تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812805782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي كنترل و تقويت سامانه‌هاي ناوبري ماهواره‌اي صورت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: براي كنترل و تقويت سامانه‌هاي ناوبري ماهواره‌اي صورت گرفت
خبرگزاري فارس: مدير پروژه سامانه ملي هدي سازمان نقشه برداري گفت: در راستاي اجراي سامانه ملي هدي در خليج فارس و درياي عمان و به منظور ناوبري دريايي و موقعيت‌يابي دقيق شناورها، ايستگاه‌هاي دائمي GPS در 6 ايستگاه از جمله آبادان ايجاد مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان به نقل از پايگاه جامعه دريايي، حسين سحابي اظهار داشت: سازمان نقشه برداري به اجراي طرح ملي سامانه بهبود و كنترل دقت ناوبري ماهواره‌اي (سامانه ملي هدي) در سه حوزه خشكي، دريا و هوا اقدام كرده است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر سامانه ملي هدي در بخش خشكي در حال اجرا است هدف از راه‌اندازي اين پروژه در بخش دريا را كنترل و تقويت سامانه‌هاي ناوبري ماهواره‌اي نظير GPS عنوان كرد و افزود: سازمان نقشه برداري به منظور قطع وابستگي از بيگانگان اقدام به اجراي طرح ملي سامانه هدي كرده است.
وي گفت: در صورت انجام حمايت‌هاي لازم از اين طرح، نه تنها مي‌توان در سطح كشور در سه حوزۀ خشكي، دريا و هوا ناوبري و موقعيت‌يابي دقيق انجام داد بلكه مي‌توان با بومي‌سازي دانش نرم‌افزاري اين فناوري، به عنوان اولين كشور در خاورميانه اين خدمات مهندسي را به ساير كشورهاي منطقه نيز ارائه داد.
سحابي با بيان اينكه سامانه ملي هدي در دريا با نام شبكه خليج فارس فعال خواهد شد افزود: با راه‌اندازي اين ايستگاه‌ها تمامي شناورها قادر خواهند بود كه تا شعاع 150 كيلومتري از خدمات ناوبري اين سامانه استفاده كنند.
مديرپروژه سامانه ملي هدي در سازمان نقشه برداري گفت: با اجرايي شدن اين مرحله از طرح پياده سازي پروژه‌هاي دريايي ازقبيل ايجاد و احداث سكوهاي نفت و گاز و لوله­ گذاري، تهيه نقشه‌ها و چارت‌هاي دريايي به منظور ناوبري و طراحي پروژه‌هاي دريايي و ناوبري و موقعيت‌يابي دقيق شناورها در محدودۀ پوشش سامانه، مخصوصاً در بنادر و لنگرگاه‌ها فراهم خواهد شد.
سحابي گفت: به منظور اجراي طرح سامانه ملي هدي در دريا شش ايستگاه دائم در چابهار، جاسك، بندرعباس، آبادان، لميرد و بوشهر در نظر گرفته شده كه عمليات احداث آن به اتمام رسيده است.
مدير پروژه سامانه ملي هدي در سازمان نقشه برداري گفت:با تجهيز فرستنده و امكانات راديويي اين ايستگاه‌هاي مذكور اين مرحله از سامانه ملي هدي در دريا عملياتي مي‌شود.
وي با بيان اينكه تهيه فرستنده و امكانات راديويي به منظور عملياتي كردن ايستگاه از خارج كشور مشكل است افزود: در دنيا تنها چند كشور صاحب اين فناوري هستند كه تجهيزات فرستنده و امكانات راديويي را به سادگي در اختيار ما قرار نمي‌دهند.
مدير پروژه سامانه ملي هدي در سازمان نقشه برداري اظهار داشت: در حال حاضر دو شركت داخلي براي ساخت فرستنده و امكانات راديويي اعلام آمادگي كرده‌اند كه در حال عقد قرارداد با يكي از آنها هستيم.
وي با بيان اينكه كاربرد اين سامانه در حوزه دريا به منظور افزايش دقت ناوبري در دريا است افزود: در صورتي كه در آينده نياز به تاسيس ايستگاه‌هاي جديد براي كاربردهاي خاص باشد اين تعداد افزايش پيدا خواهد كرد.
مدير پروژه سامانه ملي هدي با بيان اينكه راه‌اندازي و بهره برداري از هر ايستگاه درحوزه دريا بالغ بر 300 ميليون تومان هزينه در بر دارد افزود: بهره برداري از ايستگاه‌هاي دريايي به سياست‌گذاري‌هاي سازمان نقشه برداري بستگي دارد اما اگر ارگاني اعلام نياز كند اين ايستگاه‌ها زودتر از زمان در نظر گرفته شده، راه‌اندازي مي‌شود.
سحابي با بيان اينكه سازمان نقشه برداري اجراي طرح ملي سامانه هدي را از آذر ماه 1387 شروع كرده است افزود: اين سازمان تاكنون حمايت‌هاي لازم را از اين پروژه به عمل آورده است و در خصوص تامين بودجه آن نيز با مشكلي روبه‌رو نيستيم.
انتهاي پيام/صا10

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن