تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816494483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پاسخ به مهر اعلام شد؛صدور تجهيزات صنعت برق ايران به 6 كشور جهان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در پاسخ به مهر اعلام شد؛صدور تجهيزات صنعت برق ايران به 6 كشور جهان
صدور تجهيزات صنعت برق ايران به 6 كشور جهان
قائم مقام پزوهشگاه نيرو از توليد تجاري 40 محصول استراتژيك در سطح صنعت برق خبر داد و گفت: هم اكنون محصولات صنايع آب و برق ايران به كشورهاي آفريقاي جنوبي، ارمنستان، عمان، نيجريه، سوريه و عراق صادر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد محسن مرجان مهر در مراسم رونمايي از 6 كالاي بومي سازي شده صنعت برق در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در حال حاضر در برخي از شركت هاي توليد و توزيع برق و نيروگاه ها به دليل كمبود برخي از قطعات و تجهيزات يك سري مشكلات فني ايجاد مي شود، گفت: پژوهشگاه نيرو راهكارهاي جديد فني و عملياتي و ساخت تجهيزات بومي سازي شده صنعت برق را در دستور كار قرار داده است.

قائم مقام رئيس پژوهشگاه نيرو با اشاره به هدفگذاري براي تجاري سازي نتايج تحقيقات و توليد محصولات در صنعت آب و برق كشور از راه اندازي خطوط توليد صنعتي و انبوه براي ساخت داخل برخي از كالاهاي پرمصرف صنعت برق خبر داد و افزود: در حال حاضر امكان توليد 40 محصول تجاري در صنايع آب و برق با مشاركت سازندگان داخلي فراهم شده است.

اين مقام مسئول در پاسخ به مهر از صادرات برخي از كالاها و تجهيزات صنعت آب و برق كشور به كشورهاي عراق، ارمنستان، سوريه، عمان، نيجريه، آفريقاي جنوبي و برخي از كشورهاي همسايه خبر داد و يادآور شد: اخيرا نيز 6 محصول استراتژيك صنعت برق با مشاركت سازندگان و بخش خصوصي بومي سازي شده است.

وي با اعلام اينكه هم اكنون ساخت كالاي فلومتر نوري گاز طبيعي براي نخستين بار در سطح كشور بومي سازي شده است تاكيد كرد: در شرايط فعلي ايران پس از ايالت متحده دومين كشور جهان بوده كه امكان ساخت داخل اين كالاي برقي را فراهم كرده است.

مرجان مهر با يادآوري اينكه با ساخت اين تجهيزات امكان اندازه گيري ميزان دقيق گاز طبيعي در نيروگاه ها و صنايع و همچنين محاسبه راندمان نيروگاه ها فراهم مي شود، بيان كرد: هم اكنون نمونه خارجي دستگاه فلومتر نوري گاز طبيعي حدود 30 هزار دلار هزينه دارد كه ساخت داخل آن 40 درصد كمتر از واردات آن از خارج از كشور هزينه خواهد داشت.

اين مقام مسئول همچنين با اشاره به بومي سازي ساخت تراشه حسگر، اظهار داشت: با دستيابي به اين فناوري هايپك امكان اندازه گيري خلوص و دماي هيدروژن در نيروگاه هاي بزرگ كشور فراهم شده است.

قائم مقام پژوهشگاه نيرو با اعلام اينكه تنها 5 تا 6 كشور جهان همچون چين، روسيه، آمريكا و ژاپن به اين فناوري دست يافته اند، تصريح كرد: در حال حاضر ايران جزء 10 كشور دارنده تكنولوژي تراشه حسگر در صنايع نيروگاهي جهان است.

وي از صرفه جويي سالانه حدود 300 هزار دلاري با ساخت اين كالاي پركاربرد در صنعت برق خبر داد و يادآور شد: ساخت داخل اين محصول 70 درصد هزينه كمتري نسبت به واردات آن از خارج از كشور دارد.

وي همچنين با اشاره به ساخت داخل سيستم بازيابي گاز (SF6) به منظور تصفيه و فيلتر سازي گاز طبيعي در تاسيسات صنعت برق قيمت خارجي اين قطعه را حدود 52 هزار يورو عنوان كرد و ادامه داد: با ساخت اين كالا 60 درصد در هزينه هاي واردات آن از خارج كشور صرفه جويي مي شود.

مرجان مهر همچنين با اشاره به بومي سازي سيستم سكشنا لايزر الكترونيكي بيان كرد: با راه اندازي اين سامانه امكان كنترل بار مشتركان به صورت هوشمند در سطح شبكه سراسري برق فراهم مي شود ضمن آنكه در موارد پيچ مصرف ميزان خاموشي هاي ناخواسته برق به حداقل مي رسد.

اين مقام مسئول همچنين با اعلام اينكه در حال حاضر ساخت شيرهاي كنترلي فشار بالا در نيروگاه هاي برق كشور توسط سازندگان داخلي به طور كامل بومي سازي شده است، تاكيد كرد: با استفاده از اين تكنولوژي جديد و بومي امكان مديريت بيشتر براي توليد برق در سطح نيروگاه ها فراهم مي شود.

وي با اشاره به نصب و راه اندازي شير كنترلي فشار بالا براي نخستين بار در نيروگاه برق منتظر قائم، خاطر نشان كرد: هزينه خريد خارجي اين كالا حدود 30 هزار دلار بوده كه با ساخت داخل آن 50 درصد در هزينه ها صرفه جويي مي شود.

مرجان مهر در ادامه از بومي سازي سيستم كنترل گاز مشتركان در شبكه برق خبر داد و يادآور شد: با راه اندازي اين سامانه مشتركان تجاري و صنعتي با مشاركت شركت هاي توزيع برق مي توانند مديريت بهتري را به ويژه در مواقع پيچ بار مصرف برق فراهم كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن