تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805370155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش نقش روابط عمومي در توسعه پايدار برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: همايش نقش روابط عمومي در توسعه پايدار برگزار شد
دومين همايش روابط عمومي با محوريت «جايگاه روابط عمومي در توسعه پايدار» به همت دانشجويان روابط عمومي مركز علمي و كاربردي خانه كارگر برگزار شد.
ايلنا: در همايش روابط عمومي با محوريت «جايگاه روابط عمومي در توسعه پايدار»، عليرضا محجوب نماينده مردم تهران و دبيركل خانه كارگر، رضا سعيدي، رئيس مركز علمي كاربردي خانه كارگر واحد تهران، حسين افخمي، عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي و ميرزا بابا مطهري نژاد مدير مسئول ماهنامه روابط عمومي حضور يافتند و به ايراد سخنراني پرداختند.

به گزارش ايلنا، عليرضا محجوب، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين مطلب كه توسعه يك پديده اقتصادي است، گفت: توسعه چون عبارتي است تمام شمول در مباحث ديگر نيزبه كار گرفته مي شود اما وقتي كه گفتيم توسعه پايدار بايد حتما بدانيم كه پايداري توسعه به مبحث اقتصاد باز مي گردد. وقتي ما از توسعه بنيادين حرف مي زنيم مراد اين است كه اقتصاد و همه زير مجموعه ها و آنچه كه متاثر از عمليات اقتصادي است به يك تعادل برسند، درواقع نقطه تعادل، نقطه توسعه پايدار است.

دبيركل خانه كارگر افزود: در اين تعريف اگر تورم كوچك تر از 4 باشد نقطه پايداري است و تورم 1/4 نير نقطه پايداري به حساب نمي آيد.زماني بانكهاي جهاني سود را خود تعيين مي كردند و پولها را با نرخ سود 17 درصد سپرده گذاري مي كردند اما از سال 2010 نتوانستند بالاي 2 درصد حسابها را وصول كنند.

وي در ارتباط با نقش تبليغات در توسعه پايدار اظهار داشت: پايداري يك پديده اي اقتصادي و توسعه اي و پديده اي است كه از توسعه اقتصادي برمي خيزد عوامل و شاخص هايي دارد و يكي از مهمترين شاخصهاي توسعه پايدار تبليغات است. آيا براي اينكه ما در بازار به دلار 1800 توماني برسيم امريكايي ها در بازار ما پولي خرج كرده اند. هنوز حتي اقداماتشان را انجام دادند و يا بانك مركزي را تحريم كردند و جلوي شركتي را گرفته اند، حتي امضا آقاي اوباما در زمينه تحرمي بانك مركزي ايران به دليل تعطيلي سال نوي ميلادي هنوز ابلاغ نشده است و هنوز امكان ابلاغ نيست و فقط امضا شده است، پس در اينجا نقش رواني و فضاي تبليغاتي بسيار مشهود مي گردد.

دبير علمي همايش « نقش روابط عمومي در توسعه پايدار» افزود: يك بخش عمده را فضاي رواني و فضاي تبليغي بر عهده دارد . اين آن فضايي است كه مربوط است به موضوع توسعه اقتصادي و اين موضوع ناپايداري اقتصاد را مي رساند و اگر به واسطه عملكردي كه آمريكا در تحريم ايران داشت ما پولمان واكنش نشان نمي داد و سياستهايمان درست عمل مي كرد نشان از پايداري توسعه در ايران بود ولي مشاهده شد كه فضاي تبليغاتي آنچنان موثرافتاد كه عده اي دلار مي خرند چراكه حدس مي زنند كه نفت و كالايي كه از مقصد ايران خارج مي شود در فلان بانك خارجي از ترس تحريم معاله با دلار صورت نمي گيرد و به صورت ديگر شايد اين معامله مثلا با ارائه خدمت و يا كالاي ديگر انجام شود كه در اين صورت دلار و پولي در اين ميان نيست.

محجوب ادامه داد: نقش روابط عمومي در توسعه پايدار و در ضد توسعه بسيار نمايان است و تبليغات ركن ركين روابط عمومي است.كار روابط عمومي اين است كه تبليغات را جلوتر از فعاليت خود قرار دهد.

وي با اشاره به نقش تبليغات در توسعه كشور چين گفت: سال 1383 ميلادي كشور چين 17 ميليارد دلار رقم صادراتش بود اما امروز مازاد تراز بازرگاني اين كشور بيش از 450 ميليارد دلار است و با كشور امريكا بيش از 1800 ميليارد مازاد تراز بازارگاني دارد. اينكه چطور شد اين كشور به اين صورت رشد اقتصادي داشته به نظر بنده اولين عامل تبليغات بود. يعني فضايي كه امروز عليه توسعه پايدار ما بوجود آمده است به نفع توسعه چين اتفاق افتاد و چيني ها فضايي ايجاد كردند كه توانستند سرمايه هاي خارجي را به خود جذب كنند و امروز چين به واسطه تبليغاتي كه انجام داد به قهرمان جذب سرمايه خارجي تبديل شده است.

رضا سعيدي، رئيس مركز عملي كاربردي خانه كارگر واحد تهران، درباره نقش و ارتباط منابع انساني با توسعه پايدار بيان داشت: روابط عمومي يك مهارت است به سبب اينكه ارتباط مستقيمي با موضوع مهارت آموزي دارد. اخيرا لايحه اي دولت ابلاغ كرده در ارتباط با نظام ملي مهارت و نهايتا كليات و اساس نظام ملي مهارت را به تصويب رساندند و ابلاغ كردند كه نقش و جايگاه مهارت آموزي در قالب دانشگاه جامع علمي كاربردي و دانشگاه فني حرفه اي ر امشخص مي كند.

وي تصريح كرد: آموزش مهارت معطوف به اشتغال است. يكي از نواقصي كه دانشهاي نظري در دانشگاه ها تدريس مي شود اين است كه ارتباط و تعاملي با حوزه اشتغال و كار ندارد و نظام ملي مهارت تلاش كرده كه آموزش را معطوف به اشتغال كند. سعيدي درباره ويژگي هاي ديگر نظام آموزش ملي مهارت اظهار داشت: دومين ويژگي آن آموزش در محيط واقعي است و سومين ويژگي آن اين است كه آموزش شبيه سازي شده انجام گيرد كه بسيار ارزانتر از آموزش كارگاهي است و چهارمين ويژگي آن نيز اين بوده است كه مدرسان شاغل و حرفه اي را در اين زمينه به كار گيرند.

وي با بيان اين مطلب كه يكي از ويژگي هاي اين نظام پودماني بودن مساله آموزش بوده و قرار بود در يك پودمان مهارت آموز يك مهارت مستقلي را فراگيرد تصريح كرد: اما مساله پودمان در مراكز عملي كابردي به صورت ديگري اجرايي شد و بيشتر شاهد اجراي پودمان ها به صورت ترميك و نظري در اين مراكز هستيم.

رئيس مركز علمي كاربردي خانه كارگر درباره اهداف مورد نظر نظام ملي مهارت بيان داشت: ارتقاء و انتقال دانش كار و فناوري و بهنگام كردن مهارت هاي شغلي يكي از اهداف اساسي اين نظام است يعني هم افرادي كه جوياي كار هستند تحت پوشش قرار گيرند و هم شاغلين را در زمينه بروز كردن مهارتهاي شغلي شان كمك كند.

سعيدي افزود: در نظام ملي مهارت چگونگي رسيدن به اهداف نيز ترسيم شده است كه طراحي و اجراي آموزشهاي رسمي و تكميلي بين سطوح و استفاده از فناوري آموزش روز، استفاده از ظرفيت هاي آموزشي محيط كار، تقسيم افراد بر اساس استانداردها و مهارت هاي شغلي كه به احداث شغل و كسب و كار تا سطح مطلوب از جمله اين راه هاست.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به اينكه در كشور مراكز بسياري در زمينه مهارت اموزي فعاليت دارند نظام ملي مهارت سعي دارد كه هماهنگي و انسجام لازم را ميان اين مراكز ايجاد كند. مشاركت دستگاه ها و نهادهاي اجرايي براي امر مهارت اموزي يكي از مسائلي است كه بايد به طور فعال توجه لازم در اين زمينه صورت گيرد و زمينه هاي آموزش مادام العمر افراد در حوزه هاي شغلي شان فراهم شود.

وي در پايان با تاكيد بر اينكه مهارت آموزي نقش موثري در توسعه دارد بيان داشت: سرمايه انساني نقش موثري در توسعه پايدار دارد و اصولا توسعه بدون توسعه منابع انساني امكان پذير نيست.

حسين افخمي، عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: توسعه پايدار يكي از مباحثي است كه كشورهاي در حال توسعه بايد بدان توجه لازم داشته باشند. در بحث روابط عمومي و توسعه پايدار ما بدون شك بايد نظامي ارتباطي يك جامعه را در نظر داشته باشيم؛ نظامي ارتباطي كه روابط عمومي يك بخشي از آن را تشكيل مي دهد و بخش ديگر آن نظام رسانه اي است؛ يعني روابط عمومي به تنهايي نمي تواند توسعه پايدار را اجرايي بكند.

وي افزود: آنچيزي كه ما در توسعه پايدار مي گوييم خطراتي است كه در توسعه انبوه و رشد جمعيت و استفاده نابه جا از ثروت هاي ملي در كمين است و توسعه را به خطر مي اندازد و براي جلوگيري از اتلاف منابع و رسيدن به توسعه پايدار بايد شناخت را بالا ببريم و ابزار ارتباط را تقويت كنيم و رسانه ها را به نحو احسنت به كار بگيريم.

افخمي ادامه داد: براي اين منظور مي بينيم كه توانمند سازي در ارتباطات انساني يكي از مهارتهاي اجباري در اكثر كشورهاي توسعه يافته است و زبان آموزي و ايجاد ارتباط يكي از مولفه هاي باسوادي در جوامع پيشرفته محسوب مي شود.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه لطيفه ها در كشور عامل ضد توسعه است، گفت: وقتي كه لطيفه ها لهجه قوميت ها را به سخره مي گيرند و اين مطلب سبب زشت شدن آن قوميت شده و فردي كه در چنين قوميتي بزرگ شده است وقتي در فضاي عمومي قرار مي گيرد احساس شرمساري مي كند و اين سبب مي شود كه نتواند مسائلي كه در جامعه دارد را حل و فصل كند و يا خود را در اين جامعه بروز دهد كه اين عامل هدر رفتن استعدادها مي شود.

وي بيان داشت: روابط عمومي رويكردهاي مختلفي دارد و يكي از اين رويكردها كه در زمينه روابط عمومي به آن توجه داريم تغيير نگرش است ، ما با بالابردن دانش جامعه سعي مي كنيم نگرش را تغيير دهيم و بعد افراد را وادار كنيم كه با دانشي كه مي گيرند به صورت مثبت عمل كنند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي اضافه كرد: تصور اين است كه روابط عمومي همه كار مي تواند انجام دهد و يك نهاد معجزه گر است كه اينطور نيست. اگر نظام رسانه اي كارا باشد روابط عمومي هم در آن مجموعه مي تواند موثر باشد در غير اين صورت روابط عمومي هم كارايي چنداني نخواهد داشت. در نظام رسانه اي روزنامه نگار ديده بان جامعه است و روزنامه نگار در صف مقدم ايستاده است و از جامعه و حقوق اجتماعي دفاع مي كند و روابط عمومي هم در بسياري از عرصه ها روزنامه نگار را حمايت مي كند و آنجايي كه تفاوتهايي ايجاد مي شود اين هنر روابط عمومي است كه بتواند اين تفاوتها را حل و فصل كند.

افخمي ادامه داد: روابط عمومي هايي كه در تله توسعه مي افتند و مداحي مي كنند نمي توانند در اين زمينه كارايي داشته باشند و اغراق گويي در اين مرحله آفت توسعه است. توسعه اي كه ما از روابط عمومي انتظار داريم اين است كه اطلاعات و دانش جامعه را افزايش دهد و به جامعه كمك كند تا خساراتي كه در توسعه مي بينيم بروز نيابد.

ميرزا بابا مطهري نژاد، مدير مسئول ماهنامه روابط عمومي با بيان اين مطلب كه روابط عمومي يكي از الزامات توسعه است، اظهار داشت: در يك پروسه تاريخي وقتي كه توسعه آمد به روابط عمومي نياز پيدا كرد و روابط عمومي را براي پايداري و ماندگاري خود بوجود آورد،اساسا در اينكه روابط عمومي در توسعه پايدار نقش آفرين است، ذره اي ترديد نيست.

وي افزود: رنسان حادث شد و تحولات عميق بوجود آورد و در پس اين تغييرات دولت مدني شكل گرفت و اين موضوع به شكل گيري روابط عمومي انجاميد. دولت مدني، دولتي است كه مردم در اداره ان نقش اساسي دارند و روابط عمومي ها و گروه هاي مردمي نيز دردولت مدني قابل تعريف هستند. روابط عمومي ها درواقع واسطه اي ميان مردم و دولت مي شوند.

مدير مسئول ماهنامه روابط عمومي با اشاره به اينكه در عصر پاسخگو بودن روابط عمومي به صورت يك الزام بوجود آمد گفت:در قرن 18 مفهوم شهروند بوجود آمد كه يك تعريف صد در صد روابط عمومي دارد. شهروند يعني كسي كه مسئوليت مي خواهد و مسئوليت مي پذيرد. با اين حساب روستايي ها هم شهروند هستند و نقش روابط عمومي در اين زمينه ارتقاي سطح زندگي شهروندان و پاسخگويي به نيازهاي آنهاست اما متاسفانه ما در ايران به سوي اين سمت نرفتيم و مهمترين علت عدم اقتدار روابط عمومي ها در جامعه ما عدم پرسشگري است،مردم پرسشگر نيستند و به سبب اين موضوع سازمانها به اقتدار روابط عمومي ها نيازي ندارند.

وي با اشاره به نقش روابط عمومي در جامعه سرمايه داري گفت: امروز جامعه سرمايه داري ايجاد شده است و در اين جامعه توليد تابع تقاضا است و در اين ميان واسطه اي بايد باشد كه تقاضا را دسته بندي، پردازش و جمع بندي نمايد و تقاضا را به توليدكنند برساند كه در اين جامعه روابط عمومي به عنوان محور توسعه تبديل مي شود. درواقع اگر توليد توسعه است توليد مبتني بر تقاضا پايدار است و واسط ميان اينها نقشي بسيار اساسي ايفا مي كند كه در اينجاست كه اهميت روابط عمومي نمايان مي شود و مي تواند ميان توليد و تقاضا واسطه شود و ميان مصرف كننده و توليد كننده ارتباط ايجاد كند.

مطهري نژاد در پايان عنوان كرد: سازماني كه مي خواهد خود را توسعه بدهد بايد ايدئولوژي و فكر پاسخگو داشته باشد و اين يكي از الزامات است.دستاوردهاي رنسانس و انقلاب فرهنگي نيز پذيرش نظام پاسخگو بودن است و در اين ميان نقش روابط عمومي ها كاملا آشكار است.

در پايان اين همايش به برخي از دانشجويان برتر مركز علمي كاربردي واحد خانه كارگر به پاس برگزاري همايش و تحقيق و تلاش در زمينه موضوع همايش لوح تقديري اهدا شد.
پايان پيام

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن