تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816412639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحزب در جامعه از نگاه قرآن/14بيژن نوباوه:نگراني نسبت به انحراف احزاب در نظام مبتني بر ولايت فقيه بي‌مورد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تحزب در جامعه از نگاه قرآن/14بيژن نوباوه:نگراني نسبت به انحراف احزاب در نظام مبتني بر ولايت فقيه بي‌مورد است
گروه سياسي: عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه در جامعه ما نوعي نگراني نسبت به انحراف احزاب وجود دارد، تأكيد كرد كه در يك جامعه اسلامي مبتني بر ولايت فقيه نبايد نگراني عميقي نسبت به اين مسئله وجود داشته باشد.
بيژن نوباوه، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) درباره لزوم تشكيل حزب در جامعه اسلامي گفت: نگاه اسلام و قرآن به حزب كاملا مشخص و روشن است؛ حزب به معناي جمع منسجم افرادي داراي اعتقادات خاص با زمينه‌هاي الهي و اسلامي بسيار تأكيد شده است.

وي افزود: در شرايط امروزي جهان كه بحث دموكراسي مطرح مي‌شود، در جامعه اسلامي اين دموكراسي به معناي حكومتي است كه مي‌خواهد مردم‌سالار ديني باشد و بايد مشخص شود اين حكومت چگونه بايد نيروهاي خود را بشناسد و بايد گفت كه اين امر به تشكيلات منسجمي نيازمند است و در حكومت فعلي نظام جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد كه نداشتن‌ تشكيلات منسجم به ويژه در انتخاب رئيس‌جمهور و انتخاب وزيران ما را دچار مشكل كرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه در هيچ‌جاي دنيا شكل حكومت جمهوري بدون تشكيلات حزبي صورت نگرفته، اظهار كرد: معتقدم ما نيز در كشور اسلامي خود نيازمند تشكيلات حزبي هستيم و ضرورت اين امر در سال‌هاي آغازين انقلاب اسلامي با تشكيل حزب جمهوري اسلامي حس شده بود و با حمايت حضرت امام (ره) اين كار انجام شد.

نوباوه با تأكيد بر اينكه نگراني كه در جامعه نسبت به تشكيل حزب وجود دارد، درباره منحرف‌شدن احزاب است، توضيح داد: بايد اين نكته را متوجه باشيم كه در جامعه اسلامي مبتني بر ولايت فقيه نگراني عميقي نسبت به اين مسئله نبايد وجود داشته باشد؛ چنانچه كه در همان سال‌ها امام خميني (ره) صلاح نديدند كه حزب جمهوري اسلامي به فعاليت خود ادامه دهد.

اين نماينده مجلس هشتم در ادامه اين گفت‌وگو به بيان برخي از محسنات تشكيلات حزبي پرداخت و گفت: با وجود تشكيلات حزبي نيروهايي كه وارد صحنه مي‌شوند، از آزمون و خطاي در حين اجرا رهايي پيدا مي‌كنند؛ چرا كه قبلا اين امر انجام شده و نيروها بهتر شناخته‌ شده‌اند.

وي يادآور شد: اتفاقا در تشكيلات غيرحزبي در واقع احزاب عمل مي‌كنند ولي سهم‌خواهي مي‌كنند كه اين امر معمولا دولت‌هاي ائتلافي را تشكيل مي‌دهد كه اين ائتلاف بيشتر جنبه اعمال نفوذ دارد و ما تأثيرات منفي آن را در دولت‌ها مشاهده كرد‌ه‌ايم.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در پايان اين بخش از مطالب خود مجددأ تأكيد كرد: بهترين تشكيلاتي كه مي‌تواند به روند امور در كشور كمك كند، حزب است كه لازم است اين احزاب شكل قانوني به خود بگيريند.

از اين نماينده مجلس درباره كارنامه تحزب در نظام اسلامي و علت عدم توفيق احزاب در اين جامعه سؤال شد كه وي پاسخ داد: معتقدم ما تا كنون در دوران آزمون خطا حتي براي شناخت شخصيت‌ها بوده‌ايم و هنوز در كشور افرادي هستند كه با نام‌هاي گوناگون وارد تشكيلات نظام مي‌شوند و منافع نظام را نمي‌شناسند و چه بسا اگر حزب هم تشكيل دهند، مغاير با منافع نظام باشد.

نوباوه ادامه داد: به اين دليل كه اين آزمون و خطا از ابتداي انقلاب انجام شده و هنوز كامل نشده، اين احزاب مورد اعتماد مردم نبوده‌اند و شاهديم كه احزاب‌هايي با تعداد معدودي تشكيل شده است.

اين نماينده مجلس هشتم معتقد است احزاب بايد خط مشي خود را به طور روشن مشخص كنند و اينكه در لواي اسامي مختلف وارد شده و سپس چيزي متفاوت از خود به نمايش بگذارند، همان مي‌شود كه در آغاز انقلاب رخ داد؛ احزاب حتي اگر تفكرات راديكال دارند بايد اعلام كنند تا مردم بتوانند انتخاب كنند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: شكل اجرايي حزب بسيار كارآيي دارد ولي از نظر شناخت تفكر احزاب بايد به طور كامل شفاف‌سازي شود تا دچار مشكلاتي كه در غرب وجود دارد و منافع ملي را در نظر نمي‌گيرند، نشويم.

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن