تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813203155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در راستاي تصميم اوپك ايران توليد نفت خود را در بهمن 300 هزار بشكه در روز كاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در راستاي تصميم اوپك ايران توليد نفت خود را در بهمن 300 هزار بشكه در روز كاهش داد
خبرگزاري فارس: موسسه پترولوجيستيكس با اشاره به كاهش شديد توليد اعضاي اوپك در ماه فوريه اعلام كرد: توليد نفت ايران نيز با 300 هزار بشكه كاهش در اين ماه به 55/3 ميليون بشكه در روز رسيد.


به گزارش خبرگزاري فارس موسسه تحقيقاتي پترولوجيستيكس اعلام كرد: با توجه به افزايش پايبندي اعضاي اوپك به سهميه هاي توليد ، پيش بيني مي شود ميزان توليد اوپك طي ماه فوريه به سقف تعيين شده سازمان نزديك شده باشد .
كونراد گربر رئيس اين موسسه تحقيقاتي گفت: ميزان توليد نفت 11 كشور عضو اوپك به غير از عراق طي ماه فوريه به كمتر از 32/25 ميليون بشكه در روز رسيده است كه اين رقم نسبت به توليد 3/26 ميليون بشكه اي اوپك طي ماه ژانويه 980 هزار بشكه در روز كاهش نشان مي دهد .
بر اساس اين گزارش ، كاهش سقف توليد اوپك طي ماه فوريه نشانه افزايش پايبندي اعضاي اين سازمان به تعهدات كاهش توليد در نشست‌هاي اخير است .
گربر گفت ، اوپك تا كنون هر كاري مي توانسته براي برقراري ثبات در بازار نفت انجام داده است . اوپك عزم خود را براي حذف مازاد عرضه نفت از بازار جزم كرده است .
بر اساس آمارهاي پترولوجيستيكس ، ميزان توليد 11 عضو اوپك طي ماه فوريه همچنان 480 هزار بشكه بيشتر از سهميه 84/24 ميليون بشكه اي از ابتداي ژانويه 2009 است . اوپك تا كنون به 72/3 ميليون بشكه از تعهدات 2/4 ميليون بشكه اي كاهش توليد عمل كرده است .
ميزان هماهنگي و پايبندي اعضاي اوپك به تعهدات كاهش توليد به بيش از 89 درصد رسيده كه اين رقم در تاريخ اين سازمان بي سابقه است . عربستان ، ايران ، كويت ، آنگولا و امارات از جمله كشورهايي هستند كه سقف توليد خود را طي ماه فوريه كاهش داده اند .
نوال الفوزيه نماينده كويت در اوپك گفت ، اگر اوپك در بازار نفت دخالت نمي كرد قيمت نفت به كمتر از 20 دلار در هر بشكه مي رسيد . بحران مالي و اقتصادي ، بازار نفت را در شرايط بسيار سختي قرار داده است . تصميمات اوپك در نشستهاي اخير مانع از كاهش چشمگير قيمت نفت شده است .
بر اساس آمارهاي پترولوجيستيكس ، توليد نفت عربستان از 05/8 ميليون بشكه در روز در ژانويه به كمتر از 9/7 ميليون بشكه در فوريه رسيده است . توليد نفت ايران نيز با 300 هزار بشكه كاهش نسبت به ژانويه به كمتر از 55/3 ميليون بشكه در روز طي ماه فوريه رسيده است . توليد نفت آنگولا رييس كنوني اوپك نيز به كمتر از 65/1 ميليون بشكه در روز رسيده است . سهميه توليد اين كشور در اوپك كمتر از 52/1 ميليون بشكه است . توليد نفت كويت و امارات نيز به ترتيب طي ماه فوريه به كمتر از 26/2 و 25/2 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد .
توليد نفت 12 عضو اوپك با احتساب عراق طي ماه فوريه به 6/27 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد كه نسبت به ژانويه 1/1 ميليون بشكه كاهش خواهد داشت .
انتهاي پيام /

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن