تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820628804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي رئيس اداره تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي؛برنامه‌هاي كامل عزاداري روزهاي پاياني ماه صفر در حرم رضوي اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از سوي رئيس اداره تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي؛برنامه‌هاي كامل عزاداري روزهاي پاياني ماه صفر در حرم رضوي اعلام شد
خبرگزاري فارس: رئيس اداره تبليغات اسلامي و مناسبت‌هاي ويژه آستان قدس رضوي گفت: به مناسبت دهه آخر ماه صفر و سالروز ارتحال پيامبراكرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع)، اين اداره برنامه‌هاي ويژه‌اي را تدارك ديده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حجت‌الاسلام جلال حسيني عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران بيان داشت: زائران و مجاوران در اين ايام به منظور اقامه عزا به حرم مطهر رضوي بيشتر از هر زمان ديگر مشرف مي‌شوند.
وي اظهار داشت: اداره تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي براي ارائه خدمت به اين قشر عظيم از جامعه اسلامي برنامه‌هاي ويژه‌اي را تدارك ديده است.
وي ادامه داد: در دهه آخر ماه صفر چهار نوبت مجلس عزاداري در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار و جريان آن در همه اماكن متبركه رضوي پخش مي‌شود.
وي اضافه كرد: در دهه آخر صفر صبح‌ها بعد از اقامه نماز جماعت سخنراني حجج‌الاسلام محمدباقر فرزانه با حضور ذاكران اهل بيت عليهم‌السلام و قرائت زيارت عاشورا، ائمه بقيع و پيامبر(ص) در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: قبل از اقامه نماز ظهر و عصر به مدت 5/1 ساعت مجلس عزا با سخنراني حجت‌الاسلام شيخ انصاريان و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با سخنراني حسين فاطمي‌نيا و مديحه‌سرايي مداحان اهل بيت(ع) مجلس عزا در اين مكان مقدس برپا مي‌شود.
وي ادامه داد: به منظور استقبال و تقاضاي زائران در اين ايام برنامه‌هاي عزاداري در حرم رضوي، سوگواري شب‌ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنراني حجج‌اسلام سيدآبادي و عبدوس و نوحه‌خواني و سينه‌زني نيز برگزار مي‌شود.
حسيني گفت: براي برپايي هر چه بهتر مجالس عزاداري، از ذاكران و مديحه‌سرايان برجسته كشوري از جمله رضا انصاريان، ابراهيم قانع، علي ملائكه، مجتبي بني فاطمه، صادق آهنگران، محمدرضا طاهري، علي خوش‌چهره و محمد موحد نيز دعوت شده است.
رئيس اداره تبليغات اسلامي و مناسبت‌هاي ويژه آستان قدس رضوي افزود: در سالروز ارتحال پيامبراكرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) برنامه‌هاي خاصي در حرم مطهر رضوي تدارك ديده شده است و در اين روز قرائت زيارت پيامبراكرم(ص) توسط حجت‌الاسلام محمد اسلامي‌فر به صورت هماهنگ از شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما در سراسر كشور پخش مي‌شود.
وي اضافه كرد: در شب شهادت امام رضا(ع) مراسم خطبه‌خواني در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود كه در بخش نخست آن در رواق دارالحكمه قرائت قرآن با سخنراني و بخش دوم نوحه‌خواني، شمع‌گرداني و قرائت خطبه در صحن انقلاب اسلامي داريم.
وي تصريح كرد: از آنجا كه آيين خطبه‌خواني شب شهادت حضرت رضا(ع) از قديم‌الايام در حرم مطهر رضوي مرسوم بوده، اين مراسم با شكوه خاصي در حضور نماينده ولي‌فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي، علماي اعلام، روحانيون معظم، شخصيت‌هاي لشكري و كشوري و جمع كثيري از خدام امام رضا(ع) برگزار مي‌شود.
حسيني با اشاره به اينكه شام غريبان امام رضا(ع) يكي از برنامه‌هاي ويژه اين ايام است، افزود: در اجراي اين برنامه، غروب روز شهادت حضرت رضا(ع) خدام در حالي كه شمع‌هاي روشني در دست دارند، همراه با نوحه‌خواني از سازمان مركزي آستان قدس رضوي به سوي صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر حركت مي‌كنند و با مرثيه‌سرايي ذاكران اهل بيت عليهم‌السلام ادامه مي‌يابد.
انتهاي پيام/ص10

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن