تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر اعلام شد؛صادرات نفت به چين كاهش نمي‌يابد/ آغاز مذاكرات براي تمديد قراردادنفتي با چين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر اعلام شد؛صادرات نفت به چين كاهش نمي‌يابد/ آغاز مذاكرات براي تمديد قراردادنفتي با چين
صادرات نفت به چين كاهش نمي‌يابد/ آغاز مذاكرات براي تمديد قراردادنفتي با چين
مدير امور بين الملل شركت ملي نفت با رد كاهش صادرات نفت ايران به چين از مذاكره با شركتهاي چيني براي تمديد قراردادهاي نفتي براي سال 2012 خبر داد و گفت: شركتهاي چيني تاكنون درخواستي براي كاهش واردات نفت مطرح نكرده اند.

سيدمحسن قمصري در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت صادرات نفت خام ايران به چين گفت: در حال حاضر مذاكرات براي تمديد قراردادهاي فروش نفت براي سال 2012 ميلادي در حال انجام است.

مدير امور بين الملل شركت ملي نفت ايران با اعلام اينكه كاهش صادرات نفت ايران به چين مطرح نيست، تصريح كرد: شركتهاي چيني قصد اعمال تغييراتي در نحوه پرداخت منابع مالي را دارند كه در اين باره مذاكرات در حال انجام است.

اين مقام مسئول در پاسخ به اين سئوال مهر كه سايت ساينوپك چين از احتمال واردات نفت خام از ايران خبر داده است، اظهار داشت: شركتهاي چيني طرف قرارداد با شركت ملي نفت ايران تاكنون درخواستي براي كاهش واردات نفت مطرح نكرده اند.

وي با رد ادعاي برخي از رسانه هاي غربي مبني بر افزايش حجم صادرات نفت ايران به چين تا مرز 600 هزار بشكه در روز، تالكيد كرد: در شرايط فعلي با احتساب قراردادهاي تك محموله؛ حجم صادرات نفت خام ايران به اين كشور آسيايي به مرز 500 هزار بشكه در روز رسيده است.

به گزارش مهر، شركت ملي نفت ايران در اكتبر سالجاري ميلادي (آبان) با كنار گذاشتن آنگولا به دومين صادركننده نفت خام به چين تبديل شده بود.

واردات روزانه نفت خام چين از ايران در ماه اكتبر با 46 افزايش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 597 هزار بشكه در روز رسيد و اين كشور دومين تامين كننده بزرگ نفت خام چين در ماه گذشته ميلادي اعلام شد.

با اين وجود، اداره گمرك چين اخيرا با انتشار گزارشي، اعلام كرده است: ايران سومين تامين كننده بزرگ نفت خام چين در نوامبر گذشته شده است و آنگولا با صدور وزانه 748 هزار بشكه نفت به چين به دومين تامين كننده بزرگ نفت اژدهاي زرد تبديل شده، اين در حالي است كه اخيرا ساينوپك چين از كاهش 50 درصدي خريد نفت خام ايران از سال 2012 ميلادي خبر داده است.

به گزارش رويترز، منابع تجاري چين اعلام كرده اند: ميزان خريد نفت خام آن كشور از ايران در سال آينده ميلادي به بيش از نصف كاهش مي يابد.

در همين حال شركت چيني ساينوپك اعلام كرده است: براي ماه ژانويه سال 2012 ميلادي اين شركت آسيايي خريد انواع نفت خام‌هاي ايران را تقريبا 285 هزار بشكه در روز كاهش خواهد داد.

رويترز ادعا كرده است كه اين كاهش ممكن است به دليل عدم موافقت در خصوص دوره اعتباري اعطا شده به ساينوپك براي پرداخت وجه خريد نفت خام از ايران باشد.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن