تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816708611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخي ها در مسير اقدامات دولت قصد اخلال دارند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: "برخي ها در مسير اقدامات دولت قصد اخلال دارند"
رييس جمهور گفت: برخي در مسير اقدامات دولت با هياهو و جنجال قصد كارشكني و اخلال دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رييس جمهور صبح امروز (شنبه) در مراسم معارفه علي اكبر محرابيان به عنوان دستيار ويژه رييس جمهور اظهار داشت: ايران پيشرفته تنها پشتوانه آرمانهاي ملت ايران است چرا كه اگر كشوري پيشرفته نبوده و فقير ، عقب افتاده و ويران باشد، نمي تواند در هيچ عرصه اي حرفي براي گفتن داشته باشد و اگر بهترين حرفها را هم بزند پژواكي پيدا نكرده و به جايي نمي رسد.
احمدي نژاد با بيان اينكه اگر بخواهيم در مناسبات جهاني اثرگذار باشيم كه اين اثر گذاري حق ملت ايران هم هست ، بايد به عنوان يك كشور قدرتمند و پيشرفته در صحنه هاي جهاني حضور پيدا كنيم ،‌گفت : ما بايد جهاني فكر كنيم تا بتوانيم اثرگذار باشيم و زماني اين اتفاق خواهد افتاد كه كشوري پيشرفته و آباد داشته باشيم، چرا كه يك كشور ضعيف، با وجود هزاران مشكل، هرگز نمي تواند در مناسبات جهاني و اجتماعي اثرگذار باشد.
رييس جمهور با اشاره به اينكه امروز بحث اصلي در دنيا موضوع فرهنگ است ، تصريح كرد : امروز هر كس انديشه و فرهنگ متعالي تري را براي رفع مشكلات بشر ارائه كند در مناسبات جهاني اثرگذارتر خواهد بود و زماني يك فرهنگ و انديشه اثرگذار است كه بتواند الگوي عملي مناسب و موفقي را ارائه دهد و در غير اين صورت حتي اگر ما بهترين تئوري ها را هم داشته باشيم اما در عمل نتوانيم در جهت پيشرفت و آباداني كشور قديم برداريم، هيچ فايده و سودي به همراه نخواهد داشت .
احمدي نژاد با اشاره به اينكه تاكيد بر ساختن ايران پافشاري بر انجام كاري اعتقادي ، انقلابي، ديني و آرماني است، گفت : اينكه بخش‌هايي از كشور از لحاظ عمران و آباداني در فقر بوده و فرصت شكوفايي براي مردم نباشد و فاصله طبقاتي وجود داشته باشد، هرگز براي كشور بزرگي مثل ايران مناسب نيست.
رييس جمهور شاد كردن دل يك انسان را بالاترين عمل صالح و خدمتي دانست كه مي تواند در جامعه اي اتفاق بيفتد و اظهار داشت : بايد تلاش كنيم كه حداقل ها را براي تمام ملت ايران در كشور ايجاد كنيم و اين در حالي است كه اگر نگاه ما به افق هاي بلند جهاني است، بايد بهترين شرايط را در اقصي نقاط كشور به وجود آوريم به طوري كه آبادترين مناطق ما روستاها باشند.
احمدي نژاد تصريح كرد : شاد كردن دل انسانها داراي ثواب زيادي بوده و ارزشمند است و بخش مهمي از ثواب ، آثار اجتماعي ماندگاري است كه اين كار در جامعه برجا مي گذارد چرا كه رسيدگي به مشكلات مردم كاري از جنس عشق ، محبت و پاكي است .
رييس جمهور پشتوانه حاكم شدن عدالت، ارزش هاي الهي و توحيد در جامعه را عمران ،‌آباداني ، برقراري عدالت و رفاه براي اقشار مختلف و انجام كارهاي زيربنايي در كشور برشمرد و گفت :‌دستيابي به اين آرمانها شعار دولت نهم و دهم و در حقيقت شعار انقلاب است چرا كه انقلاب آمد تا ايران ساخته و پيشرفته شود و تمام نهادهايي كه امام راحل (ره) در اوايل انقلاب تاسيس كردند در راستاي سازندگي ، رفع فقر و مشكلات اجراي عدالت در كشور بود.
احمدي نژاد تصريح كرد : آباداني كشور به اين شكل نيست كه هرگاه عده اي به رفاه نسبي رسيدند از ادامه كار دست بكشيم بلكه بايد آنقدر ادامه دهيم تا با ظهور حقيقت عدالت، تمام ذخاير زمين به روي انسان باز شده و درهاي علم و دانش براي بشر گشوده شود .
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه شعار دولت نهم و دهم ساختن كشور بر پايه عدالت ، محبت و عشق بوده است ، گفت : به رغم تزريق گسترده و مستمر ضعف ، عدم توانايي وسركوب خودباوري از سوي عده اي كه مدام در برابر انجام كارهاي بزرگ در كشور «نتوانستن» را فرياد زدند و مردم و مسئولان را از انجام اينگونه كارها ترسانده اند ، كارهاي بزرگي طي ۶-۵ سال اخير در كشور صورت گرفته است در حالي كه برخي از اين كارها ۱۰ سال در قوانين برنامه هاي متعدد مطرح مي شد و ده ها برابر زماني كه بايد براي كارشناسي اجراي اين كارها صرف مي شد در سمينارها ، كنفرانس ها و كنگره هاي مختلف تلف مي شد.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : انقلاب اسلامي كه مدعي بود راه و الگوي جديدي براي بشريت آورده است با وجود برخي افراد كارش به جايي رسيد كه به آن لقب مقتبس دادند و تبديل به اقتباس كننده دسته سوم طرح هاي زمين خورده استعماري شد و اين طرح ها مبدل به دستاوردهايي علمي در دست كساني شد كه براي فشار به دولت ها از آن بهره مي بردند.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه بعد از جنگ جهاني اول دلار به عنوان مبدا تجارت جهاني مطرح شد و فرصت خوبي را براي آمريكا به وجود آورد تا سلطه جهاني خود را كامل كند ، گفت : پس از آن معاهده اي منعقد شد كه بر اساس آن آمريكايي ها متعهد شدند ارزش دلار را ثابت نگه داشته و پشتوانه آن را طلا قرار دهند ولي در سالهاي بعد آمريكايي ها توليد ناخالص ملي خود را به عنوان پشتوانه دلار قرار دادند و با اين كار تاكنون بيش از هزار ميليارد دلار دارايي تقلبي به اقتصاد جهان تزريق كرده اند.
احمدي نژاد افزود : اين ايده كه توليد ناخالص داخلي پشتوانه پول ملي باشد ، تبديل به متون درسي دانشگاه ها شد و بسياري افراد مقاله هاي علمي براي اثبات حقيقت اين ايده نوشتند و اين اتفاق از آن رو رخ داد كه وقتي خودباوري وجود نداشته باشد، آمريكايي ها به مدد برخي دستاوردهاي موجود و عقل و انديشه برتر شناخته مي شوند و به راحتي مي توانند نظرات خود را به ديگر كشورها تحميل كنند.
رييس جمهور موضوع استقراض خارجي را از ديگر موضوعاتي دانست كه توسط سلطه گران و براي چپاول ثروت ملت ها به وجود آمد و تصريح كرد : موضوع استقراض همواره مذموم بوده اما آمريكايي ها و سلطه گران اين ايده غلط را به راحتي به كشورها تحميل كردند كه بايد با استقراض امور كشور خود را پيش ببرند و در اين راستا اكثر كشورها به اميد دريافت وام درآمدهاي ارزي خود را به بانك هاي آنها انتقال دادند و در برابر تنها كشورهايي كه وام دريافت كردند كشورهاي آمريكايي، اروپايي و ژاپن بودند.
احمدي نژاد با بيان اينكه دولت آمريكا ۱۵ هزار ميليارد دلار و ژاپن ۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد دلار بدهي خارجي دارند كه معادل دو برابر توليد ناخالص داخلي اين كشور هاست، گفت : هنگامي كه يكي از كشورهاي خارج از حلقه دوستان آمريكا بخواهد يك ميليارد دلار وام بگيريم، هزاران ضابطه براي دريافت قرار مي دهند و اين در حالي است كه هيچ استحكام و ضابطه اي براي كشورهاي عضو حلقه دوستان آمريكا وجود ندارد .
رييس جمهور تصريح كرد : تئوري ها و برنامه ريزي هاي توسعه در طول ساليان متمادي در جهان ايجاد شده اما هيچ كس به نتيجه استفاده از آنها نگاه نكرده و تنها به اين دليل كه توسط برخي كشورهاي به ظاهر قدرتمند مطرح شده است، همگان از آن استفاده كرده اند .
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : اينكه برخي كشورها مازاد درآمد ارزي داشته باشند به معناي زياده طلبي و بي عدالتي بي پايان و توسعه فاصله طبقاتي در دنيا و القاء عدم خودباوري در بين مردم جهان است .
رييس جمهور از دستيابي ايران به تكنولوژي استفاده از انرژي هسته اي به عنوان يكي از مهمترين كارها ياد كرد و گفت : هنگامي كه ايران قصد داشت تا در عرصه هسته اي قدم بگذارد، بسياري از افراد مدام با القاء ناباوري و ناتواني به دولت فشار مي آوردند كه اين كار نشدني است و ارزش ايستادگي ندارد كه البته برخي از اين برخوردها نيز سياسي بود ؛ اما ايران در نهايت با ايستادگي مردم هسته اي شد و امروز دشمنان ملت هر چه كارشكني كنند نمي توانند وضعيت را به گذشته برگردانند.
احمدي نژاد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در كشور را از ديگر اقدامات موفق دولت برشمرد و گفت: موضوع هدفمندي يارانه ها طي چندين سال در چند قانون برنامه مطرح بود و عده اي دائماً انجام اين كار را نشدني دانسته و معتقد بودند، ‌با اجراي اين قانون وضعيت كشور برهم خواهد خورد و بحران هاي اجتماعي در كشور زياد خواهد شد اما ديديم كه عده اي تصميم به انجام اين كار گرفتند و به هر نحو پاي آن ايستادند و در نهايت توانستيم توزيع يارانه ها را در كشور با كمترين تبعات هدفمند كنيم .

* دولت تب مسكن در كشور را كنترل كرده است

رييس جمهور ساماندهي موضوع مسكن را از ديگر اقدامات مهم دولت برشمرد و گفت : دولت در راستاي حل مشكل مسكن با وجود كارشكني هاي بسياري كه برخي افراد صورت دادند توانسته با ايجاد ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار واحد مسكن كه يك ميليون و ۴۰۰ هزار واحد آن به روستاها تعلق دارد تا حدودي مشكل مسكن را در كشور حل كرده و تب مسكن را در كشور كنترل كند.
احمدي نژاد كنترل مصرف سوخت در كشور را از ديگر كارهاي مهمي دانست كه در دولت به انجام رسيده است و گفت: در حالي كه بسياري افراد در كشور سهميه بندي سوخت را موجب برهم زدن امنيت در كشور مي دانستند اما امروز به جاي اينكه مصرف روزانه بنزين در كشور ۱۲۰ ميليون ليتر باشد به ۶۰ ميليون ليتر در روز رسيده است و مصرف گازوئيل نيز به ۹۰ ميليون ليتر در روز رسيده است .
رييس جمهور با بيان اينكه مي توان كشور را به شكلي ساخت كه اقتصاد ما بهترين اقتصاد در دنيا باشد و نيز مي توان پروژه ها را در كوتاهترين زمان ممكن به اتمام رساند، گفت : برخي تصور مي كنند مشكل كشور پروژه ها وكارهاي عمراني پول است، اما در حقيقت مشكل عدم پيگيري و استفاده ناصحيح از منابع مالي است چرا كه بودجه عمراني كشور امسال نزديك به ۵۰ هزار ميليارد تومان است كه اگر منابع وزارت نفت را هم به آن اضافه كنيم بيش از ۶۰ هزار ميليارد تومان بودجه عمراني در كشور خواهيم داشت .

* مشكل اصلي كشور استفاده ناصحيح از منابع و عدم پيگيري طرح‌هاي بومي است

احمدي نژاد افزود: مشكل اصلي در ساختن كشور، عدم تمركز ، پيگيري و طراحي هاي بومي است .
رييس جمهور تصريح كرد : زماني اگر بيان مي شد كه در اين كشور مي خواهيم پتروشيمي ايجاد كنيم، لرزه بر اندام همه مسئولان مي افتاد، اما امروز به جايي رسيده ايم كه ظرفيت توليدات پتروشيمي كشور در طول اين سالها بيش از ۲ برابر شده است .
احمدي نژاد اظهار داشت :‌ طي ۶-۵ سال گذشته ۲۶ هزار مگاوات به ظرفيت توليد نيروگاه هاي برق كشور اضافه شده و اين در حالي است كه ظرفيت ايجاد شده در كل تاريخ وزارت نيرو در كشور ۳۸ هزار مگاوات بوده است.
رييس جمهور با انتقاد از اينكه سيستم و ادبيات اداري در كشور برمبناي دريافت پول از خزانه نهادينه شده است ، گفت : همه اين قوانين و ادبيات بايد اصلاح شده و ما نيازمند اصلاحات اساسي در برنامه هاي خود هستيم .
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه همه وزارتخانه ها بايد براي اجراي پروژه هاي مصوب استاني كه مجموعه دولت آنها را تصويب كرده است، قدم بردارند، گفت : براي اينكه از زحمات صورت گرفته در كشور نتيجه بيشتري بگيريم نياز به پيگيري ، هماهنگي و انسجام بيشتر داريم .
رييس جمهور با اشاره به اينكه ۶ سال پيش در كشور با مشكل سيمان مواجه بوديم، گفت : با همت همه افراد مرتبط با اين موضوع توليد سيمان از ۳۳ ميليون تن در سال امروز به ۷۶ ميليون تن ظرفيت سالانه رسيده است.
احمدي نژاد اجراي طرح هاي عظيم حمل و نقل ، اجراي طرح هاي بزرگ آب و نيز طرح هاي بزرگ اقتصادي را از كارهايي دانست كه بايد در كشور انجام شود ، گفت : در طول سالهاي گذشته از عمر اين دولت اقدامات بسيار بزرگي از جمله دستيابي به انرژي هسته اي ، دستيابي به فناوري نانو تكنولوژي و بيوتكنولوژي، قرار گرفتن ايران در جمع كشورهاي داراي فناوري فضايي ، توزيع سهام عدالت، هدفمندي يارانه ها، ايجاد مسكن مهر و نيز چند برابر شدن خدمات در بخش‌هاي صنعت ، عمران ، آباداني و تجارت خارجي در كشور صورت گرفته است .
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه مصوبات سفرهاي استاني بايد پيگيري و همگي آنها تا پايان اين دولت اجرايي شوند ، گفت : تمام پروژه هاي مصوب سفرهاي استاني بايد در رديف قانون بودجه قرار گرفته و عمليات اجرايي آنها به سرعت آغاز شود چرا كه تمام آنها حاصل كار ، تلاش ،‌تصميم گيري و برنامه ريزي گسترده همه افراد دولت است .
احمدي نژاد افزود : تمامي سرمايه گذاري هايي كه براي گسترش صنايع مختلف مانند فولاد ، آلومينيوم و پتروشيمي صورت گرفته است بايد اجرايي شود و بايد در مسيري قرار بگيرد كه نسبت به دستيابي به آن اطمينان وجود داشته باشد.
رييس جمهور با بيان اينكه بايد ميان دستگاه هاي مرتبط و دخيل در اجراي پروژه ها در عمل هماهنگي وجود داشته باشد ، انتصاب علي اكبر محرابيان به عنوان دستيار ويژه رييس جمهور با اختيارات ويژه را به منظور پيگيري همه پروژه هاي اصلي كشور و به ثمر رساندن آنها توسط وي عنوان كرد .
احمدي نژاد محرابيان را مديري توانمند ، قوي و با انگيزه دانست كه در وزارت صنايع خدمات شاياني به كشور ارائه كرده است و گفت : ستاد وزارتخانه ها و دولت بايد در انجام امور محوله قوي ، پيگير و هماهنگ باشند و همه اعم از وزراء، معاونين ، روساي كل و استانداران به طور همه جانبه در پيگيري و انجام كارها كمك كنند.
رييس جمهور حجم كار در كشور را بالا و كار ستادي در را كشور بسيار سنگين توصيف و تصريح كرد : از اول دولت نهم تاكنون ۷۰۰ هزار نفر از پرسنل دولت كاهش يافته و اين در حالي است كه كوچك كردن دولت در گذشته آرزوي بزرگي به شمار مي رفت و مشخص است كه با كوچك شدن بدنه دولت كار در حوزه ستادي سنگين تر خواهد شد.
احمدي نژاد با بيان اينكه بنا داريم تمام پروژه هاي اصلي كشور را تا پايان اين دولت به نتيجه برسانيم، گفت : بايد همت كنيم و در راه سازندگي ايران تلاش داشته باشيم چرا كه لحظه به لحظه خدمت به مردم داراي اهميت است و مي خواهيم يادگارهاي خوبي از ما براي نسلهاي آينده ملت ايران باقي بماند.
احمدي نژاد با اشاره به مخالفت هاي بسياري كه در برابر سفرهاي استاني دولت از ناحيه برخي افرادي كه قبلاً در درون دولت بودند و امروز تبديل به مدعيان انقلاب و مخالفان دولت شده‌اند، صورت مي گرفت، گفت: تا امروز ۹۷ سفر استاني در كشور انجام شده كه اگر ۶۰ درصد پروژه هاي مصوب هم به انجام رسيده باشد كار بزرگي در كشور انجام شده است.
رييس جمهور با تاكيد بر لزوم بازنگري ضرورت ها و طراحي ها و نيز پيگيري مستمر آنها اظهار اميدواري كرد تا حضور محرابيان در سمت دستيار ويژه رييس جمهور كانون همدلي و پيگيري كارها در كشور براي انجام امور با كيفيت بالا و هزينه كم و شروع يك نهضت جديد در آباداني و سازندگي كشور باشد.

* دولت دهم ۳۰ موج سازنده را در كشور ايجاد كرده است

احمدي نژاد با اشاره به اينكه اين دولت در طول مدت زماني كه در كشور مشغول به كار است چندين موج بزرگ سازنده را در عرصه هاي مختلف سازندگي ، اقتصادي، عمران و آباداني كشور به وجود آورده است ، گفت : عناوين كارهايي كه در گذشته مطرح شد و به انجام نرسيد و در زمان اين دولت انجام شد، بيش از ۳۰ مورد است و در ذهن ملت ايران و تاريخ ايران اين دوره ۶-۵ ساله يك دوره درخشان است چرا كه با وجود ضعف هايي كه در كارها وجود دارد اما با مقايسه اي كه نسبت به گذشته صورت مي گيرد كارهاي بزرگي در كشور به انجام رسيده است .
رييس جمهور با اشاره به اينكه برخي در مسير اقدامات دولت با هياهو و جنجال قصد كارشكني و اخلال دارند، گفت : بدترين مديريت براي كسي است كه مديريت زمان و انديشه خود را در اختيار عده اي قرار دهد كه با انتشار يك روزنامه يا يك مطلب بخواهند كارهاي او را هدايت كنند .
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : ما نوكر و خادم ملتي بزرگ هستيم كه راه ، آرمان ، تاريخ و يك موج عظيم جواني را ايجاد كرده است و نبايد در مسير خدمت، وقت خود را معطل بازيهاي بچه گانه برخي افراد كنيم.
علي اكبر محرابيان دستيار ويژه رييس جمهور نيز در اين مراسم خدمت به مردم را بزرگترين افتخاري كه خداوند به بنده‌اي اعطا مي‌كند و مسيري كوتاه براي رسيدن به قرب و رضاي الهي برشمرد و اظهار اميدواري كرد: با همكاري دستگاه هاي مختلف كشور در حوزه اجرايي در راستاي تسريع در اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي موجود در كشور به گونه اي عمل شود كه مصوبات دولت تا پايان عمر دولت دهم به سرانجام برسد.
محرابيان با اشاره به سياه‌نمايي‌هايي كه عليه خدمات دولت صورت مي‌گيرد، بر لزوم اطلاع رساني دقيق از انجام پروژه‌ها و مصوبات دولت تاكيد كرد و گفت: آمار بايد به نحوي به اطلاع مردم برسد كه مرتب، منظم و همه‌گير بوده و به زبان ساده ارائه شود.

گفتني است در اين مراسم تعدادي از اعضاي هيات دولت از جمله مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رييس جمهور، بقائي معاون اجرايي رئيس جمهور، تمدن استاندار تهران، نامجو وزير نيرو، محمدي زاده رئيس سازمان محيط زيست، غرقي رئيس مركز رسيدگي به نامه‌ها و شكايت‌هاي رياست جمهوري حضور داشتند.

گفتني رييس جمهور دو هفته قبل طي حكمي محرابيان را به عنوان دستيار ويژه خود منصوب كرد.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن