تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812688500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي كفاشيان:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: علي كفاشيان:
خبرگزاري فارس: رئيس فدراسيون فوتبال گفت: سعيدلو از من خواست در انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا شركت نكنم تا او راي بياورد.


به گزارش خبرگزاري فارس، علي كفاشيان صبح امروز ميهمان برنامه ورزش و مردم بود.
وي قبل از اينكه در خصوص مسائل كلان فوتبال صحبت كند پيش از پخش بازي پرسپوليس مقابل ملوان انزلي كه منجر به شكست 2 بر صفر سرخپوشان شد در خصوص دنيزلي گفت: بايد به مربيان فرصت داده شود. نبايد از دنيزلي توقع معجزه داشت.

وي سپس درباره اينكه گفته از لج خبرنگاران مي‌خواهد در انتخابات فدراسيون فوتبال كانديدا شود، اظهار داشت: حرصم در نيامده بود كه اين جواب را دادم. برخي از دوستان مطبوعاتي دوست ندارند من كانديدا شوم و من هم اين حرف را زدم. برخي جواب‌ها برمي‌گردد به نحوه‌ سؤالاتي كه از ما پرسيده مي‌شود. برخي از سؤال‌ها فني نيست و من هم مجبور مي‌شوم جواب‌هاي حاشيه‌اي بدهم.

كفاشيان در خصوص تغيير اساسنامه فدراسيون فوتبال تصريح كرد: اساسنامه فدراسيون فوتبال كه در اين 4 سال مورد استفاده قرار گرفت توسط كميته انتقالي تدوين شد و ما بر اساس همين كار را آغاز كرديم. در جريان كار متوجه شديم برخي از بندهاي اين اساسنامه نياز به اصلاح دارد. از سال گذشته بحث اصلاح برخي از بندهاي اساسنامه در مجمع فدراسيون فوتبال مطرح شد و در نهايت اين مسئله به تصويب رسيد كه در برخي از بند‌ها بازنگري شود. حتي برخي از مواردي كه بايد اصلاح مي‌شد را در مجمع عادي فدراسيون مطرح كرديم. سپس گروهي را مشخص كرديم تا براي اصلاح اساسنامه بحث‌هاي لازم را انجام دهند.

وي افزود: در همين بحث‌ها روي يكي دو بند اختلاف نظر پيش آمد و براي رفع اين اختلافات قرار شد گروه 13 نفري براي بازنگري اين يكي دو بند تشكيل شود. در مجمع قبلي گفتيم كه اگر قرار باشد اين بازنگري صورت گيرد ممكن است انتخابات فدراسيون به تعويق بيفتد و اعضاي مجمع هم گفتند اين مسئله اشكالي ندارد.

رئيس فدراسيون فوتبال اضافه كرد: اين گروه 13 نفر شامل 4 نماينده از باشگاه‌ها، 4 نماينده از روساي هيئت فوتبال، يك نماينده از وزارت ورزش، يك نماينده از سازمان نيروهاي مسلح، يك نماينده از فدراسيون فوتبال و دو نماينده از افرادي كه اساسنامه فعلي را تدوين كردند مشغول به كار شدند. يكي از بندهايي كه اختلاف نظر در آن وجود داشت بحث انتخاب نواب رئيس بود اينكه پيشنهاد شده بود نواب رئيس توسط رئيس فدراسيون به مجمع معرفي شوند يا طبق اساسنامه فعلي با انتخابات معرفي شوند.

وي گفت: پيشنهاد من اين است كه نواب رئيس توسط رئيس انتخاب شوند. اين افراد معرفي شده توسط رئيس فدراسيون در مجمع معرفي مي‌شوند و مجمع مي‌تواند به آنها راي ندهد و رئيس فدراسيون بايد فرد جديدي را معرفي كند تا زماني كه اين نواب رئيس انتخاب شوند رئيس فدراسيون مي‌تواند براي اين قسمت‌ها سرپرست مشخص كند. من براي خودم اين كار نمي‌كنم. حرف من اين است اگر بر فرض قرار است من و فردي كه مي‌خواهد نايب رئيس من شود اختلاف داشته باشيم و هر دو هم كانديدا شويم ممكن است در طول كار اختلاف‌هاي زيادي داشته باشيم.

كفاشيان در پاسخ به اين سؤال كه بايد در اين 4 سال چنين مشكلي را با نواب خود داشته است يا خير، گفت: به اين شكل نبوده اما بحثم مديريتي است. من سابقه 30 سال مديريتم را در ورزش مي‌گويم و اين حرف را براي رئيس خوشبخت آينده فدراسيون فوتبال مي‌زنم. من حتي در اين زمينه با فيفا هم صحبت كردم و آنها هم مي‌گويند اگر قرار است نايب رئيس نقش اجرايي داشته باشد بهتر است رئيس فدراسيون نوابش را انتخاب كند. همدلي مهمترين اصل براي مديريت است.

كفاشيان در خصوص اينكه آيا از عملكرد نبي دبير كل فدراسيون رضايت دارد يا خير عنوان كرد: از ايشان راضي هستم. او يك فرد، با تجربه فوتبالي خوب است. بيشتر كارها را نبي انجام مي‌دهد و ما بيشتر مصاحبه مي‌كنيم!

رئيس فدراسيون در پاسخ به اين سؤال كه چرا اختلاف نظر بين اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون با شخص او اكنون نمايان شده گفت: اختلاف نظر‌ هميشه هست.. فدراسيون فوتبال را بايد يك گروه اداره كند. كار فوتبال وسيع است و اختلاف نظر‌هاي آن هم وسيع است. من مي‌گويم شرايط بايد طوري باشد كه اگر رئيس فدراسيون حرفي مي‌زند اعضاي هيئت رئيسه يا گروه‌هاي ديگر اختلاف نظر شديدي با رئيس نداشته باشند. وحدت مهمترين عامل موفقيت يك فدراسيون است. اختلاف نظر مي‌تواند باشد اما حرف آخر را رئيس بزند.

كفاشيان در مورد اينكه چرا برخي اخبار در فدراسيون فوتبال به سرعت رسانه‌اي مي‌شود، گفت: چنين مسئله‌اي در فوتبال مرسوم اس.ت وقتي مطلبي را دو نفر مي‌دانند ديگر نمي‌توان آن را مخفي نگه داشت.

وي در مورد اينكه چرا مدتي است سكوت كرده و كمتر مصاحبه مي‌كند، تاكيد كرد: از رسانه‌ها مي‌خواهم اين 2 ماه آينده هم دندان روي جگر بگذارند و اجازه دهند بقيه صحبت كنند. به من ايراد گرفته مي‌شد به عنوان رئيس فدراسيون زياد صحبت مي‌كنم كه من هم به نصايح آنها گوش و ترجيح دادم كمتر صحبت كنم. به لحاظ روحي هم شرايطم طوري بود كه احتياج به بازنگري داشتم.

كفاشيان درباره درباره اينكه حضور افراد غير فوتبالي در فوتبال تا چه زماني بايد ادامه داشته باشد، اظهار داشت: مجمع فدراسيون فوتبال 75نفره است. در مجمع فوق العاده‌اي كه داشتيم من، نواب رئيس و اعضاي هيئت رئيسه در راي گيري شركت نكرديم چرا كه حق راي نداريم اما ساير اعضا كه شامل روساي هيئت‌هاي فوتبال و مديران باشگاه‌ها مي‌شد در راي گيري حضور داشتند. تمام اين افراد سال‌ها است كه در فوتبال مشغول مديريت هستند. البته اين را هم قبول دارم برخي از مديران باشگاه كه از سوي برخي نهادها انتخاب مي‌شوند فوتبالي نيستند و من هم مي‌گويم كساني بايد در باشگاه‌ها حضور پيدا كنند كه مديريت فوتبالي را بدانند.

كفاشيان ادامه داد: اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال را افراد فوتبالي تشكيل دادند و وقتي آنها راي مي‌دهند آيا نبايد اين راي را محترم دانست؟ اينكه مي‌گويند فرد بايد فوتبالي باشد يعني چه؟ من كه رئيس فدراسيون فوتبال هستم 30 سال است كه مديريتي ورزشي مي‌كنم. شما من را با كسي كه چمن را آب مي‌دهد مقايسه كنيد، كسي كه چمن را آب مي‌دهد بايد حتما فوتبالي باشد؟ رئيس فدراسيون بايد سابقه مديريت داشته باشد و بر مسائل سياسي، اقتصادي و اجتماعي اشراف داشته باشد.

وي تصريح كرد: رئيس فدراسيون به تنهايي نمي‌تواند در هر مسئله‌اي دخالت كند. مثلا چند وقت قبل براي شركت در مجمع هيئت فوتبال استان خراسان جنوبي به آنجا سفري داشتم و در خصوص برنامه‌هاي كلان استان مسائلي را جمع آوري كردم. كار من نظارت بر اين است كه اين مسائل حل شود. نمي‌توانم در تمام جزئيات مسائل دخالت داشته باشم. مثلا من نمي‌توانم در كار كميته داوران فوتبال دخالت مستقيم داشته باشم. شايد گاهي با برخي تصميمات اين كميته موافق نباشم اما به آن احترام مي‌گذارم چون كار من تخصصي داوري نيست حتي اگر تخصص هم داشته باشم نبايد دخالت كنم.

كفاشيان در پاسخ به اين سؤال كه چرا 4 سال قبل در انتخابات فدراسيون فوتبال شركت كرد گفت: دبير كل ملي المپيك بودم و در حالي كه 10 ماه تا پايان ماموريتم باقي مانده بود از من خواسته شد به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال در كنار علي آبادي كانديدا شوم. آن زمان اعلام شد كه رئيس سازمان تربيت بدني نمي‌تواند براي رياست فدراسيون كانديدا شود و بدين ترتيب آقاي علي آبادي كنار رفت و من و شهنازي مانديم.

وي افزود: همان زمان خواستم در زمان ثبت نام كانديداها تجديد نظر شود كه من هم بروم دنبال كار و زندگي‌ام اما گفتند اگر اين اتفاق بيفتد بار ديگر فوتبال‌مان تعليق مي‌شود. شهنازي از من هم زرنگ تر بود و خود را كنار كشيد. آن زمان رئيس كميته انتقالي يك اشتباهي كرد -كه البته ناظر فيفا هم بود- و روزي كه قرار بود رئيس فدراسيون انتخاب شود گفت ديگر راي گيري لازم نيست و انگار خسته شده بودند و مي‌خواستند يك نفر را به عنوان رئيس انتخاب كنند. زماني كه رئيس فدراسيون فوتبال شدم تا 8 ماه در 2 پست فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك فعاليت مي‌كردم.

كفاشيان در پاسخ به اين سؤال كه آيا دوست داشتيد در كميته ملي المپيك به كارتان ادامه دهيد، خاطرنشان كرد: اين مسئله دست خودم نبود و من در اين فضا افتادم. حتي به علي آبادي چند بار گفتم كه چرا اين كار را كردي و او گفت نمي‌خواستم اين طور شود.

وي در توضيح بيشتر درباره اينكه چرا بين مسئولان فدراسيون فوتبال اين اختلاف نظر‌ها وجود دارد، گفت: اختلاف نظر از اول بوده است. هميشه هم مي‌گويند اين اختلاف نظر است كه باعث مي‌شود كاري انجام شود و اساسنامه فدراسيون فوتبال به ما ياد مي‌دهد كه نظر همديگر را بپذيريم. هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال براي اين است كه نظر‌ها را جمع كنيم و حتي خيلي مواقع بوده كه نظر من مخالف نظر اعضاي هيئت رئيسه بوده است.

كفاشيان تاكيد كرد: متاسفانه ما اين فرهنگ را نداريم كه نظرات همديگر را بپذيريم ولي در اين 4 سال در فدراسيون فوتبال تمرين تعامل را كرده‌ايم و هميشه تلاش كرده‌ايم طبق اساسنامه رفتار كنيم. مثلا در مورد كميته داوران نظرمان بر اين بوده كه يك نفر نمي‌تواند تصميم گيرنده باشد و بايد يك گروه 5 نفر اين كميته را اداره كند و اكنون در كميته داوران همه كارها تقسيم شده است اما برخي از كميته‌ها هستند كه اين كار را خوب انجام نمي‌دهند. يا مثلا در مورد كميته فوتسال هم ما هيئت رئيسه انتخاب كرديم در حالي كه عباس ترابيان اوايل برايش سخت بود كه چنين تصميمي را اجرا كنيم. در ليگ آزادگان هم مجمع انتخاب كرديم.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينكه آيا كارش خودش در اين فدراسيون را تمام شده مي‌داند يا خير، گفت: من به اين نتيجه نرسيده‌ام كه كارم تمام شده اما اين مجمع فدراسيون فوتبال است كه تصميم مي‌گيرد و تشخيص مي‌دهد از من بهتر وجود دارد يا نه.

وي درباره اينكه فكر نمي‌كند ليگ برتر به دليل تعداد بالاي تيم‌ها فشرده برگزار مي‌شود، تصريح كرد: در فوتبال يك نفر نمي‌تواند تصميم گيرنده باشد. امروز شرايط ليگ برتر ما به گونه‌اي است كه حتي كي‌روش نيز مي‌گويد برگزاري ليگ با 18 تيم به ضرر فوتبال ايران است براي حل شدن اين مسئله ما مجوز صدور پروانه حرفه‌اي براي باشگاه را در نظر گرفته‌ايم.

كفاشيان اظهار داشت: به خاطر 6 امتياز نتوانستيم سهميه كامل ليگ قهرمانان آسيا را كسب كنيم و اگر برخي استاديوم‌هاي ما تغييراتي داده بودند و يا مديريت برخي از باشگاه‌هاي ما بهتر بود امتياز بيشتري مي‌گرفتيم. از طرفي هم انتظار نداريم يك‌ شبه همه چيز درست شود. خيلي كشورهاي ديگر در آسيا هم هستند كه مشكلات ما را دارند. در هر صورت براي تغيير اين شرايط بايد يك سري از قوانين‌مان درست شود و من به باشگاه‌ها اين ابلاغيه را داده‌ام كه اگر شرايط حرفه‌اي پيدا نكنند پرونده حرفه‌اي براي آنها صادر نمي‌شود و اجازه حضور در ليگ برتر را به آنها نمي‌دهيم.

كفاشيان در پاسخ به اين سؤال كه آيا در مدت زمان حضورش در فدراسيون فوتبال استقلال كاري داشته يا خير، گفت: براي اداره فوتبال فقط من تصميم گيرنده نيستم. بايد از قواعد مملكت‌مان هم پيروي كنيم و نظرات نمايندگان مجلس دولت و مسئولان ورزشي را هم بدانيم. فقط فدراسيون فوتبال پاسخگوي مسائل فوتبال نيست. شما شاهد هستيد كه وزير ورزش براي پاسخگويي به مجلس شوراي اسلامي مي‌رود.

وي ادامه داد: زماني كه معاونت ورزشي سازمان بودم و به عنوان رئيس مجمع فدراسيون فوتبال در اين جلسه شركت كرده بودم و آقاي دادكان رئيس فدراسيون بود وقتي گزارش مجمع را به من داد در نامه‌اي به آقاي مهرعليزاده رئيس وقت سازمان تربيت بدني نوشتم كه گزارش اين مجمع يكي از بهترين گزارش‌ها بوده است.

كفاشيان يادآور شد: مي‌خواهم يك مسئله‌اي را بگويم. از اختلاف پيش آمده بين دادكان و رئيس وقت سازمان تربيت بدني چه كسي لطمه خورد، مسلما فوتبال چرا كه باعث تعليق شدن فوتبال ما شد و آسيب خورديم. نمي‌توانيم بگوييم استقلال يعني اينكه رئيس فدراسيون همه تصميمات را خودش بگيرد.

كفاشيان درباره از دست دادن كرسي‌هاي ايران در كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: زماني كه بحث حضورم به عنوان كانديدا در انتخابات هيئت رئيسه كنفدراسيون فوتبال آسيا مطرح شد آقاي سعيدلو عنوان كرد كه مي‌خواهد به عنوان نايب رئيس AFC در انتخابات شركت كند. صحبت‌هاي زيادي در اين باره انجام شد.

وي اضافه كرد: وقتي بن‌همام به ايران آمد و ما اين قضيه را با او مطرح كرديم او گفت موافق نيست كه از غير فوتبالي‌ها يا مسئول يك كشور در اين انتخابات شركت كنند. با اين حال ما لابي‌هاي زيادي انجام داديم و قرار شد من هم به عنوان عضو هيئت رئيسه كنفدراسيون آسيا كانديدا شوم. براي من مهم اين بود كه يك نفر از ايران بتواند اين كرسي را در اختيار بگيرد و ايران يك نماينده داشته باشد.

كفاشيان تاكيد كرد: همان زمان‌ سعيد‌لو به من گفت اگر قرار باشد شما در اين انتخابات شركت كنيد من راي كمتري مي‌آورم و بهتر است از انتخابات كنار بكشي و من با وجودي كه چندان رضايت نداشتم براي اينكه سعيدلو بتواند به عنوان نايب رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا راي بياورد اين مسئله را پذيرفتم. ايشان هم راي بدي نياورد و حتي در سطح بين المللي هم حمايت شد. شايد اگر من هم كانديدا نمي‌شدم راي نمي‌آوردم اما شانس بيشتري براي انتخاب شدن داشتم. در هر صورت اين يك تصميم مديريتي بود كه من با آن موافق نبودم.

وي با اشاره به حذف تيم اميد تاكيد كرد: اتفاقاتي افتاد كه در نهايت منجر به اين شد سرپرست قبلي كنار برود و سرپرست جديد بياوريم و آن اتفاقات افتاد. اين مسئله براي من تجربه شد كه اگر افرادي را انتخاب مي‌كنيم به جاي بركناري به فكر حمايت و برطرف كردن نواقص باشيم. حتي اين مسئله براي سپاهان اتفاق افتاد كه آن هم به مسائل مديريتي ربط پيدا مي‌كرد.

كفاشيان در پاسخ به اين سؤال كه در چه شرايطي رئيس فدراسيون موفق است عنوان كرد: سؤال من اين است كه آيا اگر يك تيم به جام جهاني نرفت بايد رئيس آن فدراسيون را بركنار كرد يا فاتحه‌اش را خواند؟ ما بايد فاكتورهاي مختلف را جمع كنيم؛ از مسائل ساختاري گرفته تا فعاليت‌هاي مربوط به تيم‌هاي پايه و بعد از اينكه توانستيم به يك ثبات برسيم مي‌توانيم در اين خصوص اظهار نظر كنيم. فوتبال بايد داراي ثبات شود. اگر من هم نبودم بايد رئيس بعدي فدراسيون كه مي‌آيد او را حمايت كنيم. من حاضرم تمام تجربه‌ام را در اختيارش بگذارم. 25 سال قبل وقتي من را از فدراسيون دو و ميداني كنار گذاشتند و نفر جديد آمد تجربياتم را در اختيارش گذاشتم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا انتخابات فدراسيون فوتبال بر اساس اساسنامه قبلي صورت مي‌گيرد يا اساسنامه جديد، گفت: در همان اساسنامه قبلي هر گونه اصلاح اساسنامه بر عهده مجمع فدراسيون فوتبال گذاشته شد و در اين زمينه دولت اين اختيار را به مجمع داده است. اگر فيفا اساسنامه اصلاح شده را تاييد نكند بر اساس بند قبلي اساسنامه انتخابات صورت مي‌گيرد.

كفاشيان در مورد انتقادهاي عابديني مدير عامل باشگاه داماش در خصوص تصميمات گرفته شده در مجمع فدراسيون فوتبال گفت: آقاي عابديني يك فرد پرتلاش و مثمر ثمر در فوتبال است و در گفتن حرف‌هايش رودربايستي ندارد. ايشان مي‌گويد من در فوتبال غربيه‌ام اما ساير مجمع فدراسيون فوتبال كه غربيه نيستند و همه آنها راي دادند. خود عابديني بارها به من گفته است كه از او قوي‌تر هستم.

كفاشيان با تاكيد بر اينكه انتخاب نواب فدراسيون فوتبال توسط رئيس جاي نگراني ندارد تصريح كرد: اين مسئله براي فوتبال دردسر نمي‌شود. مگر رئيس جمهور وزراي را انتخاب و سپس آنها را به مجلس معرفي نمي‌كند و صلاحيت‌شان را از مجلس نمي‌گيرد؟ در فدراسيون فوتبال هم اعضاي مجمع مي‌توانند به افراد معرفي شده راي ندهند. مجمع فدراسيون با من تعارف ندارد. آنها مي‌دانند كه من چه كسي را به چه منظوري مي‌آورم.

كفاشيان با توضيح اينكه در زمينه فوتبال پايه فعاليت‌ زيادي صورت گرفته در پاسخ به اين سؤال كه در آوردن كي روش به ايران چقدر نقش داشته گفت: ما در هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال تصميم گرفتيم يك مربي باتجربه به خدمت بگيريم و اكثر اهالي فن هم به كي‌روش نمره مثبت دادند. آقاي سعيدلو هم براي حضور كي‌روش ما را حمايت كردند و دلداري دادند و گفتند مبلغ قرارداد او توسط سازمان پرداخت مي‌شود.

كفاشيان در پايان اين گفت و گو در خصوص موارد زير اظهار نظر‌هاي تك جمله‌اي داشت.

فدراسيون فوتبال: فعال و اتاق شيشه‌اي
دو و ميداني: ورزش پايه
نواب رئيس: همكار و همدل
حذف از جام جهاني: اتفاق بد براي فوتبال
كي‌روش: مربي خوب و باتجربه
انتخابات فدراسيون: همه نگاه‌ها به آن است
علي دايي: از بهترين‌هاي فوتبال
اساسنامه: اميدوارم تصويب‌اش انجام شود.
خبرنگار: اشخاص كنجكاو و منتقد
انتهاي پيام/

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن