تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804933941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار ائمه جمعه نسبت به تلاش دشمنان در تضعيف باورهاي اعتقادي و ارزشي و ترويج بدحجابي در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: هشدار ائمه جمعه نسبت به تلاش دشمنان در تضعيف باورهاي اعتقادي و ارزشي و ترويج بدحجابي در جامعه
بخش خبر شهرستان - نماز عبادي سياسي جمعه همچون هفته‌هاي گذشته با حضور پرشور نمازگزاران مومن در مساجد و مصلي‌هاي سراسر كشور اقامه شد. ائمه‌جمعه در خطبه‌هاي اين هفته بااشاره به سالروز كشف حجاب توسط رضاخان به بيان ابعاد اين عمل وقيحانه تاريخي پرداختند و اظهار داشتند: كشورهاي استكباري بويژه انگليس با تسلط بر حكومت آن دوران سعي داشت فرهنگ برهنگي و بي‌حجابي را در كشورمان گسترش دهد كه خوشبختانه با مقاومت زنان و مردان متدين ايران مواجه شد.
آنان افزودند: امروز نيز با گذشت بيش از سه دهه از آن دوران دشمنان سعي دارند فرهنگ بي‌حجابي را در كشور رواج دهند كه ضرورت دارد جوانان و بويژه بانوان بيش از پيش در اين مورد آگاه و هوشيار باشند.
خطباي جمعه با بيان اينكه مسئله حجاب از ضروريات دين اسلام است بر مقابله با گسترش بي‌بندوباري و بدحجابي در جامعه تاكيد كردند و بيان داشتند: زنان با حفظ حجاب خود نبايد اجازه دهند تا دشمنان به اهداف شوم خود دست يابند.
خلاصه اخبار نمازجمعه برخي شهرستانهاي كشور در ادامه از نظرتان مي‌گذرد:
* اصفهان - آيت‌الله طبا طبايي نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه اصفهان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر كه در ميدان امام (ره) اصفهان برگزار شد با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان اسلام عليه دين وروحانيت ومعنويت اسلامي وگسترش شعار انحرافي دين وروحانيت ما نع اصلي پيشرفت وآباداني ملت ايران است، گفت: دشمن كه در جريان تحريم كشت مصرف تنباكو توسط مرجع بيدار شيعه مرحوم ميرزاي شيرازي از قدرت عظيم دين وروحانيت شيعه شكست خورده بود، تلاش گسترده‌اي را در يكصد سال اخير بكار بسته تا مردم را از دين وروحانيت دور كند وبه اهداف پليد استعماري خود دست پيدا كند. وي با اشاره به روي كار آوردن رژيم منفور پهلوي توسط انگليسي‌ها براي اجراي مقاصد ضد ديني استعمار در ايران وتلاش‌هاي اين پدر وپسر كافر وبي دين براي جدايي مردم از دين وروحانيت وگسترش فساد وتباهي بويژه حجاب زنان مسلمان افزود: با روي كار آوردن رضا خان برمسند پادشاهي ايران، وي ماموريت‌هاي محوله خود عليه دين اسلام را آغاز كرد وپس از جنايات زياد سر انجام درروز 17 ديماه سال 1314 رسما" فرمان كشف حجاب را اعلام نمود كه با اعتراض علما ومردم متدين روبرو شد و در مشهد مقدس به پناه بردگان به حرم مطهر حضرت رضا (ع) حمله كرد وناجوانمردانه مردم بيگناه متدين را به خاك وخون كشيد. وي با اشاره به تلاش گسترده دشمن براي بي‌دين كردن جوانان ايران اسلامي، تصريح كرد: مسئله حجاب يكي از ضروريات دين اسلام است ودشمن با توطئه‌هاي خود قصد دارد دختران ما رابي دين كند تا مجدد بتواند براين كشور شيعي تسلط پيدا كند.
* سمنان - حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته سمنان با اشاره به سه اصل مهم قانونمندي و قانون مداري، رقابت سالم و مشاركت حداكثري در انتخابات، افزود: به ناظران و اعضاي محترم شوراي نگهبان عرض مي‌كنيم كساني كه به درد نمي‌خورند و صلاحيت ندارند حق ورود به مجلس شوراي اسلامي را ندارند. وي اضافه كرد: احراز صلاحيت قطعا بايد انجام شود و براساس قانون كساني كه صلاحيت ورود به اين عرصه را نداشته باشند بايد از دور خارج شوند. امام جمعه سمنان با اشاره به تبليغات زود هنگام برخي از كانديداها، ادامه داد: كانديداها بايد مراعات كنند و از انجام تبليغات پيش از موعود خود‌داري كنند زيرا اين عمل (تبليغات زود هنگام) خلاف قانون است. امام جمعه سمنان به سخنان اخير مقام معظم رهبري اشاره كرد و با بيان اينكه محور سخنان معظم له مصالح زن و خانواده بوده گفت: جامعه بدون اصلاح خانه ممكن نيست اصلاح شود. وي افزود: مقام معظم رهبري براي اشتغال زن دو شرط را بيان نمودند و فرمودند با اشتغال بانوان مخالف نيستند ولي بايد اشتغال بانوان به گونه‌اي باشد كه به كانون گرم خانواده آسيب نرساند و دوم اينكه عفاف و حجاب و مساله محرم و نامحرم را در محيط كار رعايت كند. نماينده ولي فقيه در استان سمنان همچنين به روز 17 دي سالروز كشف حجاب اشاره كرد و گفت: رضا حان اسلام زدايي را از سال 1314 با كشف حجاب، درافتادن با عزاداري سيدالشهد و تعطيل كردن مدارس حوزه عمليه شروع كرد و در اين راه فرزندش دنباله رو پدر بود. وي با اشاره به اينكه به نظر مي‌رسد اين راه رضا خان هنوز تعطيل نشده، گفت: آنهايي كه مروج بدحجابي هستند راهشان راه رضا خان است.
*اهواز- امام جمعه موقت اهواز به 16دي 1314سالروز كشف حجاب توسط رضاخان اشاره كرد و بيان داشت: هم اكنون نيز استكبار جهاني و صهيونيسم كشف حجاب را به شيوه نرم و از طريق رسانه‌ها بويژه برنامه‌هاي ماهواره‌اي دنبال مي‌كند. حجت الاسلام حاجتي در خطبه‌هاي نماز جمعه اهواز در مصلاي مهديه امام خميني (ره) اين شهر، جوانان و بانوان را به حفظ هوشياري در برابر توطئه استكبار جهاني در تبليغ برهنگي و بي‌حجابي دعوت كرد و از مسوولان و فرهيختگان جامعه خواست مبارزه با پديده بدحجابي بويژه در دستگاههاي دولتي و فرودگاهها را سرلوحه كار خود قرار دهند و اجازه ندهند در اين زمينه توطئه دشمن به ثمر برسد. وي مبارزه با حجاب و مظاهر ديني را دو دستور انگليسي‌ها به رضاخان خواند و گفت: در اين زمينه مظالمي در حق ملت ايران و بانوان عفيفه رفت كه تاريخ از بازگوكردن آن شرم دارد. امام جمعه موقت اهواز به كشتار وحشيانه جماعتي از مردم در مسجد گوهرشاد مشهد اشاره كرد و ياد شهداي مظلوم اين مسجد را گرامي داشت.
*قم - امام جمعه موقت قم هشدار داد دشمنان تضعيف هويت ملي، ديني و انقلابي مردم را دنبال مي‌كنند و تلاش دارند ح جاب اسلامي را از زنان ما بگيرند. حجت الاسلام والمسلمين حسيني بوشهري در خطبه‌هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به 17 دي ماه روز كشف حجاب توسط رضاخان اشاره كرد و افزود: امروز هم دشمنان براي كمرنگ كردن حجاب اسلامي در شهرهاي ما بخصوص شهرهاي مذهبي برنامه‌هاي جدي دارند. وي تصريح كرد: اگر ديروز رضاخان و استكبار جهاني براي كشف حجاب در كشور ما تلاش مي‌كردند امروز نيز نقشه‌ها براي تضعيف حجاب و باورهاي اعتقادي و ارزشي مردم، از غرب نشات مي‌گيرد. حسيني بوشهري گفت: زن و خانواده در اسلام نقش آفرين است اساس كار زنان، تربيت فرزند و همسرداري مي‌باشد و اشتغال آنها نيز شريطي دارد از جمله اينكه مرز محرم و نامحرم بايد در مساله اشتغال مشخص باشد. وي يادآورشد: نمي‌توان فضاي جامعه اسلامي را به فضاي مورد پسند غرب تبديل كرد، بانوان ما به هوش باشند دشمنان براي آنها برنامه دارند. امام جمعه موقت قم گفت: دشمنان با برنامه‌ها و نگاه‌هاي غلط خود، حيثيت زن را در غرب از بين برده و براي مقدار حيثيت باقي مانده آنها، نيز برنامه دارند. حسيني بوشهري با اشاره به حماسه 19 دي قيام مردم قم خاطرنشان كرد: شهر مقدس قم مطلع قصيده بلند انقلاب اسلامي و رمز مقاومت و استقامت چند دهه انقلاب است و 19 دي نيز برگ زريني در كارنامه اين شهر مذهبي است. امام جمعه موقت قم افزود: اگر قيام 19 دي به نام روحانيت، مرجعيت و مردم قم ثبت نمي‌شد، ممكن بود روزي هويت انقلاب ما را انكار كنند، قيام 19 دي مردم قم با قيام 15 خرداد و 9 دي نيز گره خورده است. حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رزمايش ولايت در خليج فارس گفت: مهمترين پيام رزمايش اين بود كه خليج فارس جاي بيگانگان نيست و اگر دشمن بخواهد تحريم‌ها را به سمت تحريم نفت ايران بكشاند اجازه نخواهيم داد يك قطره نفت از تنگه هرمز عبور كند. وي به 15 دي ماه روز گزينش اشاره كرد و گفت: گزينش سالم براي دستگاه‌هاي ما در همه ابعاد مهم است تا كساني كه وارد سيستم مي‌شوند با عشق به نظام، انقلاب و رهبري خدمت كنند و دشمن نتواند در كاركرد آنها طمع كند.
* قزوين - نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه قزوين در خطبه‌هاي نمازجمعه بااشاره به مانور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي افزود: اين مانور با موفقيت برگزار شد و در اين مانور موفق به بستن تنگه‌هرمز نيز شديم وي گفت: به دشمنان توصيه مي‌كنيم كه دست به اقداماتي نزنند كه در آخر آنها پشيمان شوند. امام‌جمعه قزوين خاطرنشان كرد: دشمنان بدانند كه اگر روزي جمهوري اسلامي نتواند نفت خود را بفروشد و آمريكا مانع‌تراشي نمايد، نمي‌گذاريم يك قطره نفت از تنگه هرمز عبور نمايد، چون كه اين موضع ملت ما در برابر توطئه‌هاي دشمنان مي‌باشد. امام‌جمعه قزوين به فرارسيدن ايام انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و بيان داشت: حضور گسترده و باشكوه مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي باعث افزايش قدرت ملي مي‌شود. وي تصريح كرد: مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي با حضور باشكوه خود در پاي صندوق‌هاي راي اعتمادشان را به نظام و مسئولان كشور نشان خواهند داد. آيت‌الله باريك‌بين صحنه انتخابات را، صحنه امتحان اخلاقي دانست و اظهار داشت: انتخابات صحنه امتحان اخلاقي، اسلامي و حركتي سياسي است كه نشان مي‌دهد كه مردم مسئولين نظام را دوست دارند. امام‌جمعه قزوين خدمت به خدا، جلوگيري از ظلم، تحقق عدالت و حاكميت يافتن ارزشهاي اسلامي، تعهد و كارداني را از ويژگي‌هاي يك نماينده برشمرد. نماينده مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبري ضمن توصيه به هواداران نامزدها گفت: در اين برهه حساس داوطلبان نمايندگي و هواداران آنان بايد تقوا را رعايت كنند و از تخريب همديگر بپرهيزند. آيت‌الله باريك‌بين در پايان خطاب به دولت گفت: دولت بايد به نابساماني سكه و ارز خاتمه داده و نرخ ارز را تصويب نمايد و بايد ارزش پول ملي حفظ شود.
* خوروبيابانك - امام جمعه خوروبيابانك گفت: ايجاد شبهه و حضور حداقلي مردم در انتخابات از ديگر اهداف و دسيسه‌هاي دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي است. حجت الاسلام اكبر ذوالفقاري در خطبه‌هاي نمازجمعه خوروبيابانك افزود: آنچه كه مي‌تواند نقشه‌هاي از پيش طراحي شده دشمنان را نقش بر آب كند و مشتي محكم بر دهان ياوه‌گويانه استكبار بزند همين حضور پرشور مردم در صحنه‌ها مي‌باشد. وي افزود: از مصاديق حضور مردم مي‌توان به حركت خود جوش 9 دي اشاره داشت كه به دشمنان فهماند اين انقلاب برگرفته شده از عاشوراي حسيني است و ايمان ديني و بصيرت سياسي ملت بر تمام كفر غلبه مي‌كند. نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه خوروبيابانك، جريان انحرافي برخي از اصولگرايان و ايستادگي در برابر ولايت فقيه و ايجاد تفرقه بين مردم و انقلاب را از مهمترين برنامه‌هاي سلطه‌گران عليه انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: مستكبرين و سلطه‌گران بدانند بصيرت و هوشياري و آگاهي مردم و همچنين وفاداري آنان نسبت به ولايت فقيه موجب خاموشي فتنه شد. امام جمعه خوروبيابانك تاكيد كرد: مردم با توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و با حضور پرشور و حداكثري خود در صحنه، فرصت هرگونه بهره‌برداري را از دشمنان نظام و رهبري سلب خواهند نمود.
* بيرجند - امام جمعه بيرجند گفت: مردم بايد نمايندگاني هوشيار و توانمند و مطيع ولايت را انتخاب كنند و مجلسي توانمند و مفيد است كه وكلاي آن مانند شهيد مدرس باشند. حجت الاسلام رضائي در خطبه‌هاي نماز جمعه بيرجند افزود: همانطور كه امام راحل (ره) فرمودند مجلس در رأس همه امور است و بايد با حضور پر شور در انتخابات و برگزيدن نمايندگان شايسته و ولائي جبهه حق را در اين استان تقويت كنيم. وي همچنين به موضوع توطئه كشف حجاب توسط رضاخان در روز 17 ديماه اشاره كرد و افزود:اين نقشه شوم استعمار براي نابودي كانون خانواده بود كه ياد و خاطره تمامي شهداي آن روز را گرامي مي‌داريم. وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري موضوع زنان و خانواده را از مهمترين مسائل درجه يك كشور دانسته‌اند و بايد آگاه باشيم كه دشمن قصد دارد تا حجاب را براندازد و انس و الفتها را از بين ببرد و كانون خانواده را نابود كند.
* كرمانشاه - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: قدرت و اقتدار امروز جمهوري اسلامي ايران فقط به ايران تعلق ندارد بلكه متعلق به همه جهان اسلام است. حجت‌الاسلام والمسلمين علما در خطبه‌هاي نماز جمعه كرمانشاه افزود: امروز به رغم همه تحريمها مي‌بينيم كه ايران اسلامي از يك سو نمايش قدرت علمي خود را به جهان نشان مي‌دهد و از سوي ديگر با اقتدار در رزمايشي تسلط بر دريا و زمين و آسمان درياهاي جنوب را بر همه آشكار مي‌كند. علما در ادامه به 17 دي ماه و دستور رضاخان بر كشف حجاب در كشور اشاره كرد و افزود: رضاخان براي شاه ايران شدن ملزم به تعهداتي به امپراطوري استعمار پيرانگليس بود كه يكي از آنها كشف حجاب و لاييك كردن كشور بود كه در خصوص لاييك شدن به بركت هوشياري مرجعيت و روحانيت، انگلستان در اين خصوص شكست خورد اما در خصوص كشف حجاب امروز پس از 80 سال مي‌بينيم كه انگليس موفق شده و يكي از مشكلات بزرگ امروز كشور بدحجابي است.
* جاسك - حجت‌الاسلام غلامي امام‌جمعه جاسك ضمن تاكيد بر تقواي الهي و دوري از گناه در خصوص عوامل غفلت از خدا از ديدگاه قرآن مطالبي بيان داشت. امام‌جمعه در مورد 17 دي سالروز شهداي دانشجو دشت هويزه، سالروز 19 دي قيام تاريخي مردم قم در حمايت از امام خميني و 9 دي در حمايت از ولايت فقيه و نظام اسلامي مطالبي را بيان داشت. امام‌جمعه پيرامون نهضت ملي حفظ قرآن با توجه به مصوبه هيئت دولت سخن گفت و از آموزش و پرورش در اين خصوص تشكر كرد. امام‌جمعه اثرات رزمايش ولايت 90 را بسيار مثبت دانست ازجمله عقب‌نشيني ناو جنگي آمريكا از خليج‌فارس به سوي درياي عمان بود، و پيام رزمايش، دفاع از منافع ملي بوده است.
* سميرم - حجت‌الاسلام موسوي امام‌جمعه سميرم پيرامون سنت و فريضه ازدواج سخن گفت و بر ازدواج آسان تاكيد كرد. امام‌جمعه سالروز شهادت شهيد علم‌الهدي و ديگر شهيدان هويزه را تسليت گفت و ياد آنان را گرامي داشت، وي كشف حجاب توسط رضاخان را كار احمقانه‌اي خواند و گفت: در كشوري كه اسلام، دين و اعتقادات ديني پابرجاست چنين حكمهايي بي‌ارزش است. امام‌جمعه درخصوص انتخابات مجلس، به موضوع اصلح و معتقد به نظام ولايي و در خدمت جامعه بودن را اصل دانست. امام‌جمعه، از رزمايش 90 تقدير كرد.
* خضرآباد - امام‌جمعه خضرآباد بااشاره به سالروز قيام مردم قم گفت: مردم مسلمان و مبارز قم در پي درج مقاله‌اي اهانت‌آميز به امام‌‌خميني(ره) به پا خواستند و اين قيام موجب آغاز مبارزات مردم ايران عليه حكومت ستمشاهي پهلوي شد. حجت‌الاسلام غالبي در خطبه‌هاي نمازجمعه و در جمع نمازگزاران مسجد جامع شرب‌العين از مقام شامخ شهداي گرانقدر مخصوصا شهداي قيام خونين قم تجليل كرد. وي بااشاره به 17 دي ماه سالروز كشف حجاب توسط حكومت پهلوي اشاره كرد و اظهار داشت: ارزش زن مسلمان به حفظ حجاب او بستگي دارد. خطيب جمعه خضرآباد در خاتمه از بانوان اسلامي خواست تا با الگوپذيري از فاطمه زهرا(س) به رعايت حجاب اسلامي اهميت بيشتري دهند.
* برازجان - خطيب جمعه برازجان در خطبه‌ اول به بيان ويژگي‌هاي اختصاصي زيارت امام حسين پرداخت و گفت: پاداش زيارت اباعبدالله الحسين(ع) همچون زيارت خداوند در عرض است و آن حضرت تنها امامي است كه زيارات متعدد و متنوع دارد و در اكثر مناسبتها، اين زيارت جزو آداب وارده آن مناسبت مي‌باشد. حجت الاسلام مصلح با گراميداشت ياد و خاطره شهداي حماسه عاشورايي هويزه به سالروز توطئه استعماري كشف حجاب توسط رضاخان اشاره كرد و افزود: از جمله مهمترين سياست دشمن جهت مبارزه با اسلام و دين، كمرنگ نمودن حجاب و عفاف بوده است. وي در ادامه به تعيين اهميت انتخابات مجلس شوراي اسلامي پرداخت و با اشاره به آماده شدن جامعه جهت برگزاري انتخاباتي باشكوه اظهار داشت: امام راحل(ره) و رهبري همواره بر حضور حداكثري، دشمن شكن و انتخاب اصلح تاكيد داشته‌اند و انتخابات را وسيله‌اي براي بالابردن توان كشور معرفي كرده‌اند. وي همچنين با هشدار در خصوص شرايط فعلي و كينه‌توزي‌هاي دشمنان و فرصت‌طلبي برخي فريب خوردگان داخلي خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي كه دشمنان پيوسته در صدد ضربه زدن به نظام هستند و از جمله صحنه‌هايي كه خود را آماده كرده‌اند انتخابات است، مي‌طلبد كه مردم ما همچون هميشه هوشيار و بيدار باشند و با حضور حداكثري خود، استقلال كشور را تضمين نموده و سرنوشت و آينده مملكت خود را تعيين نمايند. خطيب جمعه برازجان در بخش ديگري از سخنانش تحريم انتخابات و ايجاد يأس را از مهمترين اهداف دشمن برشمرد و تصريح كرد آنها سعي مي‌كنند با ايجاد يأس و نااميدي، مشاركت مردم را پايين بياورند يا انتخابات را تحريم كنند. وي در خاتمه برگزاري رزمايش ولايت 90 را نمايش اقتدار و توان بازدارندگي نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي ارزيابي كرد و با اشاره به فرارسيدن سالروز شهادت سفير فرهنگي جمهوري اسلامي در لاهور پاكستان، شهيدصادق گنجي، اين شهيد را از افتخارات كشور دانست و گفت: شهيد گنجي مجاهدي در راه خدا بود كه هم در سنگر جبهه و جنگ فعال بود و هم عالمي بود كه در جبهه فرهنگي خارج از كشور در بيداري اسلامي نقش ايفا كرد.
* رودبار - امام جمعه شهرستان رودبار با اشاره به مسئله شكر در آينه آيات و روايات اشاره كرد و گفت: يكي از مسائلي كه در فرهنگ ديني ما نهفته است قدرداني و سپاسگزاري است و خداوند در قرآن كريم به ما توصيه كرد كه بنده شكرگزار و سپاسگزار باشيم. وي افزود: كسي كه در مكتب اهل البيت(ع) نشسته بايد فرهنگ شكرگزاري و سپاسگزاري را پررنگ كند. وي بيان كرد: اگر زبان شكر نداشته باشيم نعمت‌هاي خداوند را درك نكرده‌ايم و نماز در حقيقت شكر و سپاسگزاري از نعمت‌هاي خداوند است. حجه الاسلام داودي در ادامه به شهادت ميرزاتقي‌خان اميركبير اشاره كرد و اظهار داشت: وي در مدت كوتاهي، كارهاي بزرگي انجام داد كه در تاريخ ماندگار شده است. خطيب جمعه رودبار همچنين به مسئله انتخابات اشاره كرد و گفت: انتخابات مجلس از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. امام جمعه رودبار در بخش ديگري از سخنانش به 17 دي ماه سالروز كشف حجاب توسط رضاخان قلدر اشاره كرد و گفت: رضاخان با كشف حجاب يك لكه ننگي در تاريخ به نام خود ثبت كرد. وي افزود: حجاب زن زينت اوست و دين اسلام براي زن ارزش فوق‌العاده‌اي قائل است. وي اضافه كرد: با آزادي كه امروزه در غرب به زنان داده‌اند در حقيقت كانون خانواده را متلاشي كرده‌اند و زنان به عنوان يك ابزار در اختيار تجارت مي‌باشند.
* ابركوه - امام جمعه ابركوه گفت: در انتخابات مجلس كساني كه مي‌خواهند منتخب شوند زمينه به دست گرفتن قدرت را براي خود مي‌بينند از اين جهت بايد واجد ملاك‌هاي لازم گزينشي در صلاحيت ديني، سياسي، اجتماعي، اخلاقي و عملي باشند. حجه الاسلام والمسلمين حسيني در خطبه‌هاي نمازشكوهمند جمعه اين هفته همچنين به برگزاري رزمايش ولايت 90 اشاره كرد و گفت: نيروي دريائي جمهوري اسلامي ايران اين رزمايش را در منطقه جغرافياي شرق تنگه هرمز تا خليج عدن به وسعت 2 هزار كيلومتر برگزار كردند و جديدترين تاكتيك‌هاي نيروي دريايي و توان و قدرت نظامي خود را به نمايش گذاشتند. وي تصريح كرد: ايران همواره نشان داده است كه اختياردار تنگه هرمز است و تنگه‌اي كه وزارت انرژي آمريكا چند ماه قبل اعلام كرد كه مهمترين نقطه عبور نفت در جهان است و لذا ايجاد هرگونه ناامني در اين تنگه مي‌تواند اقتصاد حياتي غرب را به چالش بكشد.
* تبريز- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: اگر دشمنان شيطنت كنند، ايران اين توانايي را دارد در صورت لزوم تنگه هرمز را براي حفظ مصالح و منافع خود ببندد.
حجت‌الاسلام والمسلمين مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نمازجمعه تبريز، افزود: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران دررزمايش ولايت 90 بستن مهمترين گلوگاه انرژي جهان را تمرين و مي‌توانند در صورت لزوم اين تنگه را بسته و اجازه خروج يك قطه نفت از اين گلوگاه را ندهند.
وي همچنين با اشاره به 17 دي ماه سالروز طرح استعماري كشف حجاب توسط رضاخان، گفت: حجاب نمادي‌ترين مصداق اسلاميت است و عقيده مندي مردم مسلمان به آيين جاودانه الهي و دين محمدي را نشان مي‌دهد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اضافه كرد: حجاب جزو فرايض و واجبات ديني زنان مسلمان است و بي‌حجاب منكر مسلم اسلام به شمار مي‌رود.
وي گفت: رضا خان مي‌خواست با بي‌حجابي، غرب زدگي را در جامعه رواج دهد.
* شيراز- امام جمعه موقت شيراز گفت: رعايت حجاب براي بانوان به تنهايي كافي نيست، حجاب بايد توام با حُجب باشد، متاسفانه برخي بانوان چادر را به عنوان حجاب و پوشش انتخاب كرده‌اند اما حُجب و حياي كافي و لازم را ندارند.
حجت الاسلام مرادي در خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز افزود: اين طبيعي است كه نگاه به بد حجاب و بي‌حجاب؛ تعادل رواني فرد را مختل كند، نگاه هوس آلود تيري است كه از سوي شيطان به طرف انسان مي‌آيد.
وي با ياد آوري روز هفدهم دي ماه سالگرد كشف حجاب گفت: بهتر است به جاي عبارت كشف حجاب از عبارت حذف حجاب استفاده كنيم؛ رعايت حجاب براي بانوان از سوي اولياي دين توصيه و تاكيد شده و لازم و واجب است اما بايد همراه با حُجب و حياي باطني باشد.
خطيب نماز جمعه شيراز افزود: حجاب همچنين موجب تحكيم خانواده و مروج عشق و علاقه و صميميت بين همسر و زوج است.
وي گفت: حتي فعاليت‌هاي بهره‌وري در جامعه هم با رعايت حجاب اسلامي بهتر و بيشتر مي‌شود و موجب مي‌شود كه امنيت رواني و حيا در جامعه زياد شود.
* خرم آباد- نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مردم مومن و متعهد ايران اسلامي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، براساس معيارها و ملاك‌هاي اسلامي، ديني، اخلاقي و تعهد و توانمندي اصلح‌ترين افراد را براي انجام اين مسئوليت انتخاب خواهند كرد.
حجت الاسلام والمسلمين ميرعمادي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته خرم آباد، افزود: با توجه به نام نويسي افراد داوطلب و آغاز مرحله بررسي صلاحيت‌ها، بهترين فرصت ممكن براي بررسي توانمندي، تعهد و مسئوليت پذيري داوطلبين از سوي مردم به منظور انتخابي درست و اصلح فراهم شده است.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به مسئله كشف حجاب در حكومت رضاخاني اشاره كرد و گفت: حجاب يكي از بركات انقلاب اسلامي و از برجسته‌ترين شعائر ديني است كه موجب مصونيت جامعه از گناه مي‌شود.
وي اظهار داشت: در طول تاريخ همواره حجاب از سوي دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است.
* گرگان - امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سالروز دستوررضاخان مبني بر كشف حجاب گفت: هرچند درآن زمان بسياري از مردم مومن با آن مبارزه كردند،اماعده‌اي از آن زمان تاكنون اين فرهنگ كشف حجاب را گسترش دادند،بطوري كه در سال‌هاي اخير مساله حجاب و پوشش اسلامي در جامعه ما كمرنگ شده است.
حجت الاسلام والمسلمين ليواني در خطبه‌هاي اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه اين شهر افزود: حجاب از ضروريات دين اسلام است و نه تنها بر حفظ حجاب براي زنان بلكه براي مردان نيز تاكيد شده است.
به گفته وي مردان و زنان در جامعه اسلامي بايد حدود و موازين گفته شده در قرآن درباره حجاب را رعايت كنند.
امام جمعه موقت گرگان تصريح كرد: رعايت حجاب از سوي بانوان و آقايان در واقع سلامت جامعه را به همراه خواهد داشت و در مجموع حجاب براي سلامت و حفظ جامعه است.
وي ادامه داد: رضاخان مي‌خواست با دستور اربابان خود، با دستور صريح قرآن مبارزه كند.
* اهر - حجت‌الاسلام حاجي‌زاده امام‌جمعه اهر ضمن دعوت نمازگزاران و خود به داشتن تقواي الهي و دوري از گناه به معارف قرآني اشاره كرد و با عنايت به فرمايش امام علي(ع) گفت: انسانهاي متقي در هر زمان قرآن را تلاوت مي‌:نند و به آن توجه دارند، قرآن شفابخش دردها و تسكين‌دهنده آلام انسانهاست. قرآن انسان را هدايت مي‌كند و راه راست را نشان مي‌دهد و قانون الهي است. وي افزود: خداوند مي‌فرمايد: قرآن شفا و رحمت براي مؤمنين است. بهره‌برداري كامل و صحيح از قرآن در ابعاد مختلف، چراغ راه انسانها مي‌شود. امام‌جمعه اهر افزود: قرآن بيان‌كننده واجبات خداست. خداوند حلال و حرام و مباح و ديگر نيازهاي بشري را در قرآن بيان كرده است. امام‌جمعه اهر بااشاره به اينكه همه چيز ما از كتاب مقدس قرآن نشات مي‌گيرد گفت: شريف‌ترين انسانها در ديدگاه نبوي، عمل‌كننده و توجه كننده به قرآن هستند. در ادامه همين بحث امام‌جمعه اهر به بحث انتخابات اشاره كرد و گفت: كانديداهاي انتخابات پيش‌رو پس از تائيد شوراي نگهبان وارد عرصه رقابت و مبارزه مي‌شوند و كار خود را آغاز مي‌نمايند. وي افزود: در اين مرحله نامزدهاي انتخابات بايد از وعده‌هاي سرخرمن و غيرقابل اجرا و امكان‌ناپذير خودداري كنند و براي افزايش راي خود مردم را سردرگم ننمايند. خدا را در همه حال حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانند. امام‌جمعه اهر از حاجي‌بخشي پير جبهه تجليل كرد.
* احمدآباد مستوفي - خطيب جمعه احمدآباد مستوفي در خطبه‌هاي اين هفته با دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، دين‌ستيزي خاندان بني‌اميه، انحراف از ارزش‌ها اسلامي، حذف امامت و مسئله غدير، دنياگرايي خواص و عدم بصيرت را از عوامل پيدايش عاشوراي حسيني دانست و گفت: فرق بصيرت و عدم بصيرت در اين است كه در يك روز 30 هزار نفر جمع شدند و سبط نبي‌اكرم(ص) را به شهادت رساندند. حجت‌الاسلام طبايي در ادامه بااشاره به مناسبت‌هاي ازجمله شهداي هويزه و خيانت ستون پنجم به دانشجويان پيرو خط امام(ره)، دانشجويان را بر دشمن‌شناسي توصيه كرد. وي در پايان با سفارش به حضور حداكثري مردم در انتخابات آتي مجلس از مردم خواست تا با هوشياري كامل عمل كنند.
* آشتيان - حجت‌الاسلام اسماعيل خاتمي‌نژاد در خطبه‌هاي نمازجمعه شهرستان آشتيان با اشاره به قيام خونين 19 دي قم در سال 57 گفت: در 19 دي 1357 جرقه انقلاب اسلامي زده شد و اين فرياد مظلوميت مردم ايران بود. خطيب جمعه آشتيان با بيان اينكه استكبار و دشمنان نظام اسلامي از رزمايش سلحشوران دريايي ارتش به وحشت افتاده‌اند افزود: استكبار از اين رزمايش و مانور عظيم سلحشوران دريايي ايران به وحشت افتادند و فهميدند كه جمهوري اسلامي توان و قدرت بازدارنده را دارد. وي ضمن تبريك آغاز سال ميلادي به مسيحيان كشورمان و بااشاره به سالگرد شهادت محمدبن علي‌بن ابي‌بكر گفت: او در خط اميرالمؤمنين(ع) و والي امام علي(ع) در مصر بود و فداكاري زيادي در ركاب آن حضرت كرد. امام‌جمعه آشتيان همچنين بااشاره به اتفاقات كشور عراق اظهار داشت: مردم عراق بايد از رهنمودهاي مرجعيت شيعه استفاده و از دولت قانوني پيروي كنند. حجت‌الاسلام خاتمي‌نژاد در خاتمه ضمن دعوت از مردم به حضور گسترده و فعال در انتخابات آتي افزود: مردم ما با آرامش و همدلي و تشخيص بهترين و اصلح‌ترين كانديدها دشمنان را مايوس و ثابت خواهند كرد كه مطيع رهبري و هوشيار در همه صحنه‌ها هستند.
* شميرانات: امام جمعه شهرستان شميرانات در خطبه اول موضوع امر به معروف و نهي از منكر را با عنوان احياء و اقامه معروف گرايي و منكرستيزي از نگاه فرهنگ ديني ادامه داده اظهار داشت: احياء يعني زندگي كردن. احياي امر به معروف و نهي از منكر زنده كردن آن در عرصه‏‏‏هاي گوناگون جامعه اسلامي است و مسئوليت شناسي و مسئوليت‌گذاري مكلف در زمينه امر به هنجارها و نهي از ناهنجارها امر به معروف و نهي از منكر است ولي احياي امر به معروف و نهي از منكر نيست. حجت‌الاسلام والمسلمين دعاگو افزود: احياي امر به معروف و نهي از منكر، همگاني ساختن آن با تبديل اين فريضه بزرگ به فرهنگ عمومي و يك آرمان ديني است در حدي كه جامعه اسلامي به صورت طبيعي هنجارها را تقويت، هنجارگرايي را تشويق و در برابر ناهنجاري به موضع گيري منطقي و قانوني بپردازد و براي پاكسازي بسترها و عرصه‏‏‏هاي اجتماعي از ناهمواري و ناروائي با تمام وجود و از عمق جان، دلسوزي و تلاش جدي نمايد. ناطق جمعه شميرانات مرگ ناهنجاري‌ها و رشد و رويش هنجارها و پاكي‌ها را شفاف‌ترين نماد ممتاز احياي امر به معروف و نهي از منكر توصيف نموده اظهار داشت: هرگاه امر به معروف و نهي از منكر به فرهنگ عمومي تبديل شود مرگ ناهنجاري‌ها وپليدي‌ها فرا مي‌رسد و جشن هنجار و هنجارگرايي و پاكي و پاكيزگي آغاز مي‏‏‏شود و احياي امر به معروف و نهي از منكر چيزي جز اين نيست. رسالت نظام حكومتي احياء و انجام امر به معروف و نهي از منكر و فضاسازي و زمينه سازي براي افزايش و گسترش اين فريضه الهي است. وي اضافه كرد: حكومت اسلامي به دليل برخورداري از بهترين و بيشترين توان و تمكن نشأت گرفته از مشروعيت و آراء ملت، در عرصه‏‏‏هاي خصوصي و عمومي امر به معروف و نهي از منكر، بالاترين مسئوليت را برعهده دارد و بايد به تناسب برخورداري از توان و تمكن به اقامه صلاه، اداي زكات و امر به معروف و نهي از منكر بپردازد. آقاي دعاگو نظام اسلامي را ارزشي‌ترين و برترين معروف و حكومت طاغوتي را بالاترين و سياه‌ترين منكر ناميده گفت: اساساً نظام اسلامي بزرگترين و ارزشي‌ترين معروف و نظام طاغوتي بزرگترين منكر است و نماد حقيقي معروف و معروف گرايي بايد ملت را با روش‌هاي مردمي و مدني به حكومت اسلامي جذب، به ولايت پذيري تشويق، به پذيرش ميثاقهاي ملي و ديني و پايبندي به قانون اساسي امر و از آلودگي به ناهنجاري، منكرگرايي و قانون شكني نهي كند. امام جمعه شميرانات رسالت و مسئوليت حكومت اسلامي در حوزه معروف گرايي و منكرستيزي را متناسب با توان و تمكن انگيزه آفريني، فضاسازي و بسترسازي توصيف نموده ادامه داد: حكومت اسلامي به تناسب بهره مندي قانوني از توانايي و امكانات عمومي براي امر و نهي، مسئوليت فرمان به هنجار و هنجارگرايي و نهي از ناهنجار و ناهنجارگرايي را بر عهده دارد و بر همين مبنا كه برترين توان انجام امر به معروف و نهي از منكر در اختيار دولت اسلامي است عهده‌دار بزرگترين مسئوليت ديني و اجتماعي مي‌باشد. وي در ادامه گفت: حكومت اسلامي از يك سو بايد به پياده شدن خلاصه دين و تحكيم و تقويت ميثاقهاي ديني (اقامه صلاه) بپردازد و از سوي ديگر بايد براي پاكسازي بسترهاي اجتماعي از فقر و فساد و ناامني و گسترش عدالت و وفاق اجتماعي، براي پرداخت زكات در گستره جامعه اسلامي زمينه سازي و انگيزه آفريني كند و براي اصلاح همه بسترها و عرصه‏ها از آلودگي و ناهنجاري و زمينه‏‏‏سازي براي رشد و تكامل مطلوب اجتماعي در مقياس امت اسلامي، بسترساز تبديل امر به معروف و نهي از منكر به فرهنگ عمومي و انگيزه ساز معروف گرايي و منكرستيزي در مقياس همگاني باشد. حجت الاسلام والمسلمين دعاگو پيروي از آمر به معروف و ناهي از منكر را نماد خردورزي و ارزش گرايي ناميده گفت: تبعيت از آمر به معروف و ناهي از منكر يك حكم عقلاني و ضرورت اجتماعي است و يكي از دلائل منطقي و فرهنگي لزوم اطاعت و پيروي از رهبري، فرمان رهبر به هنجارگرايي و ناهنجارستيزي است. امام جمعه شميرانات ولايت آمران به معروف و ناهيان از منكر را برآمده از آراستگي آنان به معروف گرايي و منكرستيزي ناميده گفت: اگر آمر به معروف و ناهي از منكر به خردورزي، هنجارگرايي و ناهنجارستيزي وفادار نباشد هيچ ولايتي بر ديگران ندارد و بايد در حوزه ولايت خداگرايانه خداباوران، مورد امر و نهي قرار بگيرد آمر به معروف و ناهي از منكر معروف‌گرا و منكرستيز است و ولايتش بر تاركان معروف و آلودگان به منكر، ناشي از هنجارگرايي و منكرستيزي است. خطيب جمعه شهرستان شميرانات در خطبه دوم به تحليل تحولات سياسي روز تحت عنوان نقش تهديدها و تحريم‌ها بر فن‌آوري هسته‌اي و اقتصاد جمهوري اسلامي پرداخته اظهار داشت: شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب قطعنامه‌هاي شماره 1737، 1747 و 1803 جمعاً چهار قطعنامه عليه جمهوري اسلامي صادر و تقريباً به اتفاق آراء جمهوري اسلامي را به دليل ادامه فعاليت‌هاي هسته‌اي محكوم كرد، در قطعنامه‌هاي سازمان ملل از ادامه فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ابراز نگراني شد، بر ضرورت پايبندي ايران به مفاد همه قطعنامه‌ها تأكيد گرديد، ايران محكوم و براي فشار به جمهوري اسلامي تحريم‌هايي اعمال گرديد. وي افزود: مهمترين تحريم‌ها تحريم‌هاي بانكي، واردات و صادرات سلاح‌هاي سنگين، فروش كالاهاي اثرگذار بر توان هسته‌اي و موشكي و صدور مجوز براي بازرسي كشتي‌هاي مظنون به حمل كالاهاي ممنوعه براي جمهوري اسلامي و تحريم شركت‌ها، مؤسسات و شخصيت‌هاي مؤثر در تأمين نيازهاي هسته‌اي و نظامي است. دعاگو بيتابي قدرت‌هاي هسته‌اي و صهيونيسم جهاني را دليل اصلي صدور قطعنامه‌هاي شوراي امنيت نسبت به فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي دانسته گفت: دليل ظاهري صدور قطعنامه‌ها نگراني شوراي امنيت سازمان ملل نسبت به انحراف احتمالي ايران از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي به سمت و سوي ساخت سلاح اتمي است ولي دليل اصلي و واقعي آن بيتابي و ناخشنودي قدرت‌هاي هسته‌اي و صهيونيسم جهاني از آراستگي جمهوري اسلامي به فن آوري‌هاي برتر و راهبردي، دستيابي ايران به فن آوري توليد يك منبع پاك و لايزال انرژي براي استفاده ايرانيان و فروش انرژي به ديگر كشورهاي جهان و برخورداري يك كشور اسلامي با جمعيت 70 ميليوني از قدرت دفاع و بازدارندگي و بي‌اثرسازي تهديدهاي مكرر هسته‌اي توسط رژيم صهيونيستي و صهيونيسم جهاني است.
* چالوس - حجت الاسلام راشدي امام جمعه چالوس در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته با اشاره به 17 دي سالروز اجراي توطئه استعماري كشف حجاب توسط رضاخان و 19 دي سالروز قيام خونين مردم قم در اعتراض به هتك حرمت ساواك به امام راحل در مورد شباهت قيام 19 دي سال 56 با حماسه 9 دي سال 88 سخناني ايراد نمود وافزود: اين دو واقعه نشاندهنده هوشياري، بصيرت، ايمان، باور و توجه مردم به مقدساتشان بود. خطيب جمعه چالوس همچنين با استناد به فرمايشات مقام معظم رهبري به مناسبتهاي يادشده و تحكيم خانواده گفت: دشمنان ما امروز مي‌خواهند با برنامه‌هاي رژيم گذشته را در جامعه اسلامي اجرا نمايند و نظام خانواده را درهم بريزند. لذا همه دلسوزان جامعه، مسئولين و حكومت بايد به فكر رفع معضلات و مشكلات موجود باشند. حجت الاسلام راشدي در ادامه با اشاره به اهميت انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت رعايت اخلاق انتخاباتي، رقابت سالم، مشاركت و قانونمندي و پرهيز همگان از بداخلاقي، بدرفتاري و توهين در جريان اين انتخابات تأكيد كرد و از دست اندركاران امور انتخاباتي خواست با توجه و اتكال به خدا در رعايت قانون به پيش روند و در انجام وظيفه، رهنمودهاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهند.
* رامهرمز - حجه الاسلام والمسمين محمدي پور امام جمعه رامهرمز در خطبه‌هاي نماز با اشاره به حكمت 135 نهج البلاغه اظهار داشت هركس كه خداوند توفيق دعا را به او داد يقينا اجابت را نيز به او هديه كرده است. اما اجابت پروردگار متعال راههاي گوناگوني دارد، گاه همان چيزي را كه انسان خواسته به او مي‌دهد و گاه بهتر از آن، همچنين كسي كه خداوند توفيق توبه را به او داده قبولي توبه را نيز به او هديه كرده پس نمي‌توان گفت كه فردي دعا كرد و اجابت نشد يا توبه كرد و پذيرفته نشد. حجه الاسلام والمسلمين محمدي‌پور در بخش ديگري از سخنان خود با هشدار نسبت به نقشه دشمنان براي ايجاد فتنه ديگري، مردم را در انتخابات مجلس به حفظ وحدت و دوري از اختلاف جهت خنثي كردن فتنه دعوت كرد و افزود: ملاك نماينده خوب، تقوي، تعهد به نظام و ولايتمداري واقعي و دلسوزي براي مردم مي‌باشد و اينكه كسي اداي ولايتمداري يا دلسوزي را درآورد كفايت نمي‌كند. وي همچنين ضمن گراميداشت سالروز 19 دي ماه و خشم الهي مردم قم در آنروز را يكي از نقطه‌هاي عطف در شروع نهضت الهي مردم ايران دانست و افزود: اين رويداد عظيم الهي حاصلش پيروزي انقلاب اسلامي ايران است و در همين راستا به بركت انقلاب اسلامي ايران امروز شاهد بزرگترين تحول و بيداري مسلمانان در دنيا هستيم.
* باغين - خطيب نمازجمعه باغين با اشاره به حديث جامع و كاملي از پيامبر اعظم(ص) كه در آن صفات مومن آمده است گفت: يكي از صفات مومن اين است كه انسان با ايمان سخت‌تر از سنگ است، كمترين انحرافي پيدا نمي‌كند و در عمل استقامت دارند. حجت الاسلام محي‌الدين با اشاره به آيات و روايات افزود: ايمان و استقامت نه تنها بركات معنوي را به سوي انسان سرازير مي‌كند، بلكه از بركات مادي اين جهان نيز انسان را بهره‌مند مي‌گرداند و طبق فرموده اميرالمومنين(ع) بهترين سعادت براي انسان اين است كه در دين خود استقامت بورزد. وي در خطبه دوم بعد از سفارش به تقوا گفت: پيامبر(ص) مي‌فرمايد "هركس كه مي‌خواهد عزيزترين مردم باشد تقوا و پرهيزكاري را پيشه خود سازد و خداوند براي انسان‌هاي باتقوا گشايشي در امور زندگي قرار خواهد داد. خطيب جمعه باغين در ادامه ضمن اشاره به مناسبت‌هاي هفته، اجراي توطئه استعماري كشف حجاب را يكي از پليدترين ترفندهاي دشمنان اسلام عنوان كرد و اظهار داشت: آن روز امام راحل به اين قضيه اعتراض كردند و به فرموده مقام معظم رهبري كشف حجاب سوغات رضاخان از غرب جهت ويران كردن پايه‌هاي عفاف در جامعه بود و امروز حجاب براي زن به معناي ذلت نيست بلكه به معناي عصمت و حفظ زن است. محي‌الدين با انتقاد از بعضي بدحجابي‌هاي در ايام محرم به ويژه در عزاداري‌ها، گفت: بايد با حفظ حجاب كه يكي از پيام‌هاي كربلاست قلب حضرت زهرا(س) و حضرت زينب(س) را خشنود كنيم. خطيب جمعه شهر باغين با گراميداشت 19 دي قيام خونين مردم قم گفت: مردم مومن و انقلابي قم در آنروز در برابر توطئه زمان كه اهانت به امام(ره) و تلاش براي بدنام كردن روحانيت بود ايستادند و اين بصيرت سرآغاز قيام و شكل‌دهي انقلاب گسترده ملت ايران بود. وي با اشاره به نزديك شدن به ايام انتخابات گفت: دشمن مي‌خواهد مردم در اين انتخابات مشاركت نداشته باشند و حال آنكه مردم ما مردمي بيدار هستند.
*اسلامشهر - خطيب جمعه اسلامشهر گفت: ملت ايران در هر شرايطي از خط پيامبر اسلام(ص)، اميرالمومنين(ع) و رهبري دست برنخواهند داشت. حجت الاسلام نوروزي در خطبه اين هفته نمازجمعه با توصيه نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و دوري از محرمات در ادامه بحث هفته‌هاي گذشته پيرامون مبحث بصيرت و توصيه‌هاي پيامبر اسلام به عمار اشاره نمود و جمله‌اي از عمار به زبير در جنگ جمل را مطرح كرد وافزود: عمار در جنگ جمل به زبير گفت كه به خدا قسم اگر همه مردم با علي(ع) مخالفت كنند من با او مخالفت نمي‌كنم و تا زنده‌ام دستم را در دست او مي‌گذارم براي اينكه امام علي(ع) از آن روزي كه خداوند پيامبر اكرم را مبعوث كرد در خط پيامبر حركت كرد.
وي تصريح كرد: مردم مومن و آگاه ايران اسلامي سعي نموده‌اند در راه پيامبر، اميرالمومنين وائمه اطهار بوده و در زمان حاضر كه دشمني‌ها اتفاق افتاده و احتمال بروز ديگر توطئه‌هايي نيز وجود دارد از خط امام و رهبري دست برنخواهند داشت. حجت الاسلام نوروزي در خاتمه با اشاره با مناسبتهاي هفته به 16 دي سالروز شهداي هويزه و در رأس شهيد محمدحسين علم‌الهدي پرداخت. وي همچنين به 17 دي سالروز اجراي قانون نگين كشف حجاب رضاخاني اشاره كرد.
* پارسيان - حجه الاسلام سيدمصطفي نوري حسيني امام جمعه شهرستان پارسيان ضمن سفارش به تقواي الهي، پيرامون مباحث هفته‌هاي گذشته در موضوع قيام امام حسين(ع) به ايراد سخنراني پرداخت. وي در ادامه به روايتي از نبي مكرم اسلام اشاره كرد كه مي‌فرمايد: "شهادت امام حسين(ع) مبارك است". وي افزود: اين شهادت اثر ماندني و جاودان دارد و باعث تجديد حيات اسلام بوده است. حجت الاسلام نوري حسيني در ادامه خطبه‌ها به بيان مناسبت‌ها پرداخت و گفت: ايام انتخابات نزديك است و انتخابات آينده بسيار مهم مي‌باشد. وي افزود: اخلاق انتخاباتي لازم است و كانديداها بايد با رعايت اصول انتخاباتي اين مسائل توجه كنند. نوري حسيني در پايان رزمايش ولايت 90 در خليج فارس و درياي عمان و آبهاي آزاد را نشانه قدرت ايران اسلامي ذكر كرد و اظهار داشت: حيات اقتصادي غرب امروز به اين تنگه اختصاص دارد كه در اختيار ماست.
* بهنمير - امام جمعه بهنمير با گراميداشت سالروز شهداي دانشجو و شهداي هويزه و همچنين گراميداشت قيام مردم قم در 19 دي سال 56، پيرامون خطبه‌ متقين امام علي(ع) فرازي ديگر از نشانه‌هاي اهل تقوي را بيان كرد و گفت: اهل تقوي لغزششان كم است. حجت الاسلام شريف تبار افزود عوامل لغزش انسان كج انديشي، هواپرستي و جهالت و ناداني و غرق شدن در مظاهر مادي است. وي در ادامه به سالروز اجراي طرح استعماري كشف حجاب اشاره كرد و اظهار داشت: رضاخان به دستور انگليسي‌ها به حذف حجاب اقدام كرد تا انگليس بتواند سرمايه‌هاي ملت ايران را به راحتي غارت كند. شريف تبار گفت: حجاب مظهر دين‌داري زن مسلمان بوده و سنگري براي حفظ ارزش‌هاي دين و استحكام خانواده است. وي در ادامه خطبه‌ها به سالروز قيام 19 دي مردم قم در سال 56 اشاره كرد و بيان كرد: قيام 19 دي عمق دلدادگي مردم متدين ايران را به دين و روحانيت نشان داد و مردم با بصيرت به صحنه آمدند. امام جمعه بهنمير افزود: هرگاه مردم بصيرت داشته باشند و احساس تكليف كنند و در صحنه حضور يابند پيروزي قطعي است. وي با اشاره به اهميت انتخابات مجلس و اخلاق انتخاباتي يادآور شد: همه بايد در انتخابات به رعايت اخلاق توجه كند. وي افزود: اخلاق در انتخابات در سه اصل مهم اثري جدي دارد كه آنها اصل رقابت سالم، مشاركت حداكثري مردم و قانون‌مندي مي‌باشند. امام جمعه بهنمير در خاتمه 15 دي ماه سالروز تاسيس گزينش را گرامي داشت و از زحمات هسته‌هاي گزينش تقدير كرد.
* دليجان - حجت الاسلام والمسلمين نيشابوري امام جمعه دليجان در خطبه اول ضمن توصيه به تقوا گفت: بصيرت در دين و سلامت در دين و جلوگيري از آفات دين از ويهل تقوا است وي با اشاره به سالروز شهادت عمار ياسر يار با وفاي پيامبر و حضرت علي(ع) در جنگ صفين گفت: عمار ياسر نماد بصيرت و مبارزه با فتنه بوده هست. وي در ادامه گفت: در هفته گذشته دانشمندان ايراني افتخار ديگري به افتخارات خود افزودند و تست ميله سوخت در قلب راكتور تهران را با موفقيت آزمايش و انجام دادند. دو سال و نيم پيش كه ايران اعلام كرد سوخت رآكتور اتمي تحقيقاتي تهران كه در زمينه توليد انواع راديواكتيو فعاليت مي‌كند رو به اتمام است، غربي‌ها با بي‌توجهي و حتي تحريم پاسخ ايران را دادند.
* شيرگاه - حجت‌الاسلام مهدوي امام‌جمعه شيرگاه طي خطبه‌هاي نماز اظهار داشت: داوري‌ها و موضع‌گيريهاي ما بايد براساس تقوا باشد. امام‌جمعه پيرامون 17 دي سالروز كشف حجاب گفت: بسياري از زنان مؤمنه خطرات زيادي را تحمل كردند و حاضر به شهادت بودند ولي حاضر به كشف و ترك حجاب نشدند، آنها موجب افتخار شدند. امام‌جمعه با يادآوري روز 19 دي آنرا روز دلدادگي به امامت دانست روزي كه علما و مراجع و روحانيت و مردم قم در مقابل اهانت به امام و اسلام قيام كردند و روحانيت شيعه در طول تاريخ با وحدت خود، ‌اسلام را حفظ كردند و امروز بقاء ما به وحدت ماست وحدتي كه حول محور ولايت باشد و امروز بي‌توجهي به ولايت موجب غرق‌شدن در درياي مواج فتنه‌هاست.
* شبانكاره - امام‌جمعه شبانكاره در خطبه‌هاي نماز مردم را به تقواي الهي فراخواند. وي گفت: آنچه در دنيا و آخرت به كار آيد نيكي در گفتار و كردار و عمل به اوامر الهي و دوري از منهيات است. امام‌جمعه گفت از آتش فتنه‌هاي شياطين خود را دور نگهداريم. وي گفت: انتخابات امتحاني است تا جبهه حزب‌الله و حزب‌الشيطان معلوم گردد. امام‌جمعه شبانكاره بر حفظ انقلاب اسلامي و پاسداري از خونهاي شهيدان تاكيد كرد و خاطره شهيد علم‌الهدي و شهداي هويزه را گرامي داشت.
* املش - حجت الاسلام طيبي امام جمعه املش طي خطبه‌هاي نماز مردم را به تقواي الهي دعوت كرد، وي پيرامون صفات عبادالرحمن مطالبي بيان داشت و در ادامه به انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و از مردم خواست در پي انتخاب شايسته و اصلح باشند. امام جمعه از برگزار كنندگان رزمايش ولايت 90 تجليل نمود و به استكبار هشد





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن