تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين نشست شوراي روابط تجاري ايران و تركيه در استانبول برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اولين نشست شوراي روابط تجاري ايران و تركيه در استانبول برگزارشد
استانبول - اولين نشست شوراي روابط تجاري ايران و تركيه با حضور اعضاي شورا، استاندار آذربايجان شرقي و سركنسول جمهوري اسلامي ايران در استانبول سه شنبه شب در استانبول برگزار شد.


به گزارش ايرنا، " احمد عليرضا بيگي" استاندار آذربايجان شرقي كه روز سه شنبه در راس هياتي 100 نفره از ايران به تركيه آمده است، در اين نشست شركت كرد.
وي طي سخناني در اين نشست كه شماري از بازرگانان ايراني مقيم تركيه و همتايان آنان در اين كشور نيز حضور داشتند، به پيشينه روابط تجاري و اقتصادي استان آذربايجان شرقي با تركيه و موقعيت ممتاز جغرافيايي استان اشاره كرد و گفت : گستره تجارت دو طرف تا حدي بود كه در تبريز محلي به نام دروازه استانبول ( استانبول كاپي سي) نيز از قديم الايام وجود داشته است.
وي گفت : فرصت هاي خوبي براي كارهاي مشترك وجود دارد و حضور جمع زيادي از ايرانيان در تركيه و به خصوص استانبول فرصت مناسبي براي توسعه روابط دو طرف است .
عليرضا بيگي افزود : علاوه بر روابط تاريخي و فرهنگي، رفتار مثبت نخست وزير تركيه در اجلاس داووس مزيد بر علت سفر هيات اقتصادي و تجاري ايران به تركيه شد.
استاندار آذربايجان شرقي گفت : سرمايه گذاران تركيه در دوره جديد به سرمايه گذاري در استان آذربايجان علاقه نشان داده اند به طوري كه هم اكنون حجم سرمايه گذاري آنان در اين استان به حدود 500 ميليون دلار رسيده است.
او با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران تسهيلات مناسبي را براي سرمايه گذاران خارجي ايجاد كرده است، ابراز اميدواري كرد سرمايه گذاران تركيه نيز به خوبي از اين فرصت استفاده كنند.
عليرضا بيگي گفت : علاوه بر دلايل ياد شده در شرايطي كه بحران اقتصادي جهاني مشكلاتي را بر منطقه تحميل كرده است، بايد فرصت ها و امكانات منطقه اي به خوبي مورد ارزيابي قرار بگيرد و در اين راستا مي توان از امكان صادرات مجدد استفاده كرد ، به طوري كه تركيه از طريق ايران به كشورهاي حوزه خليج فارس و آسياي مركزي و متقابلا ايران نيز از طريق تركيه به اروپا دسترسي پيدا كند.
وي با اشاره به علايق و مشتركات تاريخي دو طرف اين عامل را زمينه خوبي براي توسعه صنعت گردشگري بين دوكشور دانست و افزود : گرچه توازن مطلوبي در همكاري هاي صنعت گردشگري بين دوكشور وجود ندارد، ولي انتظار مي رود با امكانات فراهم شده تعادل لازم برقرار شده و گردشگران بيشتري از تركيه به ايران اعزام شوند.
وي با ياد آوردي اين كه استان آذربايجان شرقي 12 ارديبهشت ماه سال آينده ميزبان همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در آذربايجان خواهد بود ، از سرمايه گذاران تركيه براي حضور گسترده و فعال در اين همايش بين اللملي دعوت كرد .
" رحيم صادقيان " رييس طرف ايراني شوراي روابط بازرگاني ايران و تركيه نيز گفت : پيرو هدف گذاري 20 ميليارد دلاري براي تجارت دوكشور توسط رئيسان جمهوري ايران و تركيه در تابستان گذشته، شورا وظيفه خود مي داند براي تحقق اين هدف، تمامي تلاش خود را انجام دهد.
او گفت : استان آذربايجان شرقي از امكانات بالقوه خوبي براي تجارت با تركيه برخوردار است و انتظار مي رود اين استان به سهم خود در تحقق هدف 20 ميليارد دلاري كوشا باشد.
صادقيان ابراز اميدواري كرد هدف 20 ميليارد دلار پيش از مهلت تعيين شده تحقق يابد.
" علي عثمان اولوسوي " رييس طرف ترك شوراي روابط بازرگاني ايران و تركيه نيز ضمن خوش آمد گويي به هيات ايراني روند روبه رشد روابط دوكشور را اميدوار كننده توصيف كرد و گفت: با همكاري صميمانه مي توان امكانات بالقوه دوكشور را در جهت توسعه منافع ملي مشترك به حركت درآورد و تنوع جدي در روابط اقتصادي و تجاري و گردشگري ايجاد كرد.
او گفت : در اين راستا استان هاي آذربايجان و ترابوزان مي توانند نقش مهمي در توسعه همكاري هاي دوكشور ايفا كنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، هيات ايراني قرار است فردا در سمينار فرصت هاي سرمايه گذاري در آذربايجان شرقي كه با همكاري سازمان توسعه صادرات ايران، رايزني بازرگاني سفارت جمهوري اسلامي ايران در آنكارا، انجمن صاحبان صنايع تركيه موسوم به اوسيعاد برگزار خواهد شد، شركت كند.
انتظار مي رود در اين سمينار حدود 300 تا 400 نفر از صاحبان سرمايه، كارآفرينان علاقه مند به تجارت و سرمايه گذاري در ايران شركت كرده و با اعضاي هيات ايراني به رايزني بپردازند.
خاورم**2011**230**1515

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن