تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816393126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرائت گزارش علل ناكامي ايران در المپيك پكن در مجلس انتقاد از فدراسيون كشتي و برخي‌ ناهماهنگي‌ها و توزيع نامناسب اعتبارات سازمان تربيت‌بدني به صحن علني مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قرائت گزارش علل ناكامي ايران در المپيك پكن در مجلس انتقاد از فدراسيون كشتي و برخي‌ ناهماهنگي‌ها و توزيع نامناسب اعتبارات سازمان تربيت‌بدني به صحن علني مي‌رود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

ستار هدايت‌خواه در جلسه‌ روز يك‌شنبه مجلس شوراي اسلامي، گزارش علل ناكامي تيم‌هاي ورزشي ايران در بازي‌هاي المپيك 2008 را قرائت كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مخبر كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي قبل از ارايه‌ اين گزارش، در سخناني گفت: اين گزارش بر اساس بررسي‌هاي بسيار وسيع كارشناسي هم در كميته‌ي تربيت بدني و جوانان مجلس با حضور كارشناسان مختلف و با بررسي نظرات كارشناسي كه از طريق مطبوعات، سايت‌ها و طرق ديگري كه در اختيار كميسيون صورت گرفته بود و هم از طريق مركز پژوهش‌ها، انجام گرفته است.

هدايت‌خواه افزود: هم‌چنين با توجه به گزارشي كه از سازمان تربيت بدني اخذ شد، مجموعه اين مسائل با يك نگاه دقيق كارشناسي مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت جمع‌بندي شد. البته گزارش بسيار مفصل‌تر از آن چيزي است كه در اين‌جا وجود دارد ولي براي رعايت اختصار، امهات مطلب را همكاران ما در كميسيون فرهنگي تهيه و خدمت شما تقديم مي‌كنند.

وي افزود: در واقع مشاهده كرده‌ايم برخي از افراد اظهارنظر كرده‌اند كه اين گزارش، دلسوزانه بوده ولي كارشناسانه نيست ولي بنده اعلام مي‌كنم در عين حالي كه بسيار دلسوزانه است، با دقت كارشناسي بسيار زياد و با وسواس كارشناسي، اين گزارش تهيه شده كه خدمت شما نمايندگان و ملت عزيز تقديم مي‌شود.

به گزارش ايسنا، متن اين گزارش بدين شرح است:

« در پي درخواست‌هاي مردمي جهت بررسي علل و عوامل ناكامي ورزشكاران اعزامي به بازي‌هاي المپيك 2008 پكن و دستور رياست محترم مجلس شوراي اسلامي و رياست محترم كميسيون فرهنگي مبني بر تهيه‌ي گزارشي در اين زمينه، كميته‌ي تخصصي تربيت بدني و جوانان كميسيون فرهنگي ضمن تشكيل جلسات متعدد كارشناسي با حضور مسوولان سازمان تربيت بدني، كميته‌ي ملي المپيك و تعدادي از مسوولان فدراسيون‌هاي اعزامي و استفاده از نظرات كارشناسان، جوانب مختلف امر را مورد بررسي قرار داده است كه نتايج آن به شرح ذيل گزارش مي‌شود:

بديهي است بيان بررسي علل ناكامي‌هاي المپيك و بيان ضعف‌ها و دلايل آن نافي تلاش‌هاي ارزشمند صورت گرفته از سوي سازمان تربيت بدني و كميته‌ي ملي المپيك و فدراسيون‌ها در چند سال اخير نمي‌باشد.

** پيشينه‌ي حضور ايران در بازي‌هاي المپيك:

** اعتبارات:

اعتبارات كميته‌ي ملي المپيك در سال 1383 مبلغ 71 ميليارد ريال بوده كه در سال 1384 به مبلغ 9/ 126 ميليارد ريال به تصويب رسيده است و 9/ 124 ميليارد ريال آن اختصاص يافته است كه رشدي معادل 76 درصد داشته است. در سال 1385 نيز اعتبارات با افزايش مبلغ 96 ميليارد ريال به مبلغ 9/ 222 ميليارد ريال رسيده كه از اين مبلغ 7/ 213 ميليارد ريال تخصيص داده شده است و 71 درصد رشد را نسبت به پرداختي سال قبل نشان مي‌دهد. در سال 1386 اعتبارات به مبلغ 4/ 170 ميليارد ريال مصوب گرديده كه 9/ 157 ميليارد ريال تخصيص يافته و در اين سال بودجه‌ي كميته‌ي ملي المپيك 26 درصد نسبت به عملكرد سال قبل كاهش داشته است كه دليل آن حذف بودجه‌ي بازي‌هاي آسيايي بوده است. در سال 1387 به منظور حضور در بازي‌هاي المپيك مجددا اعتبارات كميته‌ي المپيك با افزايش توام بوده است و به مبلغ 4/ 200 ميليارد ريال بالغ شده است كه نسبت به مصوب سال قبل از رشد 6/ 17 درصدي برخوردار است. از اين مبلغ 80 ميليارد ريال در قالب رديف متفرقه قانون بودجه صرفا براي بازي‌هاي المپيك پكن اختصاص داده شده است تا كسري‌هاي رديف اصلي كميته‌ي ملي المپيك برطرف شود. بنابراين ملاحظه مي‌شود كه در طول 4 سال - 1384 تا 1387 - كل اعتبارات مصوب كميته‌ي مذكور جمعا به مبلغ 6/ 720 ميليارد ريال در قانون بودجه به تصويب رسيد و مبلغ 8/ 680 ميليارد ريال تخصيص يافته كه بيانگر توجه ويژه‌ي دولت و مجلس به اين موضوع و اهميت آن مي‌باشد و بدين ترتيب به طور متوسط هر ساله مبلغ 178 ميليارد ريال براي آماده‌سازي تيم‌ها در اختيار كميته‌ي ملي المپيك قرار گرفته است و از اين جهت با مشكل كمبود اعتبار مواجه نبوده است.

شايان ذكر است كه تا پيروزي انقلاب اسلامي ايران هيچ‌گونه اعتباري براي كميته‌ي ملي المپيك از محل اعتبارات عمومي در قوانين بودجه لحاظ نمي‌شد. از سال 1360 اين كميته از بودجه‌هاي دولتي برخوردار شده كه از مبلغ 45 ميليارد ريال (چهار و نيم ميليون تومان) در سال 1360 به مبلغ 4/ 200 ميليارد ريال در سال 1387 بالغ گرديده است و اوج افزايش‌ها مربوط به چهار سال اخير مي‌باشد. اين توجه و كمك‌ها با هدف ارتقاي جايگاه ورزشي كشور در بازي‌هاي رسمي و مهم بين‌المللي به‌ويژه بازي‌هاي المپيك صورت گرفته كه متاسفانه علي‌رغم توجهات لازم، نتايج به دست آمده تامين كننده‌ي اهداف مورد نظر نبوده است.

** علل ناكامي در المپيك:

در بررسي علل ناكامي‌هاي المپيك 2008 پكن سعي شده است تا از دو منظر، علل و عوامل اصلي و علل و عوامل جانبي مورد نظر قرار گيرد كه فهرست‌وار ذيلا بيان مي‌گردد.

الف ـ علل و عوامل اصلي:

1- ضعف در برنامه‌ريزي و تدوين برنامه‌هاي بلندمدت و ميان‌مدت و كوتاه‌مدت.

2- عدم هماهنگي و همكاري مناسب و سازنده بين مديران سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك.

3- فقدان قدرت لازم اجرايي در كميته ملي المپيك بر فدراسيون‌ها به دليل عدم اختيارات مناسب.

4- عدم ارزيابي و نظارت موثر كميته‌ي ملي المپيك در مراحل پاياني آماده‌سازي تيم‌ها و ضعف مديريت كميته تداركاتي بازي‌ها و كميته‌هاي تخصصي فرعي در انجام وظايف.

5- انحراف برخي از فدراسيون‌ها از برنامه‌هاي ابلاغي سالانه كميته ملي المپيك و عدم نظارت مناسب در اين خصوص.

6- عدم بهره‌گيري مناسب از مربيان كارآمد و تونمند در برخي از رشته‌ها.

7- عدم توجه كافي و علمي به مولفه‌هاي روحي ـ رواني قهرمانان و ضعف در برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي مناسب در اردوهاي طولاني مدت و مستمر جهت رفع مشكلات فرسودگي آنان.

8- ضعف عملكرد فدراسيون كشتي در آماده‌سازي و استفاده از قابليت‌هاي موجود در كشتي به عنوان يك رشته‌ي اصلي مدال‌آور.

9- توزيع نامناسب اعتبارات كميته‌ي ملي المپيك و اختصاص آن به اكثر رشته‌هاي غيرالمپيكي.

ب ـ علل و عوامل جانبي:

1- كم‌توجهي دولت به ورزش وزارت آموزش و پرورش به‌خصوص در مقطع ابتدايي.

2- فقدان نظام باشگاه‌داري اصولي و نظام ورزش حرفه‌اي مناسب در ايران.

3- ضعف فعاليت اكثريت فدراسيون‌ها و هيات‌هاي ورزشي به دليل تقويت محوري به جاي برنامه محوري.

4- فقدان هماهنگي ميان نهادهاي مرتبط با ورزش از قبيل وزارت كار و امور اجتماعي، شهرداري‌ها، وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و به‌خصوص سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك به عنوان متوليان اصلي هماهنگي و سياست‌گذاري و هدايت ورزش كشور.

5- عدم توجه لازم به مقوله‌ي خصوصي‌سازي و مشاركت در بخش خصوصي و تعاوني در توسعه‌ي امر ورزش قهرماني در راستاي سياست‌هاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي و تكاليف برنامه چهارم توسعه.

6- فقدان برنامه‌ريزي مناسب در زمينه‌ي توسعه‌ي ورزش قهرماني بانوان در چهارچوب ارزش‌هاي اسلامي و ملي.

7- كم‌توجهي به مقوله پژوهش‌هاي ورزشي و بهره‌گيري از علوم روز جهت آسيب‌شناسي، برنامه‌ريزي و ارتقاي جايگاه ورزش قهرماني.

8- عدم توجه لازم به اصلاح ساختار سازمان تربيت بدني بر اساس قوانين و نيازهاي روز جامعه.

9- وجود مديران غيرورزشي و چندشغله در ورزش كشور.

10- عدم توجه جدي و اصولي به رشته‌هاي پايه و پر مدال جهت تربيت ورزشكاران مستعد.

11- عدم توجه كافي به عمومي كردن ورزش (ورزش همگاني) و اكتفا به برخي از مناسبت‌هاي مقطعي و تبليغاتي

** پيشنهادها:

1-رفع خلاءهاي قانوني جهت تقويت ورزش قهرماني با همكاري مجلس شوراي اسلامي.

2- بازنگري و اصلاح اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي متناسب نيازهاي روز و تقويت ورزش قهرماني.

3-بازنگري و اصلاح قانون تاسيس سازمان تربيت بدني مصوب سال 1350 متناسب با شرايط فعلي.

4- بازنگري و اصلاح و تصويب اساسنامه كميته ملي المپيك در مجلس شوراي اسلامي با رعايت اصول منشور المپيك با توجه به ملي بودن اين نهاد عمومي غيردولتي.

5- تهيه و تدوين نظام باشگاه‌داري و ورزش حرفه‌اي با رويكرد خصوصي‌سازي و اجراي ابلاغيه اصل 44 قانون اساسي.

6- تهيه و تصويب نظام توسعه ورزش قهرماني بانوان با رعايت معيارهاي اسلامي و ملي.

7- نظارت بيشتر بر رسانه‌ها و مطبوعات ورزشي جهت جلوگيري از تبليغات غيرواقع و تقويت اطلاع‌رساني صحيح با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما.

8- تدوين سياست‌هاي فرهنگي ورزش قهرماني.

9- تقويت بعد نظارتي مجلس شوراي اسلامي در جهت اعمال نظارت بر ورزش قهرماني و اعزام‌هاي تيم ملي به بازي‌هاي رسمي بين‌المللي. »

پس از قرائت اين گزارش، علي لاريجاني رييس مجلس گفت: بر اساس آيين‌نامه داخلي جديد مجلس، پس از قرائت گزارش كميسيون، دستگاه مربوطه هم بايد بيايد و نظرش را در مورد گزارش مطرح كند و 6 نفر از نمايندگان به قيد قرعه مي‌توانند 5 دقيقه نظرشان را بدهند كه به دليل كمي وقت اين به زمان ديگري موكول مي‌شود.

وي گفت: دوشنبه از سازمان تربيت بدني دعوت مي‌شود تا نظر خود را در مورد گزارش در صحن علني ارايه كند.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن