تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس ثبت احوال فيروزكوه:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس ثبت احوال فيروزكوه:
خبرگزاري فارس: رئيس اداره ثبت احوال شهرستان فيروزكوه گفت: امكان آسيب‏پذيري و جعل در شناسنامه‏هاي جديد وجود ندارد و اين اقدام باعث ارتقاي ضريب امنيتي شناسنامه‏ها شده است.


نادر بختياري در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بيان كرد: ايجاد ثبت احوال در ايران از 30 آذر 1297 هجري شمسي در دستور كار هيئت وزيران قرار گرفت كه قانون آن در همان سال به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.
وي اضافه كرد: نخستين شناسنامه در ايران در سوم دي ماه سال 1297 در تهران براي دختري به نام فاطمه ايراني صادر شد و اين روز يادآور صدور نخستين سند هويتي ايرانيان است.
رئيس اداره ثبت احوال شهرستان فيروزكوه ادامه داد: ثبت احوال از بخش‏هاي مهم زيرساختي كشور بوده و اطلاعات و آمار اين سازمان در برنامه‏ريزي‏هاي كلان اقتصادي و هدفمندي يارانه‏ها نقش به‏سزايي داشته است.
بختياري تصريح كرد: علاوه بر وظايف چهارگانه شامل ازدواج، طلاق، مرگ و ولادت حضور اسناد هويتي براي هر ايراني در هر نقطه از جهان نشان‏دهنده ثبت احوال در ايران است.
وي عنوان كرد: از خدمات نوين ثبت احوال، صدور شناسنامه‏هاي مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال است و از ويژگي‏هاي اين شناسنامه‏هاي جديد نسبت به شناسنامه‏هاي قديمي در نوع طرح و تكنولوژي به كار برده در آن است.
بختياري تاكيد كرد: با اين وجود به هيچ عنوان امكان آسيب‏پذيري و جعل در اين شناسنامه‏ها وجود ندارد و باعث ارتقاي ضريب امنيتي شناسنامه‏ها شده است.
رئيس اداره ثبت احوال شهرستان فيروزكوه افزود: همچنين در شناسنامه‏هاي مكانيزه درج مشخصات به صورت ماشيني و عكس‏ها به صورت اسكن شده است.
بختياري تاكيد كرد: از ويژگي‏هاي خوب اين شناسنامه‏ها درج شماره سريال در همه صفحات اين شناسنامه است.
وي تصريح كرد: از جمله خدمات بعدي ثبت احوال آرشيو الكترونيكي اسناد است كه اسناد سجلي به عنوان زيربناي كليه خدمات هويتي ثبت احوال به حساب مي‏آيد و از مهم‏ترين اسناد حاكميتي محسوب مي‏شود كه نگه‏داري و نحوه استفاده از آن در قالب آرشيو الكترونيكي انجام مي‏شود و علت اصلي اين كار ارائه خدمات سجلي در بازه زماني كوتاه است.
بختياري اضافه كرد: وجود چنين سامانه‏اي امكان ارائه خدمات هويتي به مردم را در هر يك از ادارات ثبت احوال فراهم مي‏كند و ارائه خدمات هويتي سرعت مي‏يابد و از مراجعه مكرر افراد كاسته مي‏شود.
وي ادامه داد: از اين رو آرشيو الكترونيكي راهي به منظور عدم نياز به مراجعه افراد به اسناد است و با آرشيو كردن اين اسناد نيازي به نظارت مكرر بر اسناد نيست و سيستم بلافاصله اطلاعات لازم را بدون اينكه سند را مشاهده كنيم در اختيار ما مي‏گذارد.
انتهاي پيام/ي20

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن