تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806892953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اين رشته به جودو لطمه مي زند ميراسماعيلي: به نايب قهرماني كوراش دل‌خوش كرده‌ايم/ جودو نياز به جراحي عظيمي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: اين رشته به جودو لطمه مي زند ميراسماعيلي: به نايب قهرماني كوراش دل‌خوش كرده‌ايم/ جودو نياز به جراحي عظيمي دارد
سرمربي اسبق تيم ملي جودو از شرايط فعلي اين رشته ورزشي انتقاد كرد.


به گزارش سرويس ورزشي برنا، آرش ميراسماعيلي ملي پوش و سرمربي اسبق تيم ملي جودو كه چندي است زمزمه هايي جهت رياستش هم در گوشه و كنار ورزش به گوش مي رسد، كه البته هنوز از سوي وزارت نشين ها هيچ موضوعي در اين مورد مطرح نشده، روز گذشته در ميان جمعي از خبرنگاران به بهانه مناظره با رييس فعلي فدراسيون در مورد وضعيت اين روزهاي رشته اش گفت: با اين قضايا نبايد به اين سبك و سياق برخورد كنيم؛ زيرا از منابع بيت المال استفاده مي كنيم و بايد به آن ارزش بگذاريم. در شرايطي كه هيچ مسئولي از مردم در مورد نتايج ضعيف ملي پوشان عذرخواهي نكرده، به شخصه و به نوبه خودم عذرخواهي مي كنم و بايد به اين موضوع اشاره كنم كه اين نتايج موجب كم شدن انگيزه علاقمندان به جودو شده است.

وي افزود: متاسفانه خيلي از كلاس هاي جودو خالي شده و در ميان مربيان و ورزشكاران هيچ انگيزه اي وجود ندارد. بي شك بسياري از خبرنگاراني كه در اين جمع هستند كارشناسان خوبي محسوب مي شوند و متاسفانه رييس فدراسيون در شان خودش نديده كه در اين جمع كه به دنبال پيدا كردن راه حل براي خارج شدن از بحران است، حاضر شود. بايد پاسخگوي نتايچ ضعيفي باشند كه امروز جودو را مضحكه مردم كرده است. شايد باورتان نشود حتي سوپرماركت محله نيز به دنبال دلايل ناكامي هاي اخير است و با خنده در مورد اين رشته حرف مي زند. آيا اين حق جودو است كه با اين پتانسيل عظيم به اين روز بيفتد؟ بايد شهامت داشته باشيم و جوابگوي تمام حوادث باشيم.

آرش ميراسماعيلي عنوان كرد: اگر تغييري در قوانين بوده بعد از المپيك اعمال شده و براي همه كشورها يكسان بوده است. كشورهاي نه چندان قدرتمندي مثل مغولستان با برنامه ريزي دقيق كلي پيشرفت كرده اند؛ چرا كه بلافاصله بعد از بازي ها استارت كارشناسي را زدند، ولي متاسفانه ما در مسابقه جهاني حاضر شديم و هيچ موفقيتي نداشتيم. تنها توفيقات ما در جام جهاني بوده است كه بدون اغراق در پايين ترين سطح مسابقات بين المللي برگزار مي شود. وقتي براي رقابت هاي نوجوانان جهان دو نفر را اعزام مي كنيم يا در پيكارهاي جهاني جوانان با سه ورزشكار به روي تاتامي مي رويم، نمي توانيم به پشتوانه سازي و استعداديابي تكيه كنيم. آيا بهتر نبود از مربيان خوب و كاركشته در تيم هاي پايه استفاده مي كرديم تا لااقل آينده بهتري را پيش روي جودو مي ديديم؟

مليپوش سابق جودو درادامه اظهار داشت: اگر جودو به موفقيتي رسيده با تك ستاره ها و نخبه ها بوده است. شايد كسي نتواند طلاي جهان را به دست بياورد، اما مي توانستيم با كمي برنامه ريزي لااقل به برنز دل خوش كنيم. نبايد براي منتقدين شمشير را از رو بست و هر فردي انتقاد كرد به سرعت با وي برخورد شود. حاصل اين كار بي انگيزگي است كه حتي گريبان ما را هم گرفته. باور كنيد بسيار گفتيم و در مقابل هيچ اقدامي را شاهد نبوديم.

كاپيتان اسبق تيم ملي ضمن اشاره به مربيان سازنده و امر استعداديابي خاطرنشان كرد: در زمينه مربيگري هيچ گونه كاري نكرديم. واقعا از چند مربي سازنده استفاده كرديم؟ به همين خاطر پتانسيل جودو در اين زمينه اين قدر پايين است. حتي هنوز طرز استفاده از مربيان خارجي را ياد نگرفتيم و بعد از چهار يا پنج ماه تازه يادمان افتاده كه از جيرو برنامه بگيريم. البته ايشان مربي خوبي ميباشد و صاحب مدال المپيك است، اما بهتر بود در كنار رده هايي مثل نوجوانان قرار مي گرفت تا لااقل چهار ملي پوش مثل خودش را تحويل مي داد. جودو نياز به جراحي عظيمي دارد و موضوع امسال يا پارسال نيست. از لحاظ فني مشكل داريم و مطمئن باشيد تا نتوانيم آموزش را به صورت صحيح و به روز وارد باشگاه هايمان كنيم، به هيچ جا نمي رسيم. در صحبت هاي مسوولان به صورت مكرر از پايگاه هاي قهرماني اي مانند اسلامشهر اشاره شده و سوال من اينجاست تاكنون حتي يك استعداد هم از اين پايگاه به تيم ملي معرفي شده؟ اصلا مي دانيد چه كسي مربي اين پايگاه است؟ مردم به جودو مي خندند و من نمي دانم بايد اين درد را به چه كسي گفت؟ نمي دانم آقايان مي خواهند به كجا بروند، در حالي كه بسياري رشته هاي رزمي به سرعت به جلو مي روند. تمام مسائل در جودو معطوف به يك گروه است. باور كنيد در رقابت هايي تيم افغانستان را ديدم و از صميم قلب آرزو كردم اي كاش در ليگ ما به مبارزه مي پرداختند. ملي پوشان اين كشور آنقدر زيبا مبارزه مي كردند كه واقعا جلب نظر مي كرد. اگر تكواندو به جايي رسيده حاصل برنامه ريزي صحيح بوده است. اگر آن ها نيز بعد از ساعي بدون اميد به آينده نگاه مي كردند الان سهميه لازم را براي المپيك نمي گرفتند و بر سر اعزام نفرات با اين همه مدعي رو به رو نبودند. اين رشته به جايي رسيده كه اگر تيم فيكس بزرگسالانش را كنار بگذاريم با تيم دوم يا سومش هم مدال جهاني مي گيرد.

ميراسماعيلي ابراز داشت: مي توانيم در جودو در دو بخش مردان و زنان 14 نماينده به المپيك اعزام كنيم كه واقعا تعداد قابل توجهي است، اما صد افسوس كه اين گونه نشد. به راحتي الميپ 2012 را از دست داديم و از امروز براي دوره بعدي بايد برنامه ريزي دقيقي داشته باشيم. وقتي سرمربي تيم شدم گفتم دو سال نبايد انتظار مدال داشته باشند و در پايان اين مدت حاصل كارم را خواهند ديد، اما متاسفانه شرايط به هيچ وجه براي فعاليت مناسب نبود. وقتي با صراحت و صداقت صحبت كنيم، اگر روزي نيز از اين رشته جدا شديم مطمئن هستم ناممان جاودان مي شود و لااقل خاطرات خوبي در اذهان از خود به جا مي گذاريم. مردم بهترين قاضيان هستند و كاملا به همه امور واقف اند. بايد مشكلات ماليي برطرف شود و ليگ بهترين راهكار براي حل اين موضوع است، اما شما بياييد و وضعيت مسابقات را هفته به هفته نگاه كنيد. وقتي سقف قرارداد 10، 12 ميليون است، چه توقعي مي توانيد از جودوكاراني داشته باشيد كه تازه به اين عرصه وارد مي شوند و با مبالغ پاييني جذب تيم ها مي شوند؟

سرمربي اسبق تيم پارس جنوبي اظهار داشت: مگر آرش ميراسماعيلي كه بود؟ ميراسماعيلي از يك سالن نه چندان ايده آل و از روي تاتامي پاره و لباس پاره به قهرماني جهان رسيد. در جودو استعداد كم نيست، ولي اگر در خانه بنشينيم خود به خود شكوفا نمي شود. در اين ميان نبايد نتايج دوران طلايي جودو را به حساب فرد خاصي نوشت. 5 مدال جهاني در كارنامه فدراسيون است كه چهار تاي آن ها را من به دست آوردم و يك نشان هم نصيب ميران شده است. اينكه تيم ملي شورايي هدايت شود در كجاي دنيا مرسوم است؟ امروز كه سرمربي داريم هيچ كس پاسخگو نيست؛ واي به روزي كه چنين اقدامي را در جودو شاهد باشيم. جالب اينجاست كه رشته اي به اين مهمي را رها كرديم و به موفقيت هاي كوراش و كاتا دل خوشيم. كوراش دارد به جودوي ايران ضربه مي زند. در زمان حضورم در كادر فني تيم ملي بعد از هر تصميمي شاهد جذب ملي پوشان در تيم كوراش بوديم. رشته المپيكي را ول كرديم و چسبيديم به اين گونه مسائل. از افراد هم كه به عنوان مهره استفاده مي شود. يك روز سرمربي جوانان به كادر بزرگسالان اضافه مي شود و روزي ديگر شاهد تغييرات ديگر هستيم.

ميراسماعيلي در پايان گفت: چرا هيچ كس نمي آيد بپرسد كه ميراسماعيلي و ديگر ملي پوشان چرا در برزيل نتيجه نگرفتند. چرا هيچ كس از مشكلات سفرهاي تيم حرف نمي زند و اشاره نمي كند كه با يك وعده غذا در روز نمي شود آن طور كه بايد در مسابقات حاضر شد؟ شهامت داشته باشيم و جوابگوي اين سوالات شويم. خيلي حرف ها را مي توان زد. اي كاش بعد از بازگشت از برزيل اين سوالات را از من مي پرسيدند. به هر حال فكر نميكنم موفق باشيم؛ زيرا برنامه ها صحيح نيست. در برخي اوقات تيم ملي تي شرت يك دست نداشت كه بپوشد و مشكلات اين چنين در جودو بسيار است. متاسفانه تنها نكته اي كه در فدراسيون مد شده تكذيب است و نمونه بارزش را هم در رد دعوت مسوولان برگزاري اين نشست ديديم. خيلي سوال براي پرسيدن از رييس فدراسيون آماده كرده بودم، اما متاسفانه او در اين جلسه حاضر نشد. چرا بعد از رقابت هاي مهم و معتبر پيكارهاي ايلام را برگزار كرديم و واقعا اين مسابقات چه سودي براي جودو كشورمان داشت؟ همه ما دلايل اين ناكامي ها را به خوبي مي دانيم.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن