تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816532335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سد چيني سبب جيره بندي آب شرب كرج!


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: سد چيني سبب جيره بندي آب شرب كرج!
با توجه به اينكه سد طالقان را پيمانكاران چيني ساخته اند، امروزه سبب بروز برخي از مشكلات از جمله ترك هاي بيش از حد استاندارد در تونل اصلي عبور آب سد طالقان شده است كه در نتيجه سبب قطعي و جيره بندي آب شده است.
بروز برخي مشكلات در آب استان البرز موجب جيره بندي آب در برخي مناطق شده است اما متاسفانه نبود اطلاع رساني به موقع اين قضيه را تبديل به بحران كرده و حتي مسئولان به اين ضعف اذعان دارند.

به گزارش مهر، در تمامي استانها با بروز بحرانهاي ناگهاني يكي از سريع ترين شيوه هاي اطلاع رساني به مردم بهره گيري از سيماي استاني است كه متاسفانه به دليل فراهم نبودن زيرساختها و به رغم تلاشهاي صورت گرفته استان البرز از آن محروم است.

در بحران اخير آب در البرز به گفته مسئولان امكان اطلاع رساني به مردم محقق نشد و اين موضوع آسيبهاي جدي را ايجد كرد.

از همين رو مسئولان بار ديگر بايد تاكيد كردند، تعلل در راه اندازي سيما در استان البرز مي تواند صدمات و هزينه هاي سنگين متفاوتي را براي استان به همراه داشته اشد، بنابراين مسئولان استان توجه جدي به اين امر داشته باشند.

احداث و راه اندازي صدا و سيما از جمله مصوبه هاي سفر هيئت دولت به استان البرز بود كه متاسفانه تا كنون اجراي آن تحقق پيدا نكرده است.

سد چيني سبب قطعي آب كرج

با توجه به اينكه سد طالقان را پيمانكاران چيني ساخته اند، امروزه سبب بروز برخي از مشكلات از جمله ترك هاي بيش از حد استاندارد در تونل اصلي عبور آب سد طالقان شده است كه در نتيجه سبب قطعي و جيره بندي آب شده است.

جاي شگفتي است، مهندسان كشور ايران در سد سازي از جمله برترين مهندس هاي جهان به شمار مي روند ولي در برخي نقاط كشور براي ساختن سد از پيمانكارهاي كشور چين استفاده مي كند.

پيمانكار سد طالقان چيني است

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اينكه عمده آب سد طالقان براي مصارف كشاورزي است، اضافه كرد: پيمانكار چيني، سد طالقان را بعد از پنج سال ساخت هنوز تحويل قطعي نكرده اند.

حسين نوري ابراز داشت: دو ماه پيش شركت آب منطقه اي تهران از كرج درخواست داشت كه آب را قطع و تعميرات تونل اصلي بعد از سد را آغاز و ترك هايي كه از حد استاندارد بالاتر است را رفع كنند.

وي از جيره بندي شدن آب آشاميدني بعضي از مناطق كرج خبر داد و گفت: نبود سيما در استان البرز شده كه نتوانيم ساعات دقيق جيربندي آب را به مردم اطلاع رساني كنيم.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان البرزبا اشاره به اينكه اگر مدول دوم تصفيه خانه البرز راه اندازي شود ظرفيت انتقال آب افزايش پيدا مي كند، افزود: با راه اين تصفيه خانه ظرفيت آب 500 ليتر در ثانيه افزوده خواهد شد.

وي با اشار به اينكه آب رساني از طريق تانكر جوابگو نيست و مردم استقبال نمي كنند، اضافه كرد: در حال حاضر 12 تانكر 5، 4 و 10 هزار ليتري به مردم كرج آبرساني مي كنند.

نوري گفت: دو اتفاق بد براي شركت آب و فاضلاب استان البرز رخ داد، نخست شكستن خطوط پمپاژ آب و نبود سيما در كرج و پخش شدن مصاحبه به موقع بنده در رابطه با جيره بندي آب كه با چند روز تاخير پخش شد.

وي ابراز داشت: آب آشاميدني بلوار موذن به سمت شمال، بلوار اشتراكي به سمت غرب و خيابان شهيد بهشتي كرج جيربندي و نوبت بندي شده است.

وي افزود: علت جيربندي آب شرب كرج، تعميرات تونل انتقال آب سد طالقان است كه سبب افت فشار و كم آبي برخي مناطق كرج شده است.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان البرز اظهار داشت: قطعاً جيره بندي آب در كرج خواهيم داشت و هم اكنون از ظرفيت چاه هاي كرج براي آب رساني به مردم استفاده مي كنيم.

آبفاي استان پاسخگوي مردم نيست

نماينده مردم 6 شهرك كرج در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از اينكه شركت آبفاي استان جوابگو مردم نيست، اظهار داشت: در حال حاضر چند روز است كه از نعمت آب شرب محروم هستيم و برخي از ساعات نيز آب وصل مي شود ولي بدليل افت فشار آب به طبقات بالا ساختمان و يا برخي از قسمت هاي شهر آب نمي رسد.

بهادر نادري ابراز داشت: يكي از معضلات كرج اين است كه مسئولان آن توجه به خواسته هاي مردم ندارند و همواره در سمينار و يا همايش هستند، خروجي اينگونه همايش ها چه چيزي است؟

وي با اشاره به اينكه شهرستان كرج از لحاظ جمعيتي معادل چندين شهرستان است، اضافه كرد: مسئولان بايد به خواسته هاي مردم اين شهر بيشتر توجه كنند.

اطلاع رساني به موقع در مديريت بحران بسيار مهم است

فرماندار كرج گفت: در بحث مديريت بحران رعايت چند نكته بسيار مهم است كه اگر رعايت نشود در مديريت بحران نا موفق خواهيم بود.

مهدي ايران نژاد افزود: اولين نكته اطلاع رساني به موقع و همراهي مردم است كه اگر اين كار به درستي صورت گيرد بحران به خوبي كنترل و فشارهاي روحي و رواني كاهش مي يابد.

وي انتقاد از برخي شيوه هاي اطلاع رساني شركت آب و فاضلاب استان به شهروندان، ابراز داشت: با توجه به اينكه برخي از مناطق كرج كارگر و كارمند نشين هستند، خيلي از مردم سواد خواندن و نوشتن ندارند و نمي دانند كه اس ام اس چه چيزي است بنابراين بايد متناسب با اين موضوع اطلاع رساني صورت گيرد.

تانكر آب مسكن مردم است

فرماندار كرج با اشاره به جيره بندي آب شرب برخي از مناطق كرج، اضافه كرد: در حال حاضر تانكر آب، مسكن مردم و حل مشكل افت فشار و كم آبي است.

ايران نژاد گفت: با توجه به اينكه در آستانه انتخابات هستيم دشمنان به دنبال شكار سوژه هستند بنابراين بايد مراقب باشيم.

به هر روي بروز بحران اخير آب در استان صدمات جبران ناپذيري را وارد كرد كه در صورت بهره گيري از منابع اآطلاع رساني و آگاهي بخشي به موقع به مردم در اين خصوص شرايط بحراني را با آرامش بيشتري سپري كرد.

نظر شما:
------------

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن