تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816478599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان تربيت بدني امروز به مجلس رفت علي آبادي: 4 سال ديگر با قوت كار مي كنيم / صحن علني مجلس جاي اين بحث هاي تخصصي نيست / اين دوره گذشت و دوره هاي بعد هم خواهد گذشت / حاضرم 6 دانگ ورزش همگاني را به شهرداري ها بدهم


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: رئيس سازمان تربيت بدني امروز به مجلس رفت علي آبادي: 4 سال ديگر با قوت كار مي كنيم / صحن علني مجلس جاي اين بحث هاي تخصصي نيست / اين دوره گذشت و دوره هاي بعد هم خواهد گذشت / حاضرم 6 دانگ ورزش همگاني را به شهرداري ها بدهم
در خصوص آمار و ارقامي كه نمي دانم از كجا آمده بايد بگويم براي المپيك 40 ميليارد تومان هزينه نكرده ايم بلكه اين مبلغ علاوه بر المپيك براي بازيهاي جهاني و آسيايي هزينه شده است .همچنين گفته اند همراهان كاروان ورزشي ايران در المپيك 400 نفر بوده و در حاليكه 55 نفر كاروان ورزشي بوده و كمتر از اين تعداد همراهان آنها.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) ، رئيس سازمان تربيت بدني به دنبال قرائت گزارش مجلس از عملكرد كاروان ورزشي ايران در المپيك 2008 صبح امروز با حضور در صحن علني مجلس گفت: در مدتي كه در سازمان تربيت بدني خدمت مي كنم، تيم هاي ورزش ايران، درصدها مسابقه ورزشي در سطح آسيا و جهان شركت كرده اند و تنها در يكي از اين مسابقات كه المپيك بود ناموفق ظاهر شدند كه متاسفانه توقع دولت و ملت برآورده نشد.

وي گفت : اما به نظر مي رسد كه تحليلي عميق در مورد چون و چرايي مسايل پيرامون اين ناكامي نشده است. البته قصد نداريم با بيان ساير موفقيت هايمان نتايج المپيك را توجيه كنيم، اما آمار المپيك هاي قبلي را در اين زمينه اعلام مي كنم.

تاكنون در 16 دور المپيك شركت كرده ايم در اين 16 دوره تنها با دو رشته ورزشي حضور داشتيم، اما هيچ كارشناسي روي اين موضوع حساس دقت نكرد. در 9 دوره از اين رقابت ها، كشور ما حتي يك مدال طلا هم كسب نكرد. در سه دوره دو مدال طلا و در 4 دوره يك مدال طلا به دست آورديم. مشكل اصلي ما به اين المپيك يا المپيك هاي قبلي نيست مشكل حضور ما در المپيك با دو رشته است.

معاون رئيس جمهور همچنين گفت : ما مي خواهيم اين اساس را تغيير دهيم و حضور ايران را در المپيك از دو رشته به 12 تا 15 رشته افزايش دهيم و اين موضوع نياز به چند كار اساسي دارد. من از دكتر لاريجاني مي خواهم كميته اي تخصصي براي اين موضوع تشكيل دهند تا امكان بحث هاي تخصصي را در آن داشته باشيم، چرا كه صحن علني مجلس جاي اين بحث هاي تخصصي نيست.

رئيس سازمان تربيت بدني افزود : ما در ورزش كشور به اين نتيجه رسيديم كه جوانان كشور ما نياز به فضاي ورزشي دارند. ايران داراي 1060 شهر است و ما در بيش از 600 شهر حتي يك فضاي ورزشي هم نداشتيم و در كلانشهرها نيز ورزشگاه هاي بزرگي همچون آزادي و انقلاب براي نشان دادن قدرت دولت ها ساخته شده بودند. در حالي كه يك ورزشكار از دل ورزشگاه هاي كوچك بيرون مي آيد. بر همين اساس در قدم اول امكان ورزش را با ساخت ورزشگاه فراهم كرديم تا مردم بتواند به صورت سازمان يافته و علمي ورزش كنند. در همين راستا از مجلس محترم خواستاريم تا به ما كمك كنند كه محيط هاي ورزشي كشور را به اندازه 70 ميليون نفر جمعيت گسترش دهيم. المپيك اين دوره گذشت و المپيك دوره هاي بعد هم خواهد گذشت، اما ما وقتي مي توانيم در اين المپيك ها نتيجه بگيريم كه شانس مدال آوري خود را از دو رشته به ده رشته افزايش دهيم. چرا كه وقتي با دو رشته رشته مي كنيم، 50 درصد موفقيت خود را در ابتدا از دست مي دهيم و بقيه آن هم ممكن است با بدشانسي مشكل ورزشكار و مسائل مختلف از بين برود. لذا مي خواهيم زير ساختها را توسعه دهيم.

مجلس نيز جايگاهي براي كار برنامه ريزيست و نبايد مسائل موضعي را بزرگ كند. ما نيز برنامه اي را تدوين كرده ايم كه براي ارائه نظر مجلس آن را اعلام ميكنم.

1-محور اصلي برنامه ما توسعه زير ساختهاست. بر همين اساس 4 سال ديگر بايد با قوت كار كنيم با برنامه ريزي برداريم كه اصل 44 فضاهاي ورزشي را به بخش هاي خصوصي واگذار كنيد.

2-توسعه منابع انساني: اولين بار است كه حد ورزش ايران بيش از 600 نفر را با تحصيلات ليسانس و بالاي ليسانس وارد ورزش كشور كرده ايم. در همين راستا نياز به 000/1200 نفر ديگر داريم.

3-توسعه منابع مالي: هيات هاي شهرستاني كه مركز توليد ورزشكار هستند، منابع مالي ناچيزي دارند. به طور مثال هياتي كه نياز به حداقل ده ميليون تومان براي استعداديابي دارد، تنها يك ميليون تومان بودجه به آن اختصاص مي يابد.

4-توسعه فرهنگ اعتقادي و ملي

5-توسعه ورزشي قهرماني: در اين راستا المپيك هاي ورزشي متعددي برگزار گرديم.

آنچه حائز اهميت است اين است كه همه وظيفه ورزشي مربوط به سازمان تربيت بدني نمي شود. بلكه 7 نهاد و ارگان در اين راستا مسئوليت دارند. به طور مثال بخش عمده اي از ورزش همگاني مربوط به شهرداري مي شود اما دراين زمينه هيچ اقدامي انجام نداده اند.

من همين امروز حاضرم 6 دانگ ورزش همگاني را به شهرداري ها بدهم اما مطمئنم قبول نمي كنند. آموزش و پرورش كه قلب ورزش در آنجا مي تپد فقط 800 تومان به هر دانش آموز سرانه ورزش اختصاص مي دهد. وقتي به وزير آموزش و پرورش مراجعه مي كنيم مي بينيم آنها هم فضاي زيادي را در اختيار ندارند . در خصوص آمار و ارقامي كه نمي دانم از كجا آمده بايد بگويم براي المپيك 40 ميليارد تومان هزينه نكرده ايم بلكه اين مبلغ علاوه بر المپيك براي بازيهاي جهاني و آسيايي هزينه شده است .

همچنين گفته اند همراهان كاروان ورزشي ايران در المپيك 400 نفر بوده و در حاليكه 55 نفر كاروان ورزشي بوده و كمتر از اين تعداد همراهان آنها.

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن