تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت نوستالژيك رانيري به استمفوردبريج


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بازگشت نوستالژيك رانيري به استمفوردبريج
فوتبال- گروه ورزشي- آرمن ساروخانيان:
بازگشت رانيري به استمفوردبريج، حكايت تقدير است.

مردي كه اولين اخراجي رومن آبراموويچ نام گرفت، امشب به عنوان سرمربي يوونتوس قدم به ورزشگاه شمال غرب لندن مي‌گذارد و مي‌تواند مانعي در راه آرزوي بزرگ مالك روسي چلسي، يعني قهرماني اروپا باشد.

وقتي ميلياردر روسي، چلسي را خريد و پروژه جاه‌طلبانه‌اش را كليد زد، بركناري رانيري، اجتناب‌ناپذير به نظر مي‌رسيد، هرچند مربي ايتاليايي چندان هم ناموفق نبود. او در فصل
2004 – 2003 ، بعد از آرسنال شكست‌ناپذير به نايب قهرماني ليگ برتر رسيد و در ليگ قهرمانان هم در نيمه نهايي مغلوب موناكوي دشان شد.

رانيري مي‌گويد كه مي‌توانسته اين بركناري را پيش‌بيني كند: «از همان اول همه چيز برايم روشن بود. وقتي آبراموويچ آمد، به ترور برچ (مديراجرايي سابق) گفتم كه من و تو رفتني هستيم. او پرسيد چرا و من پاسخ دادم كه مالك جديد آمده و او خواهان مديراجرايي و سرمربي جديد است.»

ترور برچ بعد از سه ماه كنار گذاشته شد ولي رانيري نه، چون در آن زمان اسون گوران اريكسون حاضر نشد به چلسي بپيوندد. مدير اجرايي جديد پيتر كنيون بود كه همكاري مناسبي با رانيري نداشت و او هنوز هم دليل آن را نمي‌فهمد: «رفتار او عجيب بود. او بايد به من كمك مي‌كرد كه به همه موفقيت‌هاي ممكن برسم و در پايان اگر برنده نمي‌شدم، مرا به خانه مي‌فرستاد. ولي من از همان اول مي‌دانستم كه در پايان فصل كارم تمام است.»

شكست در نيمه نهايي ليگ‌قهرمانان مقابل موناكو، آخرين فرصت رانيري براي ماندن در چلسي را هم از بين برد. در بازي رفت در ورزشگاه لويي‌ دوم، رانيري پس از ده نفره شدن موناكو، با هدف پيروزي، تعويض‌هاي تهاجمي انجام داد و بعد از آن ميزبان توانست با زدن دو گل به پيروزي برسد.

اين تعويض‌ها با انتقادات زيادي روبه‌رو شد و اين شكست در نهايت به حذف چلسي در آستانه فينال انجاميد. اين درحالي است كه در همان روزها، آبراموويچ مذاكره با مورينيو را شروع كرده بود‌ (مورينيو همان سال با پورتو موفق شد با شكست موناكو در فينال ليگ قهرمانان،‌ به قهرماني اروپا برسد) قبل از آن بازي، وقتي آبراموويچ، رانيري را به كشتي تفريحي‌اش «لوگران‌بلو» دعوت نكرد، او متوجه شد كه آينده‌اي در چلسي ندارد.

بعدها روزنامه‌ها فاش كردند كه ژرژ مندز، مدير برنامه‌هاي مورينيو در آن روز در كشتي بوده.
رياكاري كنيون نسبت به رانيري كه به سرمربي ايتاليايي لقب مرده متحرك داده بود موجب شد تا او نزد هواداران محبوب شود. او آخرين بازي فصل مقابل ليدزيونايتد را كه با پيروزي
2 بر صفر چلسي به پايان رسيد، اينگونه به خاطر مي‌آورد: «در آخرين بازي من دور زمين قدم مي‌زدم و بازيكنان هنگام خروج من به نشانه احترام به صف ايستادند.

من اشكي نريختم، ولي كاملا احساساتي شده بودم.» او اضافه مي‌كند كه در آن زمان بابت اين جدايي متاسف شده: «بعد از اينكه زماني را صرف ساختن يك تيم و خريد بازيكنان خوب مي‌كنيد، طبيعي است كه ناراحت باشيد. مي‌خواستم كاري را كه شروع كرده بودم، تمام كنم.»

كاشف جان تري

رانيري اما با وجود اين اتفاق هنوز به چلسي وابستگي دارد، چرا‌كه پايه‌گذار تيم فعلي بوده. او بازيكناني مانند فرانك لمپارد، جو كول و پيتر چك را به چلسي آورد و جان‌ تري جوان را تبديل به يك بازيكن ثابت كرد. رانيري مي‌گويد: «از افتخاراتي كه چلسي بعد از رفتن من به دست آورده، احساس غرور مي‌كنم. بابت عملكرد بازيكنان احساس رضايت مي‌كنم، چون وقتي آنها جوان بودند، نكات مثبتي در آنها ديدم. اگر به ياد داشته باشيد، روز اولي كه جان تري را ديدم، گفتم كه او كاپيتان تيم ملي انگليس خواهد شد چرا‌كه شبيه توني آدامز است. جان از روز اول هم يك ليدر بود.»

رانيري اضافه مي‌كند كه ديگر با هيچ‌كدام از اعضاي چلسي، رابطه‌اي ندارد: «چيزي كه تمام شده، تمام شده. آخرين بار حدود دو سال قبل با آبراموويچ صحبت كردم. من او را در يك بازي ديدم و او گفت كه كلوديو، اينجا خانه توست. در هميشه به روي تو باز است. حرف‌هاي او خيلي دلگرم كننده بود ولي من كليد قايق تفريحي‌اش را ترجيح مي‌دهم.»

اوحالا در يوونتوس است و به دليل فراز و نشيب‌هاي زياد تيمش، وضعيت مستحكمي ندارد. هرچند رانيري معتقد است كه تيمش بعد از بازگشت به سري A در‌حال بازسازي است: «ما 4 يا 5 قهرمان داريم و بقيه بازيكنان جوانند. بايد يوونتوس را دوباره بسازيم. وقتي كار را شروع كردم، گفتم كه هيچ مربي‌اي با يوونتوس نمي‌تواند به قهرماني فكر كند. اينتر، ميلان، رم و فيورنتينا، سه، چهار، پنج، شش سال است كه براي قهرماني تلاش مي‌كنند. ما دو سال است كه وارد اين رقابت شده‌ايم.»

مديريت ايتاليايي

روند اخراج مربيان بعد از رانيري هم متوقف نشد. مورينيو هم با وجود قهرماني‌هايش سرنوشت مشابهي داشت و بركناري آورام گرانت و اسكولاري، تعداد مربيان اخراجي چلسي در 18 ماه اخير را به سه نفر رساند. هنگام صحبت درباره اين موضوع، رانيري بذله‌گو مي‌شود و مي‌گويد: «ما در ايتاليا به اين كار عادت داريم و چلسي هم از اين سيستم جنون‌آميز پيروي مي‌كند. ما در ايتاليا به تغيير مربيان عادت كرده‌ايم، ولي تغييرات مربي در چلسي از تغيير دولت ايتاليا هم بيشتر است.»

رانيري اضافه مي‌كند: «هر مربي در ايتاليا اين قانون فوتبال ما را مي‌داند. شما كارتان را شروع مي‌كنيد و اگر پيروز نشويد آن را تمام نمي‌كنيد. اخيرا خواندم كه سرالكس هم گفته كه فوتبال انگليس در حال تغيير است چرا كه مالكان جديدي آمده‌اند و همه مي‌خواهند قهرمان شوند. انگليسي‌ها عادات خوبي داشتند ولي به تدريج انگليس هم شبيه ايتاليا مي‌شود.»
رانيري هم جزو كساني بوده كه از اخراج اسكولاري متعجب شده است: «از شنيدن خبر اخراج اسكولاري خيلي متعجب شدم. شايد او در فصل اول نتايج درخشاني نگرفت، ولي با اين وجود اخراج او يك شوك بود. نمي‌دانم اين روش خوبي براي اداره يك باشگاه است يا نه ولي به عنوان يك ايتاليايي نمي‌توانم چلسي را محكوم كنم. اين داستان ما در ايتاليا است؛ اگر پيروز نشويد، تغيير است و تغيير و تغيير.»

او درباره هيدينك، سرمربي جديد چلسي مي‌گويد: «هيدينك را نمي‌شناسم، ولي او ثابت كرده كه مربي بزرگي است. آيا اين زمان خوبي براي رويارويي با آنهاست؟ مطمئن نيستم. خيلي خوب مي‌دانم كه وقتي مربي را عوض مي‌كنيد، تحول كوچكي در رختكن به وجود مي‌آيد. همه بازيكنان مي‌خواهند ثابت كنند كه بهترين هستند.»

رانيري در آستانه اين بازي حساس علاقه‌اي به رجزخواني براي تيم سابقش ندارد و معتقد است كه چلسي مدعي پيروزي در اين بازي خواهد بود: «چلسي بخت اول صعود است. چلسي در انگليس قهرمان شده، ولي آبراموويچ مي‌خواهد در اروپا و جهان قهرمان شود. آنها مي‌خواهند همه جام‌ها را ببرند. چيزهاي زيادي در اين تيم تغيير كرده. من شروع به ساختن تيم كردم، ولي حالا كار ساختن تيم تمام شده. فصل گذشته آنها تا فينال رسيدند و فقط به پنالتي‌ها باختند. آن بازي را از تلويزيون ديدم و براي جان‌تري متاسف شدم.»

رانيري معتقد است كه ناكامي‌هاي چلسي به خاطر روحيه اين تيم است و با اين كار به نوعي ناكامي خودش در نيمه‌نهايي 2004‌-2003 مقابل موناكو را هم توجيه مي‌كند. مربي
58 ساله ايتاليايي مي‌گويد: «شايد آنها در ليگ قهرمانان يك مشكل ذهني دارند كه ما سعي مي‌كنيم از آن استفاده كنيم. همه تيم‌هاي ايتاليايي ذهن خيلي قوي دارند و من تلاش كرده‌ام كه كمي از روحيه انگليسي‌ها را هم به يوونتوس ببرم.»

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن