تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819258355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه خبر كوتاه فرهنگي از استان همدان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سه خبر كوتاه فرهنگي از استان همدان
سه خبر كوتاه فرهنگي از استان همدان
همدان - خبرگزاري مهر: اكران فيلم هاي جشنواره عمار در همدان، برگزاري كارگاه آموزش خانواده ويژه مزدوجين در همدان و ساماندهي بناهاي تاريخي همدان عناوين اخبار فرهنگي اين استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگي هنري حوزه هنري همدان گفت: تعدادي از فيلم هاي برگزيده دومين جشنواره عمار در سينما قدس حوزه هنري همدان به روي پرده مي روند.

تيمور آقامحمدي افزود: شش فيلم از 18 فيلم برگزيده اين جشنواره از ابتداي هفته جاري در سينما قدس براي علاقه‌مندان، هنرمندان و فيلمسازان به نمايش در مي‌آيد.

وي ادامه داد: فيلم هاي "سه هزار ميليارد چند تا صفر داره؟"" و "من مي توانم"، مستندهاي "دوپينگي‌ها" و "مشتي اسماعيل" و كليپ "بيداري" به اكران درمي‌آيند.

وي بيان كرد: جشنواره مردمي فيلم عمار به كوشش دفتر مطالعات جبهه فرهنگي و با هدف ايجاد پايگاهي براي سينماي پيشرو انقلاب اسلامي و شناسايي و حمايت از فيلمسازان متعهد، همزمان با سالروز بزرگداشت حماسه نهم دي آغاز و در شب شهادت عمار ياسر خاتمه يافت كه در آن 120 فيلم در دو بخش اصلي و ميهمان به نمايش درآمد.

آقامحمدي اظهار داشت: بيش از 300 اثر در بخش‌هاي مستند، فيلم كوتاه و بلند، نماهنگ و تيزر، پويانمايي و فيلمنامه با موضوعات تاريخ انقلاب، نقد درون گفتماني، بيداري اسلامي، فتنه 88 و جنگ نرم به دبيرخانه جشنواره رسيد.

برگزاري كارگاه آموزش خانواده ويژه مزدوجين در همدان

دبير ستاد ازدواج دانشجويي استان همدان از برپايي كارگاه‌هاي آموزش خانواده ويژه مزدوجين دانشگاه‌هاي پيام نور در بهمن ماه سال جاري خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمد دوست پرور اظهار داشت: برنامه كارگاه‌هاي آموزش خانواده ويژه مزدوجين دانشگاه‌هاي پيام نور استان همدان در بهمن و اسفند ماه سال جاري علاوه بر مركز استان در شهرستان‌هاي تويسركان، بهار، اسدآباد، كبودرآهنگ، نهاوند، رزن و فامنين برپا خواهد شد.

وي با بيان اينكه هر كارگاه در تاريخ مقرر و در چهار ساعت اجرايي مي‌شود، افزود: روش‌هاي ايجاد جاذبه در زندگي مشترك، مهارت حل اختلاف و ايجاد تفاهم مهم‌ترين مفاهيم مورد ارائه در اين كارگاه‌ها تلقي مي‌شود.

وي با اشاره به حضور 90 درصدي دانشجويان در برنامه‌هاي آموزش خانواده تأكيد كرد: دانشگاه پيام نور داراي 531 زوج در استان است كه حضور و فعاليت بيش از 400 نفر در كارگاه‌هاي آموزشي خانواده پيش‌بيني مي‌شود.

دبير ستاد ازدواج دانشجويي استان همدان افزود: حضور تمام ثبت ‌نام كنندگان در ازدواج دانشجويي دوره پانزدهم مزدوجين امسال در كارگاه‌هاي آموزشي الزامي و در صورت عدم تكميل ظرفيت شركت ساير دانشجويان متأهل و علاقمند بلامانع است.

بناهاي تاريخي همدان ساماندهي مي‌شود

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان گفت: در راستاي اجراي مصوبه دور سوم سفر استاني در حوزه ميراث فرهنگي، بناهاي تاريخي استان همدان ساماندهي و مرمت مي‌شود.

اسدالله بيات از پيشرفت فيزيكي 55‌ درصدي اين مصوبه خبر داد و افزود: مصوبه ساماندهي و مرمت بناهاي تاريخي استان همدان با اعتباري افزون بر 70 ميليارد ريال به انجام مي‌رسد.

بيات عنوان كرد:40 ميليارد ريال از اعتبار مورد نياز براي اجراي اين مصوبه توسط سازمان ميراث فرهنگي و 30 ميليارد ريال توسط استان همدان تامين شده است.

وي اظهار داشت: در اجراي اين مصوبه باغ نظري، عمارت مصدقي، يخدان ميرفتاح، بازار همدان، ملاير، تويسركان، خانه اقتداري، قلعه اشتران، كاروانسراي تاج‌آباد، حمام قامتين، آب‌انبار صفوي و حمام نيلوفر ساماندهي و مرمت شد.

بيات با اشاره به اينكه مرمت مسجد جامع همدان، آرامگاه بوعلي و باباطاهر، امامزاده هود و امامزاده ازناو نيز با اجراي اين مصوبه به انجام رسيد، افزود: مرمت اين آثار از سال 89 آغاز شد و تا سال 91 به پايان خواهد رسيد.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن