تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820995312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امشب بهترين بازيكن جهان معرفي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: امشب بهترين بازيكن جهان معرفي مي‌شود
بهترين‌هاي جهان براي ايستادن بر بام فوتبال جهان با هم رقابت خواهند كرد. ارزشمندترين افتخار فردي فوتبال به چه كسي خواهد رسيد؟ مسي از آرژانتين، كريستيانو رونالدو از پرتغال يا ژاوي هرناندس از اسپانيا؟
مراسم گالا امشب نوزدهم دي‌ماه برگزار مي‌شود تا بهترين‌هاي فوتبال جهان مشخص شوند. مهم‌ترين قسمت، البته انتخاب بهترين بازيكن فوتبال جهان است. مطابق انتظار ليونل مسي و كريستيانو رونالدو دوپديده‌ حال حاضر فوتبال جهان در فهرست نهايي قرار گرفته و ژاوي، مغر متفكر بارسلونا و اسپانيا هم آنها را همراهي مي‌كند.
ليونل مسي
بهترين بازيكن جهان در دو سال اخير و دارنده دو توپ طلاي جهان شانس زيادي براي رسيدن به سومين عنوان پياپي دارد. درخشش در بارسلونا و قهرماني‌ در رقابت‌هاي مختلف باعث شده تا بسياري از كارشناسان همچنان او را بهترين بازيكن جهان بدانند. البته عده‌اي پا را فراتر گذاشته و با مقايسه‌ مسي با مارادونا و پله او را برترين فوتباليست تاريخ جهان مي‌دانند. نكته‌ منفي عملكرد مسي همانند گذشته تيم ملي آرژانتين بود كه مسي باز هم در عرصه‌ ملي ناكام بود و نتوانست به همراه آبي و سفيد پوشان به موفقيتي دست پيدا كند.
مسي در سال 2011 در عرصه باشگاهي توانست در 55 بازي 53 گل به ثمر برساند و 24 پاس گل بدهد.
كريستيانو رونالدو
مهاجم پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد پس از آنكه سال گذشته در فهرست سه نامزد نهايي قرار نگرفت، عملكرد درخشاني را در رئال مادريد به نمايش گذاشت. رونالدو تمام فاكتورهاي لازم براي كسب عنوان بهترين بازيكن جهان را در اختيار دارد؛ غير از بخت و اقبال كه دوران بازيگري‌ او را با مسي همزمان كرده است! ستاره پرتغالي كهكشاني‌ها در سالي كه گذشت عملكرد بسيار پرفروغي داشت و ركوردها را يكي پس از ديگري شكست، اما در پس همه درخشش‌هاي رونالدو، چند نكته منفي بزرگ وجود داشت كه به كرات در سال گذشته تكرار شد. عملكرد متوسط و يا ضعيف در بازي‌هاي مهم، بي‌توجهي به كار تيمي و خصوصيات خاص اخلاقي.
ژاوي هرناندس
مغز تيم بارسلونا و طراح اصلي بازي اين تيم بدون ترديد به حقش در دنياي فوتبال (در افتخارات فردي) نرسيده است. دنياي فوتبالي كه هميشه به مهاجمان و گلزن‌ها توجه بيشتري داشته بي‌شك در حق ژاوي كم لطفي كرده است. شايد براي رسيدن به عنوان بهترين بازيكن فوتبال جهان نياز به قحطي مهاجم تراز اول باشد. يعني سالي كه ستاره‌ خاصي در خط حمله دنياي فوتبال درخشش نداشته باشد، مانند سال 2006 كه اين عنوان به كاناوارو كه يك مدافع بود رسيد؛ اتفاقي كه هنوز درباره ژاوي رخ نداده و او زير سايه درخشش بي‌حد و اندازه مسي و رونالدو قرار گرفته و اين شانسي براي او باقي نمي‌گذارد.
هافبك زيرك بارسلونا البته كاري به اين عناوين ندارد و كاري كه بايد را انجام مي‌دهد. وظيفه‌اش گل‌سازي و پياده كردن سبك تيكي تاكاي بارسلونا است كه او به خوبي از عهده اين كار بر مي‌آيد و در اين صورت ديگر گرفتن عناوين فردي در دنياي فوتبال نه تنها اهميتي ندارد بلكه از انگيزه‌هاي او هم كم نمي‌كند.
ستاره بارسلونا كه در حال حاضر در اوج قرار دارد، با عملكرد درخشان مسي نمي‌تواند به دريافت عنوان بهترين بازيكن جهان اميدوار باشد؛ اتفاقي كه اگر قرار بود رخ دهد، بايد سال گذشته اتفاق مي‌افتاد كه اسپانيا با درخشش او قهرمان جام جهاني شد. جايي كه او بعضا به اندازه كل پاس‌هاي تيم حريف در يك بازي، پاس سالم داشت!
ژاوي تخصص خاصي در پاس دادن دارد و علاوه بر دقت بالا، ديد وسيعي در زمين دارد و بازيكناني را مي‌بيند و پاس مي‌دهد كه كسي انتظارش را ندارد. شايد همين مساله در بالارفتن دقت پاس اين بازيكن تا 94 درصد موثر باشد. دوستداران فوتبال فانتزي مسلما بازي مسي را به دليل نمايش دلپذير و فوتبال زيبا بيشتر مي‌پسندند، اما تئوريسين‌ها حتي درخشش مسي در بارسلونا را هم به حضور ژاوي در بارسلونا نسبت مي‌دهند و كم فروغ بودن او در تيم ملي آرژانتين را بي‌ارتباط با نبودن ژاوي نمي‌دانند.
ستاره 31 ساله بارسلونا چند سالي است كه بدون فراز و نشيب در سطح اول فوتبال بازي مي‌كند. عملكرد او در تيم ملي اسپانيا و باشگاه بارسلونا تفاوت چنداني با هم ندارد. بازي او به شخص خاصي وابسته نيست و شايد به همين دليل بتوان به نوعي او را برتر از مسي دانست، اما به هر حال در فوتبال آنچه به چشم تماشاگر مي‌آيد، گل است و گلزن.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن