تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816858159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان امپراطوري عصر جاسبي در دانشگاه آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: پايان امپراطوري "عصر جاسبي" در دانشگاه آزاد
دومين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد درحالي 21 دي‌ماه برگزار مي‌شود كه جامعه دانشگاهي كشور منتظر انتخاب فرد شايسته و كارآمدي براي جانشيني جاسبي است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، انتقاد از عملكرد مديريت دانشگاه آزاد براي نخستين‌بار در ديدار دانشجويان با محمود احمدي‌نژاد در پاييز 85 مطرح شد.

* ديدار دانشجويان با احمدي‌نژاد در سال ۸۵/ طرح اولين انتقاد به عملكرد مديريت دانشگاه آزاد

در ديدار ياد شده محمد افكانه به نمايندگي از اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور در حضور رئيس جمهور سخن گفت و انتقاداتي را نسبت به مديريت دانشگاه آزاد بيان كرد.

افكانه در آن ديدار گفت كه "به نظر مي‎رسد حتي احمدي‌نژاد هم توانايي مقابله با مافياي دانشگاه آزاد را ندارد..."

البته انتقاد به مديريت دانشگاه آزاد به سخنان نماينده يك اتحاديه دانشجويي محدود نشد و ديگر دانشجويان هم در اين ديدار اقدام به طرح مباحث خود درباره مديريت دانشگاه آزاد كردند كه در همين زمينه نماينده بسيج دانشجويي از احمدي‌نژاد خواست در اسرع وقت مطالبه دانشجويان درخصوص دانشگاه آزاد را پيگيري كند.

* شكل‌گيري جريان انتقادي عليه جاسبي

اين جلسه و سخنان طرح شده در آن جرقه آغاز جرياني انتقادي عليه مديريت دانشگاه آزاد و نحوه اداره اين دانشگاه توسط عبدالله جعفرعلي جاسبي بود.

انتقاداتي كه در روزهاي پس از برگزاري جلسه مذكور شدت يافت و همراهي برخي اساتيد دانشگاه‌ها و همچنين صاحب نظران و دانشجويان دانشگاه آزاد را در پي داشت.

* تشريح دلايل انتقاد دانشجويان به جاسبي/درخواست براي تغيير رئيس دانشگاه آزاد

اين افراد مديريت طولاني مدت جاسبي بر دانشگاه آزاد و عدم كارايي وي در اين دانشگاه، وام‌دار كردن مديران از طريق اعطاي مدارك تحصيلي، بسته بودن فضاي دانشگاه آزاد بر فعاليت دانشجويان در مقايسه با دانشگاه‌هاي دولتي، افزايش كمي دانشكده‌هاي دانشگاه آزاد بدون توجه به ابعاد كيفي، پايين بودن سطح آموزش‌هاي دانشگاه آزاد، عدم نظرات بر روي دانشگاه آزاد و همچنين عدم همكاري اين دانشگاه براي تحقيق و تفحص و... را ازجمله انتقادات خود برمي‌شمردند؛ هرچند انتقادات دانشجويان به جاسبي به موارد ذكر شده محدود نمي‌شد و آنها برخي اتهامات را نيز متوجه رئيس دانشگاه آزاد مي‌دانستند و از وجود اسناد اين اتهامات نيز سخن مي‌گفتند اما هيچگاه اقدامي جدي از سوي مديران وقت دستگاه قضايي براي بررسي اين اسناد مشاهده نشد.

* درخواست از جاسبي براي پاسخگويي/رئيس دانشگاه آزاد هيچ‌گاه نيامد

دانشجويان همچنين در دفعات متعدد از عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد براي حضور در برنامه‌هاي مختلف دانشجويي دعوت كردند و از وي خواستند تا با حضور در اينگونه مراسمات پاسخگوي انتقادات مطرح شده به عملكردش باشد اما اين مسئله هيچ‌گاه محقق نشد و خبري از حضور جاسبي براي پاسخگويي نبود.

دانشجويان عدم حضور جاسبي در اين برنامه‌ها را باعث افزايش ابهامات و انتقادات نسبت به مديريت وي توصيف كردند.

درهمين زمينه عباس انساني دبير سياسي وقت دفتر تحكيم وحدت به خبرنگار فارس گفت "متاسفانه شاهديم آقاي جاسبي علاوه بر پاسخگو نبودن به انتقادات و عدم حضور در محيط‌هاي دانشگاهي براي اقناع دانشجويان، دست به شكايت از منتقدين چه از بدنه دانشجويي و چه از اساتيد دلسوزي چون سليمي‌نمين زده است."

وي همچنين خاطرنشان كرد‌ "از آقاي جاسبي انتظار مي‌رود به جاي برخوردهاي انفعالي و نامناسب با منتقدان، در پاي ميز پاسخگويي حاضر شده و پاسخگو باشد."

البته اين مسئله هيچ‌گاه محقق نشد و جاسبي پاسخگوي منتقدان نبود و فقط آنها را به سياسي كاري متهم مي‌كرد.

* جاسبي خطاب به منتقدان: ميز رياست به من چسبيده است!

البته رئيس دانشگاه آزاد در يك گفت‌وگو خطاب به برخي منتقدان خود كه مي‌گفتند جاسبي به ميز رياست چسبيده است گفت "من بارها گفته‌ام؛ من به صندلي نچسبيدم و اين صندلي است كه به من چسبيده"

* انتقادات دانشجويان موثر افتاد/اصلاح اساسنامه در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي

براساس اين گزارش، ماجراي انتقادات دانشجويان به عبدالله جعفرعلي جاسبي تا سال ۸۷ ادامه داشت و دانشجويان از طرق مختلف شامل برگزاري نشست‌هاي خبري، ميزگرد، مصاحبه و اظهارنظر و بيانيه اعتراض خود را به مديريت دانشگاه آزاد اعلام مي‌‌كردند و خواستار تغيير رئيس اين دانشگاه شدند.

نهايتا فشارهاي دانشجويان در شهريور 87 شوراي عالي انقلاب فرهنگي را وادار كرد تا با در دستور كار قرار دادن اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد زمينه را براي تغيير رئيس اين دانشگاه فراهم كند؛ البته اين اقدام شوراي عالي انقلاب فرهنگي با واكنش منفي عبدالله جاسبي و كريم زارع روبرو شد و آنها طي اظهارنظرهايي جداگانه "هيات موسس دانشگاه آزاد" را مرجع هرگونه تغيير در اساسنامه اين دانشگاه معرفي كردند و خواستار تغيير اساسنامه توسط هيات موسس اين دانشگاه شدند.

شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد را به هيئت موسس اين دانشگاه واگذار كرد اما خروجي اقدامات اين هيئت نه تنها اصلاح اساسنامه نبود بلكه باب جديد به نام "وقف اموال دانشگاه آزاد" گشوده شد.

* فرار به جلو با طعم "وقف اموال"

براساس اين گزارش، در شهريور سال ۱۳۸۸ بود كه هيئت موسس دانشگاه آزاد طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه تمامي اموال غيرمنقول اعم از مشاع يا مفروز و دارايي‌هاي منقول بادوام، حقوق، امتيازات، سهام و تمام اجزا، توابع و متعلقات مربوط به دانشگاه آزاد وقف شده است.

اقدام هيئت موسس دانشگاه آزاد براي وقف اموال اين دانشگاه انتقادات نسبت به مسئولان دانشگاه آزاد را فزوني بخشيد و وارد مرحله جديدي كرد.

مرحله‌اي كه منتقدان با شروع آن اذعان كردند كه نه تنها قرار نيست در اين دانشگاه تحولي در راستاي كمك به بهبود اوضاع دانشگاه صورت گيرد بلكه گويا قرار است با تمام توان روند فعلي اين دانشگاه حفظ شده و ادامه يابد.

در همين خصوص عباس سليمي‌نمين گفت كه وقف اموال دانشگاه آزاد غيرقانوني است و افرادي كه قانونمندي اين دانشگاه را نمي‌خواهند براي اصلاح اساسنامه آن سنگ‌اندازي مي‌كنند.

در آن ايام كشمكش‌ها براي وقف اموال دانشگاه آزاد از سوي دانشگاه آزادي‌ها و تلاش‌‌ها براي جلوگيري از اين وقف با اين استدلال كه وقف اموال عمومي امكان پذير نيست و اين وقف از نظر شرعي و قانوني صحيح نيست توسط تشكل‌هاي دانشجويي و حقوقدانان ادامه داشت تا اينكه اساسنامه دانشگاه آزاد در دي‌ماه سال 88 در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اصلاح و در مورخه 24 فروردين‌ماه سال 89 با تصويب نهايي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، از سوي محمود احمدي‌نژاد رياست اين شورا در 25 ماده براي اجرا ابلاغ شد.

* توقف وقف اموال دانشگاه آزاد با اصلاح اساسنامه و تاكيد دانشگاه آزادي‌ها بر وقف

براين اساس، در اساسنامه اصلاحي مباحثي چون تعيين تكليف اموال دانشگاه، ۴ ساله شدن دوره رياست دانشگاه و تركيب ‌و ساختار جديد هيئت امنا لحاظ شده بود كه برهمين اساس وقف اموال دانشگاه آزاد منتفي و دوران رياست جاسبي هم پايان يافته تلقي مي‌شد.

* سپرده شدن بررسي وقف به يك هيئت فقهي و حقوقي

اساسنامه اصلاح شده بحث وقف اموال و دارايي‌هاي اين دانشگاه را متوقف كرد اما مسئولان دانشگاه آزاد نه تنها از عدم اجراي اساسنامه اصلاحي سخن گفتند بلكه حاضر به پذيرش عدم وقف اموال دانشگاه آزاد نبودند تا اينكه در همان ايام رهبر انقلاب در 2 نامه جداگانه به اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس هيئت موسس دانشگاه آزاد و محمود احمدي‌نژاد رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي برخي موارد را اعلام كردند.

مقام معظم رهبري طي آن نامه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص دانشگاه آزاد را قانوني دانستند و خواستار توقف موقت اجراي اساسنامه اصلاح شده اين دانشگاه براي رفع برخي ابهامات حقوقي و قانوني شدند و هيئت مؤسس دانشگاه آزاد را نيز از تصرف مبني بر وقف اموال اين دانشگاه منع كردند.

* مختومه شدن پرونده وقف اموال دانشگاه آزاد با نظر هيئت فقهي و حقوقي در سال ۸۹

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بررسي امكان شرعي و قانوني وقف اموال دانشگاه آزاد را نيز به هيئتي از متخصصان فقهي و حقوقي به سرپرستي رئيس قوه قضائيه سپردند.

در نهايت آيت الله صادق آملي لاريجاني به عنوان سرپرست هيئت ياد شده از باطل بودن وقف اموال دانشگاه آزاد خبرداد و انتقاداتي را نسبت به طرح وقف اموال از سوي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بيان كرد.

براساس اين گزارش، با تمامي مسائل به وقوع پيوسته در نهايت مطالبه دانشجويان براي تغيير رئيس دانشگاه آزاد و جلوگيري از وقف اموال اين دانشگاه با اصلاح و ابلاغ اساسنامه دانشگاه آزاد تحقق عيني پيدا كرد و يك مطالبه دانشجويي-دانشگاهي پس از ۵ سال محقق شد.

* اصلاح بند 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد/ وقت‌كشي دنباله‌دار براي حفظ جاسبي

اقدامات انجام شده در اين زمينه نويد روزهاي اسلامي و دانشگاهي را براي دانشگاه آزاد مي‌داد اما سال جهاد اقتصادي هم آغاز مطلوبي براي دانشگاه آزاد نداشت؛ زيرا باز هم هيئت موسس دانشگاه آزاد همت و كار مضاعفي براي اجرايي كردن مواد اصلاحي اساسنامه (مواد ۵ و ۱۰) نداشت و روزهاي سال ۹۰ هم بدون انجام اقداماتي در اين خصوص سپري مي‌شد.

برطبق اساسنامه اصلاحي قرار شد زين پس اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد براساس موارد زير انتخاب شوند:
"۱- سه نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها با مرتبه علمي دانشيار و بالاتر به انتخاب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي
۲- سه نفر از اعضاي هيئت مؤسس دانشگاه آزاد كه يكي از آنها حتماً بايد روحاني باشد
۳ـ وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا نمايندگان آنها
۴ـ رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها يا معاون وي
۵ ـ رئيس دانشگاه (دبير هيئت امناء)"

* هيئت امناي جديد اعضاي خود را شناخت/ ماموريت هيئت امنا براي انتخاب جانشين جاسبي

در همين راستا، هيئت موسس دانشگاه آزاد آيت الله هاشمي رفسنجاني، سيدحسن خميني و حميد ميرزاده را براي عضويت در تركيب جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد معرفي كرد و اين ۳ نفر به همراه كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري، مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و حجت‌الاسلام محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها به عنوان اعضاي حقوقي به همراه فرهاد دانشجو، فريدون عزيري و بهمن يزدي صمدي اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد را تشكيل دادند.

هيئت امناي جديد دانشگاه آزاد اعضاي خود را شناخت و وظيفه انتخاب رئيس جديد اين دانشگاه به هيئت ياد شده سپرده شد و قرار است اين هيئت گزينه‌هاي جديد رياست دانشگاه را را انتخاب و به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند.

* وزير علوم مامور برگزاري اولين جلسه هيئت امنا

به گزارش فارس، كامران دانشجو در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه در 22 شهريورماه برگزار شد، مامور برگزاري اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد براي تعيين رئيس جديد شد؛ قرار بود اين جلسه در اولين فرصت برگزار شود اما اين اقدام تا ۳۰ آذرماه به طول انجاميد.

* سلب حق راي جاسبي و حاشيه‌هاي بعد از آن

براساس اين گزارش، پيش از برگزاري اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد خبري مبني بر "سلب حق راي جاسبي توسط احمدي‌نژاد" باعث اعتراضاتي از سوي هيئت موسس دانشگاه آزاد شد.

در همين زمينه، يك منبع آگاه در دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس، با تأييد خبر عدم حق رأي عبدالله جعفرعلي جاسبي رئيس كنوني دانشگاه آزاد در جلسه هيئت امناي اين دانشگاه توسط محمود احمدي‌نژاد رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، گفت "محمود احمدي‌نژاد طي دستوري به كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري، اعلام داشته كه رئيس كنوني دانشگاه آزاد در موضوع بررسي و تأييد رئيس جديد دانشگاه آزاد در جلسه هيئت امناي اين دانشگاه حق رأي ندارد."

وي اذعان كرد كه با توجه به اينكه دستور رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در قالب مصوبه اجرايي است، هيئت مؤسس دانشگاه آزاد درحال بررسي شكايت از احمدي‌نژاد در ديوان عدالت اداري است و هنوز تصميمي در اين خصوص گرفته نشده است.

اين منبع همچنين اعلام كرد "هيئت مؤسس دانشگاه آزاد كه رياست آن بر عهده آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني است معتقدند دستور رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر عدم حق رأي جاسبي در جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد طبق اساسنامه جديد اين دانشگاه غيرقانوني است."

اين موضوع‌گيري هيئت موسس دانشگاه آزاد، اطلاعيه وزارت علوم را در پي داشت كه طي آن با اشاره سلب حق رأي رئيس دانشگاه آزاد در جلسه هيئت امناي اين دانشگاه اعلام شده بود كه به هيچ‌وجه رئيس جمهور چنين دستوري را نداده‌ است؛ بلكه موضوع در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با الحاق يك تبصره به اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي به تصويب اعضاي اين شورا رسيده است.

وزارت علوم همچنين اعلام كرد كه "مصوبه مورد استناد صرفاً درخصوص جايگاه حقوقي رياست وقت دانشگاه آزاد بوده كه محدود و منحصر به فرد خاصي نمي‌باشد، لذا استنتاج ديگر از مفاد تبصره با واقعيت انطباق ندارد."

* سكوت جنبش دانشجويي در سال 90

البته بايد به اين نكته اشاره كرد كه سال 90 با تمامي اتفاقات حادث شده در آن درقبال دانشگاه آزاد، شاهد نوعي سكوت جنبش دانشجويي بود.

دانشجوياني كه در روزهاي سال‌هاي 85 الي 90 تمامي ايام خود را درحالي سپري كردند كه دانشگاه آزاد يكي از محورهاي فعاليت و مطالبات دانشجويان محسوب مي‌شد اما اين فعاليت‌هاي گسترده در سال 90 جاي خود را به سكوتي توام با غفلت داد و زمينه را براي عدم توجه به دانشگاه آزاد و مباحث مرتبط با آن فراهم كرد.

سكوتي كه به نظر مي‌رسد ناشي از نوعي خستگي براي ادامه مطالبه درباره دانشگاه آزاد تا حصول نتيجه و پرداختن به موضوعات ديگر و غفلت از اين مسائل مرتبط با اين دانشگاه بود؛ البته اين سكوت در روزهاي اخير و با بالا گرفتن دوباره بحث جانشيني جاسبي شكست.

* آغاز مجدد مطالبه جدي دانشجويان براي تغيير رئيس دانشگاه آزاد

شكسته شدن سكوت دانشجويان با اعتراض آنها به عدم برگزاري اولين جلسه هيئت امنا دانشگاه آزاد براي انتخاب جانشين جاسبي كليد خورد و با مطالبه جدي براي تحقق اين تغيير ادامه دارد.

دانشجويان در اعتراضات خود كامران دانشجو كه مامور برگزاري اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد بود را مورد خطاب قرار داده و نسبت به عدم برگزاري اين جلسه انتقادات شديدي را مطرح كردند.

* برگزاري اولين جلسه هيئت امنا براي انتخاب جانشين جاسبي

طرح همين انتقادات باعث برگزاري اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد در 30 آذرماه سال 90 شد. اين جلسه پس از تصويب اساسنامه جديد توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مشخص شدن اعضاي هيئت امنا در محل دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد و با حضور تمامي اعضا و همچنين دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي و پيرو مصوبه اين شورا با مسئوليت كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري و با دعوت وي تشكيل شد.

جلسه‌اي كه 4 ساعت به طول انجاميد و به گفته عبدالله جعفرعلي جاسبي در آن به نظر اعضاي هيئت امنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس اين هيئت انتخاب شد.

* جاسبي: زمان بعدي جلسه هيئت امنا مشخص نيست/ محمديان: 21 دي‌ماه زمان جلسه بعدي

جاسبي همچنين از موكول شدن بررسي گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد به جلسه بعدي هيئت امنا خبرداد و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه زمان جلسه آتي اين هيئت چه زماني خواهد بود؟ اعلام كرد كه هنوز زمان اين جلسه مشخص نيست.

سخنان جاسبي در مورد مشخص نبودن زمان جلسه بعدي هيئت امنا درحالي مطرح شد كه حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمديان عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در بيان مصوبات و جزئيات اولين جلسه هيئت امنا اين دانشگاه با اشاره به سه مصوبه اولين جلسه اين هيئت اعلام كرد كه انتخاب رئيس دانشگاه آزاد تنها دستور دومين جلسه هيئت امنا است و اين جلسه ۲۱ دي‌ماه برگزار مي‌شود.

محمديان 3 مصوبه جلسه مذكور را شامل انتخاب آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به رياست هيئت امناي دانشگاه آزاد، برگزاري دومين جلسه هيئت امنا در ۲۱ دي‌ماه با موضوع انتخاب رئيس جديد اين دانشگاه و معرفي كانديداهاي پيشنهادي جايگزين جاسبي برشمرد.

براساس سومين مصوبه جلسه نخست هيئت امناي جديد دانشگاه آزاد قرار شد تا تاريخ ۱۰ دي‌ماه كانديداهاي احتمالي به وزير علوم، تحقيقات و فناوري معرفي و توضيحات لازم در مورد آنان در اختيار تمامي اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد قرار گيرد تا در جلسه ۲۱ دي سال ۹۰ از ميان كانديداها، رئيس دانشگاه آزاد انتخاب شود.

* گزينه‌هاي مطرح براي جانشيني جاسبي و تماس دفتر وزير علوم با گزينه‌ها

هرچند از زمان طرح بحث تغيير رئيس دانشگاه آزاد گمانه‌زني‌هايي درباره گزينه‌هاي جانشيني جاسبي از سوي افراد مختلف مطرح مي‌شد و از فرهاد دانشجو و حميد ميرزاده به عنوان گزينه‌هاي اصلي نام برده مي‌شد اما با گذشت ايام گزينه‌هاي مطرح براي رياست اين دانشگاه از اين 2 نام فراتر رفت و نام‌هايي چون علي اكبر ولايتي، فرهاد رهبر، غلامعلي افروز، محمدحسن شجاعي‌فرد و.... نيز براي جانشيني جاسبي مطرح شدند.

در همين زمينه يك مقام آگاه در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با فارس به تشريح وضعيت گزينه‌هاي مطرح براي جاانشيني جاسبي پرداخت.

وي گفت "با اشاره به اينكه براساس يكي از مصوبات اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد 10 دي‌ماه آخرين فرصت اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد براي اعلام اسامي گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد به دفتر وزير علوم بود؛ دفتر وزارت علوم تاكنون با گزينه‌هاي متعدد رياست دانشگاه آزاد تماس حاصل كرده است.

اين منبع آگاه افزود: دفتر وزارت علوم با علي‌اكبر ولايتي به عنوان يكي از گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد تماس حاصل كرده اما مشخص نيست كه وي كانديداتوري رياست دانشگاه آزاد را قبول كرده يا نه.

وي همچنين خاطرنشان كرد: با غلامعلي افروز عضو هيئت علمي دانشگاه تهران نيز تماس حاصل شده و وي كانديداتوري رياست دانشگاه آزاد را قبول كرده و سوابق كاري و علمي خود را به دفتر وزارت علوم ارسال كرده است.

اين مقام آگاه در وزارت علوم در ادامه گفت: دفتر وزارت علوم با محمدحسن شجاعي‌فرد مشاور وزير علوم و يكي ديگر از گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد تماس حاصل كرده اما مشخص نيست كه وي كانديداتوري رياست دانشگاه آزاد را قبول كرده است.

وي تصريح كرد: دفتر وزارت علوم با فرهاد دانشجو رئيس سابق دانشگاه تربيت‌مدرس، عباس طائب مشاور عالي وزير علوم و فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران نيز تماس حاصل كرده اما اين 3 گزينه از قبول رياست دانشگاه آزاد انصراف داده‌اند.

وي افزود: دفتر وزارت علوم با محمدحسين سرورالدين رئيس سازمان سنجش آموزش كشور نيز به عنوان يكي از گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد تماس گرفته اما مشخص نيست كه وي كانديداتوري خود را قبول كرده و سوابق كاري و علمي خود را ارسال كرده است اما ظاهرا موافق پذيرش رياست دانشگاه آزاد نيست.

اين مقام آگاه اظهار داشت: دفتر وزارت علوم با حميد ميرزاده دبير هيئت موسس دانشگاه آزاد نيز تماس گرفته و وي كانديداتوري خود را اعلام كرده است. محمدعلي نجفي عضو شوراي شهر تهران كه يكي ديگر از گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد بود، سوابق كاري و علمي خود را به دفتر وزارت علوم ارسال نكرده است.

وي خاطرنشان كرد: با محمد سليماني وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات و امير مظاهري معاون فرهنگي دانشگاه آزاد نيز به عنوان گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد تماس گرفته شده اما مشخص نيست اين دو گزينه كانديداتوري خود را اعلام كرده‌اند يا خير.

اين مقام آگاه در وزارت علوم گفت: دفتر وزارت علوم با علي‌محمد رنجبر عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي شريف و كريم زارع معاون پارلماني دانشگاه آزاد نيز به عنوان دو گزينه ديگر رياست دانشگاه آزاد تماس حاصل كرده است.

براساس اين گزارش، دفتر وزارت علوم سوابق اجرايي و علمي افرادي را كه با كانديداتوري خود براي رياست دانشگاه آزاد موافقت كرده‌اند را به اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد ارسال مي‌كند و اين اعضا تا روز چهارشنبه 21 دي فرصت دارند تا بر روي گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد مطالعه كنند.

حال با توجه به مطالبه جدي دانشجويان براي تغيير رئيس دانشگاه آزاد و انتخاب فرد شايسته‌اي به عنوان جانشيني جاسبي انتظار اين است كه اعضاي هيئت امناي اين دانشگاه با انجام تمامي اقدامات لازم فرد شايسته و كارآمدي را در 21 دي‌ماه سال 90 به عنوان رئيس دانشگاه آزاد برگزينند تا شاهد روند روبه‌رشد اين دانشگاه در سال‌هاي آتي باشيم.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن