تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816208260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله مظاهري: دشمن در صدد تضعيف ريشه‌هاي تشيع است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آيت‌الله مظاهري: دشمن در صدد تضعيف ريشه‌هاي تشيع است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: آيت الله مظاهري گفت: دشمنان در صدد تضعيف مباني اعتقادي و باورهاي تشيع است و جوانان بايد خود را مجهز كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" معظم‌له در جمع طلاب و فضلاي اصفهان ضمن گلايه از بروز شبهاتي كه امروزه در خصوص مجالس عزاداري اهل بيت عليهم السلام مطرح مي شود، يادآور شد: اين شبهه افكني ها مقدمه‌اي براي ضربه زدن به ريشه‌هاي شجره طيبه تشيّع است.
وي افزود: دشمن در صدد تضعيف ريشه‌هاي تشيّع است و متأسّفانه چون ارتباط جوان‌ها با مجالس مذهبي و كتب اعتقادي كم شده است، شبهه‌ها بر ذهن آنان تأثير مي‌گذارد.
مظاهري بيان داشت: جوان‌ها بايد با مطالعۀ كتب ديني و مذهبي، خود را براي پاسخگويي به شبهات تجهيز كنند و بدانند شجره طيبه تشيع از ريشه و بنيان محكمي برخوردار است.
معظم‌له به استواري مباني و ريشه‌هاي اعتقادي تشيع اشاره كرده و عنوان كرد: پيغمبر اكرم«صلي‌الله عليه و آله و سلم» و ائمه‌‌طاهرين«عليهم‌السلام» و پس از آن ذوات مقدس، مراجع معظّم تقليد و علماي بزرگوار، براي آبياري درخت تنومند تشيّع زحمات فراواني متحمّل شده‌اند و زحمات و تلاش‌هاي آنان موجب شده است كه هيچ توفاني قادر به ريشه‌كني شجرۀ طيبۀ تشيّع نشود.
وي يادآور شد: بروز شبهات در ايجاد انحراف فكري نسل جوان، تأثير مي گذارد و اين مصيبت بزرگي براي آنان به شمار مي‌رود. به همين جهت بايد در اين خصوص تدبيري انديشيده شود و تنها چاره رهائي از اين بلاي عظيم، اين است كه نسل جوان اولاً با مسجد و روحانيت و جلسات مذهبي ارتباط داشته باشند. ثانياً با مراجعه به منابع ديني و مطالعۀ كتب مورد تأييد مذهبي، خود را در برابر شبهاتي كه مطرح مي‌شود،‌ تجهيز كنند.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از مركز خبر حوزه، معظم‌له با بيان اينكه امكاناتي كه امروزه در اختيار جوانان است، مراجعه آنان از طريق سايت‌هاي اينترنتي و نظائر آن، به مراجع تقليد و مراكز علوم ديني را آسان‌تر مي‌كند، تاكيد كرد: به نسل جوان توصيه مي شود كه در صورت بروز شبهه يا طرح يك مسائل اعتقادي، فوراً در جهت يافتن پاسخ آن بكوشند. چراكه ماندن شبهه در ذهن و عدم پاسخگويي سريع به آن، موجب ايجاد عقدۀ ديني در ذهن مي‌شود و انحراف فكري به وجود مي آورد.
مظاهري در ادامه با تأكيد مجدد بر لزوم درس آموزي از نهضت حضرت سيدالشهدا«سلام الله عليه»، از نماز به عنوان يكي از مهمترين درس‌هاي عاشورا ياد كرده و افزود: بنابر تصريح قرآن كريم، اگر كسي واقعاً اهل نماز باشد، مدد الهي را از آن خود كرده است.
وي ادامه داد: خواندن نماز بدون توجه و در آخر وقت فقط به جهت رفع تكليف، مفيد است نماز به منزلۀ يك زره و يك نيروي كنترل كننده براي انسان است. از اين‌رو توصيه مي‌شود همه خصوصاً جوانان براي نماز اول وقت و در مسجد و با جماعت اهميت فراوني قائل شوند. با توجه نماز بخوانند تا كم‌كم توفيق حضور قلب پيدا كنند و خود را در محضر خداوند متعال بيابند.
وي افزود: در درون انسان همواره جنگي بين صفات رذيله و فطرت انسان برپا است و با كمك گرفتن از نماز مي‌شود بر نفس امّاره و صفات رذيله فائق آمد. در فرهنگ قرآن كريم و عترت«عليهم‌السلام» كسي كه نماز را سبك بشمارد، زندگاني و معيشت همراه با عسرت و تنگي نصيب او مي‌شود و شفاعت اهل‌بيت«عليهم‌السلام» نيز شامل حال او نخواهد شد.
معظم‌له ادامه داد: متأسفانه جامعۀ امروزي نماز را سبك مي‌شمارد و اهميت شايسته به نماز نمي‌دهد. وقتي جامعه‌اي به چنين دردي مبتلا شد، نماز به افراد آن جامعه كمك نمي‌كند و لذا شبهاتي كه به جوانان القا مي‌شود، در ذهن آنان مي‌ماند و منجر به انحراف فكري مي‌شود.
مظاهري با بيان اينكه اعراض از نماز باعث كوري دل مي‌شود تصريح كرد: فساد اخلاقي رايج در جامعه و ارتباط بين دختر و پسر كه معضلاتي به وجود آورده است، در اثر جاري نبودن نماز در متن زندگي اينگونه افراد است و در روز قيامت خداوند توجهي به آنان نخواهد داشت و نابينا وارد صف محشر مي‌ شوند.

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن