تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820915587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرخ بيكاري در روماني رو به افزايش است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نرخ بيكاري در روماني رو به افزايش است
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1390/10/17 بحران مالي و كاهش شديد قدرت خريد مردم در روماني، شركتهاي بزرگ چندمليتي را وادار به توقف فعاليت در اين كشور و در نتيجه افزايش نرخ بيكاري كرده است.

بر اساس آمار دولتي كه اداره ملي آمار روماني منتشر كرد نرخ بيكاري در اين كشور در سه ماهه سوم سال دو هزار و يازده هفت و دو دهم درصد بود كه در مقايسه با مدت مشابه سال دو هزار و ده افزايش نشان مي دهد.

نرخ بيكاري در سه ماهه سوم سال دو هزار و ده، شش و نه دهم درصد بود.

پيش بيني مي شود شمار بيكاران در اين كشور در سال جديد ميلادي به شدت افزايش يابد.

شماري از شركتهاي بزرگ چندمليتي در پي سقوط رژيم استاليني در سال هزار و نهصد و هشتاد و نه، فعاليت در اين كشور را آغاز كردند.

اين شركتها اميدوار بودند بر اساس كار ارزان در دسترس و چشم انداز بازار آزاد جديد كه شرايط بسيار مطلوب فعاليت براي توسعه شركتهاي غربي در اروپاي شرقي فراهم مي كرد، سودهاي كلاني عايد خود كنند.

اما فعاليت اين شركتها در سالهاي اخير تحت تاثير منفي بحران مالي و كاهش شديد قدرت خريد مردم روماني قرار گرفته است.

در حالي كه سال دو هزار و هشت يعني نخستين سال بروز بحران مالي، روماني قادر به جذب بالغ بر نه ميليارد و پانصد ميليون يورو سرمايه مستقيم خارجي بود، ظرف سه سال اين رقم افت شديدي كرد.

چرا كه برخي از شركتهاي بسيار بزرگ كه در روماني فعاليت مي كنند، براي حفظ سود خود، تصميم گرفته اند حوزه فعاليت خود را به خارج از اين كشور انتقال دهند.

بسته شدن كارخانه هاي شركتهاي نستله، كولگيت و كرافت فودز در سال دو هزار و هشت، شركت كوكا كولا در سال دو هزار و نه و دو شركت نوكيا و تنووا در سال دو هزار و يازده به بيكاري هزاران نفر در روماني منجر شده است.

171/141

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن