تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816466481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دريادار فدوي در برنامه ديروز، امروز، فردا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دريادار فدوي در برنامه "ديروز، امروز، فردا"
خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي دريايي سپاه سپاه با اشاره به توانايي كامل ايران براي بستن تنگه حياتي هرمز، گفت: دنيا نمي‌تواند ۲۴ ساعت بدون نفت خليج فارس طاقت بياورد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، سردار دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران كه شب گذشته در برنامه "ديروز، امروز، فردا" سخن مي‌گفت در پاسخ به سؤال مجري برنامه كه درباره پيام رزمايش ارتش جمهوري اسلامي ايران پرسيد، اظهار داشت:‌ پيام انقلاب اسلامي در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به جهانيان صادر شد و بعد از آن دشمنان ما به طور مداوم اين پيام‌ها را دريافت كردند.

وي افزود: قبل از نهضت امام خميني(ره) دشمنان و مستكبران جهان برنامه‌ريزي و طراحي‌اي را براي اصلي‌ترين مخزن تامين انرژي دنيا يعني خليج فارس انجام داده بودند؛ آنها قصد داشتند يك جزيره امني را براي خود بوجود بياورند و شاه مخلوع را به عنوان ژاندارم منطقه بگمارند، تا بتوانند از منابع اين مخزن عظيم انرژي براي منافع خود بهره‌برداري كنند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: مستكبران خواب‌هاي زيادي براي خود ديده بودند، اما بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) اين خواب‌ها را آشفته و غيرقابل تعبير كرد و پيروزي انقلاب اسلامي تمام معادلاتي را كه مستكبران براي خود در منطقه خليج فارس انجام داده بود، نقش بر آب كردند.

فدوي با اشاره به قدرت‌يابي آمريكا بعد از جنگ جهاني دوم، گفت: هرچند آمريكا بر اثر عوامل سياسي و اقتصادي، تبديل به قدرتي جهاني شد، ولي آنها مي‌دانستند كه اين عوامل سنتي بر ادامه سلطه چندان مؤثر نخواهد بود. در اواخر دهه ۸۰ ميلادي روال اقتصادي آمريكا، اروپا و آسيا به هم خورد و قدرت‌هاي اقتصادي جديدي در حال شكل‌گيري بود .

وي گفت: تنها عاملي كه مي‌توانست سلطه آمريكائي‌ها را ادامه‌دار كند، تسلط و حضور سرباز آمريكايي بر سر منابع انرژي خليج فارس بود، به همين دليل برنامه‌ريزي كردند كه در منطقه خليج فارس استقرار پيدا كنند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه خاطرنشان كرد: در زمان شاه مخلوع قرار بود اين استقرار در منطقه شمال خليج فارس يعني ايران باشد، اما با وقوع انقلاب اسلامي، اين استقرار به منطقه جنوب خليج فارس منتقل شد، آنها پايگاه‌هاي زيادي را آنجا ايجاد كردند ولي به دليل مسائل پيش آمده متوجه شدند كه آنجا جاي استقرار وسيع نيست؛ بنابراين آمريكائي‌ها بهانه‌هايي مانند حمله عراق به كويت بوجود آوردند تا سياست‌هاي اصلي خود را عملي كنند.

فدوي تاكيد كرد:‌ انرژي خليج فارس شريان‌هاي اصلي اقتصادي كشورهاي جهان را تامين مي‌كند و اين انرژي ضامن رشد اقتصادي، رفاه و آسايش همه مردم دنيا است و اين وابستگي به منابع خليج فارس از دهه ۷۰ به اين طرف به طور مرتب در حال افزايش است. اگر قبلا در روز كمتر از ۱۰ ميليون بشكه نفت از اين منطقه براي دنيا تامين مي‌شد، امروز بيش از ۱۹ ميليون بشكه تامين مي‌شود و پيش‌بيني مي‌كنند كه در سال ۲۰۲۰ بيش از ۳۵ ميليون بشكه در روز خواهد شد و اين در حالي است كه منابع ساير نقاط دنيا هر روز كمتر مي‌شود امروز از ۱۳۰۰ ميليارد بشكه نفت در دنيا، ۸۰۰ ميليارد بشكه نفت در خليج فارس است.

وي در ادامه سخنان خود گفت: اهميت خليج فارس به دليل نياز كشورهاي دنيا به آن است. آمريكا مي‌خواهد از اين عامل به نفع خود و به ضرر همه كشورها استفاده كند در حاليكه جمهوري اسلامي ايران با روال عدالت‌محور و بر اساس منافع مشترك مي‌خواهد خليج فارس تامين‌كننده انرژي مردم دنيا باشد.

فرمانده نيروي دريايي سپاه افزود: تصور اينكه دنيا بدون انرژي خليج فارس باشد در هيچ جاي دنيا امكان‌پذير نيست.

فدوي در بخش ديگر برنامه و در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايران توانايي بستن تنگه هرمز را دارد يا خير؟ در يادآور شد: ما بستن تنگه هرمز را بارها تجربه كرده‌ايم. در سال‌هاي آخر جنگ، وقتي كه آمريكائي‌ها مطمئن شدند جنگ به نفع ايران شده است، در زمستان سال ۶۰ به طور مستقيم وارد جنگ عليه ما شدند.

وي ادامه داد: آمريكا در سال ۶۶ تعداد ناوهاي خود را ازحدود ۱۲ ناو به بيش از ۸۶ ناو در خليج فارس رساند. لذا امروز آمريكايي‌ها از مبارزات رزمندگان سپاه در خليج فارس به عنوان يك كابوس ياد مي‌كنند، و هيچ كدام از مواردي را كه عنوان كرده بودند نتوانستند تحقق دهند.

وي با اشاره به آمار كشتي‌هاي مورد اصابت قرار گرفته توسط ايران در خليج فارس گفت: اين آمار قبل و بعد از حضور آمريكائي‌ها مشخص است. در واقع ورود آمريكائي‌ها با آن تعداد ناو نتوانست كوچكترين امنيتي را براي خليج فارس بوجود بياورد.

فرمانده نيروي دريايي سپاه خاطرنشان كرد: تنگه هرمز طبق كنوانسيون سال ۱۹۸۲ از تنگه‌هايي است كه حقوقي را براي كشورهاي ساحلي فراهم مي‌كند، مخصوصا زماني كه عليه يكي از كشورهاي ساحلي اين تنگه جنگي صورت بگيرد؛ اقداماتي كه در اين تنگه انجام مي‌شود و مي‌تواند به نفع دشمن تمام شود، براي ما حقوقي ايجاد مي‌كند و ما توانسته‌ايم از تمام حقوق خود براي كنترل و بستن تنگه و هم براي اصابت قرار دادن تعداد زياد هدف‌هاي دشمن در تنگه، و حتي غرق كردن كشتي‌هاي زيادي در تنگه استفاده كنيم؛ ما اينكار را در سال ۶۶ و ۶۷ به مرحله اجرا در آوريم.

فدوي ادامه داد: هرچند مسئولان فعلي آمريكا در آن زمان در سر كلاس‌هاي درس بودند ولي مسئولان قبلي آمريكا كاملا به ياد دارند كه چه بلايي در تنگه هرمز برايشان اتفاق افتاد. مثلاً به ياد دارند كه در سال ۹۷ در خليج فارس ناو يك ميليارد دلاري آمريكا در خليج فارس منهدم شد و بالگرد آمريكا سقوط كرد.

وي همچنين افزود: با وجود اعلام آمريكايي‌ها براي اسكورت كشتي‌ها و ناوها در خليج فارس، بيش از ۴۰ فروند كشتي مورد اصابت قرار گرفت و موشك‌هاي بسياري به اهداف آمريكايي و غيره كه مورد حمايت آنها بود شليك شد لذا آمريكائي‌ها اين روزها را به خوبي ياد دارند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه به نقل قول از يك مقام پنتاگون در آن زمان، يادآور شد: يك مقام پنتاگون اذعان كرده بود كه ناوهاي اعزامي به خليج فارس نه تنها قادر نيستند ماموريت‌هاي محوله را انجام دهند بلكه حتي قادر نيستند از خود در برابر قايق‌هاي تندرو سپاه دفاع كنند.

فدوي افزود: حتي در آن زمان آمريكايي‌ها سه بار اعلام كردند كه خلج فارس عاري از "مين" است، ولي مجدداً كشتي‌ها به روي مين رفتند. علاوه بر آن، هر زمان جمهوري اسلامي ايران اراده مي‌كرد همه كشتي‌ها مورد بازرسي دقيق چند ساعته قرار مي‌گرفتند و همه اينها در حالي بود كه ما نه امكانات و نه سازماندهي و آموزش متناسب با اين ماموريت‌ها را نداشتيم.

وي افزود: امروز بيش از بيست و چند سال از آن زمان گذشته است. ما بر اساس آيه شريفه "واعدولهم ما استطعتم من قوه" اين افتخار را داريم كه بگوئيم كه حتي ۲۴ ساعت از اين سال‌ها را براي تقويت استطاعت خود از دست نداده‌ايم؛ امروز توانمندي جمهوري اسلامي ايران اعم از سپاه و ارتش كه از آن برخوردار است نسبت به زمان جنگ قابل تصور نيست.

فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد: سپاه قسمتي از اين توانمندي‌ها را در طي رزمايش‌هاي ۱ تا ۶ پيامبر اعظم(ص) ارائه داد. مسلماً آن چيزي را كه دنيا، آمريكايي‌ها و حتي مردم خودمان از ما مي‌دانند، خيلي كمتر از آن چيزي است كه نمي‌دانند و اين دانش زماني اتفاق مي‌افتد كه آمريكايي‌ها بخواهد دست به شرارت بزنند و امنيت ما و منطقه را از بين ببرند. ما در همه جا هستيم براي اينكه آمريكائي‌ها را بزنيم و در هيچ جايي نيستيم كه آمريكائي‌ها بخواهند ما را بزنند.

فدوي يادآور شد: ما در رزمايش اول پيامبر اعظم(ص) سلاحي را تست كرديم كه رسانه‌هاي دنيا اعلام كردند كه هيچ سلاحي در دنيا به اندازه اين موشك زير آبي انعكاس نداشت. لذا من اين اطمينان را به همه مردم ايران و همه آزاديخواهان جهان مي‌دهم كه رزمندگان انقلاب اسلامي آنچنان توانمند هستند كه كوچكترين حركت در خليج فارس و تنگه هرمز پنهان از نظر ما نيست و توانمندي ما در جهت ايجاد امنيت براي همه است، لذا علاوه بر امنيت ما بايد امنيت برادران مسلمان ما در كشورهاي همسايه نيز حفظ شود. عدم امنيت فقط يك كشور نخواهد بود بلكه براي همه كشورها خواهد بود كه منشأ آن آمريكائي‌ها هستند.

وي در ادامه خبر داد: مانور نيروي دريايي سپاه پاسداران در قالب رزمايش پيامبر اعظم(ص) ۷ در بهمن ماه و در خليج فارس، بعد از آنكه به ما ابلاغ شود، انجام خواهد شد. مركز ثقل عزيزان و برادران ارتش در درياي عمان بود و مركز ثقل رزمايش سپاه در تنگه هرمز و خليج فارس خواهد بود.

فرمانده نيروي دريايي سپاه افزود: در اين رزمايش مطمئنا دنيا متوجه تفاوت‌هاي اساسي با رزمايش سال گذشته ما خواهد بود.

سردار فدوي دربخش ديگرسخنان خود يادآور شد: در ۲۷ مهرماه سال ۶۶ اتفاقي در خليج فارس رخ داد. آمريكايي‌ها در واكنش به اقدامات دفاعي ما، ساعت ۱۰:۳۰ در صبح ماه ۲۷ مهر به دو سكوي رشادت و رسالت حمله كردند و بعد از آن در ساعت ۱۲:۳۰ همان روز به تائيد تمام اقتصاديون دنيا بزرگترين بحران اقتصادي دنيا بعد از بحران ويرانگر ۱۹۲۹ در اين تاريخ بوجود آمد؛ لذا عبارت‌هايي كه در آن روزها توسط اقتصاددانان آمريكا و غرب به كار گرفته شد و تعابير بحران‌هاي اقتصادي اخير نرسيده است.

وي افزود: تمام گزارش‌دهنده‌هاي منابع اقتصادي دنيا از عبارت وحشتناك، غيرقابل قبول، غيرقابل تحمل استفاده مي‌كردند، زيرا خليج فارس داراي چنان اهميتي در تامين انرژي جهاني است كه آسيب به آن براي دنيا غيرقابل تحمل است. همچنين ميزان ارزش سهام دنيا آنچنان سقوط كرد كه دنيا فقط اين سقوط را در بحران بزرگ ۱۹۲۹ ديده بود.

فرمانده نيروي دريايي سپاه سوال كرد:اگر دشمن بخواهد شرارت ديگري را امروز در منطقه ايجاد كند آيا دنيا فقط ۲۴ ساعت تحمل نبود انرژي خليج فارس را دارد؟ چه كسي مي‌تواند جوابگوي اين وضع باشد؟ قطعاً آمريكائي‌ها نمي‌توانند پاسخگو باشند، آنها حتي نمي‌توانند از خود مواظبت كنند.

فدوي خاطرنشان كرد كه آمريكائي‌ها از لبنان و سومالي فرار كردند، از عراق عقب‌نشيني نكردند بلكه فرار كردند و مطمئنا از افغانستان نيز فرار خواهند كرد. آمريكائي كه نمي‌تواند امنيت خود را تامين كند چطور مي‌تواند امنيت انرژي را براي دنيا برقرار كند و اين درحاليست كه جمهوري اسلامي ايران قدرت مسلم منطقه است.
انتهاي پيام/

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن