تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812637497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان خواب زمستاني بازار خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پايان خواب زمستاني بازار خودرو
دنياي اقتصاد- هرچند طي يكي دو روز گذشته بازار خودرو كمي از لاك ركود خارج و خريد و فروش در آن رونق گرفت، اما به گفته نمايشگاه‌داران خودروي پايتخت، قيمت‌ها در مقايسه با هفته گذشته تفاوت خاصي نكرده است، اما تحرك امسال در بازار خودرو بدون افزايش قيمت‌ها آغاز شده است. تازه‌ترين قيمت‌ها در اين بازار را در صفحه خودرو (16) بخوانيد.
پايان خواب زمستاني بازار خودرو
گروه خودرو- هرچند طي يكي دو روز گذشته بازار خودرو كمي از لاك ركود خارج و خريد و فروش در آن رونق گرفت اما به گفته نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت، قيمت‌ها در مقايسه با هفته گذشته تفاوت خاصي نكرده است. اين در حالي است كه معمولا با افزايش تقاضاي خودرو، قيمت‌ها نيز رو به صعود مي‌رود اما در هفته‌هاي پاياني امسال به دليل ركود شديدي كه تا قبل از فرارسيدن اسفندماه گريبان بازار را گرفته بود فعلا خبري از افزايش قيمت‌ها نيست و بايد منتظر واپسين روزهاي سال جاري ماند و ديد كه چه سرنوشتي در انتظار نمودار قيمت‌ها در بازار خودرو كشور است.
افت قيمت پژو206
ايران خودرويي‌ها زماني كه پژو 206 تيپ 2 با اختلاف قيمتي فاحش نسبت به كارخانه در بازار به فروش مي‌رسيد از سودزا نبودن و حتي ضررده بودن توليد اين محصول سخن مي‌گفتند، اين در حالي است كه قيمت 206 تيپ 2 هم‌اكنون به زير نرخ كارخانه در بازار نيز رسيده و مشخص نيست مسوولان ايران‌خودرو چه راهكاري براي جلوگيري از سقوط بيش از پيش قيمت اين محصول در پيش بگيرند. به هر حال تيپ 2 پژو 206، جزو خودروهاي پرفروش اين شركت به حساب مي‌آيد و اگر روند نزولي قيمت بازار آن ادامه يابد هيچ بعيد نيست اين محصول به روآي دوم براي ايران‌خودرو تبديل شود.
هم‌اكنون 206 تيپ 2 با قيمتي برابر با 13ميليون و 450هزار تومان به فروش مي‌رسد اين در حالي است كه نرخ كارخانه‌اي اين محصول 350هزار تومان گران‌تر از اين مبلغ است.
در ميان ساير مدل‌هاي پژو 206 اعم از هاچ‌بك و صندوق‌دار نيز تغيير قيمت خاصي طي يكي دو روز اخير به وجود نيامد و در حال حاضر 206 تيپ 6، صندوق‌دار 8وV9،V و 20 V با همان قيمت‌هاي هفته پيش به فروش مي‌رسند كه در اين بين 20 V نيز مانند تيپ 2 كاهش قيمت شديدي را طي يكي دو ماه اخير و در مقايسه با تابستان تجربه كرد به نحوي كه نرخ آن از 15ميليون تومان به 13ميليون و 700هزار تومان رسيد.
پژو 405 و پارس بدون تغيير
نگاهي به قيمت ساير مدل‌هاي پژو در بازار كشور از ثبات آنها طي اوايل هفته جاري حكايت مي‌كند. به نحوي كه پژو 405 بنزين‌سوز با همان قيمت 13ميليون و 100هزار تومان به فروش مي‌رسد و پارس بنزين‌سوز معمولي نيز قيمتي برابر با 16ميليون و 700هزار تومان را دارا است. پارس ELX هم كه همچنان نرخي معادل 24ميليون تومان را دارد.
اين در شرايطي است كه پارس معمولي در زمينه كاهش قيمت طي يكي دو ماه اخير و در مقايسه با تابستان ركورددار خانواده پژو به حساب مي‌آيد چراكه در اين‌ بازه زماني حدود 2ميليون تومان از قيمت اين محصول كاسته شده است.
ثبات سمند
از خانواده سمند هم خبر مي‌رسد كه افزايش خريد و فروش در بازار خودرو، تاثير خاصي در قيمت اين خانواده وطني نگذاشته و نرخ اوايل هفته جاري مدل‌هاي سمند فرقي با هفته گذشته نكرده است.
به نحوي كه در حال حاضر سمند معمولي با قيمت 13ميليون و 200هزار تومان به فروش مي‌رسد و LX نيز قيمتي برابر با 15ميليون و 200هزار تومان را دارد. سورن هم كه در خانواده سمند ركورددار كاهش قيمت طي يكي و دو ماه گذشته بوده در حال حاضر با قيمت 16ميليون و 900هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.
ريو و زانتيا
ريو و زانتيا دو محصول مونتاژي سايپا كه گاهي خلاف جهت بازار شنا مي‌كنند طي يكي دو روز گذشته تغييري در نمودار قيمتي آنها حاصل نشد. به نحوي كه هم‌اكنون ريو با نرخ 13ميليون و 150هزار تومان به فروش مي‌رسد و زانتيا نيز همان نرخ 27ميليون و 200هزار تومان هفته گذشته خود را دارا است. اين در حالي است كه بازار زانتياي 32ميليوني و ريو 14ميليون و 600هزار توماني را نيز طي سال‌جاري به خود ديد.
احتمال گراني پرايد
پرايد جزو گزينه‌هايي به حساب مي‌آيد كه احتمال گران شدن آن طي هفته‌هاي پاياني سال دور از ذهن نيست، چراكه اين محصول پرتيراژ با توجه به قيمت زير 10ميليون تومان و مصرف سوخت پايين قطعا در سبد خريد مشتريان طي هفته‌هاي پيش رو قرار خواهد گرفت، اين درحالي است كه هم‌اكنون پرايد معمولي بنزيني با قيمت 7ميليون و 800هزار تومان به فروش مي‌رسد و مدل 141 آن نيز قيمتي برابر با 7ميليون و 900هزار تومان را دارا است. همچنين سايپا 132 كه تنها ظاهر آن با پرايد معمولي تفاوت دارد هم‌اكنون با نرخ 8ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود. از سوي ديگر پژو روآ ديگر محصول زير 10ميليون تومان بازار خودرو داخل در حال حاضر قيمتي برابر 8ميليون و 200هزار تومان در مدل بنزين‌سوز خود دارد و نوع دوگانه‌سوز آن نيز با نرخ 8ميليون و 700هزار تومان به فروش مي‌رسد. روآ جزو معدود خودروهاي داخلي به حساب مي‌آيد كه قيمت بازار آن از نرخ كارخانه‌ پايين‌تر است.
ايران‌خودرويي‌ها بارها اعلام كرده‌اند كه بابت توليد پژو روآ ضرر مي‌دهند.

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن