تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814705742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فلاحت پيشه در گفتگو با مهر:استراتژي ايران در برابر دشمنان خود مقابله به مثل منطقه اي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فلاحت پيشه در گفتگو با مهر:استراتژي ايران در برابر دشمنان خود مقابله به مثل منطقه اي است
استراتژي ايران در برابر دشمنان خود مقابله به مثل منطقه اي است
رئيس كميته سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سياست ايران مقابله به مثل منطقه اي است اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران امكان مقابله به مثل را براي خود از هر مكاني كه ضربه اي به جمهوري اسلامي وارد شود قائل است.

حشمت الله فلاحت پيشه در گفتگو با خبرنگار پارلماني مهر با تاكيد بر اينكه استراتژي جمهوري اسلامي تهاجمي نبوده و در چارچوب استراتژي تدافعي تعريف مي شود اظهار داشت: زبان آمريكا تهديد است و ايران هم بايد در قبال هر تحرك نظامي آمريكا در منطقه به عنوان يك تحرك تهديد آميز در قالب برگزاري رزمايش مقابله به مثل كند.

نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: رزمايش هايي كه جمهوري اسلامي در دوران بعد از جنگ تحميلي انجام مي دهد كاملا متناسب با نوع تهديد هايي كه دشمنان در قبال ايران هر چند وقت يك بار به كار مي برند.

وي با بيان اينكه سياست ايران مقابله به مثل منطقه اي است اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران امكان مقابله به مثل را براي خود از هر مكاني كه ضربه اي به جمهوري اسلامي وارد شود قائل است.

فلاحت پيشه تصريح كرد: در صورتي كه ايالات متحده با زبان تهديد كماكان موضع حضور در آب راه هاي ايران را حفظ كند، جمهوري اسلامي هم مقابله به مثل خواهد كرد.

وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي هيچ گاه پيش قراول جنگ و تقابل نظامي نبوده است و زبان نظاميان ما زبان تهديد نيست بلكه زبان دفاع كنند.

عمق استراتژيك ايران مديريت جنگ را براي آغاز كننده آن غير قابل كنترل مي كند

فلاحت پيشه با اشاره به اينكه از سال 1994 اساسنامه ناتو تغيير كرده و سياست تهاجمي با اقدام نظامي در دستور كار ناتو و آمريكا قرار گرفته است اظهار داشت: ايران كشوري متفاوت با كشورهايي است كه هدف استراتژي تهاجمي آمريكا قرار گرفته اند ،جمهوري اسلامي امكان وارد آوردن ضربه متقابل به كشور مهاجم را دارد و داراي عمق استراتژيك است كه مي تواند مديريت تحولات جنگ را براي شروع كننده آن غير قابل كنترل كند.

به گزارش خبرنگار مهر هفته گذشته رزمايش ولايت از منطقه تنگه هرمز، شرق تنگه هرمز، درياي عمان، آب هاي آزاد شمال اقيانوس هند تا مدار 20 درجه شمالي در بعد اجراي عمليات و از آب هاي آزاد در شمال اقيانوس هند تا مدار 10 درجه شمالي و خليج عدن به عنوان بعد اطلاعات منطقه رزمايش، انجام شد.

پس از اين رزمايش معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه براي پرهيز از هر وضعيت ناخوشايند، آمريكايي‌ها چاره‌اي جز ترك منطقه ندارند، گفت: به آمريكائيها مي‌گوييم بهتر است حالا كه رفته ايد ديگر بر نگرديد و در صورت بازگشت مشكلات احتمالي آينده بر عهده شما خواهد بود.

سردار سرتيپ پاسدار سيد مسعود جزايري در گفتگو با شبكه تلويزيوني پرس تي وي با اشاره به اخطار اخير ناوگان دريايي ايران به ناو هواپيما بر آمريكايي اظهار داشت: ما هيچ ادعايي اضافه بر حقوق شناخته شده بين‌المللي نداريم و در عين حال نسبت به حفاظت از حقوق خود قاطع هستيم و آمريكا بايد اين قاطعيت را درك كند.

وي در پاسخ به سئوالي در خصوص اينكه چه تغييراتي در معادلات منطقه‌اي باعث شده در اين برهه زماني به ناو آمريكايي هشدار داده شود تصريح كرد: حضور طولاني مدت آمريكايي‌ها در منطقه باعث افزايش ناامني و ناآرامي بوده و احتمال بروز تنش و برخورد را بيشتر مي‌كند، بنابراين براي پرهيز از هرگونه وضعيت ناخوشايند بعدي، آمريكا بايد منطقه را ترك كند.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن