تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816578951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رابطه حوادث آخرالزماني با فتنه‌ها از نظر آيت‌الله مصباح يزدي


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: رابطه حوادث آخرالزماني با فتنه‌ها از نظر آيت‌الله مصباح يزدي


خبرگزاري آريا- رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) تصريح كرد: اين كه اسلام و تشيع به بيان حوادث آخرالزماني پرداخته با هدف ايجاد اميد و انگيزه در بين مردم و نيز مقابله با مفاسد و فتنه ها است.
به گزارش آريا به نقل ازمركز خبر حوزه، آيت الله مصباح يزدي، امروز طي سخناني در همايش اسلام و آينده پژوهي كه در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، برگزار شد، با اشاره به اين كه اصل پيش بيني آينده به معناي عام كلمه، ضرورتي براي هر انسان عاقلي است، گفتند: مساله اي كه وجود دارد اين است كه آينده في الجمله قابل پيش بيني است اما اين كه تا چه ميزان قابل پيش بيني است، محل تامل است و آن چه مسلم است اين كه انسان نمي تواند حوادث آينده را تا بي نهايت به صورت دقيق پيش بيني كند.
ايشان با بيان اين كه پيش بيني هاي جزيي در طول تاريخ وجود داشته است، افزودند: از گذشته هاي دور، مباحثي راجع به علم نجوم، رمالي ، سحر و غيره راجع به پيش بيني آينده وجود داشته است كه مي دانيم بخش عمده اي از آن ها دروغ و بي اساس بوده است.
آيت الله مصباح يزدي همچنين ادامه دادند: بسياري از خرافاتي كه امروز در جامعه ما از مد افتاده است، هنوز در بسياري از كشورهاي دنيا حتي از نوع پيشرفته آن، اعتبار فراواني دارد به طوري كه برخي قدرتمندان پول هاي زيادي را خرج مزدوران رمال و جن گير مي كنند و آن ها را به استخدام خويش در مي آورند تا آينده را بر آن‌ها پيش بيني كنند.
ايشان گفتند: زماني كه در آلمان بودم برنامه اي را در تلويزيون اين كشور مشاهده كردم كه نشان مي داد در مراكز كشيش ها، افراد بيماري را مي بستند و كارهايي انجام مي دادند و وردهايي مي خواندند تا به قول خودشان، جن را از بدن آن ها خارج كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين اضافه كردند: رسما در پيشرفته ترين كشورها اين خرافات وجود دارد، اما آن چه براي ما مهم مي باشد، پيش بيني هايي است كه در دين و بر اساس وحي و قرآن، مطرح است.
وي خاطرنشان كرد: البته بايد توجه داشت كه برخي پيش بيني ها در اسلام يقيني و قطعي است؛ برخي ديگر بر اساس امور ظني است و پاره اي هم مربوط به خيالات و اوهام مي شود.
آيت الله مصباح يزدي بيان داشتند: اصلي ترين اعتقاد ما ، اعتقاد به قيامت است و اساسا فراموش كردن قيامت، باعث بروز و ظهور بسياري از جنايات و مفاسد شده است.
ايشان در ادامه با اشاره به بحث عصر ظهور و علائم آخرالزماني گفتند: براي عده اي ، متاسفانه اين كه بدانند آينده چه خبر است مطلوب بالذات است و اين مساله برايشان طريقيت دارد؛ در اين بين نيز گروهي به بهانه پيش بيني آينده به دنبال دكان زدن و مريد جمع كردن براي خود هستند.
رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) اضافه كردند: در اين گير و دار، عده اي هستند كه اطلاع از آينده و حوادث آن را به خاطر انجام برنامه ريزي براي امروزشان مي خواهند كه البته اين كسب اطلاع كاملا مقبول و خداپسندانه است.
ايشان با تاكيد بر اين كه هدف قرآن كريم از بيان حوادث آينده، ايجاد اميد در انسان به منظور ساختن آينده مطلوب است، اظهار داشتند: آدمي نبايد هميشه نيمه خالي ليوان را ببيند؛ درست است كه در جامعه مفاسدي ايجاد شده اما از آن سو انسان بايد محاسن و خوبي ها را هم ببيند چرا كه مشاهده نيمه پر ليوان باعث اميد و افزايش انگيزه زندگي و پويايي در جامعه مي گردد.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزودند: اساسا نااميدي از آينده به معناي مرگ، ركود و سقوط است و در اين وضعيت كاري در جامعه از پيش نمي رود.
ايشان گفتند: از همين روست كه مي بينيم اوليا و انبيا آمده اند كه به انسان ها اميد بدهند و مانع از ركود و سكون جامعه و نااميدي آن ها شوند.
آيت الله مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كردند: در طول تاريخ شيعه همواره كساني بوده اند كه از پيش بيني قطعي قرآن و روايات در مورد عصر ظهور و آمدن حضرت حجت (عج) سواستفاده كرده و به دنبال اهداف خود بوده اند.
ايشان افزودند: متاسفانه اين سو استفاده ها گاهي بخشي از جامعه را تحت تاثير قرار مي دهد كه نه صرفا افراد بي سواد و بي اثر بلكه افراد موثر و فرهيخته جامعه هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه، به بيان خاطره اي در اين زمينه پرداخته و گفتند: آقاي بزرگواري در قبل از انقلاب مجالس توسل داشت كه البته به رحمت خدا رفته است؛ حضرت امام (ره) نيز گاهي در مجالس ايشان شركت مي كرد. اين آقا مي دانست كه بنده يك سري كارهاي علمي دارم ، يك بار به خود من گفت: همين كارها را مي كنيد كه ظهور امام زمان (عج) عقب مي افتد! اين فرد از جمله افرادي بود كه معتقد بود در زمان غيبت نبايد كاري انجام داد تا امام عصر خودشان بيايند و جامعه را اصلاح كنند.
ايشان يادآور شدند: هنوز هم در جامعه ما افراد ناداني هستند كه چنين اعتقادي دارند و حال آن كه اساس پيشگويي هاي قرآن و روايات در مورد آخرالزمان به خاطر آن است كه در مردم تحرك و اميدي پديد آيد و خودشان زمينه و بستر سعادت جامعه را فراهم آورند.
آيت الله مصباح يزدي بيان داشتند: متاسفانه در همين زمان ما كساني وجود دارند كه مي گويند نبايد امر به معروف كرد چرا كه اين كار ظهور امام عصر (عج)را عقب مي اندازد، غافل از آن كه اين كج فهمي ها، انكار يكي از ضروريات دين است.
ايشان گفتند: يكي از كساني كه بسيار خون دل خورد تا اين اذهان گمراه را اصلاح كند و اين فكر غلط را پاك كند، حضرت امام (ره) بودند.
رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) همچنين تصريح كردند: اساسا طرح مباحث راجع به آخرالزمان و پيش بيني هايي كه در آيات و روايات در اين باره شده به خاطر اين است كه از معصيت ها و مفاسد جلوگيري شده و جامعه دچار آفات و فتنه ها نشود نه اين كه فكر كنيم بايد دست روي دست گذاشت تا ولي عصر(عج) با ظهور خويش همه مشكلات را حل كنند و ما كاري نكنيم.
ايشان با اشاره به اين كه بيان حوادث آينده در تشيع با هدف تزريق اميد و تحرك در بين شيعيان و مسلمين بوده است، بيان داشتند: يك روحاني همچون حضرت امام (ره) به جاي اين كه بنشيند در خانه و تنها به ذكر خدا بپردازد، به راه افتاد و انقلابي در اين كشور ايجاد كرد كه امروز پس از 30 سال بركات آن را در داخل و نيز تحولات امروز منطقه به عينه مي بينيم؛ هر چند كه گاهي متاسفانه ما نسبت به اين همه بركات و دستاوردها ناسپاسي مي كنيم.
ايشان با بيان اين كه پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه يكي از بركات كوچك انقلاب حضرت امام بود، ابراز داشتند: همين حزب الله لبنان به دستور حضرت امام (ره) و به همت چند طلبه لبناني همچون سيد حسن نصرالله كه در حوزه قم درس مي خواندند شكل گرفت.
آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كردند: تحركات امروز كشورهاي اسلامي و بيداري اسلامي آن ها، همه از بركات انقلاب اسلامي و راهي است كه امام (ره) آغازگر آن بودند.
ايشان افزودند: در همين آمريكا كه جنبش ضد سرمايه داري شكل گرفته آن ها خودشان گفته اند كه ما اين را از مردم مصر ياد گرفته ايم؛ مردم مصري كه خود حركتشان را مرهون انقلاب اسلامي ايران عنوان كرده اند؛ در واقع اين طور بايد گفت كه اين ها همه اش به بركت اقدام مخلصانه حضرت امام (ره) بوده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خاتمه سخنان خود با اشاره به مساله قضا و قدر و آينده پژوهي اظهار داشتند: عموم پيش بيني ها در مورد آينده به صورت دقيق و جزيي نيست چرا كه داراي چارچوب هاي مشخصي است كه منافاتي با اختيار و تحرك ما ندارد.
ايشان تاكيد كردند: به عبارت ديگر، اعتقاد ما به آينده قطعي مادامي كه تمام جزييات آن مشخص نشده، منافاتي با اميد و تحرك آدمي ندارد.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن