تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816392454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وحيد مرادي: شنا و واترپلو در بازيهاي آسايي چشم به مدال دارنددبيركلي شناي آسيا با بي تدبيري دوستان از دست رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وحيد مرادي: شنا و واترپلو در بازيهاي آسايي چشم به مدال دارنددبيركلي شناي آسيا با بي تدبيري دوستان از دست رفت


تهران- خبرگزاري كار ايران
رييس فدراسيون شنا و دبير كل سابق كنفدراسيون شناي آسيا در تشريح علل كناره گيري خود از نامزدي دبير كلي شناي آسيا گفت: دبير كلي شناي آسيا را به مدت 8 سال با چنگ و دندان حفظ كرده بوديم اما متاسفانه بنا بر دلايلي كه دوست ندارم بيان كنم اين كرسي مهم آسيايي از دست جمهوري اسلامي ايران خارج شد.

به گزارش ايلنا ، وحيد مرادي امروز در كنفرانس خبري خود با بيان مطلب فوق گفت: در سال 1325 فدراسيون شنا تاسيس شد و يك قدمتي حدوداً 63 ساله دارد و اين در حالي است كه برخي از كشورهاي صاحب سبك در شناي دنيا بالاي 150 سال قدمت دارند ، اما به لطف خدا و با همكاري همه هيات ها و دوستان توانسته‌‏ايم ارتقا خوبي داشته باشيم. قبل از انقلاب تعداد مربيان ما انگشت‌‏شمار بودند و داراي گواهينامه معتبر نبودند. ضمن ارج نهادن بر كار آنها بايد عرض كنم كه مربيان خارجي هم به عنوان مستشار در ايران كار مي‌‏كردند اما امروز تعداد داوران و مربيان ما در رده‌‏هاي مختلف بالغ بر 11 هزار نفرندكه اينها بسيار حائز اهميت است. فدراسيوني كه شما ملاحظه مي‌‏كنيد نوعاً‌با سه يا چهار كارمند اداره مي‌‏شد،اما امروز فدراسيون بيش از 100 نفراز همكاران مختلف در فدراسيون كار مي‌‏كنند، تركيب و هرم نيروي انساني در فدراسيون شنا در كشور مشخص است كه از سطح تحصيلات بالايي هم برخوردارند. هرم نيروي انساني در شنا گرايش به سمت استفاده از نيروهاي متخصص و كاربلد بوده است كه حائز اهميت است.
در بخش مسابقات نيز در مجموع قبل از انقلاب سالي يك دوره مسابقات قهرماني كشور برگزار مي‌‏كرديم اما امروز بالغ بر 30 دوره مسابقه در رده هاي مختلف برگزار مي‌‏شود كه قابل توجه است.
در حوزه مدال‌‏آوري هم در مقايسه توسعه بين‌‏المللي در شنا در سال 57 و قبل آن صفر بوده ، از 57 تا 79 تنها يك مدال گرفتيم توسط بهزاد مهدي خبازيان از 79 تا 83 مجموعاً 10 مدال داشتيم و از 84 تا پايان 86 تعداد ده طلا و 11 نقره و 8 برنز دستاورد تلاش همكاران ما بوده است.
در واترپلو و شيرجه هم پيشرفت‌‏هاي زيادي داشته‌‏ايم كه قابل تقدير است. شتاب رشد ما در رشته‌‏هاي مختلف بسيار بهتر و بيشتر از كشورهاي در حال رشد بوده است.
در حوزه انتشارات تا سال 57 تنها دو مورد انتشار كتاب داشتيم ولي امروز از 84 تا 86 تعداد 28 جلد كتاب داشته‌‏ايم.
در مورد استعداديابي فدراسيون هم اكنون توانسته يازدهمين جشنواره استعداديابي شنا را برگزار كند كه 19 استان حضور داشتند. فدراسيون در اين بخش اصرار بر كار استعداديابي و دامنه‌‏دار دارد در حالي كه برخي ها اعتقاد به كار گلخانه‌‏اي در اين رشته دارند.
مرادي گفت: ما تنها فدراسيوني هستيم كه در بخش مردان و زنان در شناي آسيا، مسابقات ليگ داريم كه دستاورد آن جابجايي بيش از 150 ركورد ملي بوده است. در واترپلو يك روزي تعداد ورزشكاران ما به 100 نفر هم نمي‌‏رسيد اما امروز هزاران نفر در اين رشته بازي مي‌‏كنند. كميته استعداديابي ما در كردستان اخيراً‌ جوان 14 ساله‌‏اي را كشف كرده است با 180 متر قد كه يك نابغه در واترپلو خواهد شد و البته در سراسر كشور از اين استعدادها پيدا مي‌‏شود.
وي گفت: امروز از مسابقات نونهالان گرفته تا همه رده‌‏ها مسابقات ليگ برگزار مي‌‏كنيم كه اين امر در آسيا هم بي نظير است.
رييس فدراسيون شنا گفت: ما مبتكر برگزاري مسابقات زير 16 سال نوجوانان در جهان بوديم. ما در آسيا مسابقات جوانان زير 18 سال را برگزار كرديم كه فدراسيون جهاني هم از ما تاسي كرد و مسابقات جهاني را از 20 سال به زير 18 سال رساند. در شيرجه بيشتر توجه به گروه‌‏هاي سني بود كه خوشبختانه شيرجه‌‏روهاي ما مدال‌‏هاي خوبي را بدست آوردند.
وي گفت: اين مسائل را براي اين گفتم كه بگويم فدراسيون تنها و تنها به دنبال مدال‌‏آوري و كسب مدال نيست و اين خطا است كه ما چشم خود را بر توسعه شنا و توسعه پايدار ببنديم.
مرادي در ادامه افزود: جابجايي ركوردهاي متعدد در شناي كشور جدا از حضور در المپيك در رشته 100 متر قورباغ بود كه اين يك افتخار براي كشورمان بود. امروز شناگران ايراني در سطح اول دنيا حضور دارند. امروز ما در يكي از مواد شنا و در رنكينگ جهاني در رده پانزدهم هستيم. حضور تيم ملي واترپلو ايران در ليگ جهاني يكي ديگر از افتخارات ما است. ما از شكست نترسيديم و رفتيم و انشاءالله باز هم در اين مسابقات حضور خواهيم يافت. امروز 3500 پروژه ورزشي در كشور حال احداث است كه بخشي از آن به ساخت استخرهاي شنا تخصيص يافته است.
يكي ديگر از طرح‌‏هاي ماندگار ما تدوين طرح جامع شناي كشور بود كه توسط رئيس سازمان تربيت بدني ابلاغ شده و بر مبناي آن هر استخري كه به صورت خصوصي احداث مي‌‏شود بايد حتماً‌يك تيم شنا هم داشته باشد كه در حال حاضر 1700 استخر در حال احداث است و با احداث آن مي‌‏توان شاهد يك تحولي عظيم در شنا باشيم.
فعاليت ديگر ما مربوط به شناي موزون است كه قدمت آن به بيش از پنج سال هم در ايران نمي‌‏شود. دركشور ما بالاي يك هزار نفر از دختران ما به شناي موزون مي‌‏پردازند.
در بخش بانوان يك زماني بود كه سالي يك دوره مسابقه شناي بانوان برگزار مي‌‏شد اما امروز كار عظيمي صورت گرفته كه علاوه بر ليگ شناي بانوان مسابقات ليگ واترپلو، شيرجه، شناي موزون و بانوان از هر حيث دارند با آقايان رقابت مي كنند.
اخيراً‌هم كه خدمت مراجع تقليد در قم رسيديم براي من جالب بود كه تمامي اين بزرگواران تاكيد فراواني بر روي ورزش شنا داشتند.
مرادي در ادامه به بحث داغ از دست رفتن دبيركلي شناي آسيا پرداخت و در حالي كه اشك در چشمانش حلقه زده بود و با افسوس بابت از دست رفتن يك كرسي بين المللي از دست نماينده جمهوري اسلامي ايران سخن مي گفت افزود: درخصوص از دست دادن پست دبيركل شناي آسيا بعضاً سوال مي‌‏كنندكه مرادي از محل پست دبيركل شناي آسيا براي كشورمان چه دستاوردهايي داشته است كه اين يك نوع نگاه بازاري است. پست دبير كلي آسيا براي وحيد مرادي نبود بلكه اول اسم ايران مطرح بود و بعد نام وحيد مرادي مي‌‏آمد با اين وجود من و كشورم راضي نيستيم و نبوديم كه حق كشوري را ضايع كنيم كه احياناً‌ورزشكاران كشور ما به مدالي برسند با اين توجيه كه حق ديگزان ضايع شود. ولي توانستيم با استفاده از جايگاه خود كلينيك‌‏هاي داوري و مربي‌‏گري زيادي را سالانه در ايران برگزار كنيم كه اينها همه در جهت توسعه و گسترش شناي ايران در آسيا منجر شد و اينها همه ثمره حضور بنده در دبير كلي شناي آسيا بود.
براي من خيلي سخت است كه اين كرسي از دست نماينده ايران خارج شد و انتظار اين بود كه بيشتر مورد حمايت قرار مي‌‏گرفتيم كه متاسفانه اينكار صورت نگرفت .پست مهمي كه من 9 سال با چنگ و دندان نگه داشته9 بودم به راحتي از دست رفت . من اين كرسي را را با دست خالي بدست آورده بودم. كويتي‌‏ها 500 هزار دلار روي ميز گذاشتند تا نماينده آنها راي بياورد و گفتند كه اين مبلغ هر سال تكرار خواهد شد اما اينجا برخي از مسوولين كميته ملي المپيك نه تنها حمايتي نكردند بلكه امروز خوشحالي هم مي كنند.
با اين وجود من به آن چند نفري كه از اين بابت خوشحالند تبريك مي‌‏گويم و توصيه مي كنم مراقب ساير كرسي هايي كه در آسيا داريم باشند تا حداقل آنها را از دست ندهيم.
رييس فدراسيون شنا در پايان گفت: در مجموع همه تلاش ما در اين جهت است كه شناي ايران در بازيهاي آسيايي گوانگجو حداقل يك مدال كسب كند و پيش بيني حضور 7 تا 8 شناگر را در فينال مواد مختلف اين بازيها داريم ضمن اينكه واترپلو ما هم در اين بازيها روي سكو خواهد رفت.
پايان پيام

كد خبر: 476053

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن