تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817329247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي بيش از 110 سوله بحران براي پذيرش نمايندگان هلال احمر


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: آمادگي بيش از 110 سوله بحران براي پذيرش نمايندگان هلال احمر


خبرگزاري آريا- جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تهران با بررسي مسائل مربوط به مديريت بحران در شهر تهران و آمادگي در مقابل خطراتي همچون زلزله برگزار شد .
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،خسرو دانشجو در حاشيه جلسه غير علني امروز شوراي شهر گفت : اين جلسه كه با حضور دكتر قاليباف شهردار تهران ، دكتر فقيه رئيس سازمان هلال احمر و عزيزالله رجب زاده رئيس ستاد مديريت بحران شهر تهران برگزار شد به ارائه آمادگي شهرداري و سازمان هلال احمر در خصوص وقوع زلزله پرداخته شد .
وي افزود:در ابتداي جلسه دكتر فقيه گزارشي پيرامون بحث بحران و آمادگي سازمان هلال احمر ارائه داد و خواستار همكاري بيشتر بين دستگاه ها شد .
دانشجو با بيان اين كه در جلسه امروز پيرامون موضوع قبل ، حين و بعد از بحران گزارشات لازم ارائه شد ، به سخنان شهردار تهران اشاره كرد و گفت: د در اين ميان شهردار تهران اعلام كرد "براي آمادگي قبل از بحران ، بحث ارتقاي كيفيت ساخت وساز بسيار اهميت دارد چرا كه در حال حاضر بخش عمده اي از مصالح ساختمان غير استاندارد است و نيروهايي كه در بخش ساخت و ساز، درحال فعاليت هستند مانند جوشكار ، بنا ، گچ ساز داراي پروانه كار نبوده و از تخصص لازم برخوردار نيستند به غير از مهندسان كه علاوه بر تحصيلات دانشگاهي از لحاظ تجربي نيز آمادگي لازم را داشته و پروانه كار نيز كسب كرده اند ."
سخنگوي شوراي شهر تصريح كرد : حال كه مصالح ساخت و ساز عمدتا غير استاندارد است آيا ميتوان اين انتظار را داشت كه برآيند ساخت و ساز مقاوم سازي شده و ما در مقابل زلزله از توانايي لازم برخوردار هستيم ؟
وي افزود:در بحث ارتقاي ساخت و ساز همكاري ساير بخش ها و سازمان ها ضروري است و شهردار تهران در اين باره گفت هنگامي كه متولين اصلي همچون وزارت مسكن ، اداره استاندارد ، وزارت كار ، سازمان نظام مهندسي و ساير دستگاه ها كه مسئوليت مستقيم دارند ، همكاري هاي لازم را اعمال نمي كنند شهرداري به تنهايي چطور مي تواند كيفيت ساخت و ساز را ارتقا دهد ، تحقق اين امر نيازمند ياري رساندن ساير سازمان هاست .
دانشجو تصريح كرد:در ادامه جلسه رجب زاده به ارائه گزارش پيرامون فعاليت هاي سازمان مديريت بحران شهرداري تهران پرداخت و تاكيد كرد كه بايد بحث آموزش به طور جدي مورد توجه قرار گيرد هرچند در حال حاضر در سطح محلات آموزش هاي لازم در حال ارائه است .
سخنگوي شوراي شهر افزود:با ارائه آمار و ارقامي كه سازمان مديريت بحران شهرداري پيرامون آموزش افراد ارائه داد به نظر مي رسد در اين حوزه با عقب افتادگي معناداري مواجه هستيم چراكه تهران 5/8 ميليون نفر جمعيت دارد و اين در حالي است كه صحبت از آموزش هاي 100 يا 200 هزار نفري به ميان مي آيد و قطعا بايد اين آموزش ها جمعيت بيشتري را در برگيرد كه در اين خصوص رئيس اين سازمان از صدا و سيما و نشريات خواست با كمك همه جانبه استقبال مردم را در بحث آموزش افزايش دهند .
دانشجو ادامه داد:شهردار تهران همچنين توضيحاتي پيرامون امكانات موجود در سوله ها داد و گفت كه شهرداري آمادگي اين را دارد كه امكانات خود در سوله ها را در اختيار جمعيت هلال احمر قرار دهد و در اين خصوص ، هم اكنون بيش از 110 سوله آماده پذيرش نمايندگان هلال حمر بوده و علاوه بر آن تيم هاي اورژانس نيز در اين سوله ها مستقر هستند .
وي گفت:در جلسه امروز در خصوص به روز كردن تجهيزات سوله ها نيز گزارشي ارائه شد و در اين مورد اعضاي شورا خواستار شدند كه يك سري تيم هاي آموزشي توسط جمعيت هلال احمر و سازمان مديريت بحران به دانشگاه ها ، مدارس و پادگان ها رفته و با سرعت بيشتر آموزش هاي لازم براي امادگي در مقابل زلزله را به مردم ارائه دهند .
دانشجو افزود:هم اكنون توسط سازمان مديريت بحران شهرداري تهران ، آموزش ها در سطح كوچك تر در محلات شكل گرفته و با شناسايي ساختمان هايي كه بيش از 25 نفر ساكن دارند آموزش هاي دوره اي ارائه مي شود.
سخنگوي شوراي شهر تصريح كرد : در اين جلسه رئيس كميسيون عمران شوراي شهر نيز پيرامون برنامه مدوني كه براي كاهش خطر زلزله در شهر تهران در دست تهيه است صحبت كرد و شهردار تهران و رئيس سازمان مديريت بحران شهر نيز اعلام آمادگي كردند كه منطبق با نظر شورا اقدامات بعدي را انجام دهند .
وي در ادامه در خصوص حل مشكلات طرح كاهش لرزه پذيري ساختمان ها گفت : در اين جلسه در مورد اين طرح نيز گزارشي ارائه شد و قرار شد در مدت دو تا سه ماه آينده مشكلات اين طرح برطرف شود كه اگر اين مشكلات برطرف نشد مشاوران جديد بايد كار را پيگيري كنند .
دانشجو در پاسخ به اين سوال كه چرا اين جلسه در حالي كه رئيس سازمان مديريت بحران خواستار كمك رسانه ها براي افزايش جمعيت آموزش ديده درمقابل خطرات زلزله بوده به طور غير علني برگزار شد ، گفت : جلسه روزهاي يكشنبه غير علني نيست اما مستمع ندارد چرا كه اگر اين طور بود من اجازه نداشتم گزارش جلسه را براي خبرنگاران ارائه دهم ؛ ما بايد در اين حوزه بيشتر كار كنيم و كمتر جامعه را نگران كنيم ، بايد حداكثر كارآيي را از مسئولان خواسته و كمتر تنش را به جامعه القا كنيم .
وي در ادامه با بيان اين كه دكتر قاليباف بر حسب قانون مصوب مجلس رئيس ستاد مديريت بحران شهر تهران است و مديريت شهر را حين و پس از بحران بر عهده دارد، گفت:آن چيزي كه شهردار تهران اشاره دارد خلا قانوني در اين حوزه است چراكه هم اكنون ما شاهد هستيم كه در بسياري از كشورها هر هفته چند زلزله با ريشتر بالا صورت مي گيرد اما تخريبي در كار نيست چراكه آن كشورها پيش بيني هاي لازم را انجام داده و مقاوم سازي هاي لازم در ساخت و ساز را انجام داده اند.
دانشجو افزود:شهردار تهران تاكيد كرد كه اگر قرار است خدمتي به طور مناسب صورت گيرد و كيفيت ساخت وسازها به نحو مطلوب ارتقا يابد مستلزم همكاري تمامي دستگاه هاي مسئول است .
سخنگوي شوراي شهر خاطر نشان كرد:اگر اجازه مصالح غير استاندارد به بازار را مي دهيم و يا در ارتباط ارتقاي آموزش نيروهاي دخيل در ساخت و ساز اقدام جدي صورت نمي گيرد مشخص است كه مسئوليت اين امور با چه كساني است و بايد در اين مورد توجه ويژه اي شود .
وي افزود:در عين حال كه بايد كيفيت ساخت و ساز ارتقا يابد مصالح نيز بايد استاندارد باشد و كار نيروهاي دخيل در ساخت و ساز بايد تخصصي باشد و ارتقا در سطح نظارت از طريق مهندسان ناظر مي بايست صورت گيرد كه تمامي اين ها مستلزم ايجاد برنامه هاي لازم است و علاوه بر اين امور احتمال وقوع زلزله بايد جدي شمرده شود و در اين خصوص آموزش هاي لازم ارائه شود .
دانشجو تصريح كرد:در خصوص خدمات رساني حين و پس از بحران بايد از ظرفيت يا هلال احمر ، آتش نشاني و اورژانس به طور مناسب استفاده شود كه اين امر مستلزم آن است كه امكانات و تجهيات اين سازمان ها و مراكز را به روز كرده و افزايش دهيم .
وي با تاكيد بر لزوم مديريت يكپارچه شهري براي اجراي صحيح اقدامات در مواقع بحران اظهار كرد:برخي از مسائل همچون ترافيك و آلودگي هوا مسائلي هستندكه تنها مختص به تهران نبوده و موضوعاتي فرابخشي هستند كه تنها يك مدير نمي تواند تمام موضوعات مربوط به آن را بررسي و برطرف كند بلكه براي حل مشكلات اين چنيني همكاري تمامي سازمان هاي مسئول ضرورت دارد .
سخنگوي شوراي شهر تصريح كرد : اگر ما به سمت مديريت يكپارچه شهري پيش نرويم در آينده با مشكلات فراواني روبرو مي شويم .
وي در پاسخ به سوالي در خصوص آمادگي شهرداري در هنگام وقوع بحران در تهران گفت : از شهرداري تهران انتظار معجزه نمي توان داشت چراكه در حال حاضر كه مصالح ساخت و ساز غير استاندارد است هرمدير شهري با هر ميزان توانمندي نمي تواند مجوز پايان كار به اين ساختمان ها داده و اظهار كند كه اين ساختمان ها از توانمندي لازم برخوردار هستند در حال حاضر از 100 درصد مصالح مورد استفاده در ساخت وساز كمتر از دو درصد از مصالح استانداردشان مورد بررسي قرار مي گيرد و در اين شرايط شما انتظار داريد شهردار تهران به هيچ كس اجازه ساخت و ساز ندهد ؟ هر شهرداري هر قدر هم كه توانمند باشد نمي تواند اين گونه رفتار كند اين مسائل چند وجهي است و همكاري همه سازمان هاي مسئول را مي طلبد .
دانشجو تصريح كرد:ما سخت ترين سختگيري ها را براي مهندسان كه متخصصان دخيل در ساخت و ساز هستند انجام مي دهيم تا پروانه كار به آنها ارائه دهيم اما در حوزه هاي ديگر مانند بنا ، سفت كار ، گچ كار و غيره نه تنها سخت گيري بلكه برنامه اي هم در دست نداريم تا با اجراي آن اين افراد نيز پروانه كار كسب كنند و به طور كلي كيفيت ساخت وساز افزايش يابد .
سخنگوي شوراي شهر در ادامه گفت:شهردار تهران و مسئولاني كه از داخل شهرداري در اين جلسه حضور داشتند برنامه هاي بيشماري را در خصوص آمادگي خود پيرامون موضوع مديريت بحران ارائه دادند كه با جديت هر چه تمام تر در حال پيگيري است ، اما به طور كل در خصوص بحث آموزش ما در حال حاضر با عقب افتادگي معناداري مواجه هستيم چراكه در حال حاضر چند درصد از معلمان ، پرستاران ، پزشكان و به طور كل شهروندان مي دانند كه در موقع بحران چه بايد بكنند ، در اين خصوص بايد آموزش هاي لازم با سرعت هرچه تمام تر افزايش يابد و مردم نقش با اهميتي دارند و در زمان بحران مي توانند نقش آفرين باشند ، در اين زمينه ما بايد به شناسايي مجامع جمعيتي پرداخته و برنامه مدوني در خصوص آمادگي مديريت بحران تدوين كرده و اجرايي كنيم .
وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري پيرامون اين موضوع كه چرا مديريت يكپارچه شهري هنوز محقق نشده تا اين مشكلات برطرف شود و در مورد موضوع آمادگي زمان بحران همچون زلزله تمامي سازمان هاي مربوطه همكاري لازم را اعمال دارند، گفت: شما بايد اين سئوال را از مجلس و مسئولان دولتي بپرسيد، چرا كه شهرداري و شوراي شهر با شما هم عقيده بوده و همواره نسبت به اجراي موضوع مديريت يكپارچه شهري دغدغه دارند.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 481]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن