف و يخ، با سرعت بسيار كمتر از شب‌‌هاي معمول رانندگي كنيد.
16- وقتي كه غروب مي‌‌شود يا روشنايي روز، به تاريكي مي‌رود، بدترين زمان براي رانندگي است. در اين زمان نور طبيعي بي‌‌اثر و رفت و آمد هم بيشتر از شب است.
رانندگان بايد براي تشخيص به نور چراغ‌‌هاي اتومبيل خود و نور چراغ‌‌هاي اتومبيل‌‌هاي ديگر و يا چراغ‌‌هاي راه اتكا كنند.
چراغ‌هاي بالا و پُرنور اتومبيل بايد اجسام را تا 110 متري و چراغ‌‌هاي پايين تا حدود 30 متري روشن كنند.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن