تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816428695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روياهاي بزرگ من تمام شدني نيست نكونام: ژاوي از من تشكر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: روياهاي بزرگ من تمام شدني نيست نكونام: ژاوي از من تشكر كرد
كاپيتان جواد اين بار با پيراهن اوساسونا مقابل بارسلونا بازوبند را به دست بسته بود. هرچند در پايان 90 دقيقه 4 گل سهم ياران نكونام بود اما تلاش هافبك جان‌سخت شهر پامپلونا مانع از اين شد كه بارسلونا بيشتر از اين بتواند راه به دروازه اوساسونا پيدا كند.
تجربه جواد نكونام بدون شك مي‌تواند در راه رسيدن به جام جهاني 2014 برزيل برگ برنده‌اي براي فوتبال ما محسوب شود. او حالا مجموعه‌اي از تجربه و دانش روز فوتبال دنيا است و حرف‌هايي كه مي‌زند چكيده‌اي از اين دو. بعد از بازي مقابل بارسلونا با كاپيتان جواد به گفت و گو نشستيم.

كاپيتاني را تبريك مي‌گوييم.
پيش از فصل هم من كاپيتان بودم. يعني پيش از اينكه بازي‌ها بخواهد آغاز شود. زماني كه كاپيتان را مشخص مي‌كردند من به عنوان كاپيتان سوم اوساسونا انتخاب شدم. مقابل بارسلونا چون 2 كاپيتان ديگر تيم نبودند من بازوبند را بستم.
مثل اينكه در اسپانيا كاپيتاني را راحت‌تر به بازيكنان خارجي مي‌دهند چون زماني كه مهدوي‌كيا در بوندس‌ليگا بازي مي‌كرد اين اتفاق براي او رخ نداد.
به اين شكل كه مي‌گوييد هم نيست. اگر خاطرتان باشد فان درفارت زماني كه وارد تيم شد بعد از يك سال بازوبند را بست. اينجا به توانايي بازيكنان نگاه مي‌كنند و فكر نمي‌كنم آلمان و اسپانيا چندان تفاوتي با هم داشته باشند. در آن زمان توماس دال رابطه خوبي با آقاي مهدوي‌كيا نداشت و حتي تا پاي جدايي مهدي از هامبورگ هم پيش رفت اما قطعاً اگر هر مربي ديگري بود بازوبند به مهدوي‌كيا مي‌رسيد.
رابطه‌ات با شهروندان پامپلونا چطور است؟
بعد از 6 سال سكونت در اين شهر قطعاً امروز رابطه خوبي با مردم اين شهر دارم. البته از همان اول هم اين رابطه خوب به شكل دوطرفه وجود داشت. شهروندان پامپلونا احترام زيادي براي من قايلند و به من لطف دارند.
قرعه خوبي در جام حذفي نداشتيد، بازي با بارسلونا چطور بود؟
ما پيش از اين هم با بارسلونا بازي كرده بوديم. زماني كه با اين تيم بازي داريد مي‌دانيد كه سخت بايد دوندگي كنيد و بازي آساني پيش رو نخواهيد داشت. اين آرزوي هر فوتباليستي است كه مقابل تيم بزرگي مانند بارسلونا بازي كند؛ تيمي كه هميشه بين بازيكنان برتر دنيا نام آنها را مي‌توان ديد.
بازي در نوكمپ چه حال و هوايي دارد؟
بازي مقابل بارسلونا اصولاً كار سختي است. حالا زماني كه اين بازي مقابل هواداران بارسا و در ورزشگاه نوكمپ باشد كار سخت‌تر هم مي‌شود. بازي با بارسلونا يعني فقط دوندگي و دوندگي اما اين دوندگي لذتبخش است.
پيش از بازي گفته بودي اميدوارم كمتر گل بخوريم. يعني خودتان را از پيش باخته مي دانستيد؟
قطعاً همينطور است. بارسلونا 4 گل به سانتوس برزيل مي‌زند. 3 گل به رئال‌مادريد مي‌زند و بايد واقع‌بينانه با اين بازي روبرو مي‌شديم اما اين دليل به نااميدي ما نبود. ما تلاش خودمان را انجام داديم ولي مشخص بود بارسلونا برنده بازي خواهد بود. ما از ابتدا با قرعه بدي روبرو بوديم، حتي اگر موفق مي‌شديم در نوكمپ بارسا را شكست دهيم بايد با رئال مواجه مي‌شديم.
در اين بازي موقعيت گلزني داشتي اما كاشته‌اي كه به سمت دروازه بارسلونا زدي خيلي نرم زده شد.
فاصله توپ خيلي زياد بود و تصميم گرفتم ضربه را نرم و فني بزنم اما توپ درست جايي رفت كه گلر بارسلونا ايستاده بود و خيلي راحت توپ را جمع كرد.
به نظر مي‌رسيد پست‌ات در اين بازي تغيير كرده؟ كمي رو به جلوتر از هميشه بازي مي‌كردي.
من در پست هميشگي‌ام بازي مي‌كردم اما زماني كه 2 گل خورده بوديم بايد رو به جلوتر بازي مي‌كردم، دنبال جبران نتيجه بوديم چون ديگر چيزي براي از دست دادن نداشتيم.
بازي مقابل بارسا آسان‌تر است يا رئال‌مادريد؟
قطعا بازي مقابل رئال‌مادريد آسان‌تر از بارسلونا است. ما مقابل رئال مادريد هم تن به شكست داده‌ايم اما بازي با رئال شرايط بازي با بارسلونا را به هيچ وجه ندارد. بارسلونا در تمام طول بازي با حوصله پاسكاري مي‌كند و زماني كه توپ بيشتر دقايق دست آنها است تيم مقابل فرصتي براي حمله كردن پيدا نمي‌كند.
شما به رئال گل زدي. فكر مي‌كني فرصت گل زدن به بارسلونا را هم پيدا كني؟
من دوست دارم به تيم‌هاي بزرگ دنيا گل بزنم اما مهم‌تر از گل زدن اين است كه مقابل تيم‌هاي بزرگ خوب بازي كنم. من تا به حال كارهاي بزرگي انجام داده‌ام و در مقاطع حساس گل‌هاي حساس زيادي به تيم‌هاي بزرگ زده‌ام. هنوز هم زمان دارم و اميدوارم بتوانم به بارسلونا هم گل بزنم. روياهاي من هيچ وقت تمام شدني نيست.
بعد از بازي به سمت ژاوي رفتي و با او خيلي صميمي صحبت كردي، به هم چه چيزي مي‌گفتيد؟
در زمان انتخاب بهترين بازيكن جهان من به عنوان كاپيتان تيم ملي ايران به ژاوي رأي داده بودم و ژاوي اين مسأله را مي‌دانست. بعد از بازي ژاوي ايستاد و بابت رأي از من تشكر كرد. ما رابطه خوبي با هم داريم و بعد از هر بازي كه هم را مي‌بينيم مي‌ايستيم و مدتي در مورد فوتبال با هم صحبت مي‌كنيم.
در برنامه نود كه درخصوص دلالي بود به شما هم اشاره شد. مثل اينكه دلال‌ها براي شما هم مشكل‌ساز شده‌اند؟
من برنامه را ديدم. آقاي عليپور گفت پاي درد دل‌هاي نكونام بنشينيد. من زماني كه ايران بودم با ايشان صحبت كرده بودم و گفتم در اسپانيا چنين چيزهايي وجود ندارد. بازيكن روي اصول جابجا مي‌شود و به اندازه ارزشي كه دارد پول مي‌گيرد و به جايي كه بايد برود، مي‌رود. در اسپانيا چيزي به اسم دلالي وجود ندارد و افرادي مانند مدير باشگاه خودشان را زياد درگير اين مسائل نمي‌كنند. زماني هم كه در فوتبال ايران بازي مي‌كردم اين مسائل به شكلي كه امروز مطرح مي‌شود وجود نداشت. نمي‌گويم نبود اما به اين شكل نبود.
شما كاپيتان تيم ملي هستيد و سابقه حضور در 3 دوره جام ملت‌هاي آسيا و يك دوره جام جهاني را با تيم ملي داريد. به نظر شما تيم ملي در حال حاضر پتانسيل صعود به جام جهاني را دارد؟
ما پتانسيل صعود به جام جهاني را داريم اما آن به اين معني نيست كه بنشينيم و براي‌مان دعوتنامه جام جهاني بفرستند. بايد امكانات صعود به جام جهاني را هم فراهم كنيم. پتانسيل به تنهايي پاسخگو نيست و بايد به تيم ملي توجه شود.
تعطيلات ژانويه چطور بود؟
خدا را شكر تعطيلات ژانويه خوب بود و بعد از بازي‌هاي زيادي كه انجام داده بوديم نياز به يك استراحت داشتيم. در اين مدت توانستم به ايران سفر كنم و به كارهاي شخصي‌ام رسيدگي كنم.
از مسعود خبر داري؟
مي‌دانم در حال حاضر در كلينيك پامپلونا مشغول فيزيوتراپي است و زير نظر پزشكان اوساسونا تلاش مي‌كند تا دوره درمان خود را تكميل كند اما اطلاعات دقيق‌تري از وضعيت او ندارم و اميدوارم بتواند زودتر به تمرين‌هاي تيم برگردد.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن