تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820976166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصيري قيداري تاكيد كرد: لزوم توجه به توسعه كيفي دانشگاه آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: نصيري قيداري تاكيد كرد: لزوم توجه به توسعه كيفي دانشگاه آزاد
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس توجه به توسعه كيفي دانشگاه آزاد، ممانعت از دولتي شدن دانشگاه‌ آزاد و تشكيل هيات امناي دانشگاه آزاد در تمامي استان‌هاي كشور را از جمله مطالبات بسيار مهم از رييس جديد دانشگاه آزاد دانست.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري خانه ملت؛سعدالله نصيري قيداري دانشگاه آزاد اسلامي را يكي از موفق‌ترين بخش‌هاي غيردولتي درراستاي تحقق اصل ۴۴ قانون اساسي برشمرد و به ايسنا گفت:خوشبختانه دانشگاه آزاد توانسته مقاطع مختلفي را پشت سر بگذارد و بخش قابل توجهي از اهداف پيش‌بيني شده را محقق كند.

وي با تاكيد بر اين‌كه دانشگاه آزاد در زمينه توسعه كمي تقريبا تا سقف اهداف تعيين شده پيش رفته است، گفت: امروز ديگر به نظر نمي‌آيد كه در جايي از اين كشور لازم باشد دانشگاه آزاد را به لحاظ كمي گسترش دهيم، اين قدم بسيار بسيار مفيد و موثري است، لذا انتظار نداريم رييس جديد دانشگاه آزاد راجع توسعه كمي دانشگاه آزاد فكر كند و برنامه داشته باشد.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات با تاكيد بر توجه رييس جديد دانشگاه آزاد به توسعه كيفي اين دانشگاه اظهار كرد: البته دانشگاه آزاد كارهاي خيلي خوبي در اين راستا انجام داده است و بازديد كميسيون از دانشگاه آزاد نجف‌آباد استان اصفهان شاهدي بر اين ادعاست، دانشگاه آزاد نجف‌آباد با بيست و چهار هزار دانشجو، هزار و چهارصد هكتار دانشگاه، چهارصد و پنجاه هكتار فضاي سبز، امكانات كتابخانه‌اي، خوابگاهي، رفاهي و پژوهشي بسيار خوبي دارد.

نصيري قيداري افزود: لذا از نظر كيفي نه به صورت سراسري در كل كشور، اما در خيلي از استان‌ها قدم‌هاي بسيار خوب و موثري برداشته شده است، منتهي اين وضعيت هم‌چنان بايد رشد كند و از رييس جديد دانشگاه آزاد انتظار مي‌رود توسعه كيفي دانشگاه آزاد را با شتاب و سرعت بيشتري پيش ببرد تا بتوانيم از لحاظ كيفي به خصوص در حوزه پژوهش قدم‌هاي موثرتري برداريم.

نماينده مردم زنجان درخانه ملت با تاكيد بر وجود ارتباط ميان دانشگاه آزاد و صنعت در خيلي از استان‌هاي كشور خاطرنشان كرد: اين ارتباط بايد بيشتر برقرار و تكميل شود.

وي با اشاره به تركيب هيات امناي جديد دانشگاه آزاد گفت:اين دانشگاه تاكنون روي پاي خود ايستاده و متكي به دولت نبود كه اين خصلت بايد حفظ شود، اين شائبه وجود دارد كه دانشگاه آزاد به سمت دولتي شدن سوق يابد كه اين اتفاق خوبي نيست چراكه تحقق اين امر بار مضاعفي به دوش دولت خواهد بود.

وي ادامه داد: دانشگاه آزاد مانند دانشگاه‌هاي دولتي نيست چراكه پنجاه درصد دانشجويان كشور در دانشگاه آزاد تحصيل مي‌كنند به نحوي كه اين دانشگاه حدود دو ميليون نفر دانشجو دارد در حالي كه دانشگاه‌هاي دولتي وزارت علوم ۱۵ درصد و دانشگاه‌هاي وزارت بهداشت هم ۳ درصد دانشجو دارند، لذا بايد توجه داشته باشيم كه اگر بنا شود فضاي دانشگاه آزاد هم به سمت دولتي شدن برود، بار سنگين مالي ديگري را بر دوش دولت گذاشته‌ايم و تلاشي كه در گذشته در راستاي تحقق اصل ۴۴ شده است لطمه جدي خواهد ديد، لذا رييس جديد دانشگاه آزاد بايد حواسش به اين نكته باشد.

عضو هيات رييسه كميسيون آموزش با تاكيد بر تغيير روالي كه در گذشته در خصوص انتقال و مهماني دانشجويان دانشگاه آزاد وجود داشت، خاطرنشان كرد: رييس جديد دانشگاه آزاد بايد فكري در مورد انتقال و مهماني دانشجويان كند و مسئوليت اين قبيل كارها را به هيات امناي استان‌ها واگذار كند.

نماينده مردم زنجان در مجلس درخاتمه گفت:با تشكيل هيات امناء دانشگاه آزاد در تمامي استان‌ها، كارهاي جزيي از دوش رييس دانشگاه برداشته مي‌شود و مي‌تواند با فراغ بال بيشتري به وظايف خود عمل كند، ضمن اين‌كه ديگر حقي از دانشجويان ضايع نمي‌شود، چراكه در سيستم فعلي اگر دانشجويي دستش به يك نماينده برسد مي‌تواند انتقال و مهماني را هماهنگ كند، در غير اين صورت امكان‌پذير نيست، لذا با تشكيل هيات امناي دانشگاه آزاد در تمام استان‌ها اين تبعيض از ميان خواهد رفت.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن