تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813381568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعالان سياسي: شعارهاي اصلاح طلبانه مشكلات كشور را حل نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فعالان سياسي: شعارهاي اصلاح طلبانه مشكلات كشور را حل نمي كند
برخي از صاحب نظران سياسي اصلاح طلب، پز روشنفكري، اصلاح طلبانه گرفتن و گرفتن ژست مدني و شعارها را بي اثر دانسته و اعلام كردند: سردادن شعارهاي اصلاح طلبانه مشكلي از كشور حل نمي كند.


به گزارش ايرنا، كارشناسان و صاحبنظران اصلاح طلب، نظرات متعددي در اين خصوص داشتند كه تحليل هاي مطرح شده طي گفت وگو خبرنگار ايرنا با اين شخصيت ها در ذيل آمده است:

** ژست روشنفكري و پز اصلاح طلبي، دردي از مردم دوا نمي كند
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با اشاره به اينكه خيلي از كساني كه به اصلاحات دل بسته بودند، هم اكنون سرخورده شده اند، اظهار داشت: متاسفانه برخي فقط حرف مي زنند و پز مي دهند ولي در مقام عمل هيچ كاري نمي كنند.
"محمد باقر ذاكري" خاطرنشان كرد: تعريف اين افراد از اصلاحات غلط بود كه اكنون كار اصلاح طلبان به اينجا رسيده است.
ذاكري اظهار داشت: ژست روشنفكري و پز اصلاح طلبي ، دردي از مردم دوا نمي كند و تنها در حد پز دادن براي فرد مورد نظر شخصيت مي آورد و ديگر هيچ.
ذاكري با اشاره به اينكه تنها با شعار دادن نمي شود اصلاح طلبي را ميان مردم محبوب كرد،افزود: عمل مهم است ، اگر تنها به شعار اكتفا شود به هيچ جا نمي رسيم ، بايد عمل باشد تا مردم با كمال وجود حس كنند كه افراد مي خواهند براي آنان كاري انجام دهند.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي تاكيد كرد: اگر تنها شعار دادن ، باعث مي شد اصلاح طلبان كاري از پيش ببرند در دوره اصلاحات اين اتفاق مي افتاد و آن مسائل هيچ گاه پيش نمي آمد و موجبات نارضايتي مردم به وجود نمي آمد.
وي اظهار داشت: كسي كه اصلاحات را مطرح مي كند بايد اصلاحات را بشناسد و راهكار ارائه دهد تا مسائل سال ها قبل دوباره تكرار نشود.
ذاكري با اشاره به اينكه مردم ديگر به حرف ها و شعارها توجهي ندارند اظهار داشت: ديگر زمان اينكه مردم به حرف ها و شعارها اهميت دهند گذشته است امروز همه به عمل افراد توجه مي كنند.
او تاكيد كرد: امروز مردم مي بينند آيا كسي كه شعاري را مطرح مي كند اين شعارها در قد و قواره او هست يا نه؟ و آيا مي تواند به اين شعارها جامه عمل بپوشاند.
وي اظهار داشت: بهتر است كساني كه اين شعارها را مطرح مي كنند به گذشته خود نيز نگاهي داشته باشند.

** مشكلات مردم با قيافه اصلاح طلبي گرفتن حل نمي‌شود
رئيس هيات موسس حزب همبستگي گفت: پز روشنفكري و اصلاح طلبانه و يا ژست جامعه مدني گرفتن حلال مشكلات مردم نيست.
"محمدرضا راه چمني" با اشاره به اينكه قيافه روشنفكري در جامعه امروز كافي نيست، افزود: درست است كه ما بايد هم به دنبال توسعه باشيم و هم به دنبال آزادي، ولي اينها به تنهايي نمي‌تواند مشكلات مردم را حل كند.
وي اظهار داشت: بحث‌هاي روشنفكري و توسعه سياسي لازم است اما به تنهايي نمي تواند نظر مردم را جلب كند.
راه چمني تاكيد كرد: بحث هاي روشنفكري بايد در كنار بحث هاي توسعه اقتصادي و رفاه عمومي و افزايش درآمد سرانه مطرح باشد تا حلال مشكلات مردم باشد.
او با اشاره به اينكه تمام احزاب و گروه‌هاي سياسي به دنبال جلب آرا مردم هستند، تاكيد كرد: مردم مطالبات گوناگون دارند و اين مطالبات تنها به سياست باز نمي‌گردد بلكه در بعد فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و معيشت زندگي نيز قابل بررسي است.
راه چمني خاطر نشان كرد: بايد با واقعيت‌هاي موجود در جامعه انتظارات مردم را ديد و براي حل آنها تلاش كرد.

** پز اصلاح طلبي دادن فايده اي ندارد
رييس شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي با اشاره به اينكه اگر شعارهاي اصلاح طلبي به مرحله عمل نرسد ، اين شعارها بي فايده است،گفت: پز اصلاح طلبي دادن بدون عملي كردن شعارها هيچ فايده اي ندارد.
"علي ميرهادي" اشاره به اينكه ادعاي اصلاح طلبي و دادن شعار اصلاحات بدون توجه به مشكلات معيشتي مردم، دردي از آنان دوا نمي كند، افزود: در كنار همه شعارها، بايد حل مشكلات معيشتي ،اقتصادي،فرهنگي، اجتماعي مردم در اولويت قرار گيرد.
وي اظهار داشت: اصلاح طلبان بايد در شعارهايشان توجه به مشكلات مردم را در برنامه اصلي خود قرار دهند و رسيدن به اين اهداف تنها با شعار امكان پذير نيست، بلكه بايد با عمل همراه باشد.
او با اشاره به اينكه كروبي بارها اعلام كرده كه به نفع هيچ كس كنار نمي رود، افزود: نامزدهاي اصلاح طلب مطمئن باشند ،كروبي به نفع هيچ يك از آنها كنار نمي رود.
رييس شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي همچنين گفت كه اگر تنها خاتمي و كروبي در ميان اصلاح طلبان اعلام كانداتوري كنند احتمال رسيدن به اجماع كم است و اصلا امكان مذاكره وجود ندارد.

** شعارهاي روشنفكري و جامعه مدني، مشكلي را حل نمي كند
"علي يازرلو" سخنگو جبهه آزادي گفت: پز روشنفكري و شعار جامعه مدني دادن و ژست اصلاح طلبانه گرفتن ، كارساز نيست و مشكلي را حل نمي كند.
وي با اشاره به اينكه تنها پز اصلاح طلبي دادن نمي تواند مشكلي از جامعه را حل كند، تاكيد كرد: در كنار شعار روشنفكري و جامعه مدني، بايد بسترهاي كارآمدي را پيش بيني كرد.
سخنگوي جبهه آزادي، اظهار داشت: در جامعه اي كه شعار مدنيت داده مي شود بايد سازو كار هاي مدنيت نيز رعايت شود و افرادي كه اين شعارها را مي دهند بتوانند آن را جامه عمل بپوشانند.
عضو شوراي مركزي حزب آزادي اظهار داشت: اگر تنها به پز اصلاح طلبي اكتفا كنيم و عملي در آن نباشد به هيچ جا نمي رسيم بلكه از شعارها هم بسيار دور مي شويم.
او اظهار داشت: وقتي مدعي دموكراسي و گام برداشتن براي نهادينه كردن نهادهاي مدني هستيم بايد شعار توسعه سياسي را نيز عملي كنيم.
وي تاكيد كرد: وقتي صحبت از توسعه سياسي مي شود بايد بسترهاي توسعه سياسي را فراهم كرده و آن را عملي كنيم و فقط در حد صحبت كردن به بيان مشكلات نپردازيم.

** ادعاي اصلاح طلبي و جامعه مدني نه تنها مشكلات را حل نمي كند بلكه مشكل ساز است
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: پز روشنفكري و جامعه مدني دادن و ژست اصلاح طلبي گرفتن نه تنها مشكلي از مشكلات جامعه را حل نمي كند بلكه بيشتر براي مردم مشكل ساز است
"سعيد قندهاري" با اشاره به اينكه پز اصلاح طلبي و روشنفكري در جامعه امروز ناكارآمد است گفت: امروز اصلاحات بايد از مرحله نظري عبور كرده و شعارهاي خود را عملي كند.
وي با اشاره به اينكه اصلاح طلبان بايد در شعارهايشان به مقتضيات جامعه توجه كنند،اظهار داشت: امروز در اين شرايط كه مردم مشكلات بسياري دارند، صحبت از روشنفكري و ژست جامعه مدني بي فايده است.
قندهاري تاكيد كرد: همان طور كه در دوران اصلاحات ديديم، مردم نسبت به شعارهاي روشنفكري و اصلاح طلبي احساس بيگانگي كردند و به جاي وفاق با اصلاحات، از آن فاصله گرفتند.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي اظهار داشت: بيان اين گونه شعارها با نيازهاي روزمره و مطالبات حقيقي مردم فاصله زيادي داشت و باعث شد كه مردم روز به روز از اصلاحات دور تر شوند.
وي با اشاره به اينكه در دوره اصلاحات فاصله بين گفتمان اصلاح طلبي و نيازهاي مردم روز به روز عميق تر شد،اظهار داشت: در آن زمان شعارهايي مطرح مي شد كه با زندگي روزمره مردم فاصله داشت، مردم نياز داشتند كه به مسائل معيشتي آنان بيشتر پرداخته شود در حالي كه اصلاح طلبان با بيان شعارهاي روشنفكري و جامعه مدني از آنان فاصله گرفتند.
او تاكيد كرد: در جامعه اي كه مردم درگير نيازهاي روزمره بودند،صحبت كردن درباره جامعه مدني عبث و بي فايده است.

** اصلاح طلبان با پز روشنفكري نمي توانند مشكلي حل كنند
رييس ائتلاف اصلاح طلبان جوان با تاكيد بر اينكه مردم بايد در مقابل برخي از گروه هايي كه در جريان اصلاح طلبي وجود دارند، آگاه باشند و فريب نخورند، گفت: كساني كه پز روشنفكري و اصلاح طلبي مي دهند بدانند كه با گرفتن ژست جامعه مدني نمي توانند مشكلات مردم را حل كنند.
"محمد زارع فومني" روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، افزود: عده خاصي در جريان اصلاح طلبي، ژست روشنفكري گرفتن و شعارهاي روشنفكري را با آب و تاب دادن و خود را برتر از ديگران و نخبه دانستن را خط مشي خود قرار داده اند.
وي با بيان اينكه با چنين تفكري دوباره اين افراد مي خواهند وارد ميدان شوند، اظهار داشت: آنها اين تفكر خود را دايما بر سر كساني مي زنند كه نيروهاي خط امامي اصيل قديمي در جريان اصلاح طلبي اند.
زارع فومني تصريح كرد: يك عده خود را برتر از ديگران مي دانند و با همان تفكري كه تصور مي كنند غربي ها خوششان مي آيد سخن مي گويند و بيشتر براي رضايت آنها اين حرف ها را مطرح مي كنند و علاوه بر آن خود را متخصص نيز مي دانند كه اينطور نيست.
رييس ائتلاف اصلاح طلبان جوان ادامه داد: برخي از كساني كه خود را اصلاح مي دانند، افرادي خوشگذاران، منفعت طلب هستند كه دايما در ناز و نعمت بزرگ شده اند، و دغدغه اي نداشته و ادعاي روشنفكري مي كنند.
به گفته وي، اصلاح طلب كسي است كه اصلاح امور كشور را در نظر داشته باشد و خود را به واقعيت ها نزديك كند.
وي ادامه داد: پس از جريان دوم خرداد برخي از گروه هاي سياسي به يكباره سردمدار اصلاحات شدند در حالي كه اساسا با اصلاحات مخالف بودند.
زارع فومني با تاكيد بر اينكه برخي از نيروهاي اصلاح طلب معتقد به اين راه و مسلك نيستند، امثال آغاجري را نمونه اي از اين افراد دانست و گفت: اين موارد واقعيت هاي امروز است كه مردم بايد هوشيار باشند و فريب شعارهاي زيباي اين گروه را نخورند و آگاهانه تصميم بگيرند.
وي در پايان اظهار داشت: اكنون نيز دو سه گروه مي خواهند براي همه گروه هاي اصلاح طلب تصميم بگيرند، اين چه اصلاح طلبي است كه فقط خود را مي بيينند و تحمل انتقاد را نداشته و سريع عكس العمل نشان مي دهند.
سيام**9130/9121

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن