تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815469299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس پليس قتاي گيلان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس پليس قتاي گيلان خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس پليس فتاي گيلان گفت: وقوع جرايم اينترنتي و برداشت‌هاي غيرمجاز خودپردازها از 64 درصد در سال گذشته به 48 درصد در سال جاري كاهش يافته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، ايرج محمدخاني بعد از ظهر امروز در جمع بانوان فرهيخته استان نشست پليس فتا با بانوان فرهيخته استان با تشريح خطرات و تهديدات فضاي مجازي، به تبيين ضرورت و لزوم ايجاد پليس تخصصي پرداخت.
وي افزود: ايجاد پليس تخصصي كه توان لازم براي تامين امنيت و مقابله با جرايمي كه در فضاي توليد و تبادل اطلاعات به وقوع مي‌پيوندد، را داشته باشد، امري ضروري است.
اين مسئول، رسيدگي به جرايم رايانه‌اي را به‌عنوان يك تهديد نوين نيازمند سطح بالاي فناوري دانست و تصريح كرد: امروزه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با به‌كارگيري نيروهاي متخصص پيشرفت زيادي در اين زمينه داشته است.
وي، اطلاع‌رساني و آموزش همگاني براي رشد آگاهي‌هاي اجتماعي جامعه پيرامون جرايم نوظهور سايبري را امري ضروري ناميد.
محمدخاني ادامه داد: مشاركت اصحاب رسانه و ديگر نهادها در اين امر مي‌تواند در زمينه پيشگيري از جرايم رايانه‌اي بسيار تاثيرگذار باشد.
وي، نقش آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي را در آگاه‌سازي مردم بي‌بديل خواند و بيان داشت: حتي شركت‌هاي آب و برق و گاز نيز مي‌توانند با درج توصيه‌هاي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات در قبوض مشتركان خود تاثيرگذار باشند.
رئيس پليس فتاي گيلان، به اقدام‌هاي عملياتي اين پليس به ويژه در امر مقابله با برداشت‌هاي غيرمجاز اينترنتي و دستگاه‌هاي خودپرداز اشاره كرد و اذعان داشت: با تلاش‌هاي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات شاهد كاهش وقوع جرايم اينترنتي و برداشت‌هاي غيرمجاز خودپردازها از 64 درصد در سال گذشته به 48 درصد در سال جاري هستيم.
وي، به معرفي متداول‌ترين شيوه و شگردهاي مجرمان در ارتباط با برداشت‌هاي غيرمجاز اينترنتي و خودپرداز و راه‌هاي مقابله با آن پرداخت.
محمدخاني، درباره تهديدهاي تلفن همراه به ويژه بلوتوث گوشي موبايل، كلاهبرداري كارت به كارت، فيشينگ (سرقت آنلاين) و ارسال پيامك به شهروندان با هدف كلاهبرداري، راهكارهاي لازم را براي كاهش اين آسيب‌ها ارائه داد.
در اين نشست بانوان نيز مطالبي پيرامون حساسيت و اهميت فضاي سايبري مطرح كرده و آمادگي خود را براي ارتقاي سطح آگاهي كاربران و خانواده‌هاي جوانان و نونهالان اعلام كردند.
انتهاي پيام/ح20

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن