تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو كميسيون تلفيق در گفت‌وگو با فارس خبر داد:اختيار تعيين قيمت انواع سوخت به دولت واگذار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو كميسيون تلفيق در گفت‌وگو با فارس خبر داد:اختيار تعيين قيمت انواع سوخت به دولت واگذار شد
خبرگزاري فارس: يك عضو كميسيون تلفيق با انتقاد از روند بررسي بودجه 88 در اين كميسيون گفت: در جلسه اخير نتوانستيم در خصوص قيمت فرآورده هاي سوختي به نتيجه برسيم لذا با تصويب 8400 ميليارد تومان درآمد براي دولت، تعيين قيمت حاملهاي انرژي و سوخت را به خود دولت واگذار كرديم.


عباسعلي نورا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: با توجه به انتقادهاي وارده بر روند بررسي و تصويب بودجه 88 به نظر من مجلس بايد بودجه تقديمي دولت را بدون حداقل تغيير تصويب نمايد.
وي افزود: اين مساله به معناي كامل و بي نقص بودن بودجه دولت نيست بلكه در كنار انتقاد به دولت به دليل تحويل ديرهنگام لايحه بودجه به مجلس ، انتقادهايي نيز به روند بررسي آن در مجلس وارد است.
اين عضو كميسيون تلفيق اضافه كرد: بهتر بود كه تركيب كميسيون تلفيق، مشتمل بر اعضاي كميسيونهاي برنامه و بودجه و اقتصادي باشد و در زمان رسيدگي به بحثهاي تخصصي از حضور نماينده اي از كميسيون هاي تخصصي بهره گرفته مي شد.
وي افزود: در حال حاضر با حضور اعضايي از كميسيونهاي تخصصي، تلاش اين اعضا مبتني بر گرايش كميسيوني خود به اضافه يا كم كردن نكاتي در بودجه است كه بعضا اين تلاشها به تصميماتي منجر مي شود كه بار تورمي داشته يا ممكن است شاخصهاي اقتصادي را به هم بريزد.
نورا با اشاره به تبعات اينگونه تصميم ها گفت: به طور مثال در جلسه روز شنبه اين كميسيون بر سر ميزان عوارض مجوز صدور پروانه اشتغال اتباع خارجي بحث شد و پيشنهاد 5 ميليون توماني عوارض مذكور، به تدريج به يك ميليون تومان و در نهايت به 500 هزار تومان تقليل يافت و با اصرار زياد، رقم 500 هزار تومان راي آورد.
وي افزود: اگر نگاه كارشناسانه پشت اين اعداد و ارقام باشد، ديگر اين رقم به يك دهم كاهش نمي يابد.
اين عضو كميسيون تلفيق تصريح كرد: در حال حاضر تعداد كارگران خارجي شاغل در ايران به درستي مشخص نيست حال چطور مي توان مبتني بر آن بر درآمدهاي حاصل از آن اتكا كرد.
وي از كارگران افغاني كه به طور غيرقانوني در ايران فعاليت مي كنند ياد كرد و افزود: چطور مي توان از يك كارگر افغاني كه به طور غيرقانوني در كشور فعاليت مي كند اخذ عوارض مذكور را نمود. در كنار اين مسايل بايد در نظر داشت كه عوارض مجوز صدور پروانه اشتغال اتباع خارجي 70 هزار تومان بود، حال چطور مي شود كه ناگاه به 500 هزار تومان افزايش مي يابد.
نورا با بيان اينكه با هر پيشنهاد في البداهه و كارشناسي نشده اي نبايد به دنبال كسب درآمدهاي بيشتر بود افزود: اينگونه بررسي كردن بودجه آثار و تبعاتي دارد كه بي توجهي به آن خطرناك است.
وي به جلسه اخير كميسيون تلفيق اشاره كرد و گفت: در جلسه اخير كميسيون رديفهاي درآمدي به اتمام رسيد و مهمترين قسمت اين بحث اينكه نتوانستيم در خصوص قيمت فرآورده هاي سوختي به نتيجه برسيم لذا با تصويب 8 هزار و 400 ميليارد تومان درآمدي كه دولت از اين محل پيش بيني كرده بود، تعيين قيمت حاملهاي انرژي و سوخت را به خود دولت واگذار كرديم.
اين عضو كميسيون تلفيق افزود: در اين خصوص بنابراين شد تا سياستي اتخاذ شود كه گرچه اين مساله طرح شد ولي به راي گذاشته نشده و قرار شد در زمان سياستگذاري مجدد طرح شود.
وي ادامه داد: از نكات مورد تاكيد در جلسه اخير كميسيون تلفيق، عدم ارائه يارانه به واردات خارجي توسط دولت بود و همچنين لزوم حمايت دولت از طبقات پايين جامعه بود.
نورا گفت: اين كميسيون تا روز سه شنبه اين هفته جلسه خواهد داشت و از فردا بررسي ماده واحده و احكام مربوط به آن را مورد بررسي قرار خواهد داد و به احتمال زياد آخر هفته جاري، ديگر جلسه اي نداشته باشد.
انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن