تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816733810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين سيلي محكمي كه اروپا خوردقشلاق سفراي هلند،آلمان ايتاليا و فرانسه در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: دومين سيلي محكمي كه اروپا خوردقشلاق سفراي هلند،آلمان ايتاليا و فرانسه در تهران
بازگشت سفير هلند به تهران درحاليست كه سفير ايتاليا در طي 10 روز گذشته وارد ايران شده و برآورد مي گردد كه سفير آلمان و فرانسه نيز طي هفته آينده وارد ايران شوند...
آفتاب: بازگشت سفير هلند به تهران درحاليست كه سفير ايتاليا در طي 10 روز گذشته وارد ايران شده و برآورد مي گردد كه سفير آلمان و فرانسه نيز طي هفته آينده وارد ايران شوند...

سفرايي كه در اعتراض به تصرف سفارت انگليس توسط دانشجويان ماه گذشته از ايران خارج شده بودند، دست از پا درازتر به تهران بازگشتند.

وزارت خارجه هلند ساعتي پيش اعلام كرد كه سفير اين كشور امروز به تهران بازگشته است و از فردا سفارت اين كشور به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

در حالي سفير هلند به تهران بازگشته است كه حزب راستگراي PVV هلند كه از احزاب افراطي اين كشور محسوب مي شود، در واكنش به اين اقدام دولت اعلام كرده است كه با اين تصميم دولت آمستردام مخالف مي باشد و سفير اين كشور نبايد به ايران باز مي گشت.

اين درحاليست كه سفير ايتاليا در طي 10 روز گذشته وارد ايران شده و برآورد مي گردد كه سفير آلمان و فرانسه نيز طي هفته آينده وارد ايران شوند.

بنابراين گزارش، پس از اينكه انگلستان در واكنش به تصرف سفارتخانه اين كشور توسط دانشجويان ايراني،سفير و ديپلمات هاي خود را از ايران فراخواند "يوري زورنتال" وزير امور خارجه هلند از سفير اين كشور در ايران خواست كه سريعا محل خدمت خود در تهران را ترك كرده و به هلند عزيمت نمايد.

عزيمت برخي سفراي دول اروپايي از تهران به مقصد كشورهايشان اولين باري نيست كه در طول حيات انقلاب اسلامي اتفاق مي افتد. سالها پيش(1376) نيز سفراي كشورهاي اروپايي در واكنش به احضار سفير كشور آلمان به وزارت خارجه و اعتراض ايران به دادگاهي كه در اين كشور برخي از سران نظام را متهم به ترور چند ايراني كرده بود، از ايران خارج شدند.

پس از اين خروج سفير آلمان از تهران،تمامي كشورهاي اروپايي در اقدامي شتاب زده و بي سابقه، و با هدف تحت فشار قرار دادن ايران، تمام سفراي خود را از ايران خارج كردند و اين در حالي بود كه شايد اگر به عواقب اين اقدام خود مي‌انديشيدند، هرگز به فكر اين اقدام نمي‌افتادند.

يك ماه پس از صدور رأي در ارديبهشت 76 رهبر انقلاب در ديدار سالانه خود با معلمان با اشاره به اين موضوع به گونه‌اي عزتمندانه برخورد كردند، تا سيلي تاريخي به اروپا رقم بخورد. ايشان در اين زمينه فرموند: «همين آقايان اروپايي‌ها؛ همين‌هايى كه ديروز در لوكزامبورگ نشستند و ريش‌هاي‌شان را هم‌قد كردند و با هم حرف زدند و حكمت(!) صادر نمودند، ده‌ها كشور دنيا را استعمار كرده‌اند. اگر استعمار و تضييع حقوق ملت‌ها گناه است، اين گناه فقط بر گردن همين دولت‌هايى است كه نمايندگانشان ديروز نشستند و راجع به ايران حرف زدند كه حقوق بشر را رعايت كند!»

ايشان در ادامه فرمودند: «مگر كسى اهميت مى‌دهد كه اينها چه گفته‌اند؟ البته دستگاه دولتى ما كه بحمداللَّه مواضع بسيار خوبى در مقابل حركت‌هاى زشت اينها داشته است، از حالا به بعد هم بايستى با كمال قدرت عمل كند و در مرحله اوّل، سفير آلمان را فعلاً تا مدّتى نبايد راه بدهد كه به ايران بيايد. بقيه هم كه مى‌خواهند به عنوان يك حركت به اصطلاح آشتى‌جويانه برگردند، مانعى ندارد. خودشان رفته‌اند، خودشان هم برمى‌گردند. ديدند كه رفتن‌شان هيچ اهميتى ندارد. اينها مى‌خواهند برگردند، مانعى ندارد؛ اما در رفتن سفراى ايران به كشورهاى آن‌ها، هيچ عجله‌اى نبايد بشود. بايد سرِ صبر و فرصت ببينند چه چيزى مصلحت است؛ هر چه كه عزّت اسلامى اقتضا مى‌كند - همان طور كه هميشه گفته‌ايم - همان گونه عمل كنند.»

معظم له تاكيد كردند: «اين نكته را، هم اروپايي‌ها و هم ديگران بدانند. اروپا خيال نكند كه ما به او احتياج داريم؛ ابداً. ما به اروپا هيچ احتياجى نداريم. ما كشور خودمان را مى‌توانيم بدون اروپا هم اداره كنيم. حالا فرض كنيد، اگر چهار قلم كالاى لوكس و تجمّلاتى از فلان جا مى‌آيد، نيايد؛ چه اهميتى دارد. آنچه كه مورد نياز ملت ماست، در داخل توليد مى‌شود و اگر هم چيزى باشد كه ما لازم داشته باشيم، خيلى از كشورها هستند كه صف كشيده‌اند تا به ما بفروشند. چه نيازى به اين چند دولت كشور اروپايى است كه خيال مى‌كنند صاحب دنيا هستند؟!»

پس از اين سخنراني، سفراي اروپا يكي يكي و به‌تدريج در آخرين مرحله نيز سفير آلمان به ايران بازگشت تا اين پاياني باشد بر ماجراي قهوه خانه ميكونوس!

شهريورماه سال جاري رهبر معظم انقلاب درباره آنچه كه دست اروپايي ها را در قضيه خروج سفرا از ايران گرفت، فرمودند: «يك روزى يكى از دولت‌هاى اروپايى نسبت به جمهورى اسلامى اظهار علاقه و ارتباط و اينها مي‌كرد؛ همان دولت سر قضيه‌ى قهوه‌خانه‌ى ميكونوس دادگاه تشكيل داد، مسئولين درجه‌ى يك كشور را در آن دادگاه متهم كرد! دولت‌هاى اروپايى با آنها هم‌دست شدند، همه‌شان سفراى خود را از تهران فراخوانى كردند؛ اينها كه يادمان نرفته. خواستند سيلى بزنند، البته سيلى سخت‌ترى خوردند. از همين حسينيه آنچنان سيلى‌اى خوردند كه بعد تا مدت‌ها دنبال علاجش بودند! هر وقت توانستند، آن‎ها درصدد سيلى زدن برآمدند.»

به گزارش بولتن،اما اين حادثه تاريخي درس عبرتي براي برخي از اعضاي اتحاديه اروپا نشد و اين كشورها اين بار با طناب پوسيده روباه پير استعمار به چاهي رفتند كه سالها قبل با طناب آلمان بدان رفته بودند. اكنون نيز براي دوم بار،آنها كه با پاي خود ايران را ترك كرده بودند، بدون هيچگونه دعوتنامه اي به كشورمان برگشته اند تا دومين سيلي را خورده باشند و مناسبات كشور خود با ايران را در سطح مناسبي نگه دارند.

كد مطلب : 142481

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن