تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820709429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب رئيس اتاق بازرگاني كردستان:پيامدهاي اقتصادي انسداد مرزها در غرب كشور نگران كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نايب رئيس اتاق بازرگاني كردستان:پيامدهاي اقتصادي انسداد مرزها در غرب كشور نگران كننده است
خبرگزاري فارس: نايب رئيس اتاق بازرگاني كردستان گفت: پيامدهاي اقتصادي انسداد مرزهاي غرب كشور نگران كننده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كردستان، فاروق كيخسروي باباميري عصر امروز در جلسه فعالان اقتصادي كردستان در سنندج به مشكلات موجود در راه تحقق اهداف اقتصادي در استان اشاره كرد.
وي اظهار داشت: به دليل وابستگي فراوان اقتصاد كردستان به مرزهاي رسمي با كشور عراق بسياري از خانواده‌هاي شهرهاي مرزي معاش خود را از طريق مبادلات مرزي به انجام مي‌رسانند كه انسداد مرزها نتايج نامطلوبي را در زندگي آنها در پي خواهد داشت.
وي افزود: با بسته شدن مرزهاي استان و بي‌كاري تعداد زيادي از مرزنشينان معضلات اجتماعي و اخلاقي فراواني از جمله سرقت، ناامني اجتماعي و بسياري ديگر از ناهنجاري‌ها در استان افزايش مي‌يابد كه موجب سلب آسايش مردم خواهد شد.
كيخسروي ادامه داد: تاثيرات منفي اين اقدام براي مرزنشينان عراق هم مشكلساز خواهد شد كه با طولاني شدن اين وضعيت و ضعف اقتصادي طولاني در دو سوي مرز افراد بيشتري به تجاوز اموال مردم مبادرت مي‌ورزند.
وي خاطر نشان كرد: بايد براي حل اين مشكل مسئولان راه حل مناسبي اتخاذ كنند زيرا در بلند مدت عدم امنيت در مناطق مرزنشين موجب عدم تمايل سرمايه‌داران و صاحبان صنايع در استفاده از مرزهاي استان براي صادرات خواهد شد.
كيخسروي باباميري تصريح كرد: براي فراهم كردن امكانات بيشتردر خصوص جذب سرمايه‌گذاري در استان جلسات فعالان اقتصادي كردستان برگزار مي‌شود تا با كمك تمام متوليان بخش اقتصادي به رشد قابل قبول اقتصادي در دست يابيم.
وي ابراز داشت: چالش‌هاي پيش روي توسعه تجاري استان، بررسي مشكلات صادركنندگان كالاهاي غير نفتي كردستان و نيز تحليل و بررسي لايحه قانون تجارت كشور در دستور كار قرار خواهد گرفت.
نايب رئيس اتاق بازرگاني كردستان اذعان كرد: به علت نبود صنايع فعال اقتصادي در كردستان مرزهاي استان شريان‌‌هاي اقتصادي محسوب مي‌شوند كه در صورت محدود كردن اين مرزها آثار مخربي بر اقتصاد استان وارد خواهد شد.
انتهاي پيام/ش20

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن